Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Hakim Ziyech

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 15 16 17

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd. Tenzij hij de draad van de tweede seizoenshelft weer oppakt. Maar daar is tot nu toe niks van te zien.

 

+2/-7

Overmars heeft wel een van de beste character arcs ooit. Van schlemiel naar absolute legende. Sinds hij de sleutels van de stad heeft doet hij bijna alleen maar goede dingen.

Nog een jaar Hakim wow. Voelt als 2 extra bonusjaren want hij had normaal gesproken natuurlijk vorige zomer al vertrokken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd.



Wie was de laatste Ajax trainer die nog met echte vleugelspelers wilde spelen?

Welke grote clubs spelen er überhaupt nog met echte vleugelspelers die niet naar binnen trekken?

Ik ben ook fan, maar het is helaas gewoon uit de mode geraakt.

 

+1/-0

Ziyech is een baas!

Die blijft gewoon nog jaren bij Ajax, geloof me maar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd. Tenzij hij de draad van de tweede seizoenshelft weer oppakt. Maar daar is tot nu toe niks van te zien.



Welke spelers hebben volgens jou op dit moment al wel de vorm van de tweede seizoenshelft opgepakt? Ik zou zeggen geef het tijd. Ik vergeet nooit meer hoe Ziyech met zijn enorme werklust en passie op het veld in de laatste competitiewedstrijd(en) zowat eigenhandig het kampioenschap verzekerde. Dat lijkt me zoveel meer waard dan een 'echte' vleugelspeler.

 

+3/-0

Goed dat ze het salarisplafond verlegd hebben en goed dat het ook kan.

En goed dat ze beseffen dat 'spelers behouden via een salarisverhoging' goedkoper is dan een 'vervanger kopen voor miljoenen' die zich eerst nog maar moet bewijzen.

Over Ziyech ...
Het is ook zeker niet mijn favoriete speler. Maar hij is goed genoeg voor het eerste. Dus prima die contractverlenging.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd. Tenzij hij de draad van de tweede seizoenshelft weer oppakt. Maar daar is tot nu toe niks van te zien.



Deze jongen heeft al meer dan 350 kansen gecreëerd sinds hij bij Ajax speelt (bron vi.nl), maar jij blijft maar hameren op zijn balverlies? Bovendien is Ziyech een harde werker, maakt ontzettend veel meeverdedigende meters. In een van je eerdere post in deze topic zie ik dat je Bergwijn prefereert boven Ziyech. Op basis waarvan? Sorry hoor, maar zie in Ziyech een speler die enorm veel kansen creëert, meer dan welke Eredivisiespeler dan ook. En Bergwijn of welke Eredivisiespeler van een andere club op dit moment dan ook, komt absoluut niet in de buurt bij het niveau van Ziyech.

Ik heb liever een speler als Ziyech die 5 keer een verkeerde pass geeft, maar daarnaast wel 10 kansen creëert en veel ballen herovert.

Al met al, heel goed dat zijn contract is verlengd. Overmars doet weer geweldig werk door de kern bij elkaar te houden.

 

+2/-0

Ziyech kan heel wisselvallig zijn maar heeft wel een genialiteit die ontzettend zeldzaam is in het voetbal. Willen we weer ver komen in Europa hebben wij deze genialiteit nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 09 augustus 2019 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd. Tenzij hij de draad van de tweede seizoenshelft weer oppakt. Maar daar is tot nu toe niks van te zien.



Deze jongen heeft al meer dan 350 kansen gecreëerd sinds hij bij Ajax speelt (bron vi.nl), maar jij blijft maar hameren op zijn balverlies? Bovendien is Ziyech een harde werker, maakt ontzettend veel meeverdedigende meters. In een van je eerdere post in deze topic zie ik dat je Bergwijn prefereert boven Ziyech. Op basis waarvan? Sorry hoor, maar zie in Ziyech een speler die enorm veel kansen creëert, meer dan welke Eredivisiespeler dan ook. En Bergwijn of welke Eredivisiespeler van een andere club op dit moment dan ook, komt absoluut niet in de buurt bij het niveau van Ziyech.

Ik heb liever een speler als Ziyech die 5 keer een verkeerde pass geeft, maar daarnaast wel 10 kansen creëert en veel ballen herovert.

Al met al, heel goed dat zijn contract is verlengd. Overmars doet weer geweldig werk door de kern bij elkaar te houden.




Jij mag vinden wat jezelf wil.
Als hij 350 kansen heeft gecreëerd heeft hij 4000 keer balverlies gehad.
5 Keer een verkeerde passen 10 kansen creëren?
Eerder bij iedere kans die creëert 10 keer balverlies.
Ronald de Boer turfde tegen vitesse 34 keer balverlies in een helft. Er is geen speler die zoveel balverlies heeft.
Het is niet voor niks dat geen enkele topclub concreet wordt. Die zijn niet blind.
Maar goed, hij blijft.
Als hij de vorm van de tweede seizoenshelft oppakt vind ik het ook goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

assistent schreef op 09 augustus 2019 om 19:08:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd. Tenzij hij de draad van de tweede seizoenshelft weer oppakt. Maar daar is tot nu toe niks van te zien.



Welke spelers hebben volgens jou op dit moment al wel de vorm van de tweede seizoenshelft opgepakt? Ik zou zeggen geef het tijd. Ik vergeet nooit meer hoe Ziyech met zijn enorme werklust en passie op het veld in de laatste competitiewedstrijd(en) zowat eigenhandig het kampioenschap verzekerde. Dat lijkt me zoveel meer waard dan een 'echte' vleugelspeler.



Eigenhandig voor het kampioenschap? Hij speelde de tweede seizoenshelft prima, maar dit is wel heel banaal.

 

+1/-0

Top gedaan door Overmars en consorten. Wat een respect dwingt Ziyech hiermee af. Want weten we nog de klaagzang over zijn gedrag / mentaliteit? Hij is een completere voetballer en mens geworden. Hij kiest ook niet voor de makkelijke uitweg. Uitgefloten worden door het eigen publiek (onterecht) en je dan zo laten zien. Hoeveel spelers zouden nee zeggen tegen clubs uit grote competities die net onder de top 3 zitten? Dat zijn er heel weinig.

Verder blijf ik het vreemd vinden hoe negatief Ajax fans over hem blijven. Zelfs meerdere mensen die hem liever zien vertrekken. Alsof Ajax daar beter van zou worden. Zo'n creatieve speler krijg je echt niet snel terug.

Ik lees over andere Ajax spelers die de kar zouden trekken en niet Hakim. Totale onzin. Het is gewoon een feit dat hij jarenlang bij de meeste kansen van Ajax betrokken is. Was het niet Ziyech die in beide wedstrijden tegen Real Madrid scoorde? Een assist gaf uit bij Juve? De assist op de enige goal uit bij Tottenham? En een fenomenale goal thuis tegen Tottenham? Zo bepalend en dat in de cruciale fase van de CL op het allerhoogste niveau. Dan zou hij zogenaamd meeliften op het succes van anderen. Laat me niet lachen. Zonder Ziyech zou Ajax niet eens in de finale van de EL hebben gestaan en ook niet de halve finales van de CL.

Natuurlijk komt dat niet alleen door hem. Er is een veel betere mix gekomen tussen eigen jeugd, ervaren spelers en het niveau is omhoog gegaan. Dat niveau over de breedte van de selectie maak je als Ajax zijnde weinig mee in deze eeuw. Sterker nog: het was de beste selectie van deze eeuw en het enige team dat erbij in de buurt kwam was het team uit 2002/2003. Hoe kritisch je ook bent op Ziyech. Als je niet kan erkennen dat hij een grote rol heeft gespeeld bij de successen dan ben je niet eerlijk bezig.

De opbouw van achteruit is veel beter geworden. Daarnaast had je een balvaste speler met Frenkie de Jong die het tempo kon bepalen en het spel kon verdelen. Voorin Ziyech als dirigent die overal te vinden was en altijd voor gevaar zorgde. Met Tadic als doelgerichte en effectieve speler.

Niemand zegt dat Ziyech perfect is. We weten allemaal dat hij veel risico in zijn spel legt en soms overdrijft in zijn pogingen. Zo moet hij alleen schieten als hij in een kansrijke situatie is en niet vanuit alle hoeken en standen. Daarnaast zou het beter zijn als hij leert wanneer je de bal in de ploeg moet houden en even niet kiest voor de eindpass of individuele actie. Maar onthouden we dan ook even dat hij elke wedstrijd tig kansen creëert voor medespelers, gevaarlijk is met pogingen op doel, de openingen verzorgt naar de andere kant waar de ruimte ligt, met acties verdedigers voorbij komt waardoor de tegenstanders anticiperen en medespelers vrijkomen, dat hij altijd aanspeelbaar is en dat hij meer ballen afpakt dan veel controleurs? Hij werkt keihard en durft het initiatief te nemen.

Je ziet pas echt wat voor een impact hij heeft als hij er niet in staat. Dan doel ik niet op het laatste kwartier van de wedstrijd, maar vanuit de basis. Dan zie je een veel minder dynamisch Ajax. Men zegt dat hij niet kan functioneren als middenvelder. Zien deze personen dan niet dat hij vaak op het middenveld te vinden is? Hoe vaak combineert hij wel niet met medespelers en tikken ze tegenstanders scheel? Bij de mooiste aanvallen afgelopen seizoen was hij vaak betrokken. Vraagje voor jullie: bij hoeveel goals van Tadic was Ziyech met een assist of voorassist betrokken (penalty's even buiten beschouwing gelaten)?

Normaliter als we een buitenspeler beoordelen zien we graag dat deze acties maakt en kansen creëert. Dan vinden we het niet erg als een actie mislukt of een pass niet aankomt. Zij staan daar om het verschil te maken. Kennen we nog de periode ervoor? Met spelers die geen straatlantaarn voorbij kwamen, na een aantal mislukte acties elke bal terug of breed gingen spelen en lui waren op het verdedigende vlak? Wat hebben we daar nou aan gehad? Je kan snelheid hebben. Is dat het belangrijkste wapen om tegen gesloten verdedigingen het verschil te maken? Nee.. dan is een speler als Ziyech veel bruikbaarder.

Ik vind zijn wedstrijden van dit seizoen niet typerend voor de afgelopen seizoenen (er ging nu wel heel veel fout). Laten we niet vergeten dat hij weinig rust heeft gekregen en dat we net begonnen zijn. En zelfs dan geeft hij een assist en een voorassist uit bij Vitesse en was hij tegen PAOK wederom de gevaarlijkste speler.

Ik ben in ieder geval zeer blij met hem. Zonder zijn minpunten zou hij direct vertrokken zijn en had je dus minder lang kunnen profiteren van zijn kwaliteiten. 1 van de beste aankopen van Ajax ooit.

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2019, 19:50:40.

 

+6/-0

Vandaag mag iedereen alles zeggen, het interesseert mij helemaal niets. Want ...... ZIYECH BLIJFT. holy moly, wat ben ik blij. Wtf. ☺ knap staaltje van Marc. Yes Yes yesss!

 

+1/-0

Mooi dat AN weer terug is, in een nieuw jasje. Benieuwd wie er nog van de oude omgeving zijn gebleven :-)

Ziyech geweldig nieuws natuurlijk. Nog steeds zou ik een goede 6 kopen. Je hebt nu namelijk wel erg veel multifunctionele spelers en bijna niemand die op 1 positie enorm uitblinkt.

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2019, 22:26:45.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2019 om 18:36:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd.



Wie was de laatste Ajax trainer die nog met echte vleugelspelers wilde spelen?

Welke grote clubs spelen er überhaupt nog met echte vleugelspelers die niet naar binnen trekken?

Ik ben ook fan, maar het is helaas gewoon uit de mode geraakt.



Wat is een echte buitenspeler dan? Piet Keizer die de helft van de tijd ook naar binnen kwam (kijk de beelden maar na)? Of misschien Overmars zelf, die meer speelde als linkshalf en er met sprints overheen denderde. Of toch Finidi, die wel meer aan de zijlijn geplakt stond? Of misschien Denilson, die overal en nergens zijn 8 scharen eruit gooide? Of toch misschien Olsen, die het leuk vond om overal op het veld zijn dribbels uit te voeren. Of misschien van't Schip, die vaak vroege voorzetten vanaf rechts gaf. De 'echte buitenspeler' is een mythe. Er heeft nog nooit een buitenspeler gespeeld die alleen met het kalk aan de schoenen aan de zijlijn voorzetten vanaf de achterlijn stond te geven.

 

+1/-0

Vergeet niet dat Hakim de spirit is van dit team. Jongen geniet een enorm respect onder de ‘voetballers’ op de club. Als hij speelt zie je het vertrouwen groeien binnen het elftal.
Mensen die zelf gevoetbald hebben weten hoe lekker het is om een jongen te hebben welke altijd de bal wil hebben en zich nooit verstopt. In bal bezit én verlies, vergeet dat niet. Hij speelt risico vol, maar laat zijn teamgenoten nooit het vuile werk terug opknappen.

Ik ben heel blij en erg onder de indruk van de mens Ziyech. Zijn loyaliteit en eerlijkheid kunnen een hele hoop mensen een voorbeeld aan nemen. Voetbaltechnisch stond hij nooit bij mij ter discussie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 10 augustus 2019 om 08:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2019 om 18:36:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 09 augustus 2019 om 18:19:

Ik hoopte dat hij zo vertrekken en er een echte vleugelspeler zou komen. Nu zien we weer 3 geniale acties per wedstrijd en 40 keer onnozel balverlies per wedstrijd.



Wie was de laatste Ajax trainer die nog met echte vleugelspelers wilde spelen?

Welke grote clubs spelen er überhaupt nog met echte vleugelspelers die niet naar binnen trekken?

Ik ben ook fan, maar het is helaas gewoon uit de mode geraakt.



Wat is een echte buitenspeler dan? Piet Keizer die de helft van de tijd ook naar binnen kwam (kijk de beelden maar na)? Of misschien Overmars zelf, die meer speelde als linkshalf en er met sprints overheen denderde. Of toch Finidi, die wel meer aan de zijlijn geplakt stond? Of misschien Denilson, die overal en nergens zijn 8 scharen eruit gooide? Of toch misschien Olsen, die het leuk vond om overal op het veld zijn dribbels uit te voeren. Of misschien van't Schip, die vaak vroege voorzetten vanaf rechts gaf. De 'echte buitenspeler' is een mythe. Er heeft nog nooit een buitenspeler gespeeld die alleen met het kalk aan de schoenen aan de zijlijn voorzetten vanaf de achterlijn stond te geven.



Ik heb het niet over kalk aan de schoenen, ook nooit gezegd. Dat is jouw interpretatie.
Het is toch voor iedereen duidelijk dat Ziyech van nature een middenvelder is. Toen hij kwam zei Bosz ook dat hij eerste als rechtsbuiten zou gaan spelen en later op het middenveld terecht zou komen. Door zijn ontelbaar balverlies, dat op het middenveld veel gevaarlijker is dan als buitenspeler, heeft men op enig moment gekozen hem als rechtsbuiten te handhaven.
Bij Twente had hij een volkomen vrije rol en hoefde geen verdedigende arbeid te verrichten. Hij kon daar al zijn energie in aanvallende acties leggen. Dat kan bij AJAX niet. Daarom ook de eerder gememoreerde keuze van Bosz.
Wat imo een echte vleugelspeler is? Iemand met snelheid en met diepgang. Die een spits kan bedienen. Niet iemand die 90% van zijn acties naar binnentrekt, die veel meer variatie in zijn spel legt en daardoor onvoorspelbaar is.
Iemand die zowel buitenom als binnendoor kan.
Wat dat betreft hebben we alleen Neres. Tadic is ookeen prima speler maar heeft ook geen pure snelheid en diepgang. Als Neres tegen de Spurs had kunnen spelen hadden we in de CL finale gestaan. Wat misten we in die wedstrijd zijn snelheid en diepgang met de ruimte die we kregen in de tweede helft.

 

+2/-0

Met die definitie ben ik het eens. Maar dan is de vraag van Mike mi nog steeds onterecht. De laatste trainer die met buitenspelers wilde spelen is Ten Hag, en daarvoor Bosz.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 10 augustus 2019 om 08:58:

Met die definitie ben ik het eens. Maar dan is de vraag van Mike mi nog steeds onterecht. De laatste trainer die met buitenspelers wilde spelen is Ten Hag, en daarvoor Bosz.



Op de vraag van Mike, AJAX moet imo onderscheidend zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat het erg moeilijk is dergelijke spelers te vinden. Maar daarvoor zijn de scouts die de hele wereld afreizen.
Bij een zeer aanvallende middenvelder als Donny en 2 naar binnentrekkende vleugelspelers wordt de ruimte voor een spits ook erg klein. Dan zou je imo minstens een vleugelspeler moeten hebben die meer buitenom gaat. Hte veld breed houdt om ruimte te creëren.

 

+1/-0

Wat een heerlijk nieuws dat Ziyech heeft verlengd. Ik denk dat je hem pas echt gaat missen als hij niet (meer) mee doet. Vorig seizoen miste hij volgens mij twee duels, dan zie je gelijk dat het elftal zoekende is. Natuurlijk levert hij met regelmaat een bal in, maar dat hoort wel een beetje bij zijn spel. Als je ziet dat hij voor zoveel kansen, openingen en creatie zorgt dan vergeef ik het dat hij de bal ook het vaakst inlevert.

 

+2/-0

Wat een mooi nieuws dat Ziyech heeft verlengd. Ook ik irriteer me af en toe aan zijn slordige spel, maar hij doet ook vaak geniale dingen.

Zouden de echte topclubs zich niet gemeld hebben vanwege zijn vele balverlies ?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Historie » Hakim Ziyech