Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 83 84 85 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 april 2022 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.

En volgens mij is van Basten op 28 jarige leeftijd gestopt en is daarna zijn enkel vastgezet aan zijn onderbeen.

Objectiviteit in het voetbal is net als je eerste grote liefde: 40 jaar later ben je alleen nog maar verliefd op de herinnering en niet meer op de feitelijke gebeurtenis.


Van Basten heeft zijn chronische blessure aan de medische staf van Ajax te danken, die zagen een gescheurde enkelband over het hoofd. Die is dus verkeerd aan elkaar gegroeid en dat veroorzaakte alle ellende. Dat vastzetten gebeurde nadat Marti een middeleeuws apparaat aan Marco had geadvidseerd, naderhand kon hij helemaal niet meer lopen.



Dat verhaal is bekend.

Maar die blessure heeft hij niet van de wind gekregen. Die blessure is ontstaan als gevolg van een doodschop in de wedstrijd tegen Groningen door Edwin Olde Riekerink.

En het vastzetten van die enkel is vooral gedaan om hem pijnvrij te kunnen laten functioneren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 18:19:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 april 2022 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.

En volgens mij is van Basten op 28 jarige leeftijd gestopt en is daarna zijn enkel vastgezet aan zijn onderbeen.

Objectiviteit in het voetbal is net als je eerste grote liefde: 40 jaar later ben je alleen nog maar verliefd op de herinnering en niet meer op de feitelijke gebeurtenis.


Van Basten heeft zijn chronische blessure aan de medische staf van Ajax te danken, die zagen een gescheurde enkelband over het hoofd. Die is dus verkeerd aan elkaar gegroeid en dat veroorzaakte alle ellende. Dat vastzetten gebeurde nadat Marti een middeleeuws apparaat aan Marco had geadvidseerd, naderhand kon hij helemaal niet meer lopen.



Dat verhaal is bekend.

Maar die blessure heeft hij niet van de wind gekregen. Die blessure is ontstaan als gevolg van een doodschop in de wedstrijd tegen Groningen door Edwin Olde Riekerink.

En het vastzetten van die enkel is vooral gedaan om hem pijnvrij te kunnen laten functioneren.


Nee die blessure heeft hij gekregen nadat hij verkeerd landde na een kopbal uit een hoekschop, hij stapte namelijk boven op de voet van een tegenstander, heeft niks met een schop te maken.

Ps. Van Basten schopte Olde Riekrink en niet andersom maar dat was een half jaar na de boven genoemde oorzaak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 april 2022 om 18:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 18:19:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 april 2022 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.

En volgens mij is van Basten op 28 jarige leeftijd gestopt en is daarna zijn enkel vastgezet aan zijn onderbeen.

Objectiviteit in het voetbal is net als je eerste grote liefde: 40 jaar later ben je alleen nog maar verliefd op de herinnering en niet meer op de feitelijke gebeurtenis.


Van Basten heeft zijn chronische blessure aan de medische staf van Ajax te danken, die zagen een gescheurde enkelband over het hoofd. Die is dus verkeerd aan elkaar gegroeid en dat veroorzaakte alle ellende. Dat vastzetten gebeurde nadat Marti een middeleeuws apparaat aan Marco had geadvidseerd, naderhand kon hij helemaal niet meer lopen.



Dat verhaal is bekend.

Maar die blessure heeft hij niet van de wind gekregen. Die blessure is ontstaan als gevolg van een doodschop in de wedstrijd tegen Groningen door Edwin Olde Riekerink.

En het vastzetten van die enkel is vooral gedaan om hem pijnvrij te kunnen laten functioneren.


Nee die blessure heeft hij gekregen nadat hij verkeerd landde na een kopbal uit een hoekschop, hij stapte namelijk boven op de voet van een tegenstander, heeft niks met een schop te maken.

Ps. Van Basten schopte Olde Riekrink en niet andersom maar dat was een half jaar na de boven genoemde oorzaak.



In het boek Basta staat de volgende passage: "Voor Ajax begint de wedstrijd niet echt goed. Op eigen helft raakt spits Marco van Basten de bal kwijt, raakt hierdoor ietwat gefrustreerd en jaagt op revanche. Bij de zijlijn gaat hij keihard in duel met Edwin Olde Riekerink en na de sliding is daar meteen de pijn in de rechterenkel."

Maakt op zich uberhaupt niets uit voor het verhaal.

Want de strekking is dat er een paar supporters zijn die alleen naar het stadion komen voor actie's waarbij de tegenstander voor lul wordt gezet. En dat daar al jaren een bedrijfsrisico op wordt onderkent op mogelijke gevolgschade.

Het is niet dat deze spelers deze acties niet meer uitvoeren omdat het vanuit de coaching niet meer mag, het wordt door hun werkgever niet meer geaccepteerd omdat het gevolg kan zijn dat die speler weken/maanden uit de roulatie is door een tegenactie.

Dus als Ten Hag dat al heeft verboden zit het meer in die hoek dan dat het te maken heeft met tactische concepten.

En eerlijk is eerlijk, tegenwoordig verdient Haller 5 miljoen (en Andy vd Meijde verdiende zelfs 90000 per week). Mág je dan verwachten als werkgever en supporter dat die spelers zelf proberen een beetje heel te blijven in plaats van de boel te provoceren?

En eigenlijk hebben we het hier over een groep supporters niet willen accepteren dat een voetbalclub ook gewoon een bedrijf is met honderden werknemers die uiteindelijk allemaal afhankelijk zijn van vooral de resultaten die 11 voetballers halen. Die groep supporters identificeert zich nog steeds met De Meer en zijn gore onschoongemaakte pisbakken en Tante Leen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 april 2022, 19:14:15.

 

+1/-0

Ik heb het boek Basta ook gelezen en kijk wiki ook even na, er staat duidelijk vermeld dat hij voor de wedstrijd tegen Groningen al pijn had. Ajax dacht dat deze (lichte) blessure met de zomerstop en rust over ging dus niet. Later werd Marco door JC onder druk gezet om de ECII binnen te harken en dus te spelen.

Voor de rest begrijp ik niet veel van je betoog, dus iemand willen passeren is provoceren? Bedoel je dat? Volgens mij is het voetbal veel minder hard dan toen er 30-40 jaar terug nog volop gepasseerd werd. Van Basten gaf Plovie nog een elleboog waarbij hij zijn halve gezicht aan barrels sloeg. Zie je tegenwoordig niet meer.

PS. spelers worden tegenwoordig ook goed verzekerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 april 2022 om 19:14:

Ik heb het boek Basta ook gelezen en kijk wiki ook even na, er staat duidelijk vermeld dat hij voor de wedstrijd tegen Groningen al pijn had. Ajax dacht dat deze (lichte) blessure met de zomerstop en rust over ging dus niet. Later werd Marco door JC onder druk gezet om de ECII binnen te harken en dus te spelen.

Voor de rest begrijp ik niet veel van je betoog, dus iemand willen passeren is provoceren? Bedoel je dat? Volgens mij is het voetbal veel minder hard dan toen er 30-40 jaar terug nog volop gepasseerd werd. Van Basten gaf Plovie nog een elleboog waarbij hij zijn halve gezicht aan barrels sloeg. Zie je tegenwoordig niet meer.



Ik heb het niet over passeren. Je kunt iemand met een schijnbeweging passeren of je kunt een hele linie passeren door een steekbal.

Deze discussie komt voort uit mijn vraag aan Fier Koen wát hij nou kenmerkend vind als typisch Ajax spel. Hij is immers diegene die echt overal (en onneindig) zeer negatief commentaar op heeft met als optie dat iedereen (staf+spelers) er maar uit moet. En een uitslag of resultaat van een wedstrijd is ondergeschikt aan zijn visie van het kenmerkende Ajax spel.

En dat kenmerkende spel was volgens hem het hoongelach als tegenstanders voor schut gezet worden. En dat gebeurd hem nu te weinig. Al een jaar of 35-37.

En nu heb ik dus naar mijn mening voldoende uitgelegd dat hier ook een bedrijfsrisico optreedt en dat dit niet perse gebeurd omdat de spelers door een coach vol worden gepropt met tactische instructies.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 april 2022, 19:25:48.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 april 2022 om 12:56:

Alles valt en staat bij het resultaat.



Ik vind van niet. Ik kijk primair naar het voetbal, niet naar uitslagen.

Mijn vader nam me mee naar voetbalwedstrijden, niet naar een TV-scherm met teletekst.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Ja, er begint iets te dagen. Maar dat verandert niets aan mijn betoog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

(...)

En volgens mij is van Basten op 28 jarige leeftijd gestopt en is daarna zijn enkel vastgezet aan zijn onderbeen. (...)



Ja en? Die enkelblessure is niet door een tegenstander veroorzaakt maar door een onbesuisde tackle van hem zelf.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

(...)

Objectiviteit in het voetbal is net als je eerste grote liefde: 40 jaar later ben je alleen nog maar verliefd op de herinnering en niet meer op de feitelijke gebeurtenis.



Daar kan ik niet over oordelen. Ik ken jouw eerste grote liefde niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 19:19:

(...) Hij is immers diegene die echt overal (en onneindig) zeer negatief commentaar op heeft met als optie dat iedereen (staf+spelers) er maar uit moet.
(...)



En niet te vergeten degenen die de staf en spelers aantrekt!

Schoonmaken begint bij de bron van de vervuiling.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 19:19:

(...) En nu heb ik dus naar mijn mening voldoende uitgelegd dat hier ook een bedrijfsrisico optreedt (...)



Dat bedrijfsrisico kan sterk gereduceerd worden als de arbitrage de spelregels weer gaat toepassen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 april 2022 om 20:39:

Dat bedrijfsrisico kan sterk gereduceerd worden als de arbitrage de spelregels weer gaat toepassen.



De arbitrage.

Ik denk dat de strekking echt wel duidelijk is hier. Het ligt aan iedereen behalve aan jou als supporter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 20:59:

(...)

Ik denk dat de strekking echt wel duidelijk is hier. (...)



Ja, voor mij wel. Al jaren.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 20:59:

(...) Het ligt aan iedereen behalve aan jou als supporter.



Dat maak jij er weer van, dat het aan 'iedereen' ligt.
Ik benoem alleen de verantwoordelijken.

En waarom zou het aan mij liggen?! Wat is dat voor onzin?
Ik stel geen technische staf samen, ik koop geen spelers, ik train niemand en ik speel niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 april 2022 om 21:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 20:59:

(...)

Ik denk dat de strekking echt wel duidelijk is hier. (...)



Ja, voor mij wel. Al jaren.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 20:59:

(...) Het ligt aan iedereen behalve aan jou als supporter.



Dat maak jij er weer van, dat het aan 'iedereen' ligt.
Ik benoem alleen de verantwoordelijken.

En waarom zou het aan mij liggen?! Wat is dat voor onzin?
Ik stel geen technische staf samen, ik koop geen spelers, ik train niemand en ik speel niet.




En? Helpt het na al die jaren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 21:57:

En? Helpt het na al die jaren?



Dat de strekking voor mij duidelijk is?
Jazeker. Het is een geweldige 'houvast' om dingen te begrijpen, te verklaren en uit te leggen..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.



Ongetwijfeld leed hij nog steeds minder balverlies door slechte aannames dan Haller elke wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 07 april 2022 om 23:21:

Waarom adviseren we hier iemand van Antwerp FC? (...)



Overmars & co. lezen hier volgens mij niet.

Ik krijg geen enkele terugkoppeling uit de praktijk dat er iets gedaan wordt met de constateringen en adviezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 07 april 2022 om 23:21:

Waarom adviseren we hier iemand van Antwerp FC? Historie hiermee



Naam kan t.z.t. toch gewoon veranderd worden in die van de nieuwe TD ouwe zeurpiet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 08 april 2022 om 01:31:

Naam kan t.z.t. toch gewoon veranderd worden in die van de nieuwe TD (...)



Afsluiten lijkt mij beter.

De nieuwe Technisch Directeur verdient het om hier met een schone lij te beginnen, in een eigen topic zonder invloed van de 'erfenis van Overmars'.

En als een goede Technisch Directeur aangesteld wordt heeft deze helemaal geen advies nodig en is er ook geen speciaal topic nodig als deze.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 april 2022 om 23:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.



Ongetwijfeld leed hij nog steeds minder balverlies door slechte aannames dan Haller elke wedstrijd.



Zo ongeveer, en voor de rest vind ik het een zinloze discussie aangaande blessure Marco van Basten. Het doet ook nog steeds pijn als ik denk dat Marco moest aankondigen dat hij moest stoppen met voetbal vanwege zijn enkel.

Ik heb o.a. hierdoor Basta nog niet gelezen. Wel heb ik destijds met Edwin Olde Riekerink over de kwestie gesproken omdat hij destijds mijn voetbal fysiotherapeut was in Groningen zuid toen ik een blessure had.

Die blessure heeft me minstens een jaar gekost en nadien nooit meer de speler geweest die ik voorheen was. Zo kan het dan lopen maar hou er bij deze alvast rekening mee dat Edwin Olde Riekerink het ook niet heeft gewild dat zijn actie bijdroeg aan de ellende die Marco later te wachten stond toen hij bekend moest maken bij Milan dat hij niet verder kon met voetballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 08 april 2022 om 08:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 april 2022 om 23:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.



Ongetwijfeld leed hij nog steeds minder balverlies door slechte aannames dan Haller elke wedstrijd.



Zo ongeveer, en voor de rest vind ik het een zinloze discussie aangaande blessure Marco van Basten. Het doet ook nog steeds pijn als ik denk dat Marco moest aankondigen dat hij moest stoppen met voetbal vanwege zijn enkel.

Ik heb o.a. hierdoor Basta nog niet gelezen. Wel heb ik destijds met Edwin Olde Riekerink over de kwestie gesproken omdat hij destijds mijn voetbal fysiotherapeut was in Groningen zuid toen ik een blessure had.

Die blessure heeft me minstens een jaar gekost en nadien nooit meer de speler geweest die ik voorheen was. Zo kan het dan lopen maar hou er bij deze alvast rekening mee dat Edwin Olde Riekerink het ook niet heeft gewild dat zijn actie bijdroeg aan de ellende die Marco later te wachten stond toen hij bekend moest maken bij Milan dat hij niet verder kon met voetballen.





Verder lekker belangrijk wat de titel is van dit topic. Het gaat erom dat we over het aankoopbeleid kunnen praten. Zijn er überhaupt moderators op dit forum??? Behalve mensen verbannen zie ik hier bar weinig gebeuren. Maak eens topics aan van spelers, clubs, beleidsbepalers enzovoorts. Of moet letterlijk alles komen van de gebruikers?

Jaren geleden was deze site veel actiever. Ik weet niet hoe het met de clicks gaat. Maar het forum zelf is qua niveau en activiteit een stuk minder geworden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 83 84 85 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.