Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 mei 2026 om 11:57:

Zijaanzij schreef op 17 mei 2026 om 16:40:

tackle schreef op 17 mei 2026 om 15:11:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 mei 2026 om 13:54:

Heb even gekeken hoelang de laatste 10 trainers de kans hebben gekregen.

Volgens mij klopt onderstaand overzicht aardig:

Óscar García (maart 2026 - juni 2026): 3 maanden (tot nu toe)
Fred Grim (interim, november 2025 - maart 2026): 4 maanden
John Heitinga (interim, mei 2025 - november 2025): 6 maanden
Francesco Farioli (juli 2024 - mei 2025): 10 maanden (vertrok zelf na verschil van inzicht)
John van 't Schip (oktober 2023 - juni 2024): 8 maanden (werd daarna technisch manager)
Hedwiges Maduro (interim, oktober 2023 - oktober 2023): Ruim een week (3 wedstrijden)
Maurice Steijn (juli 2023 - oktober 2023): 3,5 maand
John Heitinga (januari 2023 - juni 2023): 5 maanden
Alfred Schreuder (juli 2022 - januari 2023): 6 maanden
Erik ten Hag (januari 2018 - mei 2022): 4 jaar en 4 maanden

Ik mag toch hopen dat een volgende trainer weer wat langer de kans krijgt. De hele tijd een aantal maanden en het roer weer omgooien werkt niet. Zou zelf willen inzitten op in ieder geval 2 seizoenen.

Dan moeten ze eens beginnen met een fatsoenlijke trainer aan te stellen.

Ossenworst rules.

Eigen verzinsel?

Gelukkig is er Sevic die als insider met feiten komt. Bewijs komt later wel.

+2/-0

Zou wel lachen zijn als ze straks aankomen met Van Bommel, Cocu of Van Bronckhorst.

+2/-0

Sevic schreef op 18 mei 2026 om 12:27:

Als we komend seizoen goed gaan presteren, zul je ongetwijfeld horen dat 'de rust die de nieuwe RvC bracht' daaraan heeft bijgedragen. Ik geloof niet zo in die causale relatie.

Je moet gewoon een trainer hebben die de spelersgroep hermetisch afsluit voor de rest van de organisatie en z'n werk goed uitvoert, à la Frank de Boer in 2011 toen de hele club in de fik stond. Frankie als die "This is fine"-meme ertussen en hij sleepte gewoon die 3e ster binnen. Zo moet het.

Ik denk dat er vrijwel niet 1 speler is die wakker ligt van wat er in bijv. de ledenraad gebeurt. Dus eens dat dat geen invloed op de resultaten heeft. Het is niet dat Sutalo de hele week doodop was vanwege ontwikkelingen in het bestuur en daardoor een interceptie mist. Het brengen van "rust" moet je dan causaal ook anders zien. Iets of iemand brengt resultaat en dat zorgt voor rust. Het is niet dat er eerst "rust" is en dat er als gevolg daarvan gepresteerd wordt.

Als gevolg daarvan denk ik ook dat een trainer zich niet druk hoeft te maken om het afsluiten van de spelers van de rest van de organisatie: uit zichzelf interesseren ze zich er al niet voor, dus ligt daar weinig werk.

+2/-0

Kan uitgesloten worden dat hier door sommigen nogal rancuneus over de RvC gesproken wordt vanwege persoonlijke motieven? Een niet nader te noemen mede-forumlid schermde hier een paar maanden geleden met een interview of gesprek dat hij/zij zou hebben met een lid van de RvC. Er zouden door dit forumlid pittige vragen gesteld worden welke teruggekoppeld zouden worden op het forum. Ondanks navraag hierover, is dit forumlid nooit met nadere info gekomen. Misschien heeft dit gesprek nooit plaatsgevonden en is hierover wat irritatie ontstaan? Wil best geloven dat hij/zij een insider is, maar moet vooralsnog concluderen dat het bij vage insinuaties blijft.

+2/-2

ElSimao2 schreef op 18 mei 2026 om 14:56:

Als we komend seizoen goed gaan presteren, zul je ongetwijfeld horen dat 'de rust die de nieuwe RvC bracht' daaraan heeft bijgedragen. Ik geloof niet zo in die causale relatie.

Je moet gewoon een trainer hebben die de spelersgroep hermetisch afsluit voor de rest van de organisatie en z'n werk goed uitvoert, à la Frank de Boer in 2011 toen de hele club in de fik stond. Frankie als die "This is fine"-meme ertussen en hij sleepte gewoon die 3e ster binnen. Zo moet het.

Ik denk dat er vrijwel niet 1 speler is die wakker ligt van wat er in bijv. de ledenraad gebeurt. Dus eens dat dat geen invloed op de resultaten heeft. Het is niet dat Sutalo de hele week doodop was vanwege ontwikkelingen in het bestuur en daardoor een interceptie mist. Het brengen van "rust" moet je dan causaal ook anders zien. Iets of iemand brengt resultaat en dat zorgt voor rust. Het is niet dat er eerst "rust" is en dat er als gevolg daarvan gepresteerd wordt.

Als gevolg daarvan denk ik ook dat een trainer zich niet druk hoeft te maken om het afsluiten van de spelers van de rest van de organisatie: uit zichzelf interesseren ze zich er al niet voor, dus ligt daar weinig werk.

Nee spelers individueel denk ik niet inderdaad, maar je kunt als trainer wel extra druk of minder draagvlak ervaren als het een chaos is in de organisatie waarin je beweegt. En dat kun je dan weer (onbewust) overbrengen op je spelersgroep.

Het sterkste aan Frank de Boer in die beginperiode vond ik dat hij duidelijke keuzes maakte, zich compleet afzonderde van wat er rondom de Fluwelen Revolutie allemaal speelde en zich telkens alleen maar focuste op de volgende wedstrijd. Bij elke vraag vanuit verslaggevers over randzaken wimpelde hij de boel ook af en ging hij terug naar het voetbal. Denk dat dat toen wel heeft geholpen om t/m de laatste speeldag scherp te blijven en die titel te pakken.

+2/-0

Sevic schreef op 18 mei 2026 om 18:20:

ElSimao2 schreef op 18 mei 2026 om 14:56:

Nee spelers individueel denk ik niet inderdaad, maar je kunt als trainer wel extra druk of minder draagvlak ervaren als het een chaos is in de organisatie waarin je beweegt. En dat kun je dan weer (onbewust) overbrengen op je spelersgroep.

Het sterkste aan Frank de Boer in die beginperiode vond ik dat hij duidelijke keuzes maakte, zich compleet afzonderde van wat er rondom de Fluwelen Revolutie allemaal speelde en zich telkens alleen maar focuste op de volgende wedstrijd. Bij elke vraag vanuit verslaggevers over randzaken wimpelde hij de boel ook af en ging hij terug naar het voetbal. Denk dat dat toen wel heeft geholpen om t/m de laatste speeldag scherp te blijven en die titel te pakken.

Vond het wel mooi destijds dat Frank om bijna alles boos werd en dat de "pers" dan meteen inbond. Daar zag je ook al dat het geen serieus metier is.

Over Frank gesproken, dat zou denk ik de juiste man zijn om hier een weekje de boel op scherp te stellen. Daarna wel meteen weer weg natuurlijk. Maar goed, dan had ie vanochtend al voor de groep moeten staan.

Jordi rekende Grim keihard af op zijn gebrek aan resultaat. Terecht, maar doet hij dat ook tegen zijn goede vriend Oscar? Slechte zaak hoor, al die persoonlijke relaties die binnengehaald zijn en meteen sleutelposities invullen.

+3/-0

Ik vraag me af wat er na dit seizoen gebeurt; gaat Garcia terug naar Jong Ajax of wordt hij helemaal weggestuurd? Als ik zie hoe hij het bij het eerste doet, vind ik hem ook ongeschikt voor JA. Zijn speelwijze is niet wat ik had verwacht/gehoopt, en ook het feit dat hij niet kiest voor creatieve spelers zint me niet.

+2/-0

s0lido schreef op 18 mei 2026 om 18:44:

Ik vraag me af wat er na dit seizoen gebeurt; gaat Garcia terug naar Jong Ajax of wordt hij helemaal weggestuurd? Als ik zie hoe hij het bij het eerste doet, vind ik hem ook ongeschikt voor JA. Zijn speelwijze is niet wat ik had verwacht/gehoopt, en ook het feit dat hij niet kiest voor creatieve spelers zint me niet.

Ook als ie weggestuurd wordt: dan krijgt ie dus zijn resterende salaris uitbetaald. Heeft Jordi wel mooi gefixed voor hem!

+2/-0

'Guardiola hakt knoop door en vertrekt deze zomer bij Man City'

Kijk nog even de fragmenten met Guardiola in de recente docu over Cruijff terug, en laat je kort bevangen door de mogelijkheid dat die Pep zoveel karakter en gevoel heeft dat hij besluit de laatste jaren van z'n carrière iets terug te geven voor wat hij allemaal van Johan gekregen heeft.

Het zou wat zijn, hè? B)

+2/-0

Mie Toe schreef op 18 mei 2026 om 22:38:

'Guardiola hakt knoop door en vertrekt deze zomer bij Man City'

Kijk nog even de fragmenten met Guardiola in de recente docu over Cruijff terug, en laat je kort bevangen door de mogelijkheid dat die Pep zoveel karakter en gevoel heeft dat hij besluit de laatste jaren van z'n carrière iets terug te geven voor wat hij allemaal van Johan gekregen heeft.

Het zou wat zijn, hè? B)

Zou goed zijn voor het moraal binnen de club en als uithangbord om spelers te halen. Zou er echter niet zoveel van verwachten als het ervan zou komen, die man is gewend om met topelftallen en een oneindig budget te werken. Nou, de situatie bij Ajax is..ehm, anders.

Daarnaast vind ik zijn prestaties niet geweldig. 10 jaar bij City en slechts 1x de CL gewonnen. Als je regelmatig 300M+ uitgeeft aan nieuwe spelers was mij dat ook wel gelukt. Bij Bayern ook de CL niet gepakt terwijl dat een van de sterkste teams van Europa ewas.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García