Forumreacties: 5.136
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd PEC Zwolle-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 maart 2026 om 09:58:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 maart 2026 om 09:51:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 maart 2026 om 08:44:
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 02 maart 2026 om 08:38:
Maar begrijpt Fred Grim dat ook? Hij stond overigens wel al rond de 85e minuut klaar om in te vallen, maar het duurde lang voor er een spelonderbreking was.
Denk trouwens dat Grim hem “rustig wil laten wennen”, zoals veel trainers doen om interessant te doen over hun tactische kunde.
Ja, 'rustig brengen'. Eerst volstouwen met onzin zodat alle creativiteit en spelvreugde eruit geramd is, en dan lekker laten aanklooien totdat het bankje weer lonkt.
Ik weet nog dat Balázs Dzsudzsák debuteerde bij PSV (waarom ik het me herinner: had hem toen in een FM-spel waarin ik met Ajax speelde net als nieuwe linksbuiten gekocht, dus vond het wel grappig dat PSV 'm toen in real life haalde). Kwam in de winter en een paar dagen later raakte (ik meen) Farfan geblesseerd, dus moest ie direct debuteren. Eerste wedstrijd 2 assists en daarna nooit meer eruitgehaald.
Juist vleugelspelers kun je vaak vrijwel direct brengen. Het spelletje is overal ter wereld hetzelfde voor types als Carrizo: man opzoeken, erlangs en dan de juiste keuze maken. Carrizo help je ook juist door weg te blijven zodat ie wat ruimte heeft om te voetballen. Hoef je niet rustig te brengen, kan gewoon spelen tegen Groningen.
Hij kan spelen tegen Groningen maar ik durf er geld op in te zetten dat Berghuis rechtsbuiten staat en Bounida en Carrizo het gaan moeten doen met invalbeurten. Berghuis viel overigens goed in in de zin dat hij 3 goede ballen voor het doel gaf, wat zo'n beetje onze enige gevaarlijke momenten waren. Ging ook wel wat mis, maar ik denk dat zijn plekje in de basis wel zeker is nu.
Dan zou ik ook weer Gaaei gaan opstellen want Berghuis gaat een willekeurige linksback er op snelheid en een actie niet meer voorbij, dus heb je overlap nodig om ruimte voor die voorzetten te creëren.
Overigens vind ik Bounida de laatste potjes ook niet meevallen dus helemaal geen probleem om die op zijn leeftijd weer even vanaf de bank te brengen. Maar ik zou gewoon met Carrizo starten joh, dan weet Groningen ook even niet wat ze te wachten staat en hoe ze daarop moeten anticiperen.
Ajax Forum » Spelers » Maher Carrizo