Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Youri Regeer

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

open/sluit de onderstaande quote:

Youri Pieter Regeer (Haarlem, 18 augustus 2003) is een Nederlands voetballer die als middenvelder voor Ajax speelt.[1][2] Hij maakte in 2022 zijn debuut in de Eredivisie voor Ajax en kwam van 2023 tot 2025 uit voor FC Twente. In januari 2025 keerde hij terug naar Ajax, waar hij een contract tot 2029 tekende.

Er was nog geen eigen topic voor Regeer, bij dezen.

Vandaag heeft Farioli zich weer uitgelaten over Regeer en diens positie:
Francesco Farioli is nog altijd van mening dat Youri Regeer niet de oplossing is voor de problemen op rechtsback bij Ajax. De Italiaanse coach is blij met de terugkeer van de flexibele speler, maar hij ziet Regeer vooral als middenvelder. Farioli hoopt dat er daarom nog een echte vervanger komt voor de vertrokken Devyne Rensch.

"De dag dat Youri bij ons tekende, hebben we een gesprek gehad over de manier waarop ik wil spelen. Het gedrag dat we verwachten op het veld, gekoppeld aan een specifieke positie", geeft Farioli uitleg op de persconferentie na een vraag over de rechtsbackpositie. "Regeer is heel flexibel, want hij kan op verschillende plekken op het middenveld spelen, maar ook aan de zijkant. Maar ik geloof dat hij het team het best kan helpen als middenvelder."

Rare aankoop, uiteindelijk. We hebben allerminst meer middenvelders nodig en Farioli gaat hem dus niet als rechtsback gebruiken.

Ik vraag me af of hij er op het middenveld tussen komt. Het enige positieve wat kan gebeuren, is dat we Van den Boomen hierdoor niet meer terugzien als vervanger van Henderson.

+1/-0

100% zeker dat Kroes als goedkope optie Regeer heeft teruggehaald als vervanger van Rensch. Zonder het vertrek van Rensch was Regeer niet gekocht. En ondanks dat Farioli al had aangegeven hem niet als een rechtsback te zien is de transfer toch gebeurd. Gaat lekker zo.

+3/-0

RodyTur10 schreef op 29 januari 2025 om 15:58:

100% zeker dat Kroes als goedkope optie Regeer heeft teruggehaald als vervanger van Rensch. Zonder het vertrek van Rensch was Regeer niet gekocht. En ondanks dat Farioli al had aangegeven hem niet als een rechtsback te zien is de transfer toch gebeurd. Gaat lekker zo.

Ja, eens. En dé reden om 'm te halen was die clausule. Geen onderhandeling, geen moeilijk gedoe, gewoon activeren en aftikken. Kroes was nooit in onderhandeling gegaan met Twente als die clausule er niet was geweest. Dus er zit ook iets gemakzuchtigs in.

Objectief gezien ben ik trouwens wel van het kamp "de TD bepaalt". Dus als de TD Regeer haalt als nieuwe rechtsback, dan heeft Farioli daarmee te dealen. Of ie 'm opstelt, bepaalt ie zelf, maar je kunt een passant als Farioli niet zomaar een vetorecht geven als het om transfers gaat. Dus principieel gezien juist goed dat Kroes 'gewoon' doet wat hij denkt dat goed is.

Het probleem is alleen dat die gedachte van hem mijns inziens niet klopt.

+2/-0

Alle kritiek op deze aankoop vind ik pijnlijk om te lezen. Als we niet jaar na jaar wanbeleid aan het voeren zijn, dan zouden we een selectie hebben zonder Van den Boomen (te duur en ondermaats), Berghuis (veel te duur) en eigenlijk ook Henderson (ook veel te duur). Dan kan je ineens heel anders kijken: investeren in de eigen jeugd.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 29 januari 2025 om 15:58:

Maar zet Fitz-Jim wel doodleuk op rechtsback. Als we die dag Regeer hadden, dan was dat een betere keuze geweest voor die positie. Dat zal Farioli toch ook wel vinden? Hoewel ik mij dat afvraag aangezien hij dus liever Kian daar neerzet dan Alders. Ik kan niet meer aan Ajax en Farioli denken zonder hier vervolgens aan te denken. Een enorm pijnlijk moment. Sowieso geef ik er weinig om wat Farioli vindt. Hij blijft de jeugd en het talent passeren en daar wil ik snel van af (van deze anti-Ajax visie). Ik hoop dat de schade beperkt blijft, maar we ontvangen momenteel al behoorlijk wat klappen.

+1/-2

Kiki schreef op 29 januari 2025 om 16:12:

Dan kan je ineens heel anders kijken: investeren in de eigen jeugd.

Dan had je deze trainer ook niet aan moeten stellen.

Zijn logica (persconferentie van vandaag) is dat hij jeugdspelers liever niet gebruikt omdat ze geen ervaring bij het eerste hebben en die ervaring krijgen ze dus ook niet omdat hij ze niet gebruikt.

Cirkelredenering.

+2/-0

Mike1976 schreef op 29 januari 2025 om 16:26:

Zijn logica (persconferentie van vandaag) is dat hij jeugdspelers liever niet gebruikt omdat ze geen ervaring bij het eerste hebben en die ervaring krijgen ze dus ook niet omdat hij ze niet gebruikt.

Cirkelredenering.

Dit zeg je tegen de persoon wie sinds dag 1 anti-Farioli is.

En O-M-G! Dit is wederom optimaal narcistisch gedrag van hem (die diagnose had ik hem al in zijn 1e week bij ons gegeven). Alles wat hij zegt, is via zijn woorden degenen wie naar hem luisteren te manipuleren en het lukt hem nog ook! Heel vaak lees ik hier dat men inderdaad het niet een goed idee vond om een jeugdspeler in te zetten (Farioli zijn woorden worden blind overgenomen). Het voelt zelfs alsof hier meer Farioli-fans zitten dan Ajacieden. Spelers worden makkelijker en sneller afgebrand (zowel van Ajax 1 als Jong) dan dhr. Farioli.

+1/-3

Ik denk dat Regeer dit seizoen gewoon backup van Gaaei zal zijn tenzij Alders een kans krijgt.
Youri kan je gewoon als basis of als invaller op het middenveld opstellen, Klaassen laat het al een tijd niet meer zien en Hendo zal niet veel volledige wedstrijden meer spelen.
Youri zie ik liever invallen dan een v/d Boomen of Berghuis.

+2/-0

Cirkelredenering.

Kan me niet voorstellen dat hij dit zo gezegd heeft zoals jij het nu schetst. Het klopt ook niet, want hoeveel Ajax 1-ervaring hadden Baas en Fitz-Jim voor dit seizoen?

Het liefst zie ik hem de jeugd nog wat meer de kans geven met invalbeurten, in elk geval in de Eredivisie en in de beker. Hij zal daar als verantwoordelijke voor de gehele selectie alleen ook op een pragmatische manier naar moeten kijken. Er zijn een aantal spelers waarmee je echt niet meer in Jong Ajax aan kan komen. Als je die in Ajax 1 ook niet gebruikt dan heb je een hele groep spelers die tussen de wal en het schip vallen. Dat is ook niet iets wat je moet willen. Zoiets kan misschien met twee spelers of zo. Zolang Kroes niet wat overbodige spelers weet te verkopen is het een beetje selectiemanagement voor Farioli.

+2/-1

thomas83 schreef op 29 januari 2025 om 20:24:

Cirkelredenering.

Kan me niet voorstellen dat hij dit zo gezegd heeft zoals jij het nu schetst. Het klopt ook niet, want hoeveel Ajax 1-ervaring hadden Baas en Fitz-Jim voor dit seizoen?

Het liefst zie ik hem de jeugd nog wat meer de kans geven met invalbeurten, in elk geval in de Eredivisie en in de beker. Hij zal daar als verantwoordelijke voor de gehele selectie alleen ook op een pragmatische manier naar moeten kijken. Er zijn een aantal spelers waarmee je echt niet meer in Jong Ajax aan kan komen. Als je die in Ajax 1 ook niet gebruikt dan heb je een hele groep spelers die tussen de wal en het schip vallen. Dat is ook niet iets wat je moet willen. Zoiets kan misschien met twee spelers of zo. Zolang Kroes niet wat overbodige spelers weet te verkopen is het een beetje selectiemanagement voor Farioli.

Rugani, Sutalo, Kaplan e.a. waren in de voorbereiding niet beschikbaar.

Hetzelfde voor Berghuis, Klaassen e.a.

Waren enkele van die spelers beschikbaar geweest dan zouden beide geen kans hebben gekregen, Farioli heeft zelf aangegeven dat hij op basis van beelden van vorig seizoen ze in zijn hoofd al had doorgeselecteerd. Ik kan ook nog zeggen dat ze niet meer bij Ajax onder contract zouden hebben gestaan, maar gezien Kroes zijn verkoop "kunsten" gaat dat me te ver.

+1/-0

Mike1976 schreef op 29 januari 2025 om 21:13:

Rugani, Sutalo, Kaplan e.a. waren in de voorbereiding niet beschikbaar.

Hetzelfde voor Berghuis, Klaassen e.a.

Waren enkele van die spelers beschikbaar geweest dan zouden beide geen kans hebben gekregen, Farioli heeft zelf aangegeven dat hij op basis van beelden van vorig seizoen ze in zijn hoofd al had doorgeselecteerd. Ik kan ook nog zeggen dat ze niet meer bij Ajax onder contract zouden hebben gestaan, maar gezien Kroes zijn verkoop "kunsten" gaat dat me te ver.

Zoiets kan je nooit met stelligheid zeggen natuurlijk. Feit is in elk geval dat die twee een kans hebben gekregen en dat Farioli ze ook heeft laten staan. Hoe dat met Farioli zijn verwachtingen van de spelers bij binnenkomst precies zat daar kunnen we alleen maar over speculeren. Misschien heeft Kroes of iemand anders binnen de club wel een beeld geschetst van wie zij vonden dat moest vertrekken. Ik kan me voorstellen dat ze van tevoren de selectie hebben doorgenomen. Het is niet per se zo dat dit Farioli zijn eigen oordeel bij binnenkomst was. Al zou het niet zo raar zijn als hij van jonge talenten die vorig seizoen nog werden verhuurd niet per se had verwacht dat ze goed genoeg zouden zijn. Uiteindelijk heeft hij gelukkig zelf geoordeeld.

+1/-0

Kiki schreef op 29 januari 2025 om 16:35:

Cirkelredenering.

En O-M-G! Dit is wederom optimaal narcistisch gedrag van hem (die diagnose had ik hem al in zijn 1e week bij ons gegeven). Alles wat hij zegt, is via zijn woorden degenen wie naar hem luisteren te manipuleren en het lukt hem nog ook! Heel vaak lees ik hier dat men inderdaad het niet een goed idee vond om een jeugdspeler in te zetten (Farioli zijn woorden worden blind overgenomen). Het voelt zelfs alsof hier meer Farioli-fans zitten dan Ajacieden. Spelers worden makkelijker en sneller afgebrand (zowel van Ajax 1 als Jong) dan dhr. Farioli.

Je hebt hier een aantal "tegenstanders", zoals jezelf, en een paar uitgesproken fans van Farioli, maar volgens mij zitten de meesten er een beetje in zoals ikzelf: De tweede plaats is knap en hoe hij ons door het drukke schema heen loodste was goed doordacht, maar nu willen we beter spel en meer jeugd zien.

Vind het overigens geen narcist maar een sympathieke en correcte man. Hoop ook dat ie na Ajax, wanneer dat ook is, goed terecht komt. Dat laat echter onverlet dat ik in toenemende mate kritiek op zijn beslissingen heb en er ook nog niet uit ben of ik hem volgend seizoen voor de groep zou willen zien. Het idee dat iedereen hier achter die man aan zou lopen is bezijden de waarheid.

+4/-1

ElSimao2 schreef op 30 januari 2025 om 00:24:

Cirkelredenering.

Je hebt hier een aantal "tegenstanders", zoals jezelf, en een paar uitgesproken fans van Farioli, maar volgens mij zitten de meesten er een beetje in zoals ikzelf: De tweede plaats is knap en hoe hij ons door het drukke schema heen loodste was goed doordacht, maar nu willen we beter spel en meer jeugd zien.

Vind het overigens geen narcist maar een sympathieke en correcte man. Hoop ook dat ie na Ajax, wanneer dat ook is, goed terecht komt. Dat laat echter onverlet dat ik in toenemende mate kritiek op zijn beslissingen heb en er ook nog niet uit ben of ik hem volgend seizoen voor de groep zou willen zien. Het idee dat iedereen hier achter die man aan zou lopen is bezijden de waarheid.

Dat gaat nooit onder Farioli gebeuren. "Gelukkig" blijft hij "maar" 1 seizoen hier.

+2/-2

Cirkelredenering.

Bijna volledig met je eens. Daarbij vind ik het ontzettend vermoeiend dat “tegenstanders” elke keer roepen dat ie maar wegmoet en de club om zeep helpt. Er wordt totaal niet gekeken naar wat er met vrijwel dezelfde selectie vorig jaar werd gedaan en hoe het er nu voor staat. Het is en blijft een gemankeerde selectie, denk wel de meest creatief-arme Ajax-selectie ooit. De feiten zijn dat “we” tweede staan en zelfs kampioen kunnen worden. En het kan alleen maar bij Ajax dat er dan lui zijn die roepen dat iemand wegmoet, omdat “het spel niet des Ajax is” en “de jeugd wordt genegeerd (wat slechts ten dele waar is)”. Je staat onverwachts tweede met twee verliespartijen, maar toch moet je oprotten. Ongekend!

Tuurlijk kun je kritiek hebben op Farioli en is dat in sommige gevallen ook terecht. Maar die overdreven heisa dat hij even Fitz-Jim rechtsback zet (alhoewel je kunt afvragen of hij letterlijk rechtsback stond of Ajax gewoon met een man minder achterop ging spelen). Ja, hij had ook Alders op kunnen stellen. Maar de roep om de jeugd is wel soms heel hard en overdreven, alsof het lifesavers zijn. Dat zijn dan de argumenten contra Farioli en daar worden dan harde conclusies aan getrokken. Echt wat een dramageneuzel zeg.

Verder krijg je ook nooit argumenten terug hoe Ajax veel beter spel moet laten zien, vergeleken met eerder in het seizoen. Het zijn toch nog steeds allemaal dezelfde spelers? Of is Henderson ineens een sambavoetballer geworden met creatief inzicht? Als Godts uit vorm is - een van de weinigen met creativiteit -, gaat het spel op dat vlak dan beter of aantrekkelijker worden? Iedereen weet dat je met deze selectie wisselvallig qua spel zal presteren. Hoogtepunten tegen Feyenoord en PSV, goede wedstrijd tegen Heerenveen, dieptepunten in o.a. Riga. Maar feit? Tweede in de competitie.

+3/-1

Kroepoek schreef op 30 januari 2025 om 09:21:

Cirkelredenering.

Bijna volledig met je eens. Daarbij vind ik het ontzettend vermoeiend dat “tegenstanders” elke keer roepen dat ie maar wegmoet en de club om zeep helpt. Er wordt totaal niet gekeken naar wat er met vrijwel dezelfde selectie vorig jaar werd gedaan en hoe het er nu voor staat. Het is en blijft een gemankeerde selectie, denk wel de meest creatief-arme Ajax-selectie ooit. De feiten zijn dat “we” tweede staan en zelfs kampioen kunnen worden. En het kan alleen maar bij Ajax dat er dan lui zijn die roepen dat iemand wegmoet, omdat “het spel niet des Ajax is” en “de jeugd wordt genegeerd (wat slechts ten dele waar is)”. Je staat onverwachts tweede met twee verliespartijen, maar toch moet je oprotten. Ongekend!

Tuurlijk kun je kritiek hebben op Farioli en is dat in sommige gevallen ook terecht. Maar die overdreven heisa dat hij even Fitz-Jim rechtsback zet (alhoewel je kunt afvragen of hij letterlijk rechtsback stond of Ajax gewoon met een man minder achterop ging spelen). Ja, hij had ook Alders op kunnen stellen. Maar de roep om de jeugd is wel soms heel hard en overdreven, alsof het lifesavers zijn. Dat zijn dan de argumenten contra Farioli en daar worden dan harde conclusies aan getrokken. Echt wat een dramageneuzel zeg.

Verder krijg je ook nooit argumenten terug hoe Ajax veel beter spel moet laten zien, vergeleken met eerder in het seizoen. Het zijn toch nog steeds allemaal dezelfde spelers? Of is Henderson ineens een sambavoetballer geworden met creatief inzicht? Als Godts uit vorm is - een van de weinigen met creativiteit -, gaat het spel op dat vlak dan beter of aantrekkelijker worden? Iedereen weet dat je met deze selectie wisselvallig qua spel zal presteren. Hoogtepunten tegen Feyenoord en PSV, goede wedstrijd tegen Heerenveen, dieptepunten in o.a. Riga. Maar feit? Tweede in de competitie.

Grotendeels met je eens hoor, vind ook dat Farioli wel degelijk credits verdient voor de prestaties.

Tegelijkertijd is het nog altijd een dun laagje vernis. Als hij straks toppers tegen teams als Utrecht, PSV en Feyenoord verliest - wat zomaar kan - komt die tweede plek zo weer in gevaar. Die tussenronde van de EL kan ook zomaar je eindstation betekenen. De kans is heel reëel dat je straks vierde wordt, niet voorbij de groepsfase van de EL bent gekomen en voor de winterstop klaar was in de beker. Dan heb je gewoon een kutseizoen gedraaid.

Het grootste manco is in mijn ogen dat je te weinig voetballend (creatief) vermogen op het middenveld hebt. Daardoor creëren we weinig kansen en lijden we te vaak balverlies waardoor er onnodige druk op de defensie komt. Farioli had daar naar mijn mening met de huidige middelen ook al beter kunnen ingrijpen, bijv. door spelers als Faberski en Bounida een kans te geven, i.p.v. blijven aanmodderen met niet-creatieve gozers als Rasmussen en Akpom.

Terug OT: Farioli heeft vooralsnog alleen Regeer erbij gekregen. Dat is ook niet de man die het voetballende vermogen gaat verzorgen. Ik vind deze aankoop alleen nuttig als er in de zomer een slootje overbodige middenvelders vertrekt. Maar vooralsnog vind ik het geen versterking.

+3/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Youri Regeer