Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Lisandro Martínez

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

forumillustratie

Hier kun je alles kwijt over onze nieuwe Argentijnse strijder Lisandro Martínez.

 

+1/-0

Ik vind Lisandro opvallend sterk beginnen, hoewel hij tegen Vitesse er toch een paar keer naast zat in de omschakeling. Dit zal ook deels te wijten zijn aan de afstemming en communicatie met Tagliafico.

Ben erg benieuwd naar de samenwerking met Alvarez. Er zit in ieder geval genoeg voetbal vanuit achteruit.

 

+1/-0

Prima speler, goede aankoop. Maar wel bijzonder klein voor een centrale verdediger. Tegen de kleinere clubs kan het wel in het centrum, maar zal zich toch met name op linksback moeten richten als iedereen fit is.

 

+1/-0

forumillustratie

 

+1/-0

Vergeten ze even een topic aan te maken over de beste aankoop van deze zomer. Speelt moeiteloos mee in balbezit en verliest de bal zelden. Hij is totaal niet bang in de duels. Vliegt erin, soms met te veel risico.

Ik zie meer in een linksback in hem. Ik vind hem beter dan Tagliafico. Laatstgenoemde brengt aanvallend te weinig voor mij. Staat ook niet open met zijn lichaam waardoor hij niet anders kan dan breed of terug te spelen. Martinez zie je zelfs naar voren dribbelen als centrumverdediger. Waarbij hij zichzelf af en toe overschat. En in de duels neemt hij net zoals Tagliafico onnodig veel risico. Als hij kan leren om wat rustiger te worden heb je echt een prima speler.


Door de lucht vind ik hem kwetsbaar in het centrum. Dat gaat op CL niveau niet makkelijk worden. Hopelijk kan hij tactisch wat leren van Daley Blind. Toch is hij voor 7 miljoen een koopje. Zeker als je het afzet tegen de gigantische miskoop Magallan. Of Bande om maar wat te noemen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 11 augustus 2019 om 10:28:

Vergeten ze even een topic aan te maken over de beste aankoop van deze zomer. Speelt moeiteloos mee in balbezit en verliest de bal zelden. Hij is totaal niet bang in de duels. Vliegt erin, soms met te veel risico.

Ik zie meer in een linksback in hem. Ik vind hem beter dan Tagliafico. Laatstgenoemde brengt aanvallend te weinig voor mij. Staat ook niet open met zijn lichaam waardoor hij niet anders kan dan breed of terug te spelen. Martinez zie je zelfs naar voren dribbelen als centrumverdediger. Waarbij hij zichzelf af en toe overschat. En in de duels neemt hij net zoals Tagliafico onnodig veel risico. Als hij kan leren om wat rustiger te worden heb je echt een prima speler.


Door de lucht vind ik hem kwetsbaar in het centrum. Dat gaat op CL niveau niet makkelijk worden. Hopelijk kan hij tactisch wat leren van Daley Blind. Toch is hij voor 7 miljoen een koopje. Zeker als je het afzet tegen de gigantische miskoop Magallan. Of Bande om maar wat te noemen.



Ook hier heeft hij veel gemeen met Tagliafico. Enorm goede timing en geen angst om kopduel aan te gaan. Dit levert vooralsnog veel gewonnen kopduels op.

Gisteren probeerde Ten Hag Martinez op 6 en Blind centraal achterin. Dat zag er niet slecht uit, al was er natuurlijk geen tegenstand.

 

+1/-0

Benieuwd naar de ontwikkelingen van Martinez. Je hebt in ieder geval veel opties erbij; Hij kan linksback, centraal en op '6'. Vind overigens wel dat Tagliafico aanvallend heel veel stappen heeft gemaakt, in Argentinie moest hij vooral verdedigen en is hij bij Ajax pas offensief gaan denken. Met Martinez heb je er gewoon een optie bij. Heb ook wel het idee dat Martinez twee-benig is dus waarom niet centraal met Blind. Wat ik lees over Alvarez (sofifa) van Mexicanen is dat hij meer een cvm is. Maar dan wel iemand die zijn man uitschakelt en het niet echt moet hebben van zijn meevoetballende kwaliteiten. Kortom, we hebben er weer een prima verdediger bij denk ik.

 

+1/-0

Ik zie ook een LB in hem. Als CV is hij gewoon te klein ondanks zijn sprongkracht. Centraal moet je lengte hebben. Ik vond hem gisteren ook prima op het middenveld toen hij wisselde met Blind. Was bewust, wss. wil Ten Hag kijken hoe dat gaat. En blok Blind-Martinez op het middenveld lijkt mij zeker niet verkeerd mits er een nieuwe LCV komt. Zakt Blind een linie terug moet je imo een andere middenvelder ipv een LCV halen.

 

+1/-0

Ik ben wel fan van deze speler geworden. Als centrale verdediger vind ik hem toch erg goed en slim spelen. Zit er elke keer goed tussen en straalt rust uit aan de bal. Als linksback vrees ik dat hij aanvallend te weinig brengt, net zoals Veltman als back. Maar ik laat me graag verrassen mocht hij een leer linksback moeten spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 13 augustus 2019 om 22:18:

Ik ben wel fan van deze speler geworden. Als centrale verdediger vind ik hem toch erg goed en slim spelen. Zit er elke keer goed tussen en straalt rust uit aan de bal. Als linksback vrees ik dat hij aanvallend te weinig brengt, net zoals Veltman als back. Maar ik laat me graag verrassen mocht hij een leer linksback moeten spelen.



Ik denk het tegenovergestelde. Technisch erg sterk voor een verdedigend ingestelde speler en lijkt ook qua inzicht prima mee te kunnen. Ik vind hem nog wel behoorlijk druistig en hou elke keer mijn hart vast wanneer hij een verdedigende actie maakt, bang dat hij een (tweede) gele kaart krijgt. Daarnaast is hij onderdeel van een centraal verdedigend duo dat qua organisatie nog niet lekker staat, hoewel dat lastig is aangezien hij (1) zelf net nieuw is, (2) zijn partner gerouleerd wordt en (3) het verdedigende duo überhaupt anders is dan in het vorige seizoen.

 

+1/-0

De enige echt goede aankoop. Zie in hem een LB maar ook op het middenveld zou hij imo goed uit de voeten kunnen. Als CV te klein ondanks zijn sprongkracht en timing.
Hoop dat Alvarez ook zo goed is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 14 augustus 2019 om 08:16:

De enige echt goede aankoop. Zie in hem een LB maar ook op het middenveld zou hij imo goed uit de voeten kunnen. Als CV te klein ondanks zijn sprongkracht en timing.
Hoop dat Alvarez ook zo goed is.



Hoezo enige goede aankoop? Alvarez is volgens mij misschien wel de beste.En Marin komt er wel. Wacht maar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 14 augustus 2019 om 09:27:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 14 augustus 2019 om 08:16:

De enige echt goede aankoop. Zie in hem een LB maar ook op het middenveld zou hij imo goed uit de voeten kunnen. Als CV te klein ondanks zijn sprongkracht en timing.
Hoop dat Alvarez ook zo goed is.



Hoezo enige goede aankoop? Alvarez is volgens mij misschien wel de beste.En Marin komt er wel. Wacht maar.




Ik zeg toch "Alvarez hoop ik ook". Dat kun je nu objectief gezien nog niet beoordelen maar verwacht het wel.
Marin is gewoon een hele middelmatige speler. Moeite met de simpelste ballen in een keer goed aan te nemen. Traag. Zou een goed schot hebben maar dat heb ik pas 1 keer gezien. En hij heeft best al veel minuten gemaakt.
Wat voegt hij dan toe? Zeg het me. En hoelang wil je wachten? Er is geen tijd in het huidige voetbal. Bovendien zijn ze al bijna 2 maanden in training. Dan verwacht ik veel meer van een aankoop van 12 miljoen.
Zelfs feijenoord heeft in de persoon van die Peruaan Tapia een betere speler op die plaats.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 14 augustus 2019 om 10:48:

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 14 augustus 2019 om 09:27:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 14 augustus 2019 om 08:16:

De enige echt goede aankoop. Zie in hem een LB maar ook op het middenveld zou hij imo goed uit de voeten kunnen. Als CV te klein ondanks zijn sprongkracht en timing.
Hoop dat Alvarez ook zo goed is.



Hoezo enige goede aankoop? Alvarez is volgens mij misschien wel de beste.En Marin komt er wel. Wacht maar.




Ik zeg toch "Alvarez hoop ik ook". Dat kun je nu objectief gezien nog niet beoordelen maar verwacht het wel.
Marin is gewoon een hele middelmatige speler. Moeite met de simpelste ballen in een keer goed aan te nemen. Traag. Zou een goed schot hebben maar dat heb ik pas 1 keer gezien. En hij heeft best al veel minuten gemaakt.
Wat voegt hij dan toe? Zeg het me. En hoelang wil je wachten? Er is geen tijd in het huidige voetbal. Bovendien zijn ze al bijna 2 maanden in training. Dan verwacht ik veel meer van een aankoop van 12 miljoen.
Zelfs feijenoord heeft in de persoon van die Peruaan Tapia een betere speler op die plaats.



Dit is topic over Martinez, maar toch even reageren op Marin. Ik heb tijd in Belgie gewoond en volge hem en met name de pers over hem al langer. Ik denk dat jij je vergist. Typisch een speler die ook gezien zijn leeftijd nog even moet wennen en sterk zal groeien. En ja, die tijd zal hij nodig hebben en moeten krijgen. Denk je nog wel eens aan Schone in zijn eerste periode?

 

+2/-0

Wat een goede voetballer is dit zeg. Vandaag ook weer een paar perfecte lange ballen op de stropdas. Nu nog iets rustiger worden, anders gaan we hem wel een paar wedstrijden missen dit seizoen.

 

+1/-0

In eerste instantie was ik nogal sceptisch bij de omschrijving ‘Tagliafico maar dan maar dan voetballend beter’ maar die omschrijving blijkt spot on. Heerlijke speler, al neemt hij voetballend soms iets te veel risico naar mijn mening.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rafael23 schreef op 17 augustus 2019 om 22:17:

Wat een goede voetballer is dit zeg. Vandaag ook weer een paar perfecte lange ballen op de stropdas. Nu nog iets rustiger worden, anders gaan we hem wel een paar wedstrijden missen dit seizoen.



Dat gaat vrees ik sowieso gebeuren. Hoewel hij misschien iets verstandiger kán worden, neem ik zijn felheid ook graag voor lief. Die wil je niet uitdoven met te veel voorzichtigheid. Ik ben vooral benieuwd hoe zijn 'gif' (dat woord is opeens in sinds Tagliafico) zich verhoudt in de CL tot echte topspitsen. Weet hij die ook te controleren of leidt dat dan tot wilde overtredingen?

 

+2/-0

Prima speler maar is wel een kaartenpakker. Samen met Tagliafico kunnen we op diverse schorsingen rekenen. Als het maar geen rode kaarten worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

contract of the century schreef op 18 augustus 2019 om 08:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Rafael23 schreef op 17 augustus 2019 om 22:17:

Wat een goede voetballer is dit zeg. Vandaag ook weer een paar perfecte lange ballen op de stropdas. Nu nog iets rustiger worden, anders gaan we hem wel een paar wedstrijden missen dit seizoen.



Dat gaat vrees ik sowieso gebeuren. Hoewel hij misschien iets verstandiger kán worden, neem ik zijn felheid ook graag voor lief. Die wil je niet uitdoven met te veel voorzichtigheid. Ik ben vooral benieuwd hoe zijn 'gif' (dat woord is opeens in sinds Tagliafico) zich verhoudt in de CL tot echte topspitsen. Weet hij die ook te controleren of leidt dat dan tot wilde overtredingen?



Dit is precies hoe ik het ook zie en daarmee vooral ook de reden dat ik in hem meer een linksback dan centrale verdediger zie.

 

+1/-0

IK zie ook een LB in hem. Of op het middenveld. Tegenstander afjagen, kan hij zijn energie kwijt. Is voetballend bovendien ook goed.
Als CV toch iets te druistig. Heel gevaarlijk voor een CV.
Blind moet als LCV spelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Historie » Lisandro Martínez