Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 augustus 2020 om 12:29:

Wat een flauwekul. "Er blijft geen hond weg door spelers als Magallan en Alvarez". Wat een criterium. (...)



Hij heeft het ook over duiven zie ik.

En dan een ander betichten van onzin te schrijven.

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 augustus 2020 om 12:29:

(...) Haal maar eens 11 van die toppers en laat die spelen, moet je eens kijken hoeveel mensen er na verloop van tijd wegblijven.



Het zit toch al jaren alleen maar vol bij de toppers?

De (seizoens)kaarten zijn dan wel verkocht maar er zijn er duizenden die al met grote regelmaat weg blijven.

En dan een ander betichten van onzin te schrijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 augustus 2020 om 15:54:

Wat overigens mij bv zorgen baart is dat Steek echt niet eerste keeper kan zijn als Onana vertrekt. Hij is best wel matig op moment.

Dus of Onana blijft of Ajax moet een nieuwe keeper halen. Zover is mij duidelijk.

Positief: Anthony, kudus, Labyad.

Iedereen was zo negatief over hem, maar ik zei vorig jaar al dat doen hij meedeed: Utrecht, lille en nog een game het gewoon goed deed. Goal, assist en voor assist.
Go zakky!




Tien jaar terug ging het hier ook al vaak over, Steek. Er was toen een hele groep welke Maarten een topkeeper vond maar er waren er ook zat die zich al jaren ergerden aan zijn halfbakken keepen. Vooral bij voorzetten was hij toen ook al zwak en als het eropaan kwam zakte hij door het ijs.

Het leidde ertoe dat Van Basten hem terecht passeerde in 2009 maar later kwam Steek ijzersterk terug. Net of hij wakker was geworden. Het jaar 2010 was zijn topjaar, vooral rondom het WK keepte hij geweldig. (hoewel de twee tegengoals tegen Uruguay ook fouten waren).
Maar ik was er nooit zo kapot van. Hier dachten velen dat hij naar Manchester United zou gaan om Van der Sar op te volgen. Ik zag dat, met anderen samen, never nooit gebeuren. Dat hij daarna zo'n zwakke loopbaan zou hebben had ik ook niet verwacht, het werd steeds erger.

Maar ben aub niet niet verbaasd over Steek zeg! En ga niet zeggen: hij is minder geworden. Nee, hij is nooit zo goed geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 09:55:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 augustus 2020 om 15:54:

Wat overigens mij bv zorgen baart is dat Steek echt niet eerste keeper kan zijn als Onana vertrekt. Hij is best wel matig op moment.

Dus of Onana blijft of Ajax moet een nieuwe keeper halen. Zover is mij duidelijk.

Positief: Anthony, kudus, Labyad.

Iedereen was zo negatief over hem, maar ik zei vorig jaar al dat doen hij meedeed: Utrecht, lille en nog een game het gewoon goed deed. Goal, assist en voor assist.
Go zakky!




Tien jaar terug ging het hier ook al vaak over, Steek. Er was toen een hele groep welke Maarten een topkeeper vond maar er waren er ook zat die zich al jaren ergerden aan zijn halfbakken keepen. Vooral bij voorzetten was hij toen ook al zwak en als het eropaan kwam zakte hij door het ijs.

Het leidde ertoe dat Van Basten hem terecht passeerde in 2009 maar later kwam Steek ijzersterk terug. Net of hij wakker was geworden. Het jaar 2010 was zijn topjaar, vooral rondom het WK keepte hij geweldig. (hoewel de twee tegengoals tegen Uruguay ook fouten waren).
Maar ik was er nooit zo kapot van. Hier dachten velen dat hij naar Manchester United zou gaan om Van der Sar op te volgen. Ik zag dat, met anderen samen, never nooit gebeuren. Dat hij daarna zo'n zwakke loopbaan zou hebben had ik ook niet verwacht, het werd steeds erger.

Maar ben aub niet niet verbaasd over Steek zeg! En ga niet zeggen: hij is minder geworden. Nee, hij is nooit zo goed geweest.



Conclusie, steek is anno 2020 niet goed genoeg om eerste keeper te zijn. Dat is de conclusie, helaas. Rkc thuis prima, maar psv, AZ, CL heb je een betere keeper nodig als Onana vertrekt. Als Ajax dat niet doet is dat heel dom.

Verder! Weet iemand de data die er is als deadline voor beek, nico Etc om te vertrekken en daarna dat ze niet meer weg mogen? Niet speculeren, maar weet iemand het?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 09:55:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 augustus 2020 om 15:54:

Wat overigens mij bv zorgen baart is dat Steek echt niet eerste keeper kan zijn als Onana vertrekt. Hij is best wel matig op moment.

Dus of Onana blijft of Ajax moet een nieuwe keeper halen. Zover is mij duidelijk.

Positief: Anthony, kudus, Labyad.

Iedereen was zo negatief over hem, maar ik zei vorig jaar al dat doen hij meedeed: Utrecht, lille en nog een game het gewoon goed deed. Goal, assist en voor assist.
Go zakky!




Tien jaar terug ging het hier ook al vaak over, Steek. Er was toen een hele groep welke Maarten een topkeeper vond maar er waren er ook zat die zich al jaren ergerden aan zijn halfbakken keepen. Vooral bij voorzetten was hij toen ook al zwak en als het eropaan kwam zakte hij door het ijs.

Het leidde ertoe dat Van Basten hem terecht passeerde in 2009 maar later kwam Steek ijzersterk terug. Net of hij wakker was geworden. Het jaar 2010 was zijn topjaar, vooral rondom het WK keepte hij geweldig. (hoewel de twee tegengoals tegen Uruguay ook fouten waren).
Maar ik was er nooit zo kapot van. Hier dachten velen dat hij naar Manchester United zou gaan om Van der Sar op te volgen. Ik zag dat, met anderen samen, never nooit gebeuren. Dat hij daarna zo'n zwakke loopbaan zou hebben had ik ook niet verwacht, het werd steeds erger.

Maar ben aub niet niet verbaasd over Steek zeg! En ga niet zeggen: hij is minder geworden. Nee, hij is nooit zo goed geweest.



Conclusie, steek is anno 2020 niet goed genoeg om eerste keeper te zijn. Dat is de conclusie, helaas. Rkc thuis prima, maar psv, AZ, CL heb je een betere keeper nodig als Onana vertrekt. Als Ajax dat niet doet is dat heel dom.

Verder! Weet iemand de data die er is als deadline voor beek, nico Etc om te vertrekken en daarna dat ze niet meer weg mogen? Niet speculeren, maar weet iemand het?



Helemaal mee eens maar ik mag toch aannemen dat Overmars ook wel weet dat een bijna 38-jarige keeper, al tien seizoenen op de bank bij laagvliegers kriskras door Europa, niet goed genoeg is om structureel in Ajax 1 te keepen?
Zo niet : dikke fail.

Ik blijf het zeggen: zelfs een Steek in zijn topjaren was niet goed genoeg.

 

+1/-0

Ps: wijnaldum naar Barcelona wat ik eerdere opperde ipv Donny lijkt mij veel logischer gezien Koeman en Oranje.
Dit lijkt mij heel reëel en een logische move. Als hij ook nog Donny haalt zou hij 3 ned middenvelders hebben. Beetje veel.
Dit kan goed nieuws zijn dat Donny misschien als nog blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/wijnaldum-prijkt-op-spaanse-cover-barca-maakt-werk-van-oranje-internationallink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:31:

Ps: wijnaldum naar Barcelona wat ik eerdere opperde ipv Donny lijkt mij veel logischer gezien Koeman en Oranje.
Dit lijkt mij heel reëel en een logische move. Als hij ook nog Donny haalt zou hij 3 ned middenvelders hebben. Beetje veel.
Dit kan goed nieuws zijn dat Donny misschien als nog blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/wijnaldum-prijkt-op-spaanse-cover-barca-maakt-werk-van-oranje-internationallink



Wijnaldum is relatief goedkoop voor Barca, heeft nog maar 1 jaar contract. Gaat daar de Thomas Muller/ Goretzka rol vervullen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:31:

Ps: wijnaldum naar Barcelona wat ik eerdere opperde ipv Donny lijkt mij veel logischer gezien Koeman en Oranje.
Dit lijkt mij heel reëel en een logische move. Als hij ook nog Donny haalt zou hij 3 ned middenvelders hebben. Beetje veel.
Dit kan goed nieuws zijn dat Donny misschien als nog blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/wijnaldum-prijkt-op-spaanse-cover-barca-maakt-werk-van-oranje-internationallink



Wijnaldum is relatief goedkoop voor Barca, heeft nog maar 1 jaar contract. Gaat daar de Thomas Muller/ Goretzka rol vervullen.




Over Goretzka gesproken wat een baas is hij. Zo 'n type speler zou ook heel goed bij Ajax passen. Zeker met al die aanvallende spelers en kleine verdedigers overall.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:31:

Ps: wijnaldum naar Barcelona wat ik eerdere opperde ipv Donny lijkt mij veel logischer gezien Koeman en Oranje.
Dit lijkt mij heel reëel en een logische move. Als hij ook nog Donny haalt zou hij 3 ned middenvelders hebben. Beetje veel.
Dit kan goed nieuws zijn dat Donny misschien als nog blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/wijnaldum-prijkt-op-spaanse-cover-barca-maakt-werk-van-oranje-internationallink



Wijnaldum is relatief goedkoop voor Barca, heeft nog maar 1 jaar contract. Gaat daar de Thomas Muller/ Goretzka rol vervullen.




Over Goretzka gesproken wat een baas is hij. Zo 'n type speler zou ook heel goed bij Ajax passen. Zeker met al die aanvallende spelers en kleine verdedigers overall.



Ik vond dat hij in de finale veel te veel met de bal liep. Maar dat zegt natuurlijk niks over zijn kwaliteiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 28 augustus 2020 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:31:

Ps: wijnaldum naar Barcelona wat ik eerdere opperde ipv Donny lijkt mij veel logischer gezien Koeman en Oranje.
Dit lijkt mij heel reëel en een logische move. Als hij ook nog Donny haalt zou hij 3 ned middenvelders hebben. Beetje veel.
Dit kan goed nieuws zijn dat Donny misschien als nog blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/wijnaldum-prijkt-op-spaanse-cover-barca-maakt-werk-van-oranje-internationallink



Wijnaldum is relatief goedkoop voor Barca, heeft nog maar 1 jaar contract. Gaat daar de Thomas Muller/ Goretzka rol vervullen.




Over Goretzka gesproken wat een baas is hij. Zo 'n type speler zou ook heel goed bij Ajax passen. Zeker met al die aanvallende spelers en kleine verdedigers overall.



Ik vond dat hij in de finale veel te veel met de bal liep. Maar dat zegt natuurlijk niks over zijn kwaliteiten.



Dit soort spelers worden al gauw overschat. Prima teamspeler, geen groot talent natuurlijk. Maar in dit Bayern past hij perfect.

Ajax heeft al een Goretzka-light: Ekkelenkamp.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 12:10:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 28 augustus 2020 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 augustus 2020 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 11:31:

Ps: wijnaldum naar Barcelona wat ik eerdere opperde ipv Donny lijkt mij veel logischer gezien Koeman en Oranje.
Dit lijkt mij heel reëel en een logische move. Als hij ook nog Donny haalt zou hij 3 ned middenvelders hebben. Beetje veel.
Dit kan goed nieuws zijn dat Donny misschien als nog blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/wijnaldum-prijkt-op-spaanse-cover-barca-maakt-werk-van-oranje-internationallink



Wijnaldum is relatief goedkoop voor Barca, heeft nog maar 1 jaar contract. Gaat daar de Thomas Muller/ Goretzka rol vervullen.




Over Goretzka gesproken wat een baas is hij. Zo 'n type speler zou ook heel goed bij Ajax passen. Zeker met al die aanvallende spelers en kleine verdedigers overall.



Ik vond dat hij in de finale veel te veel met de bal liep. Maar dat zegt natuurlijk niks over zijn kwaliteiten.



Dit soort spelers worden al gauw overschat. Prima teamspeler, geen groot talent natuurlijk. Maar in dit Bayern past hij perfect.

Ajax heeft al een Goretzka-light: Ekkelenkamp.




Leuk gevonden, maar niet mee eens.

Goretzka speelde tegen Barca super goed.
Creert de balans. Zo nuttig.

 

+1/-0

Jammer dat deze guy nu bij Chelsea gaat spelen en niet bij Ajax. Geweldenaar.
Transfervrij

https://www.vi.nl/nieuws/chelsea-dendert-door-en-pikt-ook-transfervrije-thiago-silva-oplink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 augustus 2020 om 19:04:

Jammer dat deze guy nu bij Chelsea gaat spelen en niet bij Ajax. Geweldenaar.
Transfervrij

https://www.vi.nl/nieuws/chelsea-dendert-door-en-pikt-ook-transfervrije-thiago-silva-oplink



Hij gaat vast voor het mooie weer naar Londen.

 

+3/-0

Als ge geruchten rond Donny waar zijn, mag de twee in de titel veranderd worden in drie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 29 augustus 2020 om 18:15:

Als ge geruchten rond Donny waar zijn, mag de twee in de titel veranderd worden in drie.



Eens.

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over Blind, Nico en Onana. Super belangrijk dat ze blijven @ blijven kunnen spelen. Maar goed Overmars en co weten dit al hele lange tijd. Anthony en Kudus zijn top dus zoals Overmars al zei: we hebben ons huiswerk gedaan. Dus ik hoop dat het goed komt.

Ik zou de deadline voor Nico en Onana op 10 sep 2020 zetten. Anders nog een jaar blijven.

 

+1/-0

Kudo's inderdaad voor Kudus en Anthony. Daar kijk je voetbal voor. Achterin en de balans op het middenveld moet wel echt 10x beter.

 

+1/-0

Aanvallend zie ik geen problemen als Donny vertrekt en ook zit er nog zeer talentvolle jeugd bij Jong Ajax. Ik zou graag nog twee verdedigers zien. Iemand die links centraal en linksback kan spelen als backup voor Blind en vervanger van Tagliafico. Kan Martinez weer naar het middenveld als controlerende middenvelder ipv Alvarez. Dan ook nog een rechter centrale verdediger als Alvarez geen optie meer is voor die positie voor Ten Hag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 29 augustus 2020 om 23:05:

Aanvallend zie ik geen problemen als Donny vertrekt en ook zit er nog zeer talentvolle jeugd bij Jong Ajax. Ik zou graag nog twee verdedigers zien. Iemand die links centraal en linksback kan spelen als backup voor Blind en vervanger van Tagliafico. Kan Martinez weer naar het middenveld als controlerende middenvelder ipv Alvarez. Dan ook nog een rechter centrale verdediger als Alvarez geen optie meer is voor die positie voor Ten Hag.



Ik ben het met je eens, echter ik heb het idee en ik lees het net ook op VI dat Ten Hag eigenlijk wel tevreden is bijzonder genoeg. Donny wordt intern opgevangen met Kudus, Promes, Ekkelenkamp zegt Erik. Ook Overmars gaf aan dat ze tevreden zijn blijkbaar.

Blijkbaar zijn ze meer aan het wachten nu of er nog wat gebeurd met Donny, Nico en Onana en hoe Blind er voor gaat staan. Maar voor Donny gaat dus niemand meer komen. De leiding komt op mij dus over dat ze tevreden zijn met de selectie en met hoe spelers zich aandienen zoals Laybad, Alvarez en Schuurs en hoe Kudus en Athony als nieuwelingen het doen. Waar ik zeker wel in kan komen. Ik ben ook content met Kudus en Anthony bv en hoop echt dat Labyad, Alvarez en Schuurs gaan leveren in de echte wedstrijden.

Persoonlijk vind ik al een langere periode dat er meer bij moet komen en dat sommige spelers moeten vertrekken zoals bv Marin en Mangalan en misschien nog een paar. Dit zal ook wel gebeuren. Ik heb de laatste tijd wel genoeg suggesties gedaan wat ik zelf bv zou doen.

Mijn kanttekening die ik wil plaatsten bij het beleid is dat ze beweren dat elke plek dubbel bezet is en dat er dus eigenlijk ook niet nog andere spelers bij gehaald kunnen worden. Geen enkele top LB wil komen als Nico er nog is, want ze zullen dan banken. Vertonghen wil niet komen vanwege Blind bv. etc. Ik maak me niet zo zorgen om de kwantiteit maar meer om de echte kwaliteit die er straks staat terwijl de transfer periode voorbij is en dan met name om over de verdediging en de keeper.

Nogmaals als Luis Suarez bv terug wil komen zou ik hem zeker wel nu gaan binnen halen met een een dik contract om zo toch alvast voor te sorteren op het einde van KJ, Dusan en ook het vertrek van Donny waarschijnlijk en Hakim. Want met Luis haal je wel iemand binnen waarmee je nog gewoon nog 2 jaar CL niveau kan spelen en waar al die jonge gasten zoals Kudus, Athony, Gravenbergh, Neres etc super veel van kunnen leren.

 

+2/-0

Ik vond de verkoop van Botman al slecht, nu voel je die helemaal door de absentie van Blind. Vond ons gisteren ook heel zwak in de lucht. Iedere voorzet van Frankfurt leverde gevaar op. En voorin zijn we helemaal niet gevaarlijk in de lucht. Je mist De Ligt daarin heel erg.
Wat mij betreft komt er een goede CV met lengte. Ook als Blind gewoon weer kan voetballen. We zijn daar erg kwetsbaar.
Een goede 6 heb ik al vaker genoemd. Alvarez blijf ik een stoorzender in de opbouw vinden. Niet voor niks heeft Onana de bal heel vaak een schop naar voren gegeven. Er was te vaak geen sprake van opbouw van achteruit.
Ik zie veel liever een goede 6 komen dan een opvolger voor vd Beek. Dat kan worden opgevangen met Kudus en Ekkelenkamp. Met name die eerste is samen met Antony een openbaring.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 30 augustus 2020 om 09:09:

Ik vond de verkoop van Botman al slecht, nu voel je die helemaal door de absentie van Blind. Vond ons gisteren ook heel zwak in de lucht. Iedere voorzet van Frankfurt leverde gevaar op. En voorin zijn we helemaal niet gevaarlijk in de lucht. Je mist De Ligt daarin heel erg.
Wat mij betreft komt er een goede CV met lengte. Ook als Blind gewoon weer kan voetballen. We zijn daar erg kwetsbaar.
Een goede 6 heb ik al vaker genoemd. Alvarez blijf ik een stoorzender in de opbouw vinden. Niet voor niks heeft Onana de bal heel vaak een schop naar voren gegeven. Er was te vaak geen sprake van opbouw van achteruit.
Ik zie veel liever een goede 6 komen dan een opvolger voor vd Beek. Dat kan worden opgevangen met Kudus en Ekkelenkamp. Met name die eerste is samen met Antony een openbaring.



Ik heb Botman bij Heerenveen niet gevolgd maar ik weet wel uit de jeugd dat hij toch ook beperkt was. Zeker in wendbaarheid, snelheid op de eerste meters. Het is al knap dat ze daar zoveel geld voor hebben gekregen.

Het klopt dat Ajax zwak is in de lucht. Dat gaat een boel tegengoals opleveren. Zeker als Onana vertrekt en Stekelenburg onder de lat komt te staan. Want die is dramatisch bij hoge ballen. Onana is de enige keeper in de recente historie die komt bij hoge ballen, zoals ook gisteren meermaals.

De slechtst bezette positie op dit moment is de controleur. Gravenberch is een geweldig talent maar is geen 6. Als ze geen echte controleur kunnen vinden moeten ze weer gaan voor een type Schone. Want de opbouw stokt inderdaad. Midtsjo van AZ vond ik een interessante optie om Schone te vervangen. Maar heeft inmiddels een nieuw contract en zal heel duur zijn (daardoor niet meer de moeite waard).

Ik zou het zeer teleurstellend vinden als ze voor die plek niemand halen. Een belangrijke positie in de as en niemand in de selectie die er echt geschikt voor is.

 

+2/-0

Weet iemand hier de deadline voor Onana en Nico om een transfer te mogen maken?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.