Vak: -
Forumreacties: 1.169
Reg.: 21 mei 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 juli 2026 om 10:52:
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 20 juli 2026 om 08:42:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 juli 2026 om 01:08:
Het is sociologisch wel interessant om te zien hoe de media een land als Nederland zo op kunnen hitsen tegen allerlei zaken, maar in dit geval tegen Argentinie. In de kroeg ook al een aantal van zulke types en hier hebben we ook doorgesnoven recruiters die kennelijk de noodzaak voelen om vanwege voetbal op te roepen tot zware mishandeling. Het zijn overigens dezelfde types die, als het bij Ajax niet lukt, gaan roepen om meer onverzettelijkheid, passie en dat soort dingen. Oftewel, ironisch genoeg willen ze altijd meer als Argentinie zijn. Vind het dan ook wel tof dat een Sevic daar niet in meegaat.
Inhoudelijk is het te begrijpen dat je tegen deze Spaanse machine niet volle bak naar voren speelt, maar wat Argentinie liet zien is wel het andere uiterste. Het is ook een beetje gek, want ze hebben een behoorlijke goede selectie. Naast Messi heb je Lautaro en Alvarez in de aanval en MacAllister en Babyface Fernandez zijn gewoon Europese topspelers. Defensief is het wat behelpen, vooral die gasten op rechtsback (Montiel en Molina) kunnen er geen zak van, maar Martinez-Romero is degelijk en Tagliafico kun je er ook bij hebben. Met andere woorden, men had best iets meer zelfvertrouwen kunnen hebben, want dit was wel heel eenzijdig. Zeer verdiende zege van Spanje natuurlijk.
Heeft niks met ophitsen te maken maar veel meer met de voetbalhistorie tussen beide landen en de wijze van handelen van Argentinië in en rond deze wedstrijden.
Verdiep je eens in de wk finale van 1978 en je begrijpt een groot deel van de afkeer.
Boefje Kempes werd gisteren nog doodleuk betrokken bij de ceremonie alsof 1978 niet besmet zou zijn. In 2022 had Argentina zeker 2x rood moeten hebben. Keer daarvoor verloor Nederland met strafschoppen. Dit toernooi had Messi eigenlijk geen poulewedstrijd meer mogen spelen.
Mensen zijn niet gek. Die zien dat zelf ook.
Dus sociologisch is het zeker. Maar precies de andere kant op werkend.
Edit: het is niet zo dat Argentinië niet volle bak wilde maar daar heb je wel bal voor nodig, en die hadden ze niet.
Of zoals Cruijff zei, 'als jij de bal hebt kennen zij niet scoren'.
Ik denk niet dat '78 voor de gemiddelde Nederlander een grote rol speelt en dat het voornamelijk is omdat 4 jaar geleden er van die lui verloren is en omdat er vanuit de media zo op ingegaan wordt. Moet daar overigens wel bij zeggen dat ik de ceremonie na de wedstrijd niet gezien had en dat is niet fraai natuurlijk van Argentijnse zijde. Het is niet dat ze er zelf totaal geen rol in hebben, zeg maar.
Wilde je trouwens wel iets van credits geven omdat er misschien inderdaad wel iets in zit dat een FCG doorgesnoven aan de aftrap staat tegen Ajax maar niet tegen het recent succesvollere PSV en dat dit een link zou kunnen hebben met hoe er in de media over gesproken wordt. Heb er niet de hele wedstrijd aandacht voor gehad, maar volgens mij hoorde ik de naam Ajax inderdaad niet in relatie tot Tagliafico en Lisandro.
Vraag is wel een beetje waarom. De NOS zit in Hilversum, onder de rook van Amsterdam. Waarom zou men daar een anti-Ajax complot hanteren?
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 juli 2026, 12:07:09.
Forumreacties: 3.987
Reg.: 8 augustus 2001
Forumreacties: 5.732
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 20 juli 2026 om 12:15:
Zowel Tagliafico en Martinez zijn vertrokken in 2022. Waarom zouden journalisten tijdens een wedstrijdverslag überhaupt nog de naam van Ajax vermelden voor hen? Ik zou die eierdop eens van je hoofd halen, scheelt wat gewicht.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 458
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 1.697
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juli 2026 om 19:17:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 17 juli 2026 om 18:09:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juli 2026 om 12:30:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 17 juli 2026 om 12:20:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juli 2026 om 10:06:
Ik hoop dat die Argentijnen Spanje helemaal opnaaien in de finale, dat het lekker ontspoort met wat rode kaarten over en weer en dat dan Tagliafico ergens rondom 90+7 de 1-0 binnen wurmt met zijn kuit of zo. Zou wel bij dit toernooi passen.
Spanje heeft op bijna alle posities een betere speler maar die Argentijnen gaan het winnen op mentaliteit, let op.
Doe mij maar een overwinning van het superieure positiespel en aanvallende voetbal van Spanje op de geslepen en mes tussen de tanden brille van Argentinië.
Viva España!
Dit hoor ik bijna iedereen om mij heen ook zeggen inderdaad. Ik ben zwaar in de minderheid geloof ik, haha.
Niet erg, leuk juist. Ben echt volle bak voor Argentinië. Wordt hopelijk een vurig duel.
Ben ook volop voor Argentinië. Heeft vooral te maken met mijn jeugdidool (Maradona) waardoor ik als kind voetbal ben gaan volgen
Bij mij was het Batistuta.
M'n favoriete spits ooit. Had echt alles. Wat een geweldenaar. Fiorentina lang trouw gebleven en daarna Roma nog even kampioen gemaakt. Eeuwige baas.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 20 juli 2026 om 14:10:
open/sluit de onderstaande quote:Dat is in mijn ogen geen passie, maar psychopathie.
Ik stel voor dat het voortaan 'psychopassie' genoemd wordt. Misschien dat Nico Dijkshoorn het officieel wil introduceren?
Forumreacties: 1.169
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 juli 2026 om 19:01:
open/sluit de onderstaande quote:Dat is in mijn ogen geen passie, maar psychopathie.
Ik stel voor dat het voortaan 'psychopassie' genoemd wordt. Misschien dat Nico Dijkshoorn het officieel wil introduceren?
Het is vrij goed te verklaren waarom sommige speler hard de duels aan gaan en tegelijkertijd om het minste of geringe als een stervende zwaan naar de grond gaan. Men denkt namelijk dat beide acties tot winst zullen leiden. Hard de duels in gaan om de bal te veroveren of de tegenstander af te stoppen en het makkelijk naar de grond gaan om een vrije trap / penalty te krijgen of om de tegenstander een kaart aan te naaien. Los van of je het sympathiek vindt of het wel of niet nodig vindt heeft het vrij weinig met psychopathie te maken natuurlijk.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.610
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 20 juli 2026 om 15:20:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juli 2026 om 19:17:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 17 juli 2026 om 18:09:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juli 2026 om 12:30:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 17 juli 2026 om 12:20:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juli 2026 om 10:06:
Ik hoop dat die Argentijnen Spanje helemaal opnaaien in de finale, dat het lekker ontspoort met wat rode kaarten over en weer en dat dan Tagliafico ergens rondom 90+7 de 1-0 binnen wurmt met zijn kuit of zo. Zou wel bij dit toernooi passen.
Spanje heeft op bijna alle posities een betere speler maar die Argentijnen gaan het winnen op mentaliteit, let op.
Doe mij maar een overwinning van het superieure positiespel en aanvallende voetbal van Spanje op de geslepen en mes tussen de tanden brille van Argentinië.
Viva España!
Dit hoor ik bijna iedereen om mij heen ook zeggen inderdaad. Ik ben zwaar in de minderheid geloof ik, haha.
Niet erg, leuk juist. Ben echt volle bak voor Argentinië. Wordt hopelijk een vurig duel.
Ben ook volop voor Argentinië. Heeft vooral te maken met mijn jeugdidool (Maradona) waardoor ik als kind voetbal ben gaan volgen
Bij mij was het Batistuta.
M'n favoriete spits ooit. Had echt alles. Wat een geweldenaar. Fiorentina lang trouw gebleven en daarna Roma nog even kampioen gemaakt. Eeuwige baas.
Bij Batistuta herinner ik me nog altijd zijn schot op de paal tegen Nederland in 1998. Mooie wedstrijd, zowel de 1-0 (harde pass R. de Boer op Bergkamp die de bal met zijn hoofd panklaar voor Kluivert neerlegt) als de 2-1 (kennen we allemaal) van Nederland was van een hoog niveau. We kwamen toen wel een paar keer goed weg.
Hier is de 1-0 die wat mij betreft te weinig aandacht krijgt:
https://www.youtube.com/watch?v=1JKZZRIqohUlink
Forumreacties: 4.357
Reg.: 21 januari 2021
Mooie poëzie van Messi's bodyguard, Rodrigo de Paul:
"Nu zie ik hoeveel mensen op deze nederlaag zaten te wachten en tijdens het WK ongefundeerde complottheorieën verspreidden. Alleen maar om hun eigen pijn te verzachten omdat ze niet konden meemaken wat wij als Argentijnen meemaakten. Want onze glimlacht stoort hen, omdat onze manier van doen hen tegen de borst stuit."
Die lui hebben het niet nodig om zo te doen, maar ik mag ze desondanks wel. Volle aftrek voor ze wel als je bedenkt welke politieke actoren voor en tegen ze zijn, maar aan de andere kant, daar kunnen die jongens zelf geen zak aan doen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 21 juli 2026 om 15:33:
"Nu zie ik hoeveel mensen op deze nederlaag zaten te wachten en tijdens het WK ongefundeerde complottheorieën verspreidden. Alleen maar om hun eigen pijn te verzachten omdat ze niet konden meemaken wat wij als Argentijnen meemaakten. Want onze glimlacht stoort hen, omdat onze manier van doen hen tegen de borst stuit."
Die lui hebben het niet nodig om zo te doen, maar ik mag ze desondanks wel. Volle aftrek voor ze wel als je bedenkt welke politieke actoren voor en tegen ze zijn, maar aan de andere kant, daar kunnen die jongens zelf geen zak aan doen.
Forumreacties: 1.697
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 juli 2026 om 16:45:
Hij laat zich wel kennen naar mijn mening.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 juli 2026 om 16:57:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 juli 2026 om 16:45:
Hij laat zich wel kennen naar mijn mening.
Ze zijn mentaal niet in orde. Dat zeg ik terwijl ik Argentinië vooraf de titel gunde. Wat ze in (en na) de finale deden had niets met voetbal te maken.
Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico