Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Fred Grim

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ok duidelijk! De VAR zit er ook wel eens naast met zijn oordeel. :-)

Ook ik wens iedereen fijne feestdagen en op wederom een sportief 2026!

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 21 december 2025 om 16:50:

Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande sprekers , laat Grim zijn ding doen tot er een nieuwe TD is. En als dat tot einde seizoen is , dan is dat maar zo. Maar de nieuwe trainer moet aangesteld worden door de nieuwe TD, om op 1 lijn te zitten.

Juist. Grim laat wel zien dat hij meer trainerscapaciteiten heeft dan Heitinga en in het verleden bijvoorbeeld Van t Schip. Hij is duidelijk, niet bang om een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien, hoewel ik denk dat hij met Nash en Ouazane een beetje overdrijft...

Voor dit jaar gewoon voor de groep laten staan en de nieuwe TD de lijnen uit laten zetten. Kan me zelfs nog voorstellen dat de nieuwe TD (aannemende dat het Cruijff wordt), Grim ook nog tot de zomer laat zitten om te kijken wat we dan doen. Uiteindelijk zie ik Grim niet als een permanente oplossing, omdat ik denk dat hij nu vooral goed is in het managen van de groep die er nu is, waarin nauwelijks ene duidelijke structuur of hierarchie te ontdekken valt.

+2/-0

Derk Johanssen schreef op 23 december 2025 om 09:57:

Gengar schreef op 21 december 2025 om 16:50:

Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande sprekers , laat Grim zijn ding doen tot er een nieuwe TD is. En als dat tot einde seizoen is , dan is dat maar zo. Maar de nieuwe trainer moet aangesteld worden door de nieuwe TD, om op 1 lijn te zitten.

Juist. Grim laat wel zien dat hij meer trainerscapaciteiten heeft dan Heitinga en in het verleden bijvoorbeeld Van t Schip. Hij is duidelijk, niet bang om een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien, hoewel ik denk dat hij met Nash en Ouazane een beetje overdrijft...

Voor dit jaar gewoon voor de groep laten staan en de nieuwe TD de lijnen uit laten zetten. Kan me zelfs nog voorstellen dat de nieuwe TD (aannemende dat het Cruijff wordt), Grim ook nog tot de zomer laat zitten om te kijken wat we dan doen. Uiteindelijk zie ik Grim niet als een permanente oplossing, omdat ik denk dat hij nu vooral goed is in het managen van de groep die er nu is, waarin nauwelijks ene duidelijke structuur of hierarchie te ontdekken valt.

Eens, Grim heeft het binnen een paar weken aantoonbaar beter op de rit dan zijn voorganger in enkele maanden, en dan verdien je minimaal het seizoen gewoon te mogen afmaken. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, dus eerst maar eens kijken hoe het seizoen zich verder ontwikkelt, maar het begin vind ik gewoon prima. Ondanks dat ik enkele keuzes in zijn eerste twee weken (waaronder Itakura op 6) niet heel logisch vond. Met de opkomst van Steur lijkt dat nu wel verleden tijd trouwens.

Het positieve aan Grim is dat hij bij twijfel altijd de durf heeft om 'gewoon' een jeugdspeler te introduceren. Steur, Bounida en Konadu zijn onder Grim aantoonbaar een grotere rol gaan spelen en ook jongens als Nash en Ouazane komen er langzaam bij. Veel trainers die voor 'zekerheid' kiezen (de Dick Advocaatjes van deze wereld) hadden altijd voor lui als Edvardsen gekozen i.p.v. Bounida, maar dat doet hij dus niet. Los van dat de modale Ajacied dat waardeert, is het ook qua langetermijnbeleid een belangrijke keuze. Grim slaat weer de weg in waarmee je op langere termijn waarde creëert voor de club waarmee we op den duur kunnen investeren in de selectie. Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste, vind ik.

Sterker nog, ik vind dat we nooit meer aan trainers moeten beginnen die dat principe niet onderschrijven. Gewoon expliciet over praten tijdens oriënterende gesprekken met eventuele nieuwe trainers. Wil je bij Ajax trainen, dan is dit de manier die we verwachten. Wil je dat niet, prima, Rotterdam ligt daar.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Fred Grim