Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.158
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 5-3-2
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 08 maart 2026 om 12:11:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 08 maart 2026 om 10:55:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 08 maart 2026 om 09:56:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 08 maart 2026 om 09:50:
Ik lees zojuist dat Harry Styles in mei 10 dagen de Johan Cruijff Arena heeft gereserveerd voor zijn optredens. Hetgeen betekent dat wanneer het op de playoffs aankomt om nog Europees voetbal te behalen Ajax moet uitwijken naar een ander stadion en haar thuisvoordeel moet opgeven. Ik denk dat Ajax en de Johan Cruijff Arena geen rekening heeft gehouden met dit scenario.
Het is een enorme wanprestatie van interim prutser Fred Grim, die Ajax 1 niet meer aan het voetballen krijgt. Ik verwacht dat Jordi Cruijff nu gaat ingrijpen. Roberto de Zerbi is beschikbaar.
Alsof de Zerbi staat te springen om nu in te stappen. Ik zie geen aanknopingspunten of enige lichtpuntjes dat een coach nu zou willen instappen.
Verwacht dat goede trainers ook afkijken of Ajax champions league gaat halen. Dat zou een goede trainer nog kunnen overtuigen. Als dat wegvalt ben je gewoon niet interessant om in te stappen op dit moment. Competitie is te klein, geen CL, weinig budget, team/technische staf dat niet loopt.
De miljoenen en het aanzien van de Champions League is nog nooit belangrijker geweest dan dit moment. Dat is een must om een trainer nog enigsinds wat interressants voor te schotelen.
Het is een uitdaging voor Jordi Cruijff om de beste trainer aan te stellen. Ik kan mij voorstellen dat kandidaten misschien niet staan te springen, maar het is aan Jordi Cruijff om ze toch enthousiast te maken voor de functie. Toen Rinus Michels midden jaren ‘60 het instapte was Ajax zelfs bijna gedegradeerd.
Geloof ook wel dat er iemand zal instappen, maar verwacht iemand met wat minder ervaring of een niveau onder de echte toptrainers. Die toptrainer kun je wellicht aantrekken als je champions league te bieden hebt en wat miljoenen om te investeren in een team. Zo niet, wordt dat een onwijs moeilijke opgave.
Forumreacties: 5.174
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 08 maart 2026 om 10:55:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 08 maart 2026 om 09:50:
Ik lees zojuist dat Harry Styles in mei 10 dagen de Johan Cruijff Arena heeft gereserveerd voor zijn optredens. Hetgeen betekent dat wanneer het op de playoffs aankomt om nog Europees voetbal te behalen Ajax moet uitwijken naar een ander stadion en haar thuisvoordeel moet opgeven. Ik denk dat Ajax en de Johan Cruijff Arena geen rekening heeft gehouden met dit scenario.
Het is een enorme wanprestatie van interim prutser Fred Grim, die Ajax 1 niet meer aan het voetballen krijgt. Ik verwacht dat Jordi Cruijff nu gaat ingrijpen. Roberto de Zerbi is beschikbaar.
Alsof de Zerbi staat te springen om nu in te stappen. Ik zie geen aanknopingspunten of enige lichtpuntjes dat een coach nu zou willen instappen.
Verwacht dat goede trainers ook afkijken of Ajax champions league gaat halen. Dat zou een goede trainer nog kunnen overtuigen. Als dat wegvalt ben je gewoon niet interessant om in te stappen op dit moment. Competitie is te klein, geen CL, weinig budget, team/technische staf dat niet loopt.
De miljoenen en het aanzien van de Champions League is nog nooit belangrijker geweest dan dit moment. Dat is een must om een trainer nog enigsinds wat interressants voor te schotelen.
Het is een uitdaging voor Jordi Cruijff om de beste trainer aan te stellen. Ik kan mij voorstellen dat kandidaten misschien niet staan te springen, maar het is aan Jordi Cruijff om ze toch enthousiast te maken voor de functie. Toen Rinus Michels midden jaren ‘60 het instapte was Ajax zelfs bijna gedegradeerd.
Geloof ook wel dat er iemand zal instappen, maar verwacht iemand met wat minder ervaring of een niveau onder de echte toptrainers. Die toptrainer kun je wellicht aantrekken als je champions league te bieden hebt en wat miljoenen om te investeren in een team. Zo niet, wordt dat een onwijs moeilijke opgave.
Forumreacties: 713
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 08 maart 2026 om 12:51:
Mijn verwachting is dat nu met Jordi Cruijff als technisch directeur eerder deuren kunnen worden geopend dan met zijn voorganger Alex Kroes. Ik ben daarom hoopvol en positief gestemd.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 278
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 maart 2026 om 15:37:
Als je met een "toptrainer" iemand bedoelt die zich reeds op een hoger niveau bewezen heeft denk ik dat je bedrogen uitkomt. We moeten het hebben van een trainer zoals Farioli, die overigens ook instapte nadat we 5e werden en nauwelijks konden investeren. Een jonge, moderne vent die al wat heeft laten zien, bruist van de ambitie en dit als een uitdaging ziet om zichzelf op de kaart te zetten.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 maart 2026 om 17:21:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 maart 2026 om 15:37:
Als je met een "toptrainer" iemand bedoelt die zich reeds op een hoger niveau bewezen heeft denk ik dat je bedrogen uitkomt. We moeten het hebben van een trainer zoals Farioli, die overigens ook instapte nadat we 5e werden en nauwelijks konden investeren. Een jonge, moderne vent die al wat heeft laten zien, bruist van de ambitie en dit als een uitdaging ziet om zichzelf op de kaart te zetten.
Misschien dan toch Farioli's 'leermeester', Roberto de Zerbi? Die is toch vrij momenteel?
Door z'n resultaten bij Brighton werd er gespeculeerd dat hij naar een Europese topclub zou gaan. Hij ging uiteindelijk naar Marseille, werd 2e in z'n eerste seizoen, maar in februari jl. ontslagen. Dat wekt de suggestie dat hij zich misschien weer op subtop-niveau moet rehabiliteren. Ajax heeft de naam en de potentie, en z'n 'leerling' Farioli heeft laten zien wat er mogelijk is. Laatstgenoemde kan misschien een goed woordje doen?
Jammer dat het geen Spanjaard is, want dan had ik er meer vertrouwen in gehad dat Cruijff hem morgen als nieuwe trainer presenteert.Maar wie weet. Er zijn ongetwijfeld nog veel meer namen, ook van trainers die per direct beschikbaar zijn, maar daarvoor volg ik het allemaal te weinig.
Forumreacties: 278
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 maart 2026 om 18:50:
De Zerbi heeft reeds een reputatie in de PL, ik zou hem echt afraden deze op het spel te zetten bij Ajax.
open/sluit de onderstaande quote:Farioli heeft ons bij de eerste mogelijkheid dat dat fatsoenlijkerwijs kon terzijde geschoven, dus een goed woordje van hem is niet erg geloofwaardig.
open/sluit de onderstaande quote:En....Grim ligt eruit.
Dit bericht is gewijzigd op 8 maart 2026, 19:13:49.
Forumreacties: 38
Reg.: 9 november 2016
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.033
Reg.: 16 augustus 2007
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.345
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:De Das schreef op 08 maart 2026 om 19:10:
Nou... nu is eindelijk gebeurd wat sinds dag één van de aanstelling van die Spanjaard al duidelijk was.
Ik vind dat Grim best logisch ( niet altijd) was in z'n opstellinen en wissels en heeft de talenten de kans gegeven. De afgelopen wedstrijden mistte ik urgentie en discipline in het elftal. Wat een contrast met vorig seizoen.
Gister als dieptepunt, allemaal lachende gezichtjes bij spelers als het niet lekker liep.
En dat terwijl de stand dat nou niet echt toeliet en je notabene voor plek 2 aan het strijden zou moeten zijn. het lijkt wel een sabbatical.
Nou zijn de spelers ook verantwoordelijk maar er is er maar 1 die het moet corrigeren. En dat is Grim. Dit kon echt niet langer zo. 100% terecht naar mijn mening. Op deze manier doorgaan en je was ervan verzekert dat je plek 2 niet ging halen. Ff wat meer pit en discipline en je wint dit soort wedstrijden. Dus ik geef het nog een kans.
open/sluit de onderstaande quote:De Das schreef op 08 maart 2026 om 19:10:
Nou... nu is eindelijk gebeurd wat sinds dag één van de aanstelling van die Spanjaard al duidelijk was.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 maart 2026 om 19:07:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 maart 2026 om 18:50:
De Zerbi heeft reeds een reputatie in de PL, ik zou hem echt afraden deze op het spel te zetten bij Ajax.
Ik wil je in het belang van Ajax vriendelijk verzoeken potentiële kandidaten niet van advies te voorzien.![]()
open/sluit de onderstaande quote:Farioli heeft ons bij de eerste mogelijkheid dat dat fatsoenlijkerwijs kon terzijde geschoven, dus een goed woordje van hem is niet erg geloofwaardig.
Nou ja, dat ene jaartje heeft Farioli geen windeieren gelegd, en ondertussen is Kroes (waarschijnlijk de hoofdreden voor zijn vertrek) vervangen door de zoon van 'Il Grande Cruijff'.
Ik dacht echt dat Grim het seizoen fatsoenlijk af zou gaan maken, maar kennelijk moet er nu meteen een vervanger komen, en dan heb ik toch liever een definitieve, dan een interim van de interim.
edit:
open/sluit de onderstaande quote:En....Grim ligt eruit.
En Óscar García erin. Vergeet wat ik gezegd heb. Nu ga ik hopen dat hij niet de definitieve trainer wordt, maar ik zal wel weer van mening mee veranderen als Ajax alsnog 2e wordt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.446
Reg.: 25 april 2004
Niet geheel verrassend deze zet. Het kon zo ook niet langer. Grim zo lang aanhouden is gewoon het seizoen opgeven eigenlijk. En het ziet er nu ineens ook een stuk logischer uit allemaal. Je bent van die belachelijk grote staf bij Jong Ajax af en voor Nuijten is dit ook een mooie klus. Grim kan ook weer een klus oppakken die wat beter bij hem past.
Belangrijk is daarnaast ook dat je met Garcia als strenge en veeleisende trainer wat makkelijker de overstap naar volgend seizoen kan maken. Ik hoorde laatst dat het voor de fitheid van de spelers niet ideaal zou zijn als je van een hard trainende coach naar een softere gaat (of weer de andere kant op). De coach van Ajax 1 moet sowieso een type strenge leermeester zijn. Dat is gewoon een logische match met de doorgaans grotendeels jonge talenten waaruit Ajax bestaat. Als we kijken naar met wat voor types de grootste successen werden dan waren dat vaak dat soort types, Van Ten Hag en De Boer tot Van Gaal en Michels.
Ik verwacht overigens niet dat we met deze onevenwichtige selectie ineens aanvallend voetbal ver van eigen goal zullen gaan spelen, maar ik hoop wel een verschil in teamgeest en strijdlust te zien.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 13
Reg.: 9 februari 2026
Ik ben wel blij dat Cruyff een duidelijk lijn heeft en niet te 'zacht handelt'.
Het aanstellen van Grim is geen goede zet geweest en was mogelijk beter geweest om Heitinga net wat meer tijd te geven.
Garcia heeft Jong Ajax toch wat elan kunnen geven in korte tijd. Dit lijkt nu overigens ook weer snel weg te vallen aangezien Grim daarna wordt gedegradeerd of gaat iemand anders dat doen?
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Fred Grim