Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 21 juni 2026 om 12:02:

Kritiek hebben is makkelijk, maar Nederland speelde gisteren gewoon een prima pot tegen Zweden. Of het een oprisping is of een grandiose start van een mooie campagne moeten we afwachten, maar in plaats van achteruit bleven ze vooruit voetballen. Brobbey bleek de balvaste spits die er nodig was.

Smetje was het inbrengen van Depay, die op een assist op Summerville na weer weinig goed deed. Het is maar de vraag of Koeman het aandurft om hem te banken als hij fit is, of dat Brobbey dan mag blijven staan.



Ik vind het wel grappig om te lezen al die kritiek. Het is kennelijk ''on'' Nederlands om te zeggen dat je ''gewoon'' 1e staat in de Poule met een gemiddelde van 3,5 goals per wedstrijd. Waar je nog een ploeg treft die al is uitgeschakeld.


Als je op dit giga-WK waar elk land aan kan meedoen dat überhaupt 11 man op de been kan krijgen die niet gehandicapt zijn niet bij de eerste 2 in de poule eindigt, moet je je sowieso je ogen uit je kop schamen.

Voorlopig zijn we tegen een hele modale tegenstander als Japan gewoon tactisch de pas afgesneden op een vrij opzichtige en onnodige manier. En met die vier houthakkers achterin gaan we tegen de eerste de beste voetballend betere ploeg (en dat zijn er nogal wat) gewoon het bootje in.

 

+3/-0

Ik heb enkel de samenvatting gezien, dus ik kan niet over de rest oordelen, maar obv de kansen had Zweden ook makkelijk 3-4 kunnen scoren als hun vizier iets scherper stond.

Het kan natuurlijk dat Nederland op vlak van balbezit en positiespel veel beter was, maar dat durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 24 juni 2026 om 09:06:

Ik heb enkel de samenvatting gezien, dus ik kan niet over de rest oordelen, maar obv de kansen had Zweden ook makkelijk 3-4 kunnen scoren als hun vizier iets scherper stond.

Het kan natuurlijk dat Nederland op vlak van balbezit en positiespel veel beter was, maar dat durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen.


We waren wel beter, al had Zweden goede fases. We waren ook gewoon dodelijk effectief. Geen grote kansen gemist. Halve kansjes ook afgemaakt.

De uitslag is geflatteerd en de hosanna-sfeer scorebordjournalistiek, maar zoals altijd word je in je omgeving als azijnzeiker neergezet als je nog een kritische noot durft te kraken nadat 'we' (want als 'ze' winnen is het altijd 'we') er 5 in hebben gelegd tegen elf Zweden waarvan er maar twee kunnen voetballen.

 

+2/-0

Kunnen we niet stoppen met al die C en B garnituur landen op het WK.
Elk record wordt verbroken. Da's niet zo gek met al dat soort landen.

En Messi, een schandaal dat deze man überhaupt nog minuten in de poule fase mag maken.
Konijn.

Terug naar maximaal 16 landen. Dit is een soort wandeletappe.
Om plaats te maken voor C landen gaan we nu mer 32 landen de ko fase in. Hierdoor wordt de factor geluk weer groter.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zijaanzij schreef op 24 juni 2026 om 10:56:

Kunnen we niet stoppen met al die C en B garnituur landen op het WK.
Elk record wordt verbroken. Da's niet zo gek met al dat soort landen.

En Messi, een schandaal dat deze man überhaupt nog minuten in de poule fase mag maken.
Konijn.

Terug naar maximaal 16 landen. Dit is een soort wandeletappe.
Om plaats te maken voor C landen gaan we nu mer 32 landen de ko fase in. Hierdoor wordt de factor geluk weer groter.


Geen speld tussen te krijgen. Ik dacht voldoende redenen te hebben om het toernooi te boycotten, maar dat is mij niet gelukt. Net als Qatar ben ik evengoed gaan kijken. Woorden maar geen daden vanuit mijn kant, geef ik direct toe. Ajax, Eredivisie, een beetje CL enzo en de WK's, EK's en Oranje überhaupt blijf ik over het algemeen gewoon volgen, ondanks de vele slechte ontwikkelingen. Maar voor hoelang...? Néé!!! Dat zijn wéér woorden, haha!

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico