Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Brian Brobbey

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 24 25 26 27 28

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 27 maart 2022 om 21:04:

(...) Je kijkt naar een beest van een kerel...



Is dat het probleem niet?

Hoeveel kilo aan extra spiermassa sleept hij elke westrijd mee?
Daar wordt hij niet sneller en beweeglijker van.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 27 maart 2022 om 21:04:

Ik begrijp alleen niet waarom hij niet 90 minuten kan knallen. Hij zal altijd op zijn huidige niveau blijven zitten als hij daarin geen stappen kan maken. Kijk hoeveel wedstrijden de Europese topploegen spelen en met welke intensiteit. Als je in de Eredivisie al blijft aanmodderen dan gaat het internationaal helemaal niks worden. Terwijl ik echt wel kwaliteiten zie bij Brobbey die zeer bruikbaar zijn.

Het NL elftal heeft bijvoorbeeld geen 1 fatsoenlijke centrumspits. Brobbey als aanspeelpunt zou direct een meerwaarde zijn. Mits hij fit is en blijft. Het is zo vreemd. Je kijkt naar een beest van een kerel...


Mwa... met Depay, Weghorst en Luuk de Jong heeft Nederland drie goede centrumspitsen wie tevens balvast zijn. Volgens velen is Malen een spits wie goed genoeg voor een basisplek is bij Oranje, maar hem vind ik eerlijk gezegd een beetje overschat.

Kortom... Brobbey is niet zo 1, 2, 3 een vaste waarde voor dit Oranje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 27 maart 2022 om 21:04:

Ik begrijp alleen niet waarom hij niet 90 minuten kan knallen. Hij zal altijd op zijn huidige niveau blijven zitten als hij daarin geen stappen kan maken. Kijk hoeveel wedstrijden de Europese topploegen spelen en met welke intensiteit. Als je in de Eredivisie al blijft aanmodderen dan gaat het internationaal helemaal niks worden. Terwijl ik echt wel kwaliteiten zie bij Brobbey die zeer bruikbaar zijn.

Het NL elftal heeft bijvoorbeeld geen 1 fatsoenlijke centrumspits. Brobbey als aanspeelpunt zou direct een meerwaarde zijn. Mits hij fit is en blijft. Het is zo vreemd. Je kijkt naar een beest van een kerel...




Je kijkt naar een beest van een kerel..

Dat is eigenlijk het enige .. Voetballend ontbreekt er nogal al wat aan ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 28 maart 2022 om 13:34:

Dat is eigenlijk het enige .. Voetballend ontbreekt er nogal al wat aan ..



Ja. Typerend is zijn 'balaanname' in de 94ste minuut tegen Feijenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 28 maart 2022 om 13:34:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 27 maart 2022 om 21:04:

Ik begrijp alleen niet waarom hij niet 90 minuten kan knallen. Hij zal altijd op zijn huidige niveau blijven zitten als hij daarin geen stappen kan maken. Kijk hoeveel wedstrijden de Europese topploegen spelen en met welke intensiteit. Als je in de Eredivisie al blijft aanmodderen dan gaat het internationaal helemaal niks worden. Terwijl ik echt wel kwaliteiten zie bij Brobbey die zeer bruikbaar zijn.

Het NL elftal heeft bijvoorbeeld geen 1 fatsoenlijke centrumspits. Brobbey als aanspeelpunt zou direct een meerwaarde zijn. Mits hij fit is en blijft. Het is zo vreemd. Je kijkt naar een beest van een kerel...




Je kijkt naar een beest van een kerel..

Dat is eigenlijk het enige .. Voetballend ontbreekt er nogal al wat aan ..


Hij is voetballend beter dan Haller. En dat is toch de spits waar we wekelijks naar kijken. Hij gebruikt zijn lichaam bovendien beter in de duels en heeft snelheid waardoor hij ook achter de linies gevaarlijk kan worden. Nou denk ik wel dat Haller vanwege zijn volwassenheid tot wat meer productiviteit komt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 maart 2022 om 15:35:

Hij is voetballend beter dan Haller. (...)



Ik vind het geen goede vergelijking.
"Een 5 is beter dan een 4 maar nog geen voldoende".

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 maart 2022 om 19:05:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 maart 2022 om 15:35:

Hij is voetballend beter dan Haller. (...)



Ik vind het geen goede vergelijking.
"Een 5 is beter dan een 4 maar nog geen voldoende".


Spitsen met een fantastische techniek moet je zelf opleiden. Anders zijn ze onhaalbaar.

Als je hem afzet tegen Bergkamp of Van Basten dan valt het al snel tegen ja. Maar over het algemeen kan Brobbey vrij aardig uit de voeten. Als je daarnaast kijkt naar talentvolle spitsen uit NL dan kom je snel uit bij hem. Dus zo slecht vind ik het niet.

Je moet wel kijken naar de mogelijkheden van Ajax. De realiteit is dat je geen Haaland in de spits krijgt, want die staat op jonge leeftijd al in het eerste van Dortmund te ballen.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 maart 2022 om 19:42:

(...) Je moet wel kijken naar de mogelijkheden van Ajax. (...)



Ja, en dat is dat 'zelf opleiden'.

Ik vind het onbegrijpelijk dat men niet in staat is spelers op te leiden,
die in ieder geval voor basiskwaliteiten minimaal een voldoende halen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 maart 2022 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 maart 2022 om 19:42:

(...) Je moet wel kijken naar de mogelijkheden van Ajax. (...)



Ja, en dat is dat 'zelf opleiden'.

Ik vind het onbegrijpelijk dat men niet in staat is spelers op te leiden,
die in ieder geval voor basiskwaliteiten minimaal een voldoende halen.



Ik heb het idee dat Ajax totaal niet in staat is om spelers te sturen in hun capaciteiten / kwaliteiten. Brobbey is sterk en snel omdat ie dat van zichzelf is, niet om iets wat Ajax gedaan heeft.

En zo geldt dat voor andere spelers ook. Zou de Ligt bijvoorbeeld een andere speler zijn als ie bij PSV was opgeleid? Denk het niet, wij kunnen volgens mij niks toevoegen aan een speler. Alleen het podium bieden waardoor ze vanuit zichzelf beter worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 maart 2022 om 13:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 maart 2022 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 maart 2022 om 19:42:

(...) Je moet wel kijken naar de mogelijkheden van Ajax. (...)



Ja, en dat is dat 'zelf opleiden'.

Ik vind het onbegrijpelijk dat men niet in staat is spelers op te leiden,
die in ieder geval voor basiskwaliteiten minimaal een voldoende halen.



Ik heb het idee dat Ajax totaal niet in staat is om spelers te sturen in hun capaciteiten / kwaliteiten. Brobbey is sterk en snel omdat ie dat van zichzelf is, niet om iets wat Ajax gedaan heeft.

En zo geldt dat voor andere spelers ook. Zou de Ligt bijvoorbeeld een andere speler zijn als ie bij PSV was opgeleid? Denk het niet, wij kunnen volgens mij niks toevoegen aan een speler. Alleen het podium bieden waardoor ze vanuit zichzelf beter worden.


Denk het wel. Ze zijn zeker met De Ligt aan de slag gegaan. Daarom werd hij ook op het middenveld gezet. Om hem meer weerstand te geven en het voetballende gedeelte te verbeteren. Denk daarnaast aan de wendbaarheid en startsnelheid. Ook het organiseren van de verdediging.

Nee dat aspect zou ik zeker niet onderschatten. Ze doen niet alles goed, maar ze weten echt wel waar de sterke en zwakke punten van een speler liggen.

Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat De Ligt niet naar Barcelona is gegaan. Want daar zou het voetballende aspect veel meer tot zijn recht komen. Daarnaast weet hij al wat het is om met veel ruimte in zijn rug te spelen. Ik kan nou niet zeggen dat De Ligt verdedigend zoveel sterker is geworden in Italië.

De manier van spelen bij Ajax is al zeer positief voor zulke talenten. Daar hebben ze de rest van hun carrière profijt van.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 30 maart 2022 om 15:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 maart 2022 om 13:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 maart 2022 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 maart 2022 om 19:42:

(...) Je moet wel kijken naar de mogelijkheden van Ajax. (...)



Ja, en dat is dat 'zelf opleiden'.

Ik vind het onbegrijpelijk dat men niet in staat is spelers op te leiden,
die in ieder geval voor basiskwaliteiten minimaal een voldoende halen.



Ik heb het idee dat Ajax totaal niet in staat is om spelers te sturen in hun capaciteiten / kwaliteiten. Brobbey is sterk en snel omdat ie dat van zichzelf is, niet om iets wat Ajax gedaan heeft.

En zo geldt dat voor andere spelers ook. Zou de Ligt bijvoorbeeld een andere speler zijn als ie bij PSV was opgeleid? Denk het niet, wij kunnen volgens mij niks toevoegen aan een speler. Alleen het podium bieden waardoor ze vanuit zichzelf beter worden.


Denk het wel. Ze zijn zeker met De Ligt aan de slag gegaan. Daarom werd hij ook op het middenveld gezet. Om hem meer weerstand te geven en het voetballende gedeelte te verbeteren. Denk daarnaast aan de wendbaarheid en startsnelheid. Ook het organiseren van de verdediging.

Nee dat aspect zou ik zeker niet onderschatten. Ze doen niet alles goed, maar ze weten echt wel waar de sterke en zwakke punten van een speler liggen.

Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat De Ligt niet naar Barcelona is gegaan. Want daar zou het voetballende aspect veel meer tot zijn recht komen. Daarnaast weet hij al wat het is om met veel ruimte in zijn rug te spelen. Ik kan nou niet zeggen dat De Ligt verdedigend zoveel sterker is geworden in Italië.

De manier van spelen bij Ajax is al zeer positief voor zulke talenten. Daar hebben ze de rest van hun carrière profijt van.



Ok, goed punt. Voetballende centrale verdedigers lukt nog enigszins om zelf op te leiden, met de Ligt, Timber, Blind, Vertonghen (eigenlijk geen jeugdproduct, maar ok) als recente voorbeelden. Waarschijnlijk inderdaad door dat trucje om ze op het middenveld te zetten zodat ze daar bepaalde facetten van oppikken.

Middenvelders en aanvallers lukt echter al 20 jaar (Sneijder en VDV) niet meer. Zo'n Brobbey is dan nog een van de betere, maar dat is geen typische Ajax-speler. Ik blijf erbij dat we wat betreft die posities niet in staat zijn spelers te vormen naar het Ajax-model.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 maart 2022 om 17:16:

Ik blijf erbij dat we wat betreft die posities niet in staat zijn spelers te vormen naar het Ajax-model.



Misschien loopt dat talent er gewoon niet rond.

Het is ook een beetje het gevolg van de samenleving. Een klassieke buitenspeler moet het in zich hebben dat een gave voorzet mooier is dan een uiteindelijke goal. Maar in de huidige samenleving is men (van jongs af aan) nou eenmaal veel egoïstischer geworden.

Misschien duwen we talenten wel in een hoek door maar te blijven vasthouden aan het "Ajax spelletje' Misschien wordt er dan iets van ze gevraagd om te ontwikkelen wat ze a) niet hebben en b) de ontwikkeling van iets anders in de weg staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 30 maart 2022 om 17:58:

Misschien loopt dat talent er gewoon niet rond. (...)



Talent loopt overal rond. De scouting loopt niet overal rond.
In ieder geval niet op de juiste locaties.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 30 maart 2022 om 17:58:

(...)

Het is ook een beetje het gevolg van de samenleving. Een klassieke buitenspeler moet het in zich hebben dat een gave voorzet mooier is dan een uiteindelijke goal. Maar in de huidige samenleving is men (van jongs af aan) nou eenmaal veel egoïstischer geworden. (...)



Is dat zo? Dat zou prima zijn.

Egoïsme is een prima eigenschap om individuele, onberekenbare akties uit te voeren,
i.p.v. in het 'harnas van de trainer' te spelen.
In een opgedrongen systeem met voorspelbaar voetbal waarbij het accent niet meer ligt op specifieke kwaliteiten van het individu.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 30 maart 2022 om 17:58:

(...)

Misschien duwen we talenten wel in een hoek door maar te blijven vasthouden aan het "Ajax spelletje' Misschien wordt er dan iets van ze gevraagd om te ontwikkelen wat ze a) niet hebben en b) de ontwikkeling van iets anders in de weg staat.



Wat a) betreft, het is logisch iets te ontwikkelen dat je niet hebt.
Iets dat je al hebt hoef je niet te ontwikkelen.

Wat b) betreft, in een goede opleiding werken deskundigen die zien en kunnen inschatten wat het beste is om te ontwikkelen, zonder dat daarbij conflicten optreden.

 

+2/-0

Volgens mij hebben Dennis Bergkamp en Ruud Gullit allang enig inzicht gegeven waaraan het o.a. ligt:

- Niet willen investeren in je eigen
- Niet meer kunnen of willen nadenken

Tegenwoordig is een actie alleen maar mooi als hij op film of et cetera vast ligt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 maart 2022 om 23:20:

Volgens mij hebben Dennis Bergkamp en Ruud Gullit allang enig inzicht gegeven waaraan het o.a. ligt:

- Niet willen investeren in je eigen
- Niet meer na kunnen of willen denken (...)



Hoe is het dan mogelijk dat spelers met deze karaktereigenschappen bij Ajax een opleiding doorlopen van hun 6de tot 18de?! :denk

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 maart 2022 om 23:26:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 maart 2022 om 23:20:

Volgens mij hebben Dennis Bergkamp en Ruud Gullit allang enig inzicht gegeven waaraan het o.a. ligt:

- Niet willen investeren in je eigen
- Niet meer na kunnen of willen denken (...)



Hoe is het dan mogelijk dat spelers met deze karaktereigenschappen bij Ajax een opleiding doorlopen van hun 6de tot 18de?! :denk


Dennis Bergkamp had het juist over die lichting. Maar eerlijk gezegd zie je het niveau toch omlaag gaan. Pak gewoon het NL elftal door de jaren en leg alles naast elkaar. Het wordt minder en minder.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 maart 2022 om 23:33:

Dennis Bergkamp had het juist over die lichting. (...)



Dat was mij duidelijk. ;)

Maar hoe is het mogelijk dat spelers met die karaktereigenschappen niet veel eerder via ijk- en toetspunten uit de opleiding worden gezet?!

Waarom duurt bij Ajax de proeftijd 12 jaar en geen 2 maanden ... ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 maart 2022 om 23:43:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 maart 2022 om 23:33:

Dennis Bergkamp had het juist over die lichting. (...)



Dat was mij duidelijk. ;)

Maar hoe is het mogelijk dat spelers met die karaktereigenschappen niet veel eerder via ijk- en toetspunten uit de opleiding worden gezet?!

Waarom duurt bij Ajax de proeftijd 12 jaar en geen 2 maanden ... ?



En als je spelers al zo lang vast houdt, waarom kun je ze dan niet vormen in iets dat je wel wil zien?

Hoe lang geleden is het wel niet dat we een vleugelspeler van het niveau Tadic hebben voortgebracht?

Ik heb even de tijd :)

Face it, de jeugdopleiding is een farce.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 maart 2022 om 23:43:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 maart 2022 om 23:33:

Dennis Bergkamp had het juist over die lichting. (...)



Dat was mij duidelijk. ;)

Maar hoe is het mogelijk dat spelers met die karaktereigenschappen niet veel eerder via ijk- en toetspunten uit de opleiding worden gezet?!

Waarom duurt bij Ajax de proeftijd 12 jaar en geen 2 maanden ... ?



Omdat er misschien anders geen jeugdelftallen overblijven.

En op de langere termijn hebben we wel meer nodig dan alleen vleugelaanvallers, anders wordt het een kostbare zaa om alles aan te kopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 maart 2022 om 00:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 maart 2022 om 23:43:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 maart 2022 om 23:33:

Dennis Bergkamp had het juist over die lichting. (...)



Dat was mij duidelijk. ;)

Maar hoe is het mogelijk dat spelers met die karaktereigenschappen niet veel eerder via ijk- en toetspunten uit de opleiding worden gezet?!

Waarom duurt bij Ajax de proeftijd 12 jaar en geen 2 maanden ... ?



En als je spelers al zo lang vast houdt, waarom kun je ze dan niet vormen in iets dat je wel wil zien?

Hoe lang geleden is het wel niet dat we een vleugelspeler van het niveau Tadic hebben voortgebracht?

Ik heb even de tijd :)

Face it, de jeugdopleiding is een farce.



Toch is de reden niet eenvoudig.

Want eigenlijk moet die jeugdspeler een basisplek hebben precies in een periode dat Ajax Europees meedoet. Als die jeugdspeler doorbreekt terwijl Ajax in een mindere periode zit, gaat hij weg voor betere clubs.

Het is een kwestie van én - én.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 24 25 26 27 28

Ajax Forum » Spelers » Brian Brobbey