Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Erik ten Hag

Deze normale topic is open en bestaat uit 89 pagina's: 1 2 3 4 ... 84 85 86 87 88 89

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 13 augustus 2022 om 18:51:

En alweer 2-0 achter door fouten van Eriksen en de Gea...

Kat in het nauw gaat nog een hoop geld uitgeven aan transfers...dan doe maar 120 voor Antony gewoon ;-)



Dat gaat hem niet redden. Die club is door en door verziekt. Hij had nooit moeten instappen. Maar geen medelijden.

 

+1/-0

Tjonge jonge 4 -0 tegen Brentford. Dodelijke uitslag.

 

+1/-0

:D :D :D

 

+1/-1

Volgende week gegarandeerd verlies met Liverpool op bezoek. Dan uitwedstrijden tegen Southampton en Leicester.
Vervolgens weer thuis, maar wel tegen Arsenal in vorm. Dan uit naar Crystal Palace.
En dan op papier een makkelijke met Leeds op bezoek.

In oktober mogen ze het opnemen tegen Man City, Everton (uit), Newcastle, Tottenham, Chelsea (uit), West Ham.
Ga er maar aan staan, dat is geen gemakkelijk programma.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 13 augustus 2022 om 20:44:

Volgende week gegarandeerd verlies met Liverpool op bezoek. Dan uitwedstrijden tegen Southampton en Leicester.
Vervolgens weer thuis, maar wel tegen Arsenal in vorm. Dan uit naar Crystal Palace.
En dan op papier een makkelijke met Leeds op bezoek.

In oktober mogen ze het opnemen tegen Man City, Everton (uit), Newcastle, Tottenham, Chelsea (uit), West Ham.
Ga er maar aan staan, dat is geen gemakkelijk programma.



Het is nog vroeg, maar het zou me niet eens verbazen als United in het rechterrijtje gaat eindigen.

 

+1/-0

Ik zag hem al in zijn steenkolenengels uitleggen hoe het allemaal "rubbish" was.

Aandoenlijk, die gaat daar compleet belachelijk gemaakt worden en wellicht al in Oktober ontslagen worden.

 

+1/-0

Hoeveel jaar contract hebben ze Ten Hag gegeven?

Drie jaar met een optie tot nog een jaar.

Dure grap gaat dat voor Manchester United worden.

 

+2/-0

Blijft ook daar koppig. In de Eredivisie kom je ermee weg en win je vaak toch nog (nipt). In de PL word je genadeloos afgestraft als je niet op tijd ingrijpt en niet lijkt te leren van je fouten. Het publiekelijk afvallen van je huidige selectie en openlijk vragen om betere spelers helpt natuurlijk ook niet. Op dit moment gaat niemand voor hem (en voor elkaar) door het vuur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 augustus 2022 om 09:07:

Blijft ook daar koppig. In de Eredivisie kom je ermee weg en win je vaak toch nog (nipt). In de PL word je genadeloos afgestraft als je niet op tijd ingrijpt en niet lijkt te leren van je fouten. Het publiekelijk afvallen van je huidige selectie en openlijk vragen om betere spelers helpt natuurlijk ook niet. Op dit moment gaat niemand voor hem (en voor elkaar) door het vuur.


Ten Hag wilde per se Marin, had vertrouwen in hem. Ik en vele anderen hadden dat totaal niet. Vervolgens duurde het niet lang totdat Ten Hag zelf ook Marin volledig afschreef, maar we waren wel dan reeds een miskoop verder.

Nu wisselde Ten Hag Martínez in rust, wie ook een speler is Ten Hag per se wilde hebben. Het is nog vroeg, maar het zal me niks verbazen als Ten Hag zijn eigen aankopen gaat afschrijven vóór Kerstmis nog. Nu denk ik dat Martínez een topniveau aankan, maar ook bij Ajax schatte Ten Hag hem oorspronkelijk verkeerd in.

Verder heb je nog al die andere aankopen van Ten Hag welke hij nog kent van clubs waar hij zelf heeft gewerkt: zowel ManU als Ajax aankopen praat ik dan over.

Bij Ajax kon Ten Hag nog kampioen worden en overwinteren in de CL. En inderdaad: zijn interviews vond ik al bij Ajax afschuwelijk. Nu zegt hij dat er kwaliteitaankopen nodig zijn. Als trainer behoor je vertrouwen in de huidige selectie uit te spreken. Hij heeft zelfs al een paar eigen aankopen in zijn selectie zitten en dan alsnog dat zeggen.

De lamp waar Ten Hag tegenaan loopt, is te groot voor woorden.

 

+1/-1

Zo zie je maar dat je een trainer niet moet laten bepalen wie er aangekocht worden. Er is al jarenlang geen sterke technisch manager daar. Na Ferguson is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Hij was een uitzondering op de regel die ik net stelde. Met een Antony erbij gaat hij het ook niet redden.

Sinds het in handen is van investeerders die geen verstand van voetbal hebben is deze club gewoon een subtopper/subtobber.

Ten Hag krijgt geen tijd om te bouwen en ik vraag me wederom serieus af of hij überhaupt geschikt is voor dit soort jobs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 augustus 2022 om 17:46:

Toch denk ik dat ie het gaat redden bij United, puur op gevoel, dat dan weer wel ;-)



Het is maar net hoeveel hij uit mag geven want ik heb nog nooit een selectie bij een traditionele topclub gezien met meer brandhout :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 augustus 2022 om 23:35:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 augustus 2022 om 17:46:

Toch denk ik dat ie het gaat redden bij United, puur op gevoel, dat dan weer wel ;-)



Het is maar net hoeveel hij uit mag geven want ik heb nog nooit een selectie bij een traditionele topclub gezien met meer brandhout :B



Een rigoureuze vernieuwing van de selectie is nodig. De Gea, Wan Bissaka, Maguire, Varane, Fernandes, Ronaldo e.a. zouden geloosd moeten worden. Het grote probleem van United is hun belachelijke salarishuishouding waardoor spelers bijna onverkoopbaar worden. Deze zes spelers alleen al kosten samen €100M per jaar.

Om het project te kunnen laten slagen dan is het noodzakelijk om op één of andere manier van deze vedettes af te komen. Het vertrek van Pogba was fijn. Het verbaasd mij dat qua selectiebeleid Ten Hag voor een softe benadering kiest. Te veel spelers zijn over the hill, passen niet in het Ten Hag systeem of zijn simpelweg geen United materiaal.

 

+2/-0

Hij heeft ons wel de jackpot bezorgd met Martinez, voor de club vind ik de start niet erg maar gun ten Hag wel succes daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 augustus 2022 om 17:46:

Toch denk ik dat ie het gaat redden bij United, puur op gevoel, dat dan weer wel ;-)



Denk het ook. Bij Ten Hag valt uiteindelijk alles op z'n plaats. Bij Ajax viel het kwartje ook pas na een 4-0 afstraffing tegen PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 augustus 2022 om 11:30:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 augustus 2022 om 17:46:

Toch denk ik dat ie het gaat redden bij United, puur op gevoel, dat dan weer wel ;-)



Denk het ook. Bij Ten Hag valt uiteindelijk alles op z'n plaats. Bij Ajax viel het kwartje ook pas na een 4-0 afstraffing tegen PSV.



Ja, als hij de tijd krijgt ben ik het met je eens. Maar krijgt hij de tijd en hoeveel krediet heeft hij?

Als Ajax in de beginfase van ten Hag een andere directeur had was ten Hag ook ontslagen. Destijds was er ook veel kritiek op hem. Van der Sar hing vervolgens zijn eigen toekomst aan die van ten Hag, mede door een bepaalde visie en sympathie voor ten Hag (denk ik).

Maar zo werkt het natuurlijk niet bij een club, waar de directeur kijkt naar cijfers en resultaten en waarschijnlijk ten Hag nog nooit heeft gesproken. Met 1 telefoontje lig je eruit daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 augustus 2022 om 11:30:

Denk het ook. Bij Ten Hag valt uiteindelijk alles op z'n plaats. Bij Ajax viel het kwartje ook pas na een 4-0 afstraffing tegen PSV.



Het eerste half jaar onder ETH was gewoon rampzalig. Zijn eerste wedstrijd in Utrecht was een bloedeloze 0-0 waar hij geen enkele wissel doorvoerde. Toen wilden heel veel mensen hem eruit, mezelf incl.

Die tijd krijgt hij niet bij United hoor, daar zal hij direct moeten presteren. En de Eredivisie is ook de PL niet, daar heeft de top 5 het moeilijk tegen de nummer 17 van de competitie. Hier kon hij de wedstrijd tegen de nummers 10-18 als oefenwedstrijd gebruiken om patronen erin te slijpen. En het helpt natuurlijk niet dat je een recordbedrag uitgeeft aan een speler waar nog van moet blijken of hij het gaat redden ginder.

 

+2/-0

Eén van de grote kwaliteiten van Ten Hag is dat hij zijn selectie in de hand weet te houden. In al die jaren bij Ajax heb ik nooit onvrede gehoord vanuit de 'kleedkamer'. Zelfs de spelers die naar hun mening te weinig speelden hielden zich koest en dat waren soms niet de kleinste namen.

Nu bij United lijkt Ten Hag de boel opnieuw de boel in de smiezen te hebben. Enkele sterspelers die een paar keer op het bankje moesten zitten lopen met hem weg, omdat ze dus begrijpen dat Ten Hag hen waardeert als ze presteren. En dus kan Ten Hag nu ook gewoon een vedette als Ronaldo uit de selectie zetten als die niet in de pas loopt.

En dan kun je denken, wat zal het Ronaldo aan de kont roesten (hij was geen basiskracht meer), maar dan moet je even het weeksalaris opzoeken van Ronaldo. Als hij een volle week niet welkom is dan kost dat Ronaldo £500.000. Duur grapje om je eigen ego voorop te zetten. Benieuwd hoe snel onze megalomane Portugees tot inkeer komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 20 oktober 2022 om 19:55:

Eén van de grote kwaliteiten van Ten Hag is dat hij zijn selectie in de hand weet te houden. In al die jaren bij Ajax heb ik nooit onvrede gehoord vanuit de 'kleedkamer'. Zelfs de spelers die naar hun mening te weinig speelden hielden zich koest en dat waren soms niet de kleinste namen.

Nu bij United lijkt Ten Hag de boel opnieuw de boel in de smiezen te hebben. Enkele sterspelers die een paar keer op het bankje moesten zitten lopen met hem weg, omdat ze dus begrijpen dat Ten Hag hen waardeert als ze presteren. En dus kan Ten Hag nu ook gewoon een vedette als Ronaldo uit de selectie zetten als die niet in de pas loopt.

En dan kun je denken, wat zal het Ronaldo aan de kont roesten (hij was geen basiskracht meer), maar dan moet je even het weeksalaris opzoeken van Ronaldo. Als hij een volle week niet welkom is dan kost dat Ronaldo £500.000. Duur grapje om je eigen ego voorop te zetten. Benieuwd hoe snel onze megalomane Portugees tot inkeer komt.



Ik denk niet dat het uit de selectie zetten van Ronaldo Manchester United ontslaat van de verplichting om gewoon zn salaris te betalen. Anders had je ook nooit een geval als Bogarde gehad, moest zelfs met de jeugd meedoen maar kreeg gewoon doorbetaald.

Wel eens dat het opzienbarend is hoeveel positieve geluiden je hoort over hoe hij bij de spelers ligt. Had dat van tevoren nooit verwacht.

 

+1/-0

Waardering komt altijd wanneer iemand weg is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 89 pagina's: 1 2 3 4 ... 84 85 86 87 88 89

Ajax Forum » Historie » Erik ten Hag