Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Maher Carrizo

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Maher Mauricio Carrizo (Santiago del Estero, 19 februari 2006)

2024-2026 Vélez Sarsfield 52(11)
2026- Ajax

Maher Carrizo mag zichzelf officieel speler van Ajax noemen. De Amsterdammers betalen miljoenen om de negentienjarige aanvaller uit Argentinië over te nemen van Vélez Sarsfield. Daarmee is Carrizo in ieder geval qua transfersom de grootste inkomende transfer van deze window bij Ajax. De jongeling heeft tot de zomer van 2030 getekend.

Ajax vond een constructie waarbij de jonge aanvaller voor zo'n 5,5 tot 6 miljoen euro gehaald kan worden. Dat bedrag is voor vijftig procent van de transferrechten. Via bonussen of termijnen kan Ajax nog meer transferrechten vergaren, waardoor de transfersom nog op kan lopen, naar verluidt voor maximaal nog eens 4,5 miljoen.

Beeldjes:
https://www.youtube.com/watch?v=KKgHZUnXAUMlink

Blij met deze aanwinst, eindelijk een echte rechtsbuiten in de selectie (eentje die nog geen seniorenkorting krijgt bij Artis). Lijkt me ook echt een speler die door de scouting is aangedragen. Bijzondere constructie dat we die koopoptie van 4,5 miljoen in porties kunnen vrijspelen door voorwaarden te behalen.

+3/-0

Hij mag zich bewijzen bij ons, ken hem niet echt en de YouTube beelden zeggen mij niet zoveel.

+1/-0

Gelukkig hebben zowel Bounida als Oscar rendement op rechtsbuiten, maar de rest v.d. spelers niet. Een échte rechtsbuiten erbij wie jong is. Kan hij beginnen met Bounida af en toe aflossen. Edvardsen valt enorm tegen op rechts.

+1/-0

Lijkt me een goede aankoop. Nu nog Klaassen weg van het middenveld en dan kunnen Gloukh en Bounida om die plek strijden. Maar ja, Ajax en eigenwijze trainers..

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 03 februari 2026 om 17:21:

Hij mag zich bewijzen bij ons, ken hem niet echt en de YouTube beelden zeggen mij niet zoveel.

Gewoon opstellen. De rest van de ED kent hem ook niet, dus kan hij ze lekker verrassen.

+3/-0

Leuk om weer eens een Zuid-Amerikaanse aanvaller in de ploeg te hebben. Je hebt meer mannetjes in je team nodig. Hoop wel dat de club nog serieuze plannen met Faberski heeft. Voor Berghuis moet het echt over zijn.

+3/-0

thomas83 schreef op 03 februari 2026 om 20:11:

Leuk om weer eens een Zuid-Amerikaanse aanvaller in de ploeg te hebben. Je hebt meer mannetjes in je team nodig. Hoop wel dat de club nog serieuze plannen met Faberski heeft. Voor Berghuis moet het echt over zijn.

Faberski? Op grond van die ene assist in 14 wedstrijden? Niet geschikt voor Ajax1.

+1/-0

Hoe is het met Jantje?
Horen weinig van hem.

+1/-0

Ik ben altijd wel fan van Argentijnse aanvallers, sowieso hebben Argentijnen (in algemene zin) een over-mijn-lijk mentaliteit die ik in ons elftal al een tijdje mis. Geen idee hoe goed hij is, maar ben erg benieuwd!

+2/-0

spelbos schreef op 04 februari 2026 om 09:42:

Hoe is het met Jantje?
Horen weinig van hem.

Op het bankje bij PEC, valt vaak 10-20 minuten voor tijd in. Gaat dus niet al te best. Die 14 wedstrijden die tackle noemt komen neer op iets meer dan 400 speelminuten, da's te weinig.

We hadden 'm beter kunnen terughalen om ergens anders te stallen.

In het verleden hadden we samenwerkingen met diverse satellietclubs waar we jaarlijks een x aantal huurlingen konden stallen, o.a. met Haarlem (toen dat nog bestond) en daarna Almere City gehad. Eigenlijk moeten we daar weer naartoe. JA speelt uiteindelijk ook maar 1 potje in de week en niet iedereen kan spelen.

Ik ben er ook nog steeds voor om de handen ineen te slaan met andere clubs met een Jong-elftal (AZ, PSV, Utrecht) of een goede jeugdopleiding (Twente/Heracles, Feyenoord, etc.) om structureel extra wedstrijden tegen elkaar te gaan spelen. Elke 2 weken bijvoorbeeld en dan 4 keer tegen elke tegenstander. Met z'n zessen kom je dan op 20 wedstrijden per jaar extra tegen een serieuze tegenstander. Gewoon een toernooitje buiten de KNVB om, geef het een leuke naam (suggestie: de Geniaal Bokaal). Je ziet veel te veel spelers in die Jong-teams die tussen wal en schip vallen, waaronder nu Faberski. Die help je met extra minuten op een voor hen goed niveau.

Denk trouwens dat Faberski's toekomstperspectief met de komst van Carrizo (back OT) wel vertroebelt. Tenzij hij serieus stappen gaat zetten en komend seizoen reserve kan zijn achter onze Argentijnse vriend. Berghuis moet sowieso bokken (Alex bedankt).

+4/-0

Sevic schreef op 04 februari 2026 om 09:57:

Hoe is het met Jantje?
Horen weinig van hem.

Op het bankje bij PEC, valt vaak 10-20 minuten voor tijd in. Gaat dus niet al te best. Die 14 wedstrijden die tackle noemt komen neer op iets meer dan 400 speelminuten, da's te weinig.

In het verleden hadden we samenwerkingen met diverse satellietclubs waar we jaarlijks een x aantal huurlingen konden stallen, o.a. met Haarlem (toen dat nog bestond) en daarna Almere City gehad. Eigenlijk moeten we daar weer naartoe. JA speelt uiteindelijk ook maar 1 potje in de week en niet iedereen kan spelen.

Ik ben er ook nog steeds voor om de handen ineen te slaan met andere clubs met een Jong-elftal (AZ, PSV, Utrecht) of een goede jeugdopleiding (Twente/Heracles, Feyenoord, etc.) om structureel extra wedstrijden tegen elkaar te gaan spelen. Elke 2 weken bijvoorbeeld en dan 4 keer tegen elke tegenstander. Met z'n zessen kom je dan op 20 wedstrijden per jaar extra tegen een serieuze tegenstander. Gewoon een toernooitje buiten de KNVB om, geef het een leuke naam (suggestie: de Geniaal Bokaal). Je ziet veel te veel spelers in die Jong-teams die tussen wal en schip vallen, waaronder nu Faberski. Die help je met extra minuten op een voor hen goed niveau.

Denk trouwens dat Faberski's toekomstperspectief met de komst van Carrizo (back OT) wel vertroebelt. Tenzij hij serieus stappen gaat zetten en komend seizoen reserve kan zijn achter onze Argentijnse vriend. Berghuis moet sowieso bokken (Alex bedankt).

Gek dat beleidsbepalers van deze clubs hier niet zelf op komen.

+2/-0

s0lido schreef op 04 februari 2026 om 13:08:

Sevic schreef op 04 februari 2026 om 09:57:

Hoe is het met Jantje?
Horen weinig van hem.

Gek dat beleidsbepalers van deze clubs hier niet zelf op komen.

Voordeel hiervan is ook dat je tegen leeftijdsgenoten speelt die fysiek ongeveer even ver zijn. Veel wedstrijden van JA in de KKD komen toch neer op een verschil in fysieke kracht dat de tegenstander dan probeert uit te buiten.

Ik zag bij Willem II ook zo'n oude spits invallen van 2 meter lang en anderhalve meter breed. Zo'n halve viking met drie kilo baardhaar die het veld opkomt en oorlog gaat maken op het middenveld, valt direct de 1-1 uit. Ik begrijp het vanuit hun perspectief, maar jeugdspelers gaan daar nou niet direct beter door voetballen.

Hier, check die stormram klaarstaan :D : https://youtu.be/LpFbxYQXu8Q?si=Eic0R-Twz94_CoY1&t=356link

+4/-0

Faberski maakt niet bijzonder veel minuten bij PEC, maar hij komt wél aan spelen toe daar. Wie weet neemt zijn speeltijd nog toe. Volgend seizoen waarschijnlijk opnieuw verhuren. Hij is duidelijk nóg nergens doorgebroken, zoals Janse bij Grunn en Verschuren bij Volendam. In de tussentijd hebben we met Oscar, Bounida en nu ook Carrizo wat interessante opties die (o.a.) op rechtsbuiten kunnen spelen.

+1/-0

Heel leuk hoor deze transfer, maar zolang we een trainer hebben die nu al Bounida en Gloukh op rechtsbuiten verstopt uit doodsangst dat ze een keer balverlies lijden en ze vrijwel nooit tegelijkertijd laat spelen krijgen we vier spelers voor één positie. Voor Grim breekt de lente aan want de rentree van Bergosso is aanstaande!

Dat blijft de in balverlies grossierende verstoppertje speler op het middenveld en de mooi weer voetballer op rechtsbuiten standaard in de basis hoe slecht ze week in week uit ook spelen totdat we tegen een zware tegenstander moeten en Stevie weer eens een lichte blessure heeft die duurt tot de dag na de wedstrijd.

Daar valt als TD niet tegenop te werken. Maargoed is ook geen probleem want deze jongen moet eerst bij JA gaan wennen aan het universitaire voetbal van Ajax 1 :D

Ik zie bij de beelden van Carrizo dat veel van zijn acties met heel veel ruimte in de rug van de verdediging zijn en veel min of meer 1-op-1 verdedigen. Tegen de ingezakte blokken met minimaal dubbele dekking waar wij tegen staan gaat hij die ruimte nooit krijgen. Ook lijkt het een dribbelaar als Suarez, veel via de kluts wat maar net goed moet vallen.

+2/-0

Mike1976 schreef op 04 februari 2026 om 15:01:

Heel leuk hoor deze transfer, maar zolang we een trainer hebben die nu al Bounida en Gloukh op rechtsbuiten verstopt uit doodsangst dat ze een keer balverlies lijden en ze vrijwel nooit tegelijkertijd laat spelen krijgen we vier spelers voor één positie. Voor Grim breekt de lente aan want de rentree van Bergosso is aanstaande!

Dat blijft de in balverlies grossierende verstoppertje speler op het middenveld en de mooi weer voetballer op rechtsbuiten standaard in de basis hoe slecht ze week in week uit ook spelen totdat we tegen een zware tegenstander moeten en Stevie weer eens een lichte blessure heeft die duurt tot de dag na de wedstrijd.

Daar valt als TD niet tegenop te werken. Maargoed is ook geen probleem want deze jongen moet eerst bij JA gaan wennen aan het universitaire voetbal van Ajax 1 :D

Ik zie bij de beelden van Carrizo dat veel van zijn acties met heel veel ruimte in de rug van de verdediging zijn en veel min of meer 1-op-1 verdedigen. Tegen de ingezakte blokken met minimaal dubbele dekking waar wij tegen staan gaat hij die ruimte nooit krijgen. Ook lijkt het een dribbelaar als Suarez, veel via de kluts wat maar net goed moet vallen.

Dit zie ik allemaal ook als een groot gevaar. Je zal maar net zien dat Berghuis inderdaad weer in de basis komt, want nu gaat het echt om de punten en hij heeft zoveel ervaring en dat Klaassen ook gewoon blijft staan. En dat deze drie maar moeten hopen op invalbeurten van een kwartier om zichzelf te laten zien.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 04 februari 2026 om 15:32:

Mike1976 schreef op 04 februari 2026 om 15:01:

Dit zie ik allemaal ook als een groot gevaar. Je zal maar net zien dat Berghuis inderdaad weer in de basis komt, want nu gaat het echt om de punten en hij heeft zoveel ervaring en dat Klaassen ook gewoon blijft staan. En dat deze drie maar moeten hopen op invalbeurten van een kwartier om zichzelf te laten zien.

Weet ik niet hoor. Voorlopig is Grim de man die Steur, Bounida en Bouwman regelmatig basisplaatsen geeft, Johnson en Nash liet debuteren en onder meer Alders en Jetten bij de selectie haalde.

Los van dit alles zou ik het ook niet erg vinden als Berghuis voor alle zekerheid weer een verzekeringskwestie zou worden, laat daar geen misverstand over bestaan.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Maher Carrizo