Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 86 87 88 89 90

Eriksen de verassing van het seizoen? Nou, ik weet dat ie problemen met zn hart heeft, maar dat zou wel echt een heel sneu scenario zijn.

Die jongen is nog geen 30.. :\(

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 augustus 2021 om 18:44:

Eriksen de verassing van het seizoen? Nou, ik weet dat ie problemen met zn hart heeft, maar dat zou wel echt een heel sneu scenario zijn.

Die jongen is nog geen 30.. :\(



Verassing van het seizoen> als hij naar Ajax gaat.

Dat zou een verassing zijn, maar wel een hele mooie.

Wat is er sneu aan dat hij naar Ajax zou gaan?

 

+1/-1

Als hij een verassing is, is hij gecremeerd :B

 

+2/-0

Ik durf het haast niet te zeggen, maar misschien toch nog een keeper halen?

 

+2/-0

En een spits, zoals Koen ook al langere tijd aangeeft. Maar dat schijn je hier niet te mogen zeggen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 07 augustus 2021 om 23:21:

En een spits, zoals Koen ook al langere tijd aangeeft. Maar dat schijn je hier niet te mogen zeggen.



Een linksback is inmiddels ook geen overbodige luxe. Ik vind Tagliafico een geweldige kerel, maar hij wordt onbesuisder en ongecontroleerder (is dat een woord?). Vandaag was zijn zoveelste oliedomme kaart de nekslag voor de ploeg. Dit kan zo niet langer doorgaan.

 

+2/-0

Ajax heeft teveel zogenaamde gearriveerde spelers die te weinig brengen. Het wordt tijd om na te denken over het Ajax na Dusan Tadic. Een aanval met Tadic, Haller en Berghuis kan mij niet bekoren en is veel te voorspelbaar. We missen een goede spits als Dolberg. Klaassen is een harde werker maar mist klasse. Op het middenveld mis ik een creatieve spelbepalende middenvelder, zoals een Frank Arnesen dat vroeger was. Voor de achterhoede zou ik kiezen voor Perr Schuurs, JurrIën Timber en Devyne Rensch.

 

+2/-0

Dure mis/aankoop die Haller. Staat ook mooi op de palmares van Overmars/Ten Hag.

Pasveer is ook niet Ajax waardig. We hebben een keepersprobleem. Hopelijk ontwikkelt Gorter zich heel snel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 08 augustus 2021 om 00:11:

Ajax heeft teveel zogenaamde gearriveerde spelers die te weinig brengen. Het wordt tijd om na te denken over het Ajax na Dusan Tadic. Een aanval met Tadic, Haller en Berghuis kan mij niet bekoren en is veel te voorspelbaar. We missen een goede spits als Dolberg. Klaassen is een harde werker maar mist klasse. Op het middenveld mis ik een creatieve spelbepalende middenvelder, zoals een Frank Arnesen dat vroeger was. Voor de achterhoede zou ik kiezen voor Perr Schuurs, JurrIën Timber en Devyne Rensch.



De coronacrisis heeft best een grote impact gehad. Hier en daar ook wat pech. In normale omstandigheden hadden ze Onana, Tagliafico en Neres al verkocht voor veel geld. En dan had je door kunnen pakken. Wat dat betreft heeft Overmars gewoon gelijk.

Nu raak je ze niet kwijt, zit je met de hoge salarissen en kun je niet alvast de opvolgers binnenhalen. Ajax leeft heel duur op het moment dus mensen moeten zich eens realiseren dat even niet alles mogelijk is. Daarom kiezen ze voor de transfervrije Pasveer als tweede keeper in plaats van een eerste keeper te halen voor de komende jaren. En daarom halen ze geen linksback voor de basis, want Tagliafico is er nog gewoon.

Met Haller hebben ze zichzelf in de vingers gesneden. Want de prijs/kwaliteit verhouding klopt totaal niet en daar zit je dus jarenlang aan vast. Terwijl hij beperkt is. Ik heb dit vanaf het begin gezegd, maar hier sprongen ze door het plafond heen van vreugde. Nou leef er dan ook maar mee in plaats van te zeiken! Niet ineens terugkrabbelen omdat je het weer verkeerd hebt ingeschat. Nogmaals: dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen van Ajax supporters die te weinig kijk hebben op het spel.

Net zoals ze het nodig vonden om Ziyech maandenlang uit te fluiten. Nota bene je meest creatieve speler. Schaam je kapot!
Stade Rennes komt met 18 miljoen voor Alvarez en hier doen ze of het gaat om Makelele, Busquets. Doe even normaal...

In de Eredivisie zal het gaan tussen PSV en Ajax. Alleen richting de CL zal het een stuk lastiger worden. Ze zullen vast wel wat punten sprokkelen. Doorgaan zal een beetje te maken hebben met de tegenstanders. Ik verwacht er niet veel van.

Over een jaar kan de status exact hetzelfde zijn (stilstand/ lichte achteruitgang). Want Gravenberch MOET je dan verkopen met een 1-jarig contract waardoor je een stuk minder kan vragen. Als Timber zich zo blijft ontwikkelen zou hij weleens een transfer kunnen maken. En dan heb je Tagliafico, Onana, Neres die er zeker niet meer zullen zijn. Blind en Tadic worden er niet jonger op en Klaassen zou je qua fitheid zelfs nog ouder inschatten.

Antony zal wat stappen moeten maken en als hij dat doet gaan de clubs geheid komen met een groot bedrag. Martinez blijft ook een kandidaat. Verder vergeet ik nog bijna Mazraoui die een aflopend contract heeft (2022).

Ga je dan kijken wat er overblijft dan heb je het over een aantal veteranen, jonge talenten en wat middelmatige spelers. Kortom: niet de juiste mix om weer te verrassen in Europa.

Blind, Schuurs, Magallan, Rensch, Klaiber, Taylor, Kudus, Klaassen, Jensen, Tadic, Berghuis, Pasveer, Gorter, Haller.. misschien Alvarez nog. Aangevuld met wat spelers van Jong Ajax en wat aankopen. Als bovenstaande de kern vormt dan is het kwalitatief niet goed genoeg.

Dan praat je over onderkant CL, meedoen in de EL zonder de prijs te pakken en een spannende titelstrijd tussen PSV en Ajax. In plaats van: regelmatig overwinteren in de CL en domineren in de Eredivisie.

Het is een beetje afhankelijk van wat er nog gaat gebeuren op de transfermarkt. Laten we hopen dat de bezetting in de Arena gewoon weer naar de 100 procent kan. Dat zal al een boost geven in de juiste richting. Het is niet hopeloos. Het is meer dat er even geen stijgende lijn inzit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2021 om 10:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 08 augustus 2021 om 00:11:

Ajax heeft teveel zogenaamde gearriveerde spelers die te weinig brengen. Het wordt tijd om na te denken over het Ajax na Dusan Tadic. Een aanval met Tadic, Haller en Berghuis kan mij niet bekoren en is veel te voorspelbaar. We missen een goede spits als Dolberg. Klaassen is een harde werker maar mist klasse. Op het middenveld mis ik een creatieve spelbepalende middenvelder, zoals een Frank Arnesen dat vroeger was. Voor de achterhoede zou ik kiezen voor Perr Schuurs, JurrIën Timber en Devyne Rensch.



De coronacrisis heeft best een grote impact gehad. Hier en daar ook wat pech. In normale omstandigheden hadden ze Onana, Tagliafico en Neres al verkocht voor veel geld. En dan had je door kunnen pakken. Wat dat betreft heeft Overmars gewoon gelijk.

Nu raak je ze niet kwijt, zit je met de hoge salarissen en kun je niet alvast de opvolgers binnenhalen. Ajax leeft heel duur op het moment dus mensen moeten zich eens realiseren dat even niet alles mogelijk is. Daarom kiezen ze voor de transfervrije Pasveer als tweede keeper in plaats van een eerste keeper te halen voor de komende jaren. En daarom halen ze geen linksback voor de basis, want Tagliafico is er nog gewoon.

Met Haller hebben ze zichzelf in de vingers gesneden. Want de prijs/kwaliteit verhouding klopt totaal niet en daar zit je dus jarenlang aan vast. Terwijl hij beperkt is. Ik heb dit vanaf het begin gezegd, maar hier sprongen ze door het plafond heen van vreugde. Nou leef er dan ook maar mee in plaats van te zeiken! Niet ineens terugkrabbelen omdat je het weer verkeerd hebt ingeschat. Nogmaals: dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen van Ajax supporters die te weinig kijk hebben op het spel.

Net zoals ze het nodig vonden om Ziyech maandenlang uit te fluiten. Nota bene je meest creatieve speler. Schaam je kapot!
Stade Rennes komt met 18 miljoen voor Alvarez en hier doen ze of het gaat om Makelele, Busquets. Doe even normaal...

In de Eredivisie zal het gaan tussen PSV en Ajax. Alleen richting de CL zal het een stuk lastiger worden. Ze zullen vast wel wat punten sprokkelen. Doorgaan zal een beetje te maken hebben met de tegenstanders. Ik verwacht er niet veel van.

Over een jaar kan de status exact hetzelfde zijn (stilstand/ lichte achteruitgang). Want Gravenberch MOET je dan verkopen met een 1-jarig contract waardoor je een stuk minder kan vragen. Als Timber zich zo blijft ontwikkelen zou hij weleens een transfer kunnen maken. En dan heb je Tagliafico, Onana, Neres die er zeker niet meer zullen zijn. Blind en Tadic worden er niet jonger op en Klaassen zou je qua fitheid zelfs nog ouder inschatten.

Antony zal wat stappen moeten maken en als hij dat doet gaan de clubs geheid komen met een groot bedrag. Martinez blijft ook een kandidaat. Verder vergeet ik nog bijna Mazraoui die een aflopend contract heeft (2022).

Ga je dan kijken wat er overblijft dan heb je het over een aantal veteranen, jonge talenten en wat middelmatige spelers. Kortom: niet de juiste mix om weer te verrassen in Europa.

Blind, Schuurs, Magallan, Rensch, Klaiber, Taylor, Kudus, Klaassen, Jensen, Tadic, Berghuis, Pasveer, Gorter, Haller.. misschien Alvarez nog. Aangevuld met wat spelers van Jong Ajax en wat aankopen. Als bovenstaande de kern vormt dan is het kwalitatief niet goed genoeg.

Dan praat je over onderkant CL, meedoen in de EL zonder de prijs te pakken en een spannende titelstrijd tussen PSV en Ajax. In plaats van: regelmatig overwinteren in de CL en domineren in de Eredivisie.

Het is een beetje afhankelijk van wat er nog gaat gebeuren op de transfermarkt. Laten we hopen dat de bezetting in de Arena gewoon weer naar de 100 procent kan. Dat zal al een boost geven in de juiste richting. Het is niet hopeloos. Het is meer dat er even geen stijgende lijn inzit.



Pasveer heeft altijd voor provincieclubs gespeeld, was reserve bij PSV en heeft met zijn periode bij Vitesse eigenlijk voor het eerst nu op een redelijk niveau gekeept. Leuk maar niet iemand om als reserve achter een bijna 40-jarige kerel bij Ajax te dienen. Zelfs als Onana blijft en in November weer mag keepen vind ik het deze maanden te riskant. Dus leuk dat ie gratis was, maar goedkoop is duurkoop. Beknibbelen op een keeper vind ik echt een slecht idee. Als hij je dure punten post, ben je nog verder van huis.

Verder mee eens, het is niet zo dat helemaal niemand er nu nog wat van kan, misschien dat er zelfs een kampioenschap in zit. Maar zeker Europees zou ik er ook niet teveel van verwachten.

Heerlijk om trouwens de passie bij Tadic te zien. Doet echt nog steeds alles om te winnen, zelfs al is het duidelijk dat het een kansloze missie is. Verdient een standbeeld als hij stopt.

 

+1/-0

Zoals ik hier eerder al aangaf is de selectie van Ajax erg dun en totaal niet toekomstbestendig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2021 om 10:06:

De coronacrisis heeft (...) t/m (...) geen stijgende lijn inzit.



Een interessant stuk.

Met onderstaande ben ik het volledig eens:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2021 om 10:06:

(...)

Met Haller hebben ze zichzelf in de vingers gesneden. Want de prijs/kwaliteit verhouding klopt totaal niet en daar zit je dus jarenlang aan vast. Terwijl hij beperkt is. Ik heb dit vanaf het begin gezegd, maar hier sprongen ze door het plafond heen van vreugde. Nou leef er dan ook maar mee in plaats van te zeiken! Niet ineens terugkrabbelen omdat je het weer verkeerd hebt ingeschat. Nogmaals: dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen van Ajax supporters die te weinig kijk hebben op het spel.

(...)

 

+1/-0

Eriksen gerucht dus. Zou normaliter onhaalbaar zijn geweest dus als je hem binnen kunt halen ,dan zeker niet nalaten. Sleutelspeler met de creativiteit die we zo nodig hebben. Geen idee of je een transfersom zou moeten betalen of moet huren met die regels dat ie niet mag spelen bij zijn eigen club. Voer voor juristen

 

+2/-0

Ik denk dat Inter alleen zou meewerken aan een huurperiode. Want de kans lijkt me niet groot dat ze hem voor 10-15 miljoen verkopen aan Ajax.
Voor Ajax is het natuurlijk een zeer interessante speler. Alleen waar hij op dit moment staat is een groot vraagteken. Daarnaast blijft het een risico met zo'n speler. De vraag is of je daar aan moet beginnen. Zelfs als ze zo'n kastje hebben blijft het eng wat mij betreft. Toen Blind de tweede keer naar de grond ging kwam het toch weer binnen.

Eriksen is wel een speler waar ik altijd gecharmeerd van ben geweest. Ik had hem zo graag in de Spaanse competitie willen zien. Dat lijkt er nu niet meer in te zitten helaas.

/edit: Mike Verweij ontkent het gerucht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 09 augustus 2021 om 21:48:

Eriksen gerucht dus. Zou normaliter onhaalbaar zijn geweest dus als je hem binnen kunt halen ,dan zeker niet nalaten. Sleutelspeler met de creativiteit die we zo nodig hebben. Geen idee of je een transfersom zou moeten betalen of moet huren met die regels dat ie niet mag spelen bij zijn eigen club. Voer voor juristen



De twintig miljoen die ze hebben betaald zullen ze terug willen zien tenzij de verzekering (gedeeltelijk) uitbetaald, maar dan zal hij moeten stoppen met voetballen neem ik aan. Voetballend gezien geef ik liever twintig miljoen uit aan Eriksen zonder restwaarde dan aan een talent uit Denemarken met grootheidswaanzin of middelmaat als Bergwijn. Medisch gezien is het lastig in te schatten zonder de details te kennen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 augustus 2021 om 22:25:

(...) waar hij op dit moment staat is een groot vraagteken. (...)



Hoe lang was Blind uit de roulatie?
3 Maanden?

Stel dat we dezelfde revalidatietijd aanhouden voor Eriksen. En dat hij hersteld a la Blind. Dat zou mooi voor hem zijn. Maar die status bereikt hij pas na de transferperiode. Ik ga er vanuit dat hij bij Inter blijft, zeker tot aan de winterstop.

En wat verdient hij daar? Ook een reden voor hem om daar te blijven.

 

+1/-0

Eriksen zou door zijn situatie wellicht een gunstige koop kunnen zijn, maar over het algemeen denk ik dat we weer terug moeten naar jeugd om onze financiele positie te verstevigen. Ajax leeft van de verkoop van spelers, maar er zijn er maar weinig op dit moment waar ik de hoofdprijs voor betaald zie worden. Gravenberch heeft na dit seizoen nog maar een 1-jarig contract, dus die gaat niet veel opleveren. Martinez en Timber hebben hun postuur niet mee voor de grote competities en voor Alvarez, Mazraoui en Schuurs zal ook de jackpot niet vallen.

Je zult het moeten hebben van Antony, Kudus en Rensch, maar die hebben allen nog gigantische stappen te maken. Tijd om wat spelers aan die lijst toe te voegen.

 

+1/-0

Het lijkt een aardig ramp seizoen te worden als er geen versterkingen bijkomen. Al helemaal wanneer ook PSV de poule fase gaat halen van de CL.

Snap niet dat er nog steeds geen keeper, spits en centrale verdediger bij zijn gekomen. Zal wel weer een overgangs jaar zijn:\(

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 augustus 2021 om 01:00:

Eriksen zou door zijn situatie wellicht een gunstige koop kunnen zijn, maar over het algemeen denk ik dat we weer terug moeten naar jeugd om onze financiele positie te verstevigen. Ajax leeft van de verkoop van spelers, maar er zijn er maar weinig op dit moment waar ik de hoofdprijs voor betaald zie worden. Gravenberch heeft na dit seizoen nog maar een 1-jarig contract, dus die gaat niet veel opleveren. Martinez en Timber hebben hun postuur niet mee voor de grote competities en voor Alvarez, Mazraoui en Schuurs zal ook de jackpot niet vallen.

Je zult het moeten hebben van Antony, Kudus en Rensch, maar die hebben allen nog gigantische stappen te maken. Tijd om wat spelers aan die lijst toe te voegen.



Ervaring is goed en noodzakelijk in het team maar we slaan inmiddels door.
Je moet plekken in het team vrijhouden waar talent en dus geld op het veld kunnen groeien.
We hebben momenteel teveel spelers in het beoogde basisteam met amper restwaarde.
De keeper, Blind, Klaassen, Tadic, Berghuis.
De investering op Haller ga je nooit meer terug krijgen.
Mazraoui loopt straks gratis de deur uit.
En Nico is volgend jaar een dertiger waar je dan amper nog wat voor krijgt.
Maar liefst 8! spelers van het team waar we afgelopen zaterdag mee startte hebben amper restwaarde, en ik durf het niet eens uit te rekenen wat Ajax bij elkaar voor deze spelers betaald heeft om ze te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jellie schreef op 13 augustus 2021 om 08:09:

Het lijkt een aardig ramp seizoen te worden als er geen versterkingen bijkomen. Al helemaal wanneer ook PSV de poule fase gaat halen van de CL. (...)



Een nadeel is de verdeling van het startgeld over twee clubs.

Een voordeel kan zijn dat ze (meer) energie gaan verspillen in die midweekse wedstrijden. De extra risico's die Götze daarbij loopt laat ik maar buiten beschouwing.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.