Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 179
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Omdat het net in een ander topic ook al even over het WK ging open ik alvast maar een nieuw direct topic hierover. Uiteraard eerst richten op de Eredivisie. Maar dit komt al vrij snel.
14 juni - 22:00 uur: Nederland - Japan in Dallas
15 juni - 04:00 uur: Zweden - Tunesië in Monterrey
20 juni - 06:00 uur: Tunesië - Japan in Monterrey
20 juni - 19:00 uur: Nederland - Zweden in Houston
26 juni - 01:00 uur: Japan - Zweden in Dallas
26 juni - 01:00 uur: Tunesië - Nederland in Kansas City
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
'' Xavi Simons ontbreekt op het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico door een zware knieblessure. Het afhaken van de aanvaller van Tottenham Hotspur is een nieuwe tegenvaller voor Oranjebondscoach Ronald Koeman. Simons zelf zit diep in de put. ''
https://www.nu.nl/voetbal/6393905/ook-xavi-simons-mist-wk-met-oranje-door-blessure-mijn-hart-is-gebroken.htmllink
the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Forumreacties: 1.688
Reg.: 8 mei 2009
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.338
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 27 mei 2026 om 18:14:
Koeman heeft zijn selectie bekend gemaakt, toen de namen De Roon en Depay zag, ben ik maar gestopt met lezen. Ik was al niet van plan heel veel te kijken, maar nu is Oranje dus ook afgevallen.
the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Forumreacties: 1.688
Reg.: 8 mei 2009
Respect voor zijn staat van dienst heb ik wel, maar daar win je geen wedstrijden mee. Hij hoort absoluut niet meer tot de beste spelers van Nederland. Het is jammer dat Emegha zodanig geblesseerd is dat hij niet meekan, als hij fit was geweest ben ik benieuwd wie was afgevallen. Depay in ieder geval niet.
open/sluit de onderstaande quote:the birdman schreef op 27 mei 2026 om 19:00:
Respect voor zijn staat van dienst heb ik wel, maar daar win je geen wedstrijden mee. Hij hoort absoluut niet meer tot de beste spelers van Nederland. Het is jammer dat Emegha zodanig geblesseerd is dat hij niet meekan, als hij fit was geweest ben ik benieuwd wie was afgevallen. Depay in ieder geval niet.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vraagje, is het een must om 3 keepers mee te nemen of mag je daar zelf invulling in geven?
Goed er kan een Keeper geblesseerd raken en/of rood krijgen maar hoe vaak gebeurd beiden nou?
Is er trouwens een WK Poule van de Ajax Supporters Site?
De Selectie:
Keepers: Mark Flekken (Bayer Leverkusen), Robin Roefs (Sunderland), Bart Verbruggen (Brighton & Hove Albion)
Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jorrel Hato (Chelsea), Jan Paul van Hecke (Brighton & Hove Albion), Jurriën Timber (Arsenal), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur)
Middenvelders: Ryan Gravenberch (Liverpool), Frenkie de Jong (FC Barcelona), Justin Kluivert (Bournemouth), Teun Koopmeiners (Juventus), Tijjani Reijnders (Manchester City), Marten de Roon (Atalanta), Guus Til (PSV), Quinten Timber (Olympique Marseille), Mats Wieffer (Brighton & Hove Albion)
Aanvallers: Brian Brobbey (Sunderland), Memphis Depay (Corinthians), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (Galatasaray), Donyell Malen (AS Roma), Crysencio Summerville (West Ham United), Wout Weghorst (Ajax)
https://www.nu.nl/voetbal/6397274/teruglezen-de-toelichting-van-koeman-over-oranjeselectie-voor-wk.html
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 27 mei 2026 om 19:27:
Vraagje, is het een must om 3 keepers mee te nemen of mag je daar zelf invulling in geven?
Goed er kan een Keeper geblesseerd raken en/of rood krijgen maar hoe vaak gebeurd beiden nou?
Is er trouwens een WK Poule van de Ajax Supporters Site?
De Selectie:
Keepers: Mark Flekken (Bayer Leverkusen), Robin Roefs (Sunderland), Bart Verbruggen (Brighton & Hove Albion)
Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jorrel Hato (Chelsea), Jan Paul van Hecke (Brighton & Hove Albion), Jurriën Timber (Arsenal), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur)
Middenvelders: Ryan Gravenberch (Liverpool), Frenkie de Jong (FC Barcelona), Justin Kluivert (Bournemouth), Teun Koopmeiners (Juventus), Tijjani Reijnders (Manchester City), Marten de Roon (Atalanta), Guus Til (PSV), Quinten Timber (Olympique Marseille), Mats Wieffer (Brighton & Hove Albion)
Aanvallers: Brian Brobbey (Sunderland), Memphis Depay (Corinthians), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (Galatasaray), Donyell Malen (AS Roma), Crysencio Summerville (West Ham United), Wout Weghorst (Ajax)
https://www.nu.nl/voetbal/6397274/teruglezen-de-toelichting-van-koeman-over-oranjeselectie-voor-wk.html
Ik heb geen hoge pet op van Koeman, maar ik kon zijn uitleg redelijk volgen op de persconferentie. Frimpong is de meest opvallende naam, maar hij koos dus voor Wieffer omdat hij fitter is, een beter seizoen heeft gedraaid en het op RB dun bezaaid is. Dumfries is de vaste RB en dan heb je Wieffer als backup. Frimpong ziet hij veel meer als een wingback/vleugelaanvaller.
Maar als Koeman schakelt naar een systeem met wingbacks, had je Frimpong natuurlijk uitstekend kunnen gebruiken. Ik denk dat hij dan nu Dumfries als eerste keus ziet en Summerville als tweede keus, aangezien die defensief ook best goed is. Als Koeman dus Frimpong meer als een WB dan RB ziet, dan snap ik in dat geval de keuze voor Summerville omdat dat meer een vleugelspeler is en je daar ook weinig keus hebt. Ik zie het dus misschien wel meer als een keuze tussen Frimpong en Summerville, dan een keuze tussen Frimpong en Wieffer.
De Roon zal geen basisplaats hebben, maar denk dat hij in bepaalde situaties (voorsprong verdedigen) minuten gaat maken. Intelligente jongen, is ook wel handig in deze groep.
Genoeg te zeiken op Koeman, maar ik vind de ophef over zijn selectie echt overdreven. Wat waren de alternatieven dan? Valente? Smit? Davy Klaassen? Als we de kwartfinale halen, hebben we het goed gedaan. Ik maak me meer zorgen om de tactische kwaliteiten van Koeman, want hij vindt het lastig om te spelen tegen tegenstanders met wingbacks. Twee jaar geleden werden we op het EK helemaal overrompeld door Oostenrijk en Polen was ook lastig.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico