open/sluit de onderstaande quote:skimovic schreef op 03 november 2024 om 15:35:
Rensch kan dan nu wel eerste keus zijn, dat is hij al jaren/ Is nu goed aan het seizoen begonnen maar afgelopen jaren wass hij gewoon een zwakke schakel.
Ik zou eerder stellen dat Rensch alleen maar vaste waarde is 'bij gebrek aan beter', niet omdat hij zon oede back is.
Ik niet voor niks dat er in de zomer weinig echte interesse was en hj sinds zijn debuut ook gewoon niet meer is opgeroepen voor het NL elftal.
Als we afgelopen jaren een goede rechtsback hadden was Rensch imo niet aan de back gekomen en al lang doorgeselecteerd. Pas dit seizoen dat het er iets beter uit lijkt te zien.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.479
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd NEC-Ajax: -
"Ik focus me echt op Ajax. Ik voel me goed hier, zit lekker in me vel en speel goed. Ik heb een rol die goed bij me past, dus ik zit hier goed", begint Rensch bij Ziggo Sport. "Maar natuurlijk loopt mijn contract wel af, dus dat gaan we zien. We zijn zeker in gesprek, ook vorig jaar al. Ik ben een jongen van de club. Alleen hoe langer het duurt, hoe minder groot de kans is dat ik bijteken. Maar dat kan ook zo veranderen, we gaan het zien."
Ace job, Alex Kroes. 10/10, no notes. Take a victory lap.
Had allang op een ongemaaid bijveld moeten staan, dan was Gaaei nu een betere rechtsback geweest.
Forumreacties: 2.540
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd NEC-Ajax: Wout Weghorst
Dit begint zolangzamerhand een Veltman-scenario te gaan worden: een verdediger, eigen jeugd, wie altijd kritisch wordt benaderd door het eigen publiek, maar wel gewoon jaar in, jaar oud, basisspeler is. Veltman verliet ons voor 1 miljoen euro en werd bij Brighton wel gewaardeerd. Rensch verlaat ons voor gratis en niks. Gisteren werd nog belicht hoe bijzonder het is de aantal wedstrijden Rensch voor ons heeft gespeeld (in de categorie 21 jaar en jonger). Gisteren speelde Rensch toch ook weer prima? Baas, Hato en Pasveer vond ik van het defensief blok minder spelen dan Henderson, Sutalo en Rensch. Ik vind Rensch een prima seizoen spelen tot dusver. Hij zal mogelijk in het buitenland ook gewoon nog kunnen door blijven ontwikkelen. Niet zonder reden de aanvoerder van Jong Oranje.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 november 2024 om 12:01:
Dit begint zolangzamerhand een Veltman-scenario te gaan worden: een verdediger, eigen jeugd, wie altijd kritisch wordt benaderd door het eigen publiek, maar wel gewoon jaar in, jaar oud, basisspeler is. Veltman verliet ons voor 1 miljoen euro en werd bij Brighton wel gewaardeerd. Rensch verlaat ons voor gratis en niks. Gisteren werd nog belicht hoe bijzonder het is de aantal wedstrijden Rensch voor ons heeft gespeeld (in de categorie 21 jaar en jonger). Gisteren speelde Rensch toch ook weer prima? Baas, Hato en Pasveer vond ik van het defensief blok minder spelen dan Henderson, Sutalo en Rensch. Ik vind Rensch een prima seizoen spelen tot dusver. Hij zal mogelijk in het buitenland ook gewoon nog kunnen door blijven ontwikkelen. Niet zonder reden de aanvoerder van Jong Oranje.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 november 2024 om 12:27:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 november 2024 om 12:01:
Ik vind deze vergelijking niet helemaal terecht. Veltman brak veel later door bij Ajax (pas op zijn 20e bij het eerste elftal geloof ik) en was centraal achterin gewoon vaak een twijfelaar die geregeld foutjes maakte. Echter toen Bosz hem als back ging gebruiken, vond ik het een prima speler. Die rol paste goed bij hem en hij heeft daar toen ook twee goede seizoenen gedraaid. In 18/19 werd hij daar echter voorbijgestreefd door Mazraoui en kwam hij op de bank. Heeft hij trouwens nooit over gedramd, wat hem siert. Na het vertrek van De Ligt kwam hij weer centraal achterin en kwamen de foutjes ook weer terug. Daarom was ik persoonlijk niet rouwig dat hij vertrok, want ik vind het als centrumverdediger gewoon te onbetrouwbaar. Bij Brighton speelt hij ook back.
Rensch heeft die vele wedstrijden kunnen spelen bij gebrek aan concurrentie. Vind je Rensch nu echt zo'n uitzonderlijk talent dat je het logisch vindt dat hij zoveel wedstrijden ervaring heeft op deze leeftijd? En als hij dan zo'n talent is, waarom is hij dan afgelopen zomer niet opgepikt door een Europese (sub)topclub? Rensch was redelijk eenvoudig bij ons te koop, met nog een eenjarig contract. Ik denk dat Kroes wel akkoord was gegaan met een miljoentje of 6/7. Dat is allemaal niet gebeurd. Vergelijk dat eens met Gravenberch: is gewoon 25 miljoen voor betaald met nog een eenjarig contract. Dán heb je het over een groot talent, als clubs dan nog altijd zulke bedragen willen betalen om 'm niet mis te lopen. Zelfs voor Teze, rechtsback bij PSV met nog één jaar contract, is nog 10 miljoen betaald.
Rensch gaat straks gewoon naar een club die boven zijn niveau ligt en die het leuk vinden om hem er gratis bij te nemen. Marseille of zo. Dan komt ie op het bankje terecht en wordt ie verhuurd aan niveau Toulouse.
Als ik ook zie hoe blij hij met zijn eigen prestatie van gisteravond is... hij vindt dat ie een hele goede wedstrijd heeft gespeeld met 'veel goede momenten'. Ik vind dat allemaal wel meevallen hoor. Hij speelde mee. Heeft toch niets gedaan waarvan ik zeg: hey, verrek, goed spelertje. Hij komt mentaal niet al te sterk op mij over op zulke momenten. Ga je de oorlog echt niet mee winnen.
Forumreacties: 3.320
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
Rensch had bij Ajax zijn eerste volwaardige seizoen bij het eerste op zijn 17e, Teze bij PSV op zijn 21e.
Bij de Jong teams in de KKD liggen de leeftijden van AZ, PSV en Utrecht gemiddeld 1-2,5 jaar hoger dan bij Ajax.
Dat is nu eenmaal het verschil tussen Ajax en de rest, jeugd krijgt eerder de kans en we verwachten eerder meer van ze.
Qua ervaring zit er geen verschil tussen Teze en Rensch, beide zijn in hetzelfde jaar doorgebroken. Volwassenheid verschilt per persoon, als ik de opmerkingen van o.a. Taylor en Rensch over afgelopen seizoen hoor, en Rensch over de wedstrijd van gisteren, dan denk ik niet dat het een verschil in volwassenheid is van het individuen, maar een gebrek aan zelfkritiek wat voor een topsporter m.i. veel erger is. Het zet een beperking op in hoeverre de sporter zijn potentieel ten maximale kan (gaan) benutten.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.441
Reg.: 25 april 2004
Ik blijf me erover verbazen hoe enorm het gros van de Ajaxsupporters het talent van Rensch onderschat. Een hoop lijken oprecht te denken dat hij wel ergens bij een nietszeggende middenmoter terechtkomt of zo. Het kan ook zomaar een Europese topclub zijn. Engelse topclubs volgen hem al sinds hij een jaar of zestien is. Nu Ajax weer positief opvalt wordt hij recent ook weer aan grote clubs gelinkt. Het kan echt nog alle kanten op met zijn carrière. Veel clubs zullen zijn contractsituatie ook interessant vinden.
Overigens heb ik al maanden het idee dat hij geen serieuze intenties heeft om te verlengen. Jammer dat spelers daar niet gewoon eerlijk over kunnen zijn. Je zou hem op zich best op de bank kunnen zetten nu verlengen er niet in lijkt te zitten, maar als je dat doet is dat wel een serieuze downgrade op die positie. In de winterstop kan je ook niet zo makkelijk even voor weinig geld een minimaal gelijkwaardige speler te halen die er gelijk staat. Als je een CL-ticket wil binnenslepen dan moet je het team niet verzwakken.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 november 2024 om 18:34:
Ik blijf me erover verbazen hoe enorm het gros van de Ajaxsupporters het talent van Rensch onderschat. Een hoop lijken oprecht te denken dat hij wel ergens bij een nietszeggende middenmoter terechtkomt of zo. Het kan ook zomaar een Europese topclub zijn. Engelse topclubs volgen hem al sinds hij een jaar of zestien is. Nu Ajax weer positief opvalt wordt hij recent ook weer aan grote clubs gelinkt. Het kan echt nog alle kanten op met zijn carrière. Veel clubs zullen zijn contractsituatie ook interessant vinden.
Overigens heb ik al maanden het idee dat hij geen serieuze intenties heeft om te verlengen. Jammer dat spelers daar niet gewoon eerlijk over kunnen zijn. Je zou hem op zich best op de bank kunnen zetten nu verlengen er niet in lijkt te zitten, maar als je dat doet is dat wel een serieuze downgrade op die positie. In de winterstop kan je ook niet zo makkelijk even voor weinig geld een minimaal gelijkwaardige speler te halen die er gelijk staat. Als je een CL-ticket wil binnenslepen dan moet je het team niet verzwakken.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 29 november 2024 om 16:41:
Rensch had bij Ajax zijn eerste volwaardige seizoen bij het eerste op zijn 17e, Teze bij PSV op zijn 21e.
Bij de Jong teams in de KKD liggen de leeftijden van AZ, PSV en Utrecht gemiddeld 1-2,5 jaar hoger dan bij Ajax.
Dat is nu eenmaal het verschil tussen Ajax en de rest, jeugd krijgt eerder de kans en we verwachten eerder meer van ze.
Qua ervaring zit er geen verschil tussen Teze en Rensch, beide zijn in hetzelfde jaar doorgebroken. Volwassenheid verschilt per persoon, als ik de opmerkingen van o.a. Taylor en Rensch over afgelopen seizoen hoor, en Rensch over de wedstrijd van gisteren, dan denk ik niet dat het een verschil in volwassenheid is van het individuen, maar een gebrek aan zelfkritiek wat voor een topsporter m.i. veel erger is. Het zet een beperking op in hoeverre de sporter zijn potentieel ten maximale kan (gaan) benutten.
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/rensch-lijkt-transfervrij-te-vertrekken-bij-ajax-kroes-doet-daarin-amper-concessieslink
Mocht dit verhaal kloppen dan is het wel echt een heel stuk meer Kroes zijn schuld dat Rensch niet lijkt te verlengen. Verlaging van iemand zijn salaris is heel ongebruikelijk en gewoon een belediging voor een van je beste en meest ervaren spelers. Dat doe je eerder bij grootverdieners die al wat ouder zijn. Het is vooral ook slecht doordat Rensch al een wat matig salaris ontvangt gezien zijn staat van dienst. Hato en Kaplan verdienen nu al even veel.
Als je Rensch meer salaris geeft dan is dat ook gewoon een goede investering. Laten we het even heel breed inschatten en uitgaan van contractverlenging van een tot twee jaar tegen een jaarsalaris van tussen de anderhalf en drie miljoen. Dan betaal je dus met bonussen niet meegerekend maximaal zes miljoen als je hem dan ook tijdens de volgende contractperiode niet voortijdig weet te verkopen. Dat bedrag moet je er makkelijk uit kunnen halen met een transfersom. Zelfs Sanchez en Vos wist je na een rukseizoen al voor de helft te verkopen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 november 2024 om 15:48:
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/rensch-lijkt-transfervrij-te-vertrekken-bij-ajax-kroes-doet-daarin-amper-concessieslink
Mocht dit verhaal kloppen dan is het wel echt een heel stuk meer Kroes zijn schuld dat Rensch niet lijkt te verlengen. Verlaging van iemand zijn salaris is heel ongebruikelijk en gewoon een belediging voor een van je beste en meest ervaren spelers. Dat doe je eerder bij grootverdieners die al wat ouder zijn. Het is vooral ook slecht doordat Rensch al een wat matig salaris ontvangt gezien zijn staat van dienst. Hato en Kaplan verdienen nu al even veel.
Als je Rensch meer salaris geeft dan is dat ook gewoon een goede investering. Laten we het even heel breed inschatten en uitgaan van contractverlenging van een tot twee jaar tegen een jaarsalaris van tussen de anderhalf en drie miljoen. Dan betaal je dus met bonussen niet meegerekend maximaal zes miljoen als je hem dan ook tijdens de volgende contractperiode niet voortijdig weet te verkopen. Dat bedrag moet je er makkelijk uit kunnen halen met een transfersom. Zelfs Sanchez en Vos wist je na een rukseizoen al voor de helft te verkopen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 november 2024 om 16:01:
Wat je Kroes (en Mislintat) vooral moet verwijten is dat ze te lang getreuzeld hebben. Rensch' contract had in mei 2023 uiterlijk verlengd moeten worden.
Dat gezegd hebbende, weet ik soms niet wat ik lees in dit topic. 'Een van je beste spelers'? Serieus? Kom op jongens, als dit één van onze beste spelers is, ligt het niveau lager dan ik dacht. Vinden we Rensch nu echt beter dan voormalige rechtsbacks als Van Rhijn en Ogararu? Ja, ik snap dat hij nog 'maar' 21 is, maar even los van zijn leeftijd. Hier ga je toch geen miljoenensalaris aan betalen?
We worden écht niet zoveel minder van iemand als Gaaei op zijn positie hoor. Als Rensch zo'n geweldig talent was, was hij afgelopen zomer wel opgehaald door een topclub met een paar miljoen over. Ik zou 'm deze winter gewoon proberen te verkopen, ben je eerder van dat salaris af en hou je er nog wat geld aan over. Die doemverhalen die ik hier soms lees, dat we dan ineens geen CL meer zouden halen of zo, daar geloof ik niet in. We hebben het over Rensch, he, onze rechtsback die na 4 jaar basis bij Ajax nog altijd niet bij de selectie van Oranje zit. Laten we nou niet doen alsof Maradona bij ons rechtsback staat.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 november 2024 om 16:01:
Wat je Kroes (en Mislintat) vooral moet verwijten is dat ze te lang getreuzeld hebben. Rensch' contract had in mei 2023 uiterlijk verlengd moeten worden.
Dat gezegd hebbende, weet ik soms niet wat ik lees in dit topic. 'Een van je beste spelers'? Serieus? Kom op jongens, als dit één van onze beste spelers is, ligt het niveau lager dan ik dacht. Vinden we Rensch nu echt beter dan voormalige rechtsbacks als Van Rhijn en Ogararu? Ja, ik snap dat hij nog 'maar' 21 is, maar even los van zijn leeftijd. Hier ga je toch geen miljoenensalaris aan betalen?
open/sluit de onderstaande quote:We worden écht niet zoveel minder van iemand als Gaaei op zijn positie hoor. Als Rensch zo'n geweldig talent was, was hij afgelopen zomer wel opgehaald door een topclub met een paar miljoen over. Ik zou 'm deze winter gewoon proberen te verkopen, ben je eerder van dat salaris af en hou je er nog wat geld aan over. Die doemverhalen die ik hier soms lees, dat we dan ineens geen CL meer zouden halen of zo, daar geloof ik niet in. We hebben het over Rensch, he, onze rechtsback die na 4 jaar basis bij Ajax nog altijd niet bij de selectie van Oranje zit. Laten we nou niet doen alsof Maradona bij ons rechtsback staat.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 november 2024 om 17:47:
Berghuis verdient momenteel (bijna) vier keer zoveel als Rensch. Dan snap ik heel goed dat een 32-jarige Berghuis liever zijn contract bij ons verlengt dan een 21-jarige Rensch. Waarschijnlijk biedt Kroes Steven meer salaris aan dan Devyne bij deze twee onderhandelingen omtrent verlenging van hun contracten. Bij Steven is het meer dan logisch dat 4 miljoen euro per seizoen te veel is. Om Steven zijn contract met twee seizoenen te gaan verlengen, Devyne tevens salarisverlaging aan te bieden en allerlei dure spelers op leeftijd aan te trekken die meer dan het dubbele verdienen dan dat Devyne dat momenteel doet, dan snap ik heel goed dat hij niet gaat verlengen. Ik vind het heel netjes hoe Devyne hier mee omgaat. Kraakt niks en niemand van Ajax af, doet geen valse belofte en is eerlijk zonder te lekken. We raken Devyne kwijt aan langdurig wanbeleid; dit is enorm selectief beleid welke behoorlijk schadelijk is voor de langere termijn.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 november 2024 om 18:20:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 november 2024 om 17:47:
Berghuis verdient momenteel (bijna) vier keer zoveel als Rensch. Dan snap ik heel goed dat een 32-jarige Berghuis liever zijn contract bij ons verlengt dan een 21-jarige Rensch. Waarschijnlijk biedt Kroes Steven meer salaris aan dan Devyne bij deze twee onderhandelingen omtrent verlenging van hun contracten. Bij Steven is het meer dan logisch dat 4 miljoen euro per seizoen te veel is. Om Steven zijn contract met twee seizoenen te gaan verlengen, Devyne tevens salarisverlaging aan te bieden en allerlei dure spelers op leeftijd aan te trekken die meer dan het dubbele verdienen dan dat Devyne dat momenteel doet, dan snap ik heel goed dat hij niet gaat verlengen. Ik vind het heel netjes hoe Devyne hier mee omgaat. Kraakt niks en niemand van Ajax af, doet geen valse belofte en is eerlijk zonder te lekken. We raken Devyne kwijt aan langdurig wanbeleid; dit is enorm selectief beleid welke behoorlijk schadelijk is voor de langere termijn.
Berghuis moet flink inleveren en Rensch denk ik maar een beetje. Bij een oudere speler die sowieso al veel te veel verdiende is het een stuk logischer om het salaris te verlagen. Rensch krijgt feitelijk al een jaar of twee een ondermaats salaris. Hij heeft nu niet meer dezelfde status als de laatste keer dat hij verlengde. Er zijn op dit moment acht potentiële basisspelers die meer verdienen dan hij. Dat klopt van geen kanten.
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.946
Reg.: 23 juli 2002
Beetje de vraag wat er allemaal klopt van de berichtgeveing.
Naar mijn weten heeft Rensch een salaris van +-1M. Als ze dat dan nog willen verlagen zijn ze echt verkeerd bezig.
Zou eerder voor een kleine verbetering gaan. tot max 1.4-1.5. Als je er dan uit kan komen zie ik het probleem niet zo.
Ik had hiervoor juist eerder het idee dan Rensch gewoon het onderste uit de kan wil en ergens tussen de 2-3 wil gaan verdienen en het daarom vast zit. Dat is hij gewoon bij lange na niet waard.
Hie dot het nu even aardig (nog zeker niet hoogstaand). Moeten daardoor niet vergeten dat hij de 4 jaar hiervoor gewoon als een natte krant heeft lopen spelen.
open/sluit de onderstaande quote:skimovic schreef op 30 november 2024 om 22:59:
Beetje de vraag wat er allemaal klopt van de berichtgeveing.
Naar mijn weten heeft Rensch een salaris van +-1M. Als ze dat dan nog willen verlagen zijn ze echt verkeerd bezig.
Zou eerder voor een kleine verbetering gaan. tot max 1.4-1.5. Als je er dan uit kan komen zie ik het probleem niet zo.
Ik had hiervoor juist eerder het idee dan Rensch gewoon het onderste uit de kan wil en ergens tussen de 2-3 wil gaan verdienen en het daarom vast zit. Dat is hij gewoon bij lange na niet waard.
Hie dot het nu even aardig (nog zeker niet hoogstaand). Moeten daardoor niet vergeten dat hij de 4 jaar hiervoor gewoon als een natte krant heeft lopen spelen.
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.946
Reg.: 23 juli 2002
Sutalo is toch een andere situatie.
Komt nieuw binnen. Nieuwe club, nieuw land, nieuwe stad, ander systeem en omgeving. Andere taal ook.
Kort erna gaat de man die je gehaald heeft weg (mislintat)en ben je aan je lot over gelaten. als je dan een minder eerste jaar hebt is dat toch net wat anders. Martinez, alvarez en andere voorbeelden stonden er ook niet meteen.
Rensch is hier opgegroeid, komt uit de opleiding en loopt al meerdere jaren in het eerste mee.
Trainer heeft zeker ook invloed maar de situaties zijn ook verschillend.
Ajax Forum » Spelers » Devyne Rensch