Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 22 september 2023 om 16:14:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 22 september 2023 om 14:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Snap wat je bedoelt, hij was na afloop ook enorm blij met zichzelf.

Maar we moeten hem koesteren, hij is nog maar 18 en liet een prima indruk achter. Nu alleen ervoor zorgen dat hij komende zondag niet keihard door het ijs zakt.



Marseille was ook niet goed. Tegen ploegen als Feyenoord zal hij waarschijnlijk niet spelen. Daar komt hij (nog) te kort.



Wie van de spelers die we hebben op die positie komt niet tekort?

 

+1/-0

Puur als verdedigende middenvelder weet ik het nog niet met hem. Om een goede verdediger te zijn heb je meer nodig dan duelkracht. Het gaat ook om je goed positioneren en de boel organiseren. Ik heb er eens op gelet gister, en ik vond hem vaak nog niet goed om zich heen kijken. Dat moet je als een verdedigende middenvelder echt voortdurend mee bezig zijn. Daarnaast vind ik hem in Jong Ajax voor een speler op die positie nog echt te weinig het voortouw nemen in de opbouw.

Op dit moment is zijn beste positie meer die van een centrale middenvelder denk ik, ergens tussen een verdedigende middenvelder en een meer aanvallende middenvelder in dus. Ik zou hem misschien een kans geven naast Tahirovic of Mannsverk, afhankelijk van wie de beste en meest gedisciplineerde verdedigende middenvelder is op dit moment. Hoe dan ook kan hij zeker al echt wat bijdragen aan het team met zijn atletisch vermogen, voetballende kwaliteiten en bravoure.

 

+1/-0

:denk

 

+1/-0

Ik heb niets tegen Vos, maar hij staat er vooral in omdat Steijn hem lanceerde om zieltjes te winnen in z'n straatgevecht met Mislintat. Ik vind hem er gewoon nog niet klaar voor. Neemt niet weg dat het aan een fysieke breker ontbreekt in de selectie. Alvarez is niet adequaat vervangen.

 

+1/-0

Vos is voor de leeuwen gegooid. Is eigenlijk nog te jong, zou langzaam wedstrijden moeten invallen in de 60-70e minuut. Maar wordt door gebrek aan beter "misbruikt" als basisspeler. Hier kan die jongen helemaal niks aan doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:34:

Vos is voor de leeuwen gegooid. Is eigenlijk nog te jong, zou langzaam wedstrijden moeten invallen in de 60-70e minuut. Maar wordt door gebrek aan beter "misbruikt" als basisspeler. Hier kan die jongen helemaal niks aan doen.



Maar wel dreigen met transfervrij vertrekken als hij geen kans krijgt in het 1e.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 november 2023 om 08:41:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:34:

Vos is voor de leeuwen gegooid. Is eigenlijk nog te jong, zou langzaam wedstrijden moeten invallen in de 60-70e minuut. Maar wordt door gebrek aan beter "misbruikt" als basisspeler. Hier kan die jongen helemaal niks aan doen.



Maar wel dreigen met transfervrij vertrekken als hij geen kans krijgt in het 1e.



Bij Ajax denken ze allemaal maar zondermeer in het 1e te moeten komen. Met bijbehorend dik salaris uiteraard.

Ajax wordt hiermee onder druk gezet, met alle gevolgen van dien. Op dit moment zijn alleen Hato en Brobbey klaar om vaak te spelen.

Spelers als Taylor en Rensch hebben het niveau simpelweg niet. Vos, Hlynsson en Martha moeten nog op zijn minst rijpen.

Als je dan toch met zeven van dat soort gasten tegen een serieuze Engelse subtopper gaat beginnen dan weet je dat het lastig gaat worden. Helemaal als een Bergwijn of Berghuis ook niets toevoegen, al dan niet door de positie waarop bijvoorbeeld laatstgenoemde wordt geplaatst.

Ik vind de aankopen gemiddeld gezien beter dan onze eigen spelers....dat is enorm bedenkelijk gezien het niveau van de aankopen. De aankopen zijn namelijk beter dan wordt geschreven maar ook geen tadic of blind niveau.

Onze eigen spelers zijn echter gemiddeld belabberd. Die spelen alleen omdat ze uit de jeugd komen en omdat wij Ajax zijn. Hier moet de jeugd spelen. Maar een Taylor heeft nu toch echt wel genoeg kansen gehad toch?

Hij verspeelt letterlijk iedere bal als hij in een overtal situatie moet gaan passen. Dat is werkelijk waar niet te geloven.

 

+3/-1

Taylor moet echt beter inderdaad. Ondanks zijn blunder van gisteren zou ik liever Vos meer speeltijd geven en Taylor wat minder.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 november 2023 om 13:35:

Taylor moet echt beter inderdaad. Ondanks zijn blunder van gisteren zou ik liever Vos meer speeltijd geven en Taylor wat minder.


Bij Vos weet je niet hoe hoog zijn top ligt. Bij Taylor is dat na 80+ wedstrijden inmiddels wel duidelijk.

Twente < --- > NEC

 

+1/-0

Vos moeten ze rust geven, hij blijft maar kwakelen met zijn knie. Beetje vreemd

 

+1/-0

Vind het echt onbegrijpelijk dat je een pass geeft zonder te kijken, terwijl je weet dat je speelt tegen een tegenstander die graag druk wil zetten. Voor de rest vond ik hem overigens niet slecht. Ik val in de herhaling, maar zijn combinatie van kracht en voetballend vermogen is een groot wapen.

 

+2/-0

Onbegrijpelijk dat hij is opgesteld, terwijl hij last van zijn knie heeft. Als dit klopt mag je dit van 't Schip zwaar aanrekenen en ook de medische staf.

 

+1/-0

Ik vroeg me eerder al af waarom hij opeens niet meer speelde en dit verklaart het. Gisteravond was hij gewoon nodig in een belangrijke wedstrijd, er zit maar 1 middenvelder op de bank. Hij zal vast niet iedere wedstrijd gaan spelen de komende tijd.

 

+1/-0

Waarom Tahirovic dan niet wordt opgesteld, snap ik niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 november 2023 om 18:14:

Waarom Tahirovic dan niet wordt opgesteld, snap ik niet.



Ze zullen een meer aanvallend ingestelde speler willen hebben. Maar Tahirovic deed dat tijdens zijn invalbeurt ook goed.

Uiteindelijk hangt het ook af wat voor opdrachten je een speler meegeeft en hoeveel vrijheid hij krijgt en dat was onder Steijn bedroevend.

 

+1/-0

Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 april 2024 om 22:38:

Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.


En dat is ontzettend zonde, want ik had gehoopt dat Vos juist een stap in zijn (mentale) ontwikkeling zou zetten nu hij aan het eerste heeft geroken. Mannsverk, Vos en een nader te aan te schaffen aanvallende middenvelder zou een mooi middenveld voor over een jaar zijn. Vos lijkt echter wat stil te staan, Mannsverk overtuigt me toch ook nog niet helemaal 100% en een goede aankoop moeten we ook nog maar zien.

Met Henderson, Taylor en Hlynsson ga je komend seizoen weer niet meespelen om CL-voetbal, ben ik bang.

 

+1/-0

wedstrijd niet gezien, maar wel dit stukje gelezen, dat hij niet zo opvalt is misschien niet zo gek:

Zo ook tegen Cambuur, waar Vos de rol van balansbewaker met verve bekleedde. De jonge middenvelder won tegen het fysiek sterkere Cambuur het merendeel van zijn duels, wist een succesvol passingspercentage van negentig procent te overleggen en was met meerdere balveroveringen ook in verdedigend opzicht belangrijk voor zijn ploeg. Het is niet altijd spectaculair, maar dat is het lot van iemand op Vos’ positie. Als stille kracht bij Jong Ajax werkt de middenvelder zich in de luwte van de sportieve crisis binnen de club echter op tot een speler die volgend seizoen weleens een zeer belangrijke schakel bij het eerste zou kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 16 april 2024 om 09:44:

wedstrijd niet gezien, maar wel dit stukje gelezen, dat hij niet zo opvalt is misschien niet zo gek:

Zo ook tegen Cambuur, waar Vos de rol van balansbewaker met verve bekleedde. De jonge middenvelder won tegen het fysiek sterkere Cambuur het merendeel van zijn duels, wist een succesvol passingspercentage van negentig procent te overleggen en was met meerdere balveroveringen ook in verdedigend opzicht belangrijk voor zijn ploeg. Het is niet altijd spectaculair, maar dat is het lot van iemand op Vos’ positie. Als stille kracht bij Jong Ajax werkt de middenvelder zich in de luwte van de sportieve crisis binnen de club echter op tot een speler die volgend seizoen weleens een zeer belangrijke schakel bij het eerste zou kunnen worden.


Het was bij momenten een nogal chaotische pot met vooral erg veel onnodig balverlies aan beide kanten. Het middenveld werd daardoor nogal vaak overgeslagen. Het hoogtepunt was de goal van Rijkhoff, die een aantal dingen achter elkaar slim/goed deed.

Het is voor een speler als Vos lastig om in zo'n wedstrijd je stempel te drukken want je vliegt eigenlijk van duel naar duel en komt maar moeilijk tot verzorgd voetbal. Maar ik vond hem zelf wat dat betreft nu ook niet echt een positieve impuls geven.

Op lange termijn heb ik wel vertrouwen in Vos. Zou mooi zijn als hij in 2025/2026 een betrouwbare basisspeler is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 april 2024 om 01:13:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 april 2024 om 22:38:

Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.


En dat is ontzettend zonde, want ik had gehoopt dat Vos juist een stap in zijn (mentale) ontwikkeling zou zetten nu hij aan het eerste heeft geroken. Mannsverk, Vos en een nader te aan te schaffen aanvallende middenvelder zou een mooi middenveld voor over een jaar zijn. Vos lijkt echter wat stil te staan, Mannsverk overtuigt me toch ook nog niet helemaal 100% en een goede aankoop moeten we ook nog maar zien.

Met Henderson, Taylor en Hlynsson ga je komend seizoen weer niet meespelen om CL-voetbal, ben ik bang.


Is Tahirovic al afgeschreven?

Stel je haalt Nypan en verkoopt Van den Boomen (op Henderson na, de grootverdiener van alle middenvelders zonder vaste basisspeler te zijn), dan blijven over:

Hlynsson, Nypan, Taylor, Tahirovic, Henderson, Mannsverk en JA-speler Vos.

Over Vos gesproken: op misschien zijn Ajax-1 debuut na ofzo, heb ik hem eigenlijk maar zelden indruk zien maken in het eerste. Hij is nog jong, dus ik ben geduldig. Voor nu mag hij bij JA blijven, wat mij betreft.

Komend seizoen, eigenlijk nu al, weer terug naar 4-3-3:

Nypan/Hlynsson
Taylor/Tahirovic, Henderson/Mannsverk

Bij blessures en/of schorsingen Vos doorschuiven.

Je verkoopt 1 speler en koopt 1 speler; hebt daarnaast 4 middenvelders wie van waarde zijn zonder grootverdieners te zijn: 1 JA-talent; en Henderson.

Henderson is een vraagteken: als grootverdiener moet hij wel beschikbaar zijn voor ons. Is hij langdurig geblesseerd met of zonder deels zich niet goed te voelen hier, of is dat laatste niet aan de orde?

Als Henderson blijft, tevens fit zal zijn, dan heb je in hem een echte aanvoerder voor komend seizoen. Een goed gesprek met hem vóór aanvang volgend seizoen lijkt mij wijs. Hopelijk met een nieuwe trainer.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos