Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Na het wegsturen van Rosenior heeft Chelsea 'gewoon' weer verloren, thuis van degradatiekandidaat N'ham Forrest. Zou de malaise dan toch met wat meer te maken hebben dan alleen de trainer? :denk

Bizar hoe ze daar met 'm omgegaan zijn. Voor 7 jaar vastleggen in januari en dan na 12 weken de stekker eruit.

Nog steeds een potentiële toptrainer natuurlijk, maar nu wel ernstig beschadigd in de PL. Zou wat mij betreft bovenaan het lijstje staan nu.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Míchel is de laatste tijd de meest concrete naam die wordt gelinkt aan het hoofdtrainerschap van Ajax. De voormalig speler van onder meer Rayo Vallecano en Málaga is al jaren een gerespecteerde trainer in Spanje en wist zich met zijn huidige club Girona twee seizoenen geleden zelfs te kwalificeren voor de Champions League. Wat zou hij aan Ajax kunnen toevoegen?

Bron: Is deze Spaanse tacticus de ideale trainer voor Ajax?

+1/-0

De naam van Alex Pastoor hoor ik de laatste weken niet meer voorbijkomen? Waarschijnlijk gaat het nu die Michel worden. Zodra zijn huidige club Girona, waar Daley Blind en Donny van de Beek voor uitkomen, zich heeft veiliggesteld zal er wel witte rook komen.

+2/-0

We moeten van Jordi per sé kampioen worden. Lukt dat niet dan heeft ie gefaald.

Dus moet er een vent komen die momenteel tegen degradatie strijdt.

+1/-0

Onze Calimero vond het weer eens oneerlijk dat wij ondanks meerdere kansen verloren van een ploeg die volgens hem maar 2 mogelijkheden uit set pieces kreeg. Daar is allemaal het nodige op af te dingen, maar als coach ben je verantwoordelijk voor de organisatie bij die set pieces. Vooral bij die 1-2 staat vd Hoorn helemaal vrij, terwijl het een lange speler is die bekend staat om zijn kopkracht. Het is niet eens dat ie door een ingewikkelde manouvre vrij komt, hij wordt gewoon niet opgepakt. Ofwel er was geen plan om corners te verdedigen of de spelers voeren het niet uit. Relevant is het echter niet want Oscar is hier gewoon verantwoordelijk voor.

Engnek Klaassen stond overigens het dichtst bij vd Hoorn toen die corner getrapt werd. Toen Mike naar voren liep, liet Klaassen het allemaal maar begaan terwijl hij zag dat niemand anders aanstalten maakte hem op te pakken. In plaats daarvan ging hij lopen niksen.
Uiteraard is Klaassen niet per sé de juiste man om vd Hoorn bij corners op te pakken, maar als er toch niemand anders in de buurt is kun je maar beter een poging wagen dan hem geheel vrij te laten. Achteraf is hij dan degene die in interviews zich beklaagt over dat je vd Hoorn toch niet zo vrij kunt laten. Ja, Davy, eens, maar jij had daar wat aan kunnen doen.

Wegpesten van de zomer, ongeacht "wat ie allemaal betekend heeft".

Dit bericht is gewijzigd op 11 mei 2026, 02:36:35.

+3/-0

Voor een opvolger van Oscar García zou het toch wel fijn zijn om goede koppers als Ahmetcan Kaplan (1.89m) en Dies Janse (1.96m) erbij te hebben. Die weten wel raad met zo’n Mike van der Hoorn. En in plaats van een noodverband een echt goede keeper op het doel die punten pakt. Spelers als Gloukh, Bounida, Dolberg en Godts moeten met hun creativiteit primair aanvallend het verschil maken en voor de doelpunten zorgen. Een goede trainer zorgt naast de juiste positionering van spelers bij standaardsituaties etc. er ook voor dat het elftal topfit is en het hele seizoen 90 minuten voluit kan gaan. Een goede trainer begrijpt en ziet dit allemaal. Het maakt het verschil tussen vijfde worden en rechtstreekse plaatsing voor de Champions League.

+3/-0

Sjakie Meulemans schreef op 11 mei 2026 om 03:28:

Voor een opvolger van Oscar García zou het toch wel fijn zijn om goede koppers als Ahmetcan Kaplan (1.89m) en Dies Janse (1.96m) erbij te hebben.

Ik hoop nog steeds dat Kaplan gewoon verlengt en blijft. Ook al is dat niet meer vanzelfsprekend. Janse en Kaplan zijn goede spelers om erbij te hebben inderdaad: lang, jong, talentvol, weten hoe het is om voor Ajax te spelen en zijn ook niet volledig waardeloos aan de bal verder. Baas, Bouwman, Janse en Kaplan zou mijn ideale viertal zijn om het nieuwe seizoen mee in te gaan wat betreft de centrale verdedigers.

+2/-0

Voor een opvolger van Oscar García zou het toch wel fijn zijn om goede koppers als Ahmetcan Kaplan (1.89m) en Dies Janse (1.96m) erbij te hebben. Die weten wel raad met zo’n Mike van der Hoorn. En in plaats van een noodverband een echt goede keeper op het doel die punten pakt. Spelers als Gloukh, Bounida, Dolberg en Godts moeten met hun creativiteit primair aanvallend het verschil maken en voor de doelpunten zorgen. Een goede trainer zorgt naast de juiste positionering van spelers bij standaardsituaties etc. er ook voor dat het elftal topfit is en het hele seizoen 90 minuten voluit kan gaan. Een goede trainer begrijpt en ziet dit allemaal. Het maakt het verschil tussen vijfde worden en rechtstreekse plaatsing voor de Champions League.

Baas en Sutalo zijn ook iets van 1.90. Het is niet zozeer de lengte die het probleem is, het is dat ze ofwel geen plan hebben bij corners ofwel het niet uitvoeren. Als je van der Hoorn vrij laat kun je 2.30 zijn maar dan kopt ie hem er nog steeds gewoon in.

+3/-0

Spelers als Gloukh, Bounida, Dolberg en Godts moeten met hun creativiteit primair aanvallend het verschil maken en voor de doelpunten zorgen.

Ook ben ik benieuwd naar Carrizo. Met Bounida, Carrizo, Gloukh en Godts heb je al 4 van de 6 aanvallende middenvelders annex vleugelspelers. Ook ben ik benieuwd naar spelers als Nash, Ouazane en Abdalla. Natuurlijk, bij een goed bod kan Godts vertrekken. Gloukh ook. Wat betreft de spitspositie zou ik naast Weghorst ook afscheid nemen van Dolberg. Te duur gezien zijn leeftijd en blessuregevoeligheid. Een mooie positie om met wat fris en fruitigs te gaan komen.

+2/-0

Breaking News Here We Go:
Volgens ‘voetbalkenner’ Henk Spaan is Ajax een week geleden al rondgekomen met Michel (de huidige trainer van Girona). Henk Spaan kreeg afgelopen vrijdagavond een telefoontje waarin hem dat werd verteld. Het lijkt daarmee steeds aannemelijker te worden dat Michel de nieuwe trainer gaat worden. Als het waar is zal hij binnenkort (waarschijnlijk kort na 24 mei wanneer de competitie in La Liga is afgelopen) wel als de nieuwe trainer van Ajax worden gepresenteerd.

+2/-0

Ik heb vertrouwen in Michel. Helaas zegt dat niet veel, aangezien ik ook verwachtte dat eerst Grim en daarna Garcia de boel op de rit zou krijgen.

Maar goed, Michel kan (als hij komt) helemaal met een schone lei starten.

+2/-0

Als je vooraf al veel vertrouwen had in de kwaliteiten van Grim en Garcia, waag ik zeer te betwijfelen of jouw verwachtingen over Michel nu opeens wel gerechtvaardigd zijn.

+1/-2

Dat zegt hij zelf toch ook, spuit 11?

+2/-0

Mie Toe schreef op 11 mei 2026 om 23:11:

Dat zegt hij zelf toch ook, spuit 11?

Don't feed the troll.

+3/-0

Minst aantal goals in 2e seizoenshelft in de geschiedenis. Minder gemiddelde punten per wedstrijd dan Heitinga en Grim. Spelers storten na 60 minuten in...

Elke keer als ik denk dat het niet slechter kan, kom de volgende nietszeggende coach. Als deze gast uit de koker van Jordi komt moeten ze hem ook op staande voet ontslaan. Drama.

+1/-0

s0lido schreef op 11 mei 2026 om 18:04:

Ik heb vertrouwen in Michel. Helaas zegt dat niet veel, aangezien ik ook verwachtte dat eerst Grim en daarna Garcia de boel op de rit zou krijgen.

Maar goed, Michel kan (als hij komt) helemaal met een schone lei starten.

Serieus Grim. Totale faalhaas. Zou in geen enkele functie bij Ajax mogen werken.
Ik hoopte op Peter Bosz toen. Maar die won nooit wat zeiden velen. Tja.

+3/-0

Ken die Michel niet goed genoeg, maar ik weet wel dat hij eens derde werd met promovendus Girona. Het zal dus geen koekenbakker zijn.

Klinkt in ieder geval beter dan een seizoen starten met een Sjonnie Heitinga.

+2/-0

3xA schreef op 12 mei 2026 om 12:47:

Ken die Michel niet goed genoeg, maar ik weet wel dat hij eens derde werd met promovendus Girona. Het zal dus geen koekenbakker zijn.

Na het goede seizoen verloren ze veel belangrijke spelers. Dus niet helemaal onlogisch, blijkbaar zijn ze ook niet erg goed in kopen in Girona.

+3/-0

3LittleBirds schreef op 12 mei 2026 om 14:09:

Na het goede seizoen verloren ze veel belangrijke spelers. Dus niet helemaal onlogisch, blijkbaar zijn ze ook niet erg goed in kopen in Girona.

En het spel was aantrekkelijk in dat seizoen..

+2/-0

3LittleBirds schreef op 12 mei 2026 om 14:09:

Ja, of deze Michel haalt er gewoon niet het optimale meer uit.

Girona staat inmiddels onder de streep. Nou staan daar heel veel teams bij elkaar, ook een paar die al een wedstrijd meer gespeeld maar evenveel punten hebben. Een winstpartij en de wereld ziet er weer anders uit, maar toch, zou toch wat zijn als Jordi uitspreekt per se kampioen te willen worden en aankomt met een man die net gedegradeerd is.

+3/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García