Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.828
Reg.: 19 november 2001
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Sparta Rotterdam
Man van de Wedstrijd FC Groningen-Ajax: -
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.029
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.380
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 05 maart 2026 om 11:11:
Tijd om langzaam naar de zomerse transferwindow te kijken. Er is veel werk te doen en er komen een hoop mutaties aan.
Einde contract:
- Weghorst. Bijna 34 jaar, lekker laten gaan.
- Jaros. Zou niet mijn keuze zijn als eerste doelman, dus geen moeite voor doen.
- Tomiyasu. Je zou kunnen kijken of je hem langer kunt vastleggen. Toch een relatief grote naam met ervaring op hoog niveau. Zijn tweebenigheid maakt hem multi-inzetbaar achterin.
- Zinchenko. Verhaal is bekend. Ik zou er eerlijk gezegd geen moeite voor doen om hem te houden na zo'n zware blessure. Die komt mogelijk nooit meer op niveau.
Nog 1 jaar contract:
- Berghuis. Te koop t.e.a.b., namelijk: gratis.
- Wijndal. Idem.
- Klaassen. Idem.
- Van den Boomen. Basisplaats te pakken bij Angers, wellicht willen ze 'm houden...
- Mokio. Sinds vorige week is hij 18, tijd om voor 5 jaar te tekenen vriend.
- Fitz-Jim. Zou ik er graag bij houden, maar of hij zelf wil, zal ook liggen aan de plannen van de nieuwe trainer.
- Kaplan. Zelfde verhaal, onderscheidt zich toch wel in positieve zin bij NEC dit seizoen.
Op de nominatie voor verkoop:
- Baas. Nog 2 jaar contract, dus het moment is daar: verkopen of verlengen. Ik zou bij biedingen boven de 10 miljoen in gesprek gaan. Als je Kaplan dan een basisplaats in het vooruitzicht kunt stellen, wil die wellicht verlengen en heb je het mooi opgelost. Anders kunnen we wellicht iets met Tomiyasu. Janse komt ook terug voor de LCV positie.
- Sutalo. Met nog 2 jaar contract ook het moment om aan verkopen te denken. Drukt bovendien behoorlijk op het salarishuis. Het blijft vreemd dat we voor zijn positie met Itakura een nóg duurdere speler hebben aangetrokken. Met zijn profiel moet hij normaal gesproken wel in de Europese subtop weg te brengen zijn.
- Gaaei. Ook 2 jaar contract, dus verlengen of verkopen. Typisch een speler voor een Italiaanse 5-3-2 ploeg. Atalanta of zo.
- Edvardsen. Miskoop natuurlijk, gewoon t.e.a.b. eruit bonjouren. Zal zelf ook wel weg willen. Misschien iets voor NEC, die waarschijnlijk veel spelers gaan kwijtraken?
- Rosa. Kan er geen hout van, dus maak er maar geld van zodra je de kans krijgt. Gooijer is al niet minder. Alders hebben we ook nog.
- Avila. De huidige koopoptie bedraagt 6,5 miljoen euro. Hij is dit seizoen basisspeler bij Rosario. Speelt daar trouwens samen met Di Maria. Het inkomende transferrecord van Rosario is 3,8 miljoen, dus ik geloof er geen bal van dat ze 6,5 gaan aftikken voor Avila. Komt dus terug in december.
- Regeer. Hoeft niet per se weg, maar heeft het CL-niveau niet, dus bij interesse zou ik wel happen en in gesprek gaan.
- Itakura. Te duur voor een reserve. Zeker als Sutalo niet vertrekt, moet je hier eigenlijk weer vanaf. Samen met Dolberg is dit gewoon je duurste speler qua salaris, kan niet natuurlijk. Hij wil zelf mogelijk ook wel weg gezien zijn status als reserve.
Prioriteiten inkomend:
- Eerste keeper. Wat mij betreft de belangrijkste transfer deze zomer, die ook serieus geld mag kosten. Hopelijk is Jordi hier nu al druk mee aan de slag. We zoeken een (aankomend) international in de leeftijdscategorie tot 27 jaar. Jaros past trouwens in theorie in dat profiel. Maar er zijn nog wel anderen. Die keeper van Olympiakos is mijn favoriet, maar zal wel naar de Europese top kunnen.
- Linksback. Het project-Wijndal lijkt me voorbij, Zinchenko wordt 'm niet meer en Jetten lijkt zich te moeten richten op andere posities (en moet bijtekenen). Als je één goede linksback voor in de basis haalt, kun je het qua reserves nog wel oplossen met Mokio en Janse eventueel. Ik zou geen tweede linksback als bankzitter erbij kopen.
Voor de rest zou ik alleen reageren zodra er spelers vertrekken. Ik zie de interesse voor Godts wel op gang komen gezien zijn stats, dan kun je overwegen een nieuwe linksbuiten te kopen (of Bounida daar neer te zetten met Carrizo op rechts).
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.157
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 5-3-2
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 09 maart 2026 om 15:02:
Voor de 6 positie denk ik aan een type Johan Neeskens of een type Jan Wouters. Een type Edgar Davids zou ook kunnen. Voor linksback zoek ik een type Winston Bogarde en voor rechtsachter een type Wim Suurbier. Een mooie uitdaging voor onze scouting om dit allemaal te verwezenlijken.
Forumreacties: 3.988
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 maart 2026 om 17:06:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 09 maart 2026 om 15:02:
Voor de 6 positie denk ik aan een type Johan Neeskens of een type Jan Wouters. Een type Edgar Davids zou ook kunnen. Voor linksback zoek ik een type Winston Bogarde en voor rechtsachter een type Wim Suurbier. Een mooie uitdaging voor onze scouting om dit allemaal te verwezenlijken.
Ik zit voor de 9 positie te denken aan een type Messi en voor de 11 aan een type Cristiano Ronaldo. Op 8 graag een Iniesta en dan op 1 een Schmeichel.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 09 maart 2026 om 19:18:
Ik zit voor de 9 positie te denken aan een type Messi en voor de 11 aan een type Cristiano Ronaldo. Op 8 graag een Iniesta en dan op 1 een Schmeichel.
En een type Andy van der Meijde als rechtsbuiten.
Forumreacties: 3.988
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 maart 2026 om 19:23:
Even weer OT: ik zie dat Derk voorstelt nog een nieuwe rechtsbuiten te halen, maar dat zijn dus typisch de aankopen die ik niet zou doen. Je hebt veel geld uitgegeven voor Carrizo, dan moet je 'm ook het vertrouwen geven en naast geld ook speeltijd gaan investeren. Ik geloof niet in dat 'langzaam brengen'. Ja, bij een jeugdspeler die er nog niet klaar voor is, maar niet voor een gozer waar je miljoenen voor betaalt.
Ik zou ook geen spits achter Dolberg kopen, omdat je dan ook weer een bankzitter gaat kopen. Dan moet je iemand kopen die beter is dan Dolberg (wat weer jammer zou zijn van diens investering, maar goed, verbetering is altijd een argument). Maar er zitten ondertussen best veel spitsen in de leeftijdscategorie 18-20 jaar in de JA-selectie, daar moet de nieuwe trainer het misschien ook maar gewoon mee gaan doen.
Achterin hangt veel af van of we Tomiyasu en Kaplan gaan houden. Voor beiden geldt dat er dan een nieuw contract moet komen.
Ik verwacht sowieso dat de bezem erdoor gaat, als ik zie hoe Jordi tot op heden van leer trekt.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 09 maart 2026 om 19:30:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 maart 2026 om 19:23:
Even weer OT: ik zie dat Derk voorstelt nog een nieuwe rechtsbuiten te halen, maar dat zijn dus typisch de aankopen die ik niet zou doen. Je hebt veel geld uitgegeven voor Carrizo, dan moet je 'm ook het vertrouwen geven en naast geld ook speeltijd gaan investeren. Ik geloof niet in dat 'langzaam brengen'. Ja, bij een jeugdspeler die er nog niet klaar voor is, maar niet voor een gozer waar je miljoenen voor betaalt.
Ik zou ook geen spits achter Dolberg kopen, omdat je dan ook weer een bankzitter gaat kopen. Dan moet je iemand kopen die beter is dan Dolberg (wat weer jammer zou zijn van diens investering, maar goed, verbetering is altijd een argument). Maar er zitten ondertussen best veel spitsen in de leeftijdscategorie 18-20 jaar in de JA-selectie, daar moet de nieuwe trainer het misschien ook maar gewoon mee gaan doen.
Achterin hangt veel af van of we Tomiyasu en Kaplan gaan houden. Voor beiden geldt dat er dan een nieuw contract moet komen.
Ik verwacht sowieso dat de bezem erdoor gaat, als ik zie hoe Jordi tot op heden van leer trekt.
Carrizo moet natuurlijk de kans en het vertrouwen gaan krijgen, ja. Een rechtsbuiten halen voor JA zou ik doen. Daar heb je nu O'Niel en misschien Jetten als zijn positiewisseling een succes gaat worden én hij een nieuw contract ondertekent. Wel voldoende goede spitsen daar, ja. Met Konadu, Ünüvar, Da Silva etcetera mag je wel verwachten dat achter Dolberg een goede doorstroom gaat plaatsvinden. Ik wil niet nog een Weghorst-achtige aankoop zien!
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 278
Reg.: 13 september 2022
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.