Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 21 juni 2026 om 12:02:

Kritiek hebben is makkelijk, maar Nederland speelde gisteren gewoon een prima pot tegen Zweden. Of het een oprisping is of een grandiose start van een mooie campagne moeten we afwachten, maar in plaats van achteruit bleven ze vooruit voetballen. Brobbey bleek de balvaste spits die er nodig was.

Smetje was het inbrengen van Depay, die op een assist op Summerville na weer weinig goed deed. Het is maar de vraag of Koeman het aandurft om hem te banken als hij fit is, of dat Brobbey dan mag blijven staan.



Ik vind het wel grappig om te lezen al die kritiek. Het is kennelijk ''on'' Nederlands om te zeggen dat je ''gewoon'' 1e staat in de Poule met een gemiddelde van 3,5 goals per wedstrijd. Waar je nog een ploeg treft die al is uitgeschakeld.


Als je op dit giga-WK waar elk land aan kan meedoen dat überhaupt 11 man op de been kan krijgen die niet gehandicapt zijn niet bij de eerste 2 in de poule eindigt, moet je je sowieso je ogen uit je kop schamen.

Voorlopig zijn we tegen een hele modale tegenstander als Japan gewoon tactisch de pas afgesneden op een vrij opzichtige en onnodige manier. En met die vier houthakkers achterin gaan we tegen de eerste de beste voetballend betere ploeg (en dat zijn er nogal wat) gewoon het bootje in.

 

+3/-0

Ik heb enkel de samenvatting gezien, dus ik kan niet over de rest oordelen, maar obv de kansen had Zweden ook makkelijk 3-4 kunnen scoren als hun vizier iets scherper stond.

Het kan natuurlijk dat Nederland op vlak van balbezit en positiespel veel beter was, maar dat durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 24 juni 2026 om 09:06:

Ik heb enkel de samenvatting gezien, dus ik kan niet over de rest oordelen, maar obv de kansen had Zweden ook makkelijk 3-4 kunnen scoren als hun vizier iets scherper stond.

Het kan natuurlijk dat Nederland op vlak van balbezit en positiespel veel beter was, maar dat durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen.


We waren wel beter, al had Zweden goede fases. We waren ook gewoon dodelijk effectief. Geen grote kansen gemist. Halve kansjes ook afgemaakt.

De uitslag is geflatteerd en de hosanna-sfeer scorebordjournalistiek, maar zoals altijd word je in je omgeving als azijnzeiker neergezet als je nog een kritische noot durft te kraken nadat 'we' (want als 'ze' winnen is het altijd 'we') er 5 in hebben gelegd tegen elf Zweden waarvan er maar twee kunnen voetballen.

 

+2/-0

Kunnen we niet stoppen met al die C en B garnituur landen op het WK.
Elk record wordt verbroken. Da's niet zo gek met al dat soort landen.

En Messi, een schandaal dat deze man überhaupt nog minuten in de poule fase mag maken.
Konijn.

Terug naar maximaal 16 landen. Dit is een soort wandeletappe.
Om plaats te maken voor C landen gaan we nu mer 32 landen de ko fase in. Hierdoor wordt de factor geluk weer groter.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zijaanzij schreef op 24 juni 2026 om 10:56:

Kunnen we niet stoppen met al die C en B garnituur landen op het WK.
Elk record wordt verbroken. Da's niet zo gek met al dat soort landen.

En Messi, een schandaal dat deze man überhaupt nog minuten in de poule fase mag maken.
Konijn.

Terug naar maximaal 16 landen. Dit is een soort wandeletappe.
Om plaats te maken voor C landen gaan we nu mer 32 landen de ko fase in. Hierdoor wordt de factor geluk weer groter.


Geen speld tussen te krijgen. Ik dacht voldoende redenen te hebben om het toernooi te boycotten, maar dat is mij niet gelukt. Net als Qatar ben ik evengoed gaan kijken. Woorden maar geen daden vanuit mijn kant, geef ik direct toe. Ajax, Eredivisie, een beetje CL enzo en de WK's, EK's en Oranje überhaupt blijf ik over het algemeen gewoon volgen, ondanks de vele slechte ontwikkelingen. Maar voor hoelang...? Néé!!! Dat zijn wéér woorden, haha!

 

+3/-1

We treffen geloof ik Marokko of Brazilië, beiden geen fijne affiches.

Maar goed, eerst maar eens zien wat Tunesie, Zweden en Japan er vanaf brengen.

Als ik vrijdag morgen om 06.00 kan opstaan hier.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 25 juni 2026 om 09:45:

We treffen geloof ik Marokko of Brazilië, beiden geen fijne affiches.

Maar goed, eerst maar eens zien wat Tunesie, Zweden en Japan er vanaf brengen.

Als ik vrijdag morgen om 06.00 kan opstaan hier.


Potje wordt mogelijk uitgesteld wegens noodweer las ik. Ik zou je wekker nog even niet zetten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 juni 2026 om 10:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 25 juni 2026 om 09:45:

We treffen geloof ik Marokko of Brazilië, beiden geen fijne affiches.

Maar goed, eerst maar eens zien wat Tunesie, Zweden en Japan er vanaf brengen.

Als ik vrijdag morgen om 06.00 kan opstaan hier.


Potje wordt mogelijk uitgesteld wegens noodweer las ik. Ik zou je wekker nog even niet zetten.



Bedankt, ik denk dat ik gewoon blijf leggen en geen wekker zet. We zijn toch al door voor zover ik weet.

 

+1/-0

De winnende van Ecuador tegen Duitsland werd gemaakt door Gonzalo Plata.

Wat een heerlijke naam.

 

+2/-0

De verwachte overwinning tegen Tunesië is er gekomen, maar wederom een tegengoal uit een corner waarbij de kopper helemaal vrijstaat. Ik heb de samenvatting net gezien. Van teletekst begreep ik dat Kluivert eindelijk minuten heeft gemaakt. Ook kwam de onvermijdelijke Depay weer binnen de lijnen, heeft Brobbey z’n goaltje meegepikt. Kortom, niks gemist.

 

+1/-0

En toch weer Malen die het al 3 wedstrijden niet laat zien. Dan toch Summerville erin volgende pot?

Depay had een mooie halve omhaal kunnen scoren, maar mist de vol volledig. Hoop toch echt dat dit zn laatste toernooi is(32 jaar nu).

 

+2/-0

Marokko dus. Spicy. Ik denk dat Marokko doorgaat. Halve finalist een toernooi ervoor. Gedeeld aan kop met Brazilië. Het is gewoon een hele goede ploeg geworden.

 

+1/-0

Vannacht zei de commentator iets tussen neus en lippen door wat de kansloze invalbeurten van Depay verklaard: Hij moet ook recordinternational gemaakt worden.

En dat zal onder Koeman moeten zijn want onder een goede bondscoach blijft Depay thuis.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juni 2026 om 11:41:

Vannacht zei de commentator iets tussen neus en lippen door wat de kansloze invalbeurten van Depay verklaard: Hij moet ook recordinternational gemaakt worden.

En dat zal onder Koeman moeten zijn want onder een goede bondscoach blijft Depay thuis.


Mag ik even kotsen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juni 2026 om 10:50:

Marokko dus. Spicy. Ik denk dat Marokko doorgaat. Halve finalist een toernooi ervoor. Gedeeld aan kop met Brazilië. Het is gewoon een hele goede ploeg geworden.



Wordt een lastige pot inderdaad. Tegen Marokko zie ik ons nog wel net doorgaan. Niet omdat het achterin zo sterk staat, maar 10 goals uit 3 wedstrijden is best iets om vertrouwen uit te putten.

De eerste wedstrijd was gelijk tegen de lastigste tegenstander uit de poule, Japan. Zweden en Tunesië waren uiteindelijk relatief gemakkelijke wedstrijden.

 

+2/-0

In vergelijking met Summerville vind ik Godts eigenlijk maar een matige speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 26 juni 2026 om 13:08:

In vergelijking met Summerville vind ik Godts eigenlijk maar een matige speler.


En in vergelijking met mezelf vind ik jou maar een matige poster.

Maar ff zonder dollen, ze schelen bijna 4 jaar he? Vreemde vergelijking aangezien Godts pas sinds afgelopen seizoen echt is doorgebroken

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 26 juni 2026 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 26 juni 2026 om 13:08:

In vergelijking met Summerville vind ik Godts eigenlijk maar een matige speler.


En in vergelijking met mezelf vind ik jou maar een matige poster.

Maar ff zonder dollen, ze schelen bijna 4 jaar he? Vreemde vergelijking aangezien Godts pas sinds afgelopen seizoen echt is doorgebroken


Eerlijk gezegd dacht ik dat ze ongeveer even oud waren. Het gras is ook vaak groener bij de buren. Maar bij Summerville zie ik kwaliteiten die ik bij Godts mis: gretigheid, kracht/snelheid en meer de backs aanvallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 26 juni 2026 om 13:08:

In vergelijking met Summerville vind ik Godts eigenlijk maar een matige speler.



Ik zal de volgende wedstrijd tegen Marokko eens goed om hem letten. Viel me wel op dat hij tegen Japan (onnodig) geel pakte en plots daarna met een ''zondagsschot'' een goal maakte.

Tegen Zweden maakte hij een knappere goal. Het lijkt me een grillige speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 26 juni 2026 om 13:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 26 juni 2026 om 13:08:

In vergelijking met Summerville vind ik Godts eigenlijk maar een matige speler.



Ik zal de volgende wedstrijd tegen Marokko eens goed om hem letten. Viel me wel op dat hij tegen Japan (onnodig) geel pakte en plots daarna met een ''zondagsschot'' een goal maakte.

Tegen Zweden maakte hij een knappere goal. Het lijkt me een grillige speler.


Hopelijk neem je in de beoordeling mee dat Godts bij Ajax op zijn favoriete plek speelt als linksbuiten, terwijl Summerville noodgewongen op rechtsbuiten staat in Oranje. Vind Summerville beter dan Gakpo en Lang op linksbuiten.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 juni 2026, 14:52:38.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico