Vak: -
Forumreacties: 3.927
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 02 november 2025 om 16:18:
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 02 november 2025 om 16:01:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 02 november 2025 om 15:31:
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 02 november 2025 om 15:03:
Mag ik even vragen waar deze charlatan is? Was niet van je scherm af te krijgen tijdens de voorbereiding. Gladde praatjes te over. En nu alles instort in geen velden of wegen te bekennen.
Je kon van pakweg Rik van de Boog zeggen wat je wilde, maar die man stond op elk moment, goed en slecht, keurig de pers te woord.
De totale publieke afwezigheid van de directie is kwalijk.
Kun je ook van onze AD zeggen.
Klopt. Die lijkt, naast het commerciële, vooral uit te blinken in persoonlijke PR en slimme carrièreplanning. Nooit gedacht dat we na Van Der Sar, als directeur een complete windvaan en lichtgewicht, nog iemand konden vinden met minder impact en presence.
Waarom zou je als algemeen directeur in de picture moeten staan? Hij geeft zelf toe dat hij niet veel verstand heeft van voetbal.
Hij heeft andere kwaliteiten en Ajax mag zeer dankbaar zijn wat hij allemaal binnen heeft gesleept voor Ajax.
Jake Styles
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 627
Reg.: 4 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Waar is deze luchtfietser? Ik zou graag tekst en uitleg horen. Wil je doorgaan met deze technische staf? Prima, your call, maar kom dan met uitleg en geef de argumenten waarom. Wat is het plan? Wat is de lijn? Wat zijn de aankolingspunten die je ziet als TD? Het feit dat de man niet voor de camera was weg te slaan tijdens de voorbereiding, en nu in geen velden of wegen te bekennen is, spreekt onleesbare boekdelen over zijn karakter.
Forumreacties: 3.650
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 101
Reg.: 13 september 2022
Iedereen zegt en overal staat dat Kroes zijn lot aan Heitinga heeft verbonden. Maar heeft hij dat wel gedaan? Het enige wat ik hem erover heb zien zeggen is dat hij het daarover had gehad met een belangrijk iemand binnen de club en die had gezegd dat dat helemaal niet hoefde (ook al vond hij eigenlijk zelf van wel).
Die blijft toch gewoon zitten? Al zeker als het lukt om Ten Hag als opvolger te strikken.
Het is doodstil vanuit Geelen. Durft iemand met mij de weddenschap aan dat dit zo is doordat hij al geruime tijd druk bezig is het aflopende contract van Kroes te verlengen omdat hij gewoon vindt dat hij goed bezig is of dat hij er dan iig voor zorgt dat Kroes een grote zak geld meekrijgt, als heren onder elkaar?
Zou mij echt niks verbazen als het nieuwe contract voor Kroes als donderslag bij heldere hemel één dezer dagen wereldkundig wordt gemaakt.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 06 november 2025 om 15:54:
Het is doodstil vanuit Geelen. Durft iemand met mij de weddenschap aan dat dit zo is doordat hij al geruime tijd druk bezig is het aflopende contract van Kroes te verlengen omdat hij gewoon vindt dat hij goed bezig is of dat hij er dan iig voor zorgt dat Kroes een grote zak geld meekrijgt, als heren onder elkaar?
Zou mij echt niks verbazen als het nieuwe contract voor Kroes als donderslag bij heldere hemel één dezer dagen wereldkundig wordt gemaakt.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.350
Reg.: 16 augustus 2007
Oh Parool, don't tease us with a good time
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1709407/kroes-ervaart-bestuurscultuur-ajax-als-zeer-onaangenaam.htmllink
Hij gaat op zeker weg, zodra er een opvolger is of anders einde contract:
https://www.nu.nl/voetbal/6375060/technisch-directeur-kroes-stelt-positie-bij-ajax-ter-beschikking-na-ontslag-heitinga.htmllink
Proost allen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 06 november 2025 om 16:56:
https://www.nu.nl/voetbal/6375060/technisch-directeur-kroes-stelt-positie-bij-ajax-ter-beschikking-na-ontslag-heitinga.htmllink
Proost allen.
Jake Styles
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 06 november 2025 om 17:53:
Proost allen.
Nope. Hij heeft zijn functie ter beschikking gesteld, de club wil hem op dit moment niet laten gaan en hij zegt ook zelf dat hij betrokken zal zijn bij de aanstelling van de nieuwe trainer. Dat zijn al de eerste tekenen van vertrouwen dat ze (directie, RvC, bestuursraad) in hem uiten. Als de club vervolgens nogmaals expliciet het vertrouwen in hem uitspreekt wie is Alex Kroes dan om dat in het belang van de club niet te respecteren en een nieuw contract te tekenen?
Besef met wat voor gladde aal we hier te maken hebben. Een pure firma list en bedrog.
Proost allen.
Nope. Hij heeft zijn functie ter beschikking gesteld, de club wil hem op dit moment niet laten gaan en hij zegt ook zelf dat hij betrokken zal zijn bij de aanstelling van de nieuwe trainer. Dat zijn al de eerste tekenen van vertrouwen dat ze (directie, RvC, bestuursraad) in hem uiten. Als de club vervolgens nogmaals expliciet het vertrouwen in hem uitspreekt wie is Alex Kroes dan om dat in het belang van de club niet te respecteren en een nieuw contract te tekenen?
Besef met wat voor gladde aal we hier te maken hebben. Een pure firma list en bedrog.
Jake Styles
Fan van Ajax
Wat mij betreft is de weg vrij voor de terugkeer van Marc Overmars. Die kan niet meer zo hard als in het verleden vanwege zijn gezondheid, maar geflankeerd door genoeg assistenten kan hij de grote lijnen uitzetten en de big lever moves maken. In dat geval zal de tandem met Ten Hag wel weer in ere hersteld worden.
Ik zou zo gauw geen betere optie weten om zowel bestuurlijk als qua technische staf iets neer te zetten dat hout snijdt.
Forumreacties: 101
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 06 november 2025 om 18:22:
Wat mij betreft is de weg vrij voor de terugkeer van Marc Overmars. Die kan niet meer zo hard als in het verleden vanwege zijn gezondheid, maar geflankeerd door genoeg assistenten kan hij de grote lijnen uitzetten en de big lever moves maken. In dat geval zal de tandem met Ten Hag wel weer in ere hersteld worden.
Ik zou zo gauw geen betere optie weten om zowel bestuurlijk als qua technische staf iets neer te zetten dat hout snijdt.
Forumreacties: 12.914
Reg.: 1 november 2008
Proost allen.
Jake Styles
Fan van Ajax
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.209
Reg.: 25 april 2004
Het is een zegen dat hij zijn lot aan Heitinga heeft verbonden. Ik denk dat het misschien wel het beste is voor de club als hij zijn termijn afmaakt, zolang hij het beleid bepalen en de echte beslissingen maar anderen overlaat. Dat kan op zich prima met Beuker en de hulp van de scouting. Misschien dat Van Gaal ook kan bijspringen, maar ik ben niet zo'n fan van die vage rol voor hem.
open/sluit de onderstaande quote:Alex Kroes sluit uit dat hij doorgaat bij Ajax. De technisch directeur, die zijn positie beschikbaar heeft gesteld, voelt zich medeverantwoordelijk voor de situatie in Amsterdam.
Kroes heeft donderdagavond, enkele uren na het ontslag van John Heitinga als trainer van Ajax, diverse media te woord gestaan, waaronder het Algemeen Dagblad. 'De technisch directeur oogt vermoeid en gebroken. Een dolletje zit er voor de verandering niet in', schrijft de krant over het gesprek met de technisch directeur.
Na een onrustige nacht (van woensdag op donderdag), werd Kroes wakker met de conclusie dat het zo simpelweg niet verder kon. Niet met Heitinga, en dus ook niet met hemzelf. "Ik heb me altijd medeverantwoordelijk gevoeld. Mijn hoofd stond er ook op", vertelt Kroes, die zich in oktober nog solidair verklaarde aan Heitinga in een interview met Ajax Life.
Over de onhoudbare positie van Heitinga heerste eensgezindheid. Maar toen Kroes ook zijn eigen functie beschikbaar stelde, stuitte hij op grote weerstand bij zijn Ajax-collega's. "Er ontstond een discussie toen ik uitleg gaf", vertelt hij. "Ze vroegen me of ze van mijn expertise gebruik konden maken zolang er geen td gevonden was. Na wat wikken en wegen heb ik daar bevestigend op gereageerd, ook omdat het een nadrukkelijk verzoek was van de directie én rvc."
Kroes heeft nog een contract tot aan het einde van dit jaar. Daarna houdt hij het voor gezien. "Het is voor mij sowieso geen optie meer om te verlengen."
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 november 2025 om 08:12:
open/sluit de onderstaande quote:
Daar lijkt het wel op, al denk ik niet dat hij nog grote transfers gaat doen. Het is een pedante man, maar geen rancuneuze zak snot die nog even over z'n graf wil regeren.
Ik hoop dat hij zich nog wel even inzet om de nodige contracten te verlengen, waaronder die van Mokio, Baas, Sutalo en Gaaei. Als hij dat er allemaal op aan laat komen, heeft zijn opvolger direct een bureau vol hoofdpijndossiers.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes