Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 29 december 2021 om 12:01:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 december 2021 om 19:23:
Wat betreft het vaccineren vind ik dat iedereen dat zelf moet uitmaken. Ik moet altijd lachen om het feit dat mensen dan het argument aanhalen dat je je ook laat vaccineren tegen pokken, mazelen, rode hond etc etc. Dat getuigt van zoveel dommigheid dat ik er eigenlijk ook om moet huilen.
Dit gaat over de zogenaamde traditionele vaccins. Deze vaccins zijn van een hele andere orde en met een hele andere dubieuze techniek. Dat deze techniek al eerder is gebruikt is gewoon onzin.



Je beseft toch dat die vaccins ooit even nieuw waren als mRNA vaccins mag ik hopen? Nogal een geluk dat er toen geen internet was, want dan hadden we net dezelfde onzin gelezen als dat we nu lezen. En dan zwijg ik nog over het groeiend aantal idioten die nu ook vaccins tegen mazelen, polio, etc. beginnen te weigeren, allemaal beïnvloedt door social media. Je zal daar maar het kind van zijn.

De techniek bestaat al meer dan 30 jaar en spruit voort uit experimenten die al in de jaren 70 (!) werden gevoerd. Dus beweren dat er een gigantisch verschil is met traditionele vaccins (geen idee trouwens wat dat mag wezen, vaccins zijn gewoon vaccins) en dat het een volledig nieuwe technologie is, is pertinent onjuist.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 december 2021 om 19:23:Er komen ook steeds meer verhalen van wetenschappers die de schadelijke gevolgen bloot leggen.



Met verhalen an sich zijn we niets. Link eens de studies die peer reviewed zijn en waar de data van beschikbaar is? Want gewoon wat verhalen in het rond strooien kan ik ook, maar we mogen van geluk spreken dat het nog altijd een beetje onderbouwd moet zijn om geloofwaardig over te komen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 december 2021 om 19:23:Ik ben ook benieuwd of de echte waarheid boven tafel komt over de mysterieuze hoge oversterfte. Zelfs met frauderen kun je dit niet allemaal onder COVID-19 onderbrengen.



Ja, er was eens een virus waar niemand tegen bestand was en mensen met een zwak immuun systeem delfden het onderspit. Dat is de waarheid. Als jij liever gelooft dat er een complot is waar alle landen ter wereld mensen hebben afgemaakt, voornamelijk in de leeftijdscategorie 65+, dan moet jij dat weten.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 december 2021 om 19:23:Wat betreft de verplichting, waar sprake van is om je te laten vaccineren, kan ik heel duidelijk zijn. Dat is een schandalige schending van de rechten van de mens op het gebied van lichamelijk integriteit.



Je kan daar ethische discussies over voeren en ik ben ook niet overtuigd dat een vaccin-plicht een oplossing is, maar maatschappelijk gezien valt er wel wat over te zeggen. Het klassieke "Your right to wave your fist ends where my nose begins". Tot waar primeert het individuele belang over het maatschappelijke belang en wanneer draait dat om is een interessant vraagstuk.

Ik vraag mij af of diezelfde personen even hard een lijn in het zand gaan trekken als er een virus passeert die nog dodelijker is dan COVID.



Een hoop onzin bij elkaar. De vaccins tegen bijvoorbeeld mazelen zijn de traditionele vaccins.
Deze vaccins is een nieuwe techniek en dat kun jij wel ontkennen, maar dan spreek je niet de waarheid.

Mazelen is een gevaarlijker virus. HIV is een gevaarlijker virus. Ebola is een gevaarlijker virus. Moet ik nog even doorgaan?

Waarom willen ze dan nu niet de waarheid boven tafel hebben van de oversterfte. Waarom wachten met het begin van het onderzoek in maart/april? Moeten er wederom dingen verzwegen worden om de 2G er door te drukken. Of de mensen bang te houden en zich vooral te vaccineren en/of de booster te nemen.

Een link delen heeft hier weinig zin, want dan is de de site niet betrouwbaar, de persoon in kwestie deugd zogenaamd niet, de theorie niet klopt en ga zo maar door.

Kijk een discussie op gelijke waarde en waarheden en niet met onwaarheden aankomen.

 

+3/-1

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/diederik-gommers-noemt-corona-peanutslink

open/sluit de onderstaande quote:

Maakt Diederik Gommers een ommezwaai? De ic-arts vindt nu dat jongeren niet langer de dupe mogen zijn van de strenge coronamaatregelen. "Ik bedoel: alle jongeren worden er helemaal niet ziek van. Waar hebben we het over? Het is toch een virus van niks eigenlijk."



Weet niet of ik nu moet lachen of huilen...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 december 2021, 22:30:08.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 29 december 2021 om 22:00:

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/diederik-gommers-noemt-corona-peanutslink

open/sluit de onderstaande quote:

Maakt Diederik Gommers een ommezwaai? De ic-arts vindt nu dat jongeren niet langer de dupe mogen zijn van de strenge coronamaatregelen. "Ik bedoel: alle jongeren worden er helemaal niet ziek van. Waar hebben we het over? Het is toch een virus van niks eigenlijk."



Weet niet of ik nu moet lachen of huilen...



Dit is heel erg goed. Zijn uitspraken worden een beetje uit de context getrokken, maar het punt dat hij wil maken is gewoon heel realistisch. De schade van alle maatregelen staat totaal niet in verhouding met de dreiging van het virus.

Er worden keer op keer maatregelen genomen met enorme impact op de maatschappij. Die maatregelen helpen maar deels om een virus in te dammen wat voor de meeste mensen ongevaarlijk is.

De regering / RIVM/ OMT kijkt alleen naar de coronaschade die er zou zijn zonder maatregelen. En die schade wordt heel erg overdreven. De positieve effecten van de maatregelen worden zwaar overschat. En de nadelige effecten die de maatregelen zelf hebben op de maatschappij worden vrijwel genegeerd.

Jongeren hun vrijheid afpakken in de belangrijkste jaren van hun leven. Ondernemers naar de klote helpen. Gigantische hoeveelheden steun uitdelen, steun die zonder maatregelen helemaal niet nodig was. Kijk eens wat het kost, gigantische hoeveelheid belastinggeld van nu en later gaat verdampen. Geld van ons allemaal.

Ja natuurlijk worden op deze manier een hoop ongezonde mensen gered, maar kijk wat je een veelvoud aan gezonde mensen afpakt. Niet alleen nu tijdens de lockdown, maar ook nog vele jaren hierna in financiële schade, psychische klachten, achterstand in onderwijs enz.

Iedereen zou zichzelf deze vraag moeten stellen die de kern van het hele probleem raakt:
Wil ik meerdere jaren in de bloei van mijn leven opofferen, zodat als ik oud ziek of ongezond ben wat extra tijd ervoor terug krijg?

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2021 om 20:32:



Een hoop onzin bij elkaar. De vaccins tegen bijvoorbeeld mazelen zijn de traditionele vaccins.
Deze vaccins is een nieuwe techniek en dat kun jij wel ontkennen, maar dan spreek je niet de waarheid.




Bronnen. Hier heb je al een artikel dat bevestigt dat al in 1978 de kiemen werden gelegd voor het ontwikkelen van mRNA vaccins en dat het heus niet zo nieuw is als jij beweert.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2021 om 20:32:

Mazelen is een gevaarlijker virus. HIV is een gevaarlijker virus. Ebola is een gevaarlijker virus. Moet ik nog even doorgaan?


Proficiat? Waar heb ik het tegendeel beweerd? Trouwens, mRNA vaccins zijn in ontwikkeling tegen Ebola. Als er ooit een uitbraak komt van een gemuteerd Ebola virus in Nederland, ga jij dan stelselmatig weigeren omdat het geen "klassiek" vaccin is?


open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2021 om 20:32:
Waarom willen ze dan nu niet de waarheid boven tafel hebben van de oversterfte. Waarom wachten met het begin van het onderzoek in maart/april? Moeten er wederom dingen verzwegen worden om de 2G er door te drukken. Of de mensen bang te houden en zich vooral te vaccineren en/of de booster te nemen.



Wie zijn "ze" en wat houden "ze" dan wel niet "tegen"? Altijd van die verzinsels en complot theorieën, jezusmina.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2021 om 20:32:
Een link delen heeft hier weinig zin, want dan is de de site niet betrouwbaar, de persoon in kwestie deugd zogenaamd niet, de theorie niet klopt en ga zo maar door.



Dear Lord :). Als je een link deelt vanop een site die niet betrouwbaar is, of aan de persoon hangt een luchtje of de theorie is fout dan *drumroll* is wat in dat artikel staat misschien ook gewoon quatsch? Het is maar een idee, tackle. Misschien moet je zelf ook eens kritisch je bronnen beoordelen. Maar zowel jij als 3xA delen hier artikels of posten statements die dan door sommige mensen weerlegd worden en ipv hun commentaar eens nader te bekijken zijn zij de idioten en zien ze "het" niet (wat dat ook moge wezen).

Leestip: De ongelovige thomas heeft een punt. Van goud waard.

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 30 december 2021 om 07:01:
Iedereen zou zichzelf deze vraag moeten stellen die de kern van het hele probleem raakt:
Wil ik meerdere jaren in de bloei van mijn leven opofferen, zodat als ik oud ziek of ongezond ben wat extra tijd ervoor terug krijg?



Waarom wordt het altijd een gevecht tussen "gezonde" en "ongezonde" mensen? Het is ondertussen toch al aangetoond dat Corona ook een ravage kan aanrichten bij mensen die gezond zijn. Puur anekdotisch, een vriend van mij is het soort dat voor het plezier een marathon gaat lopen op vakantie, als er daar toevallig 1 georganiseerd wordt. Vorig jaar besmet geraakt en die is net niet in het ziekenhuis beland en is een maand out geweest. En zo staan er nog wel verhalen in de media.

Maar los daarvan, ik begrijp niet goed waarom het een discussie wordt waarbij met de vinger gewezen wordt naar "ongezonde" mensen. Los van het feit hoe je dat definieert, het gaat heus niet alleen maar om ongezonde mensen of zieke mensen. Het gaat erom dat er een risico bestaat dat heel je IC overweldigd wordt, zoals we in Bergamo hebben kunnen zien. Want dan komt de gewone zorg in de problemen en krijg je dus het soort situaties dat operaties moeten worden uitgesteld. Eens zien of mensen zoals tackle of 3xA nog zo van de toren gaan blazen als er morgen een gezwel wordt vastgesteld en hun operatie wordt met een jaar uitgesteld omdat er geen IC bedden beschikbaar zijn. Of als dat bij iemand in hun naaste omgeving gebeurt.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 30 december 2021 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 30 december 2021 om 07:01:
Iedereen zou zichzelf deze vraag moeten stellen die de kern van het hele probleem raakt:
Wil ik meerdere jaren in de bloei van mijn leven opofferen, zodat als ik oud ziek of ongezond ben wat extra tijd ervoor terug krijg?



Waarom wordt het altijd een gevecht tussen "gezonde" en "ongezonde" mensen? Het is ondertussen toch al aangetoond dat Corona ook een ravage kan aanrichten bij mensen die gezond zijn. Puur anekdotisch, een vriend van mij is het soort dat voor het plezier een marathon gaat lopen op vakantie, als er daar toevallig 1 georganiseerd wordt. Vorig jaar besmet geraakt en die is net niet in het ziekenhuis beland en is een maand out geweest. En zo staan er nog wel verhalen in de media.

Maar los daarvan, ik begrijp niet goed waarom het een discussie wordt waarbij met de vinger gewezen wordt naar "ongezonde" mensen. Los van het feit hoe je dat definieert, het gaat heus niet alleen maar om ongezonde mensen of zieke mensen. Het gaat erom dat er een risico bestaat dat heel je IC overweldigd wordt, zoals we in Bergamo hebben kunnen zien. Want dan komt de gewone zorg in de problemen en krijg je dus het soort situaties dat operaties moeten worden uitgesteld. Eens zien of mensen zoals tackle of 3xA nog zo van de toren gaan blazen als er morgen een gezwel wordt vastgesteld en hun operatie wordt met een jaar uitgesteld omdat er geen IC bedden beschikbaar zijn. Of als dat bij iemand in hun naaste omgeving gebeurt.



Dat heb ik in de praktijk al meegemaakt binnen de kringen waarin ik verkeer. Een arts en een andere goede kennis die getroffen zijn door de door jou benoemde ziekte.
Beide geven de overheid de schuld van het stelselmatig uithollen van de zorg en dan met name de IC.

Eentje is uitgeweken naar België en de ander naar Duitsland waar ze de IC capaciteit wel op orde hebben.

Altijd leuk om te lezen dat de jankverhalen uit de kast worden gehaald om je gelijk te krijgen, terwijl de zorgcrisis in Nederland nu grotendeels te wijten is aan gebrek aan IC capaciteit. Maar dat scoort lekker bij het grote publiek.

Vrijwel elke winter tijdens de griep worden operaties uitgesteld. In 2017-2018 zelfs op grote schaal. Ik heb het toen zelf meegemaakt en ben uitgeweken naar België. Daar was meer dan voldoende capaciteit.
Maar loop maar braaf achter de kudde aan en geef vooral de ongevaccineerden de schuld.

Waar ook structureel is bezuinigd is bij de politie. Daar gaan ze eindelijk eens met harde acties beginnen.
Ben benieuwd wat jij zegt als je met een misdaad te maken en de politie aangeeft dat ze de zaak of niet in behandeling nemen of op een laag pitje. Bijvoorbeeld mishandeling. Wie ga je dan de schuld geven, omdat er te weinig capaciteit is door jarenlange bezuinigingen?

En als je jarenlang op de wachtlijst staat om een huis te krijgen. Om nog maar eens een punt te maken. Wie is dat schuld? De aannemers die niet willen bouwen of de woningverenigingen?

Wat vind jij van alle nevenschade die veroorzaakt wordt door dit wanbeleid? Eerste lockdown een verlies van pakweg 520.000 mensenjaren die verloren zijn gegaan. De jaren dat mensen korter leven.
Bedrijven die failliet gaan. Tienduizenden jongeren die de vernieling ingaan. En ga zo maar door. Allemaal door jarenlange bezuinigingen op de zorg, waardoor er onnodige lockdowns zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 30 december 2021 om 09:46:

(...) Het gaat erom dat er een risico bestaat dat heel je IC's overweldigd wordt, zoals we in Bergamo hebben kunnen zien. (...)



In die omgeving werden niet alleen de IC's overweldigd.
Ook de begraafplaatsen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 december 2021, 13:19:35.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:

Waar ook structureel is bezuinigd is bij de politie. (...)



Dat is een van de reden dat ik me geen zorgen maak dat de overheid via Covid hun macht wil uitbreiden.

Kijk maar wat er morgenavond en -nacht weer gebeurt in de steden.
En hoe de overheid weer achter alle feiten aanloopt. Terwijl ze ook nog eens weten wat er komen gaat.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:

Dat heb ik in de praktijk al meegemaakt binnen de kringen waarin ik verkeer. Een arts en een andere goede kennis die getroffen zijn door de door jou benoemde ziekte.
Beide geven de overheid de schuld van het stelselmatig uithollen van de zorg en dan met name de IC.



Dat is een heel bizarre redenering, want je kan niet eindeloos IC capaciteit opschalen. Hoeveel bedden zijn dan wel genoeg volgens jou? 1000? 2000? 5000? Om jou een idee te geven, als 0.5% van de Nederlandse bevolking op het IC belandt door COVID, heb je 87200 bedden nodig. Zo'n ventilators kunnen enkel bediend worden door mensen die daar een speciale opleiding voor gekregen hebben. Zo'n opleiding duurt 2-3 jaar.

Begin je het plaatje een beetje te zien? Zelfs als we dat getal halveren of door 4 delen, is er geen beginnen aan zonder bijkomende maatregelen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Eentje is uitgeweken naar België en de ander naar Duitsland waar ze de IC capaciteit wel op orde hebben.



Ik woon in België. Dat zal de reden zijn waarom we hier ook halvelings in een lockdown zitten en dat ik vorige week mijn booster heb gekregen. Omdat we een overschot aan IC capaciteit hebben?

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Altijd leuk om te lezen dat de jankverhalen uit de kast worden gehaald om je gelijk te krijgen, terwijl de zorgcrisis in Nederland nu grotendeels te wijten is aan gebrek aan IC capaciteit. Maar dat scoort lekker bij het grote publiek.



Dat zijn geen jankverhalen, leer eens een discussie voeren zonder met verwijten in het rond te strooien. En zoals ik hier 2 lijnen boven aanhaal, je kan niet eindeloos IC capaciteit opschalen, dat stoot na verloop van tijd tegen een bovengrens.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:

Vrijwel elke winter tijdens de griep worden operaties uitgesteld. In 2017-2018 zelfs op grote schaal. Ik heb het toen zelf meegemaakt en ben uitgeweken naar België. Daar was meer dan voldoende capaciteit.



Er is een verschil tussen bepaalde operaties uitstellen en helemaal geen operaties meer kunnen uitvoeren. Iets wat hier in België ook al enige tijd aan de gang is.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Maar loop maar braaf achter de kudde aan



Ik herhaal, leer eens antwoorden geven zonder verwijtend uit de hoek te komen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Waar ook structureel is bezuinigd is bij de politie. Daar gaan ze eindelijk eens met harde acties beginnen.
Ben benieuwd wat jij zegt als je met een misdaad te maken en de politie aangeeft dat ze de zaak of niet in behandeling nemen of op een laag pitje. Bijvoorbeeld mishandeling. Wie ga je dan de schuld geven, omdat er te weinig capaciteit is door jarenlange bezuinigingen?

En als je jarenlang op de wachtlijst staat om een huis te krijgen. Om nog maar eens een punt te maken. Wie is dat schuld? De aannemers die niet willen bouwen of de woningverenigingen?



Ik heb hoegenaamd geen enkel idee wat de relevantie is van bezuinigingen bij de politie of bezuinigingen voor woningen in deze discussie.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Wat vind jij van alle nevenschade die veroorzaakt wordt door dit wanbeleid? Eerste lockdown een verlies van pakweg 520.000 mensenjaren die verloren zijn gegaan. De jaren dat mensen korter leven.
Bedrijven die failliet gaan. Tienduizenden jongeren die de vernieling ingaan. En ga zo maar door. Allemaal door jarenlange bezuinigingen op de zorg, waardoor er onnodige lockdowns zijn.



Nogmaals, geef eens bronnen ipv beweringen en cijfers in het rond te gooien die niet kunnen geverifieerd worden. Hoe kwantificeer je om te beginnen of een mensenleven verloren gaat tijdens een lockdown? Wat is de betekenis daarvan? Waar komt dat getal ineens vandaan? Waarom zou een mens opeens korter gaan leven omdat je in een lockdown zit?

Bedrijven gaan zonder COVID ook failliet. Denk dat er in zowel Nederland, België als de omringende landen een pakket aan steunmaatregelen ingevoerd zijn voor bedrijven om dit te kunnen overleven. Dat dat niet voor iedereen geholpen zal inderdaad zo zijn. Het is dan ook moeilijk om blanket solutions te ontwikkelen waar niemand door de mazen van het net glipt.

In zowat elk land ter wereld zijn er lockdowns ingevoerd. Zelfs landen waar volgens jou de IC capaciteit wel op orde is en waar, again, volgens jou, geen bezuinigingen zijn doorgevoerd. Waarom zou dat dan verschillend zijn voor Nederland? Je kan in alle grafieken perfect zien dat de cijfers naar beneden gingen toen lockdowns werden ingevoerd, zowel op vlak van ziekenhuisopnames, besmettingen als sterfgevallen. Dus die als "onnodig" bestempelen is nogal kort door de bocht.

edit>
Het gaat trouwens niet enkel en alleen om IC capaciteit. Er zijn blijkbaar 21.000 mensen overleden aan COVID in Nederland. Dat zijn gezinnen en families waar die personen rondliepen en wellicht nog plannen hadden. Zonder lockdowns waren dat er hoogstwaarschijnlijk een veelvoud geweest.

Dit bericht is gewijzigd op 30 december 2021, 14:14:50.

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 30 december 2021 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 30 december 2021 om 07:01:
Iedereen zou zichzelf deze vraag moeten stellen die de kern van het hele probleem raakt:
Wil ik meerdere jaren in de bloei van mijn leven opofferen, zodat als ik oud ziek of ongezond ben wat extra tijd ervoor terug krijg?



Waarom wordt het altijd een gevecht tussen "gezonde" en "ongezonde" mensen? Het is ondertussen toch al aangetoond dat Corona ook een ravage kan aanrichten bij mensen die gezond zijn. Puur anekdotisch, een vriend van mij is het soort dat voor het plezier een marathon gaat lopen op vakantie, als er daar toevallig 1 georganiseerd wordt. Vorig jaar besmet geraakt en die is net niet in het ziekenhuis beland en is een maand out geweest. En zo staan er nog wel verhalen in de media.

Maar los daarvan, ik begrijp niet goed waarom het een discussie wordt waarbij met de vinger gewezen wordt naar "ongezonde" mensen. Los van het feit hoe je dat definieert, het gaat heus niet alleen maar om ongezonde mensen of zieke mensen. Het gaat erom dat er een risico bestaat dat heel je IC overweldigd wordt, zoals we in Bergamo hebben kunnen zien. Want dan komt de gewone zorg in de problemen en krijg je dus het soort situaties dat operaties moeten worden uitgesteld. Eens zien of mensen zoals tackle of 3xA nog zo van de toren gaan blazen als er morgen een gezwel wordt vastgesteld en hun operatie wordt met een jaar uitgesteld omdat er geen IC bedden beschikbaar zijn. Of als dat bij iemand in hun naaste omgeving gebeurt.



Die vriend uit je anekdote, is een maand goed ziek geweest. Heel vervelend. Maar niet iets om de hele maatschappij voor op slot te gooien. En dan is hij nog een uitzondering die het slecht getroffen heeft. Ik ken ook wel een enkeling bij wie corona onverwacht zwaar viel. Maar daar tegenover ken ik veel, ECHT VEEL meer mensen die geen noemenswaardige klachten kregen door besmetting.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen van fitte jonge mensen die keihard geraakt zijn door corona, maar het zijn echt de uitzonderingen. Net zoals er altijd wel mensenlevens verwoest worden door auto ongeluk. Dat is nog geen reden om iedereen te verbieden om auto te rijden.

Je kunt gewoon niet al het leed in de wereld voorkomen. En dat gebeurt ook zeker niet door de corona maatregelen. Wat de maatregelen een stuk zou kunnen verbeteren is maatwerk. Jij hebt het over een strijd tussen "gezonde" en "ongezonde" mensen. En over de "schuld leggen bij ongezonde mensen". Dat is de verkeerde manier om ernaar te kijken. Maar je moet wel onderscheid maken. Want het virus doet dat zeker ook.

De invloed van leeftijd en BMI is echt gigantisch als je naar de IC gegevens kijkt. Op basis van medische gegevens zou je sommige mensen extra moeten beschermen en andere mensen juist helemaal vrij moeten laten. Je mag van mij bepaalde groepen verplichten om te vaccineren, maar andere groepen zou je juist moeten afraden om te vaccineren. Voor veel mensen is een besmetting de beste manier om het virus te overwinnen. Niets is zo sterk, zo gratis, zo duurzaam als natuurlijke immuniteit.

Het IC-tekort is natuurlijk een gevolg van teveel bezuiniging, maar goed, dat los je nu niet zomaar even op. Wel kun je je afvragen waarom corona patiënten voorrang krijgen op de IC's. Ook vraag ik me af of er wel genoeg geselecteerd wordt. Ik las ergens dat 70% van de mensen die op IC terecht komt daar ernstige klachten aan overhoudt. Natuurlijk worden er levens gered op het IC, maar veel zullen ook hopeloze gevallen zijn. Die niet meer opknappen en nauwelijks nog leven als ze uit het IC komen. Wat voor zin heeft het dan nog? Wil je 70 worden, en tot het eind best wel gezond gebleven? Of wil je perse 80 worden en de hele aftakeling meemaken?
Het liefst red je iedereen natuurlijk. Maar redt je dan ook die veel grotere groep jeugd die opgesloten zitten en de rest van hun leven vastzitten aan de coronaschulden? Redt je dan ook de familiebedrijven die al tientallen jaren meegaan en nu verwoest worden? Redt je de zelfmoorden, de eenzaamheid, de doelloosheid, het wantrouwen in de overheid, wantrouwen in de toekomst, afbrokkeling van persoonlijke vrijheid? Betekend dat dan helemaal niets?

Weet je wat het is. Je hebt door corona gewoon een probleem. Je kunt het niet oplossen. Er vallen slachtoffers. Dat is ontzettend erg. Maar de regering weet de situatie gewoon NOG erger te maken door het coronaprobleem slechts een klein beetje op te lossen en er heel veel problemen voor nu en de toekomst bij te creëren.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 30 december 2021 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:

Dat heb ik in de praktijk al meegemaakt binnen de kringen waarin ik verkeer. Een arts en een andere goede kennis die getroffen zijn door de door jou benoemde ziekte.
Beide geven de overheid de schuld van het stelselmatig uithollen van de zorg en dan met name de IC.



Dat is een heel bizarre redenering, want je kan niet eindeloos IC capaciteit opschalen. Hoeveel bedden zijn dan wel genoeg volgens jou? 1000? 2000? 5000? Om jou een idee te geven, als 0.5% van de Nederlandse bevolking op het IC belandt door COVID, heb je 87200 bedden nodig. Zo'n ventilators kunnen enkel bediend worden door mensen die daar een speciale opleiding voor gekregen hebben. Zo'n opleiding duurt 2-3 jaar.

Begin je het plaatje een beetje te zien? Zelfs als we dat getal halveren of door 4 delen, is er geen beginnen aan zonder bijkomende maatregelen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Eentje is uitgeweken naar België en de ander naar Duitsland waar ze de IC capaciteit wel op orde hebben.



Ik woon in België. Dat zal de reden zijn waarom we hier ook halvelings in een lockdown zitten en dat ik vorige week mijn booster heb gekregen. Omdat we een overschot aan IC capaciteit hebben?

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Altijd leuk om te lezen dat de jankverhalen uit de kast worden gehaald om je gelijk te krijgen, terwijl de zorgcrisis in Nederland nu grotendeels te wijten is aan gebrek aan IC capaciteit. Maar dat scoort lekker bij het grote publiek.



Dat zijn geen jankverhalen, leer eens een discussie voeren zonder met verwijten in het rond te strooien. En zoals ik hier 2 lijnen boven aanhaal, je kan niet eindeloos IC capaciteit opschalen, dat stoot na verloop van tijd tegen een bovengrens.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:

Vrijwel elke winter tijdens de griep worden operaties uitgesteld. In 2017-2018 zelfs op grote schaal. Ik heb het toen zelf meegemaakt en ben uitgeweken naar België. Daar was meer dan voldoende capaciteit.



Er is een verschil tussen bepaalde operaties uitstellen en helemaal geen operaties meer kunnen uitvoeren. Iets wat hier in België ook al enige tijd aan de gang is.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Maar loop maar braaf achter de kudde aan



Ik herhaal, leer eens antwoorden geven zonder verwijtend uit de hoek te komen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Waar ook structureel is bezuinigd is bij de politie. Daar gaan ze eindelijk eens met harde acties beginnen.
Ben benieuwd wat jij zegt als je met een misdaad te maken en de politie aangeeft dat ze de zaak of niet in behandeling nemen of op een laag pitje. Bijvoorbeeld mishandeling. Wie ga je dan de schuld geven, omdat er te weinig capaciteit is door jarenlange bezuinigingen?

En als je jarenlang op de wachtlijst staat om een huis te krijgen. Om nog maar eens een punt te maken. Wie is dat schuld? De aannemers die niet willen bouwen of de woningverenigingen?



Ik heb hoegenaamd geen enkel idee wat de relevantie is van bezuinigingen bij de politie of bezuinigingen voor woningen in deze discussie.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 december 2021 om 10:46:
Wat vind jij van alle nevenschade die veroorzaakt wordt door dit wanbeleid? Eerste lockdown een verlies van pakweg 520.000 mensenjaren die verloren zijn gegaan. De jaren dat mensen korter leven.
Bedrijven die failliet gaan. Tienduizenden jongeren die de vernieling ingaan. En ga zo maar door. Allemaal door jarenlange bezuinigingen op de zorg, waardoor er onnodige lockdowns zijn.



Nogmaals, geef eens bronnen ipv beweringen en cijfers in het rond te gooien die niet kunnen geverifieerd worden. Hoe kwantificeer je om te beginnen of een mensenleven verloren gaat tijdens een lockdown? Wat is de betekenis daarvan? Waar komt dat getal ineens vandaan? Waarom zou een mens opeens korter gaan leven omdat je in een lockdown zit?

Bedrijven gaan zonder COVID ook failliet. Denk dat er in zowel Nederland, België als de omringende landen een pakket aan steunmaatregelen ingevoerd zijn voor bedrijven om dit te kunnen overleven. Dat dat niet voor iedereen geholpen zal inderdaad zo zijn. Het is dan ook moeilijk om blanket solutions te ontwikkelen waar niemand door de mazen van het net glipt.

In zowat elk land ter wereld zijn er lockdowns ingevoerd. Zelfs landen waar volgens jou de IC capaciteit wel op orde is en waar, again, volgens jou, geen bezuinigingen zijn doorgevoerd. Waarom zou dat dan verschillend zijn voor Nederland? Je kan in alle grafieken perfect zien dat de cijfers naar beneden gingen toen lockdowns werden ingevoerd, zowel op vlak van ziekenhuisopnames, besmettingen als sterfgevallen. Dus die als "onnodig" bestempelen is nogal kort door de bocht.

edit>
Het gaat trouwens niet enkel en alleen om IC capaciteit. Er zijn blijkbaar 21.000 mensen overleden aan COVID in Nederland. Dat zijn gezinnen en families waar die personen rondliepen en wellicht nog plannen hadden. Zonder lockdowns waren dat er hoogstwaarschijnlijk een veelvoud geweest.




Waarom een bizarre redenering? Als er gewoon 2000 IC bedden zouden zijn geweest hadden ze geen enkele operatie hoeven uit te stellen. Sterker nog dan was er een royaal overschot geweest.
Weet je wat bizar is dat jij veronderstellingen doet van: Stel dat een 0,5% van de Nederlandse bevolking op de IC komt. Dit noem jij een discussie aangaan. Ik zal maar niet zeggen wat ik hier van denk.Die opleiding duurt 2-3 jaar. Deze 'pandemie" bijna 2 jaar.
Dit jaar zijn er minimaal 27.000 mensen uit de zorg vertrokken omdat ze het niet meer zien zitten. Waaronder IC personeel. Pakweg 10% zit thuis wegens ziekte.
Moet ik je nog meer uitleggen? Begrijp je het?

Hier de link naar de volgens jou uit de lucht gegrepen getallen. Is maar van 1 site. Zijn er talloze die dit melden.

https://artsencollectief.nl/ambtenaren-ez-tonen-nevenschade-aan-lockdown-kost-ruim-half-miljoen-levensjaren/link

Nee toch! Echt? Meen je niet!!! Gaan er echt bedrijven failliet zonder Corona perikelen en lockdowns? Wist ik echt niet. Ik zit al 25 jaar in de zakenwereld. Hebben diverse kerngezonde bedrijven met veel perspectief die allemaal Horeca gerelateerd zijn. Ik weet alles van steunpakketten. Mag ik je uit een droom helpen. Dat is leuk voor een eerste lockdown als tegemoetkoming. De horeca is meer dicht geweest dan open. Duizenden en duizenden Horeca bedrijven zitten nu zwaar in de schulden. Kapperszaken. Middenstanders zoals kledingzaken die wederom hun hele omzet voor de tweede keer in December verloren zien gaan. Maar ja volgens jou zouden die toch al failliet zijn gegaan. Echt te bizar voor woorden dit.

Volgende punt. 21000 doden door COVID. Klopt. Vervolgens deponeer jij een veronderstelling dat het een veelvoud zou zijn als er geen lockdowns zouden zijn geweest. Dat is een veronderstelling die nergens op gebaseerd is. Laat staan een feit.
Wat dacht je van al die ouderen die in eenzaamheid zijn gestorven, omdat er een lockdown was en zij de kinderen en kleinkinderen niet meer mochten ontvangen.
En die 520.000 levensjaren alleen al uit de eerste lockdown die tellen niet?

En hoeveel mensen liggen er door Corona in het ziekenhuis? En hoeveel liggen er met corona in het ziekenhuis die bijvoorbeeld een zwaar ongeluk hebben gehad of een hartstilstand en omdat ze in het ziekenhuis liggen en dan standaard getest worden. Zonder verdere klachten zijn dat opeens corona patiënten. Ze sterven door de gevolgen van het ongeluk of de hartproblemen en ze worde geregistreerd als Corona doden.

Tot slot: Wij zijn het enige land op de hele wereld dat in een lockdown zit. Puur en alleen door incompetente figuren die na 18 maanden falend beleid nu in paniek het land op slot hebben gegooid. Ze wisten het niet meer. Dat is pas echt bizar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Interessant wat voor vergelijk er uit komt als ze in Frankrijk dezelfde lock-down-maatregelen treffen als in Nederland.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 december 2021 om 16:23:

open/sluit de onderstaande quote:




Interessant wat voor vergelijk er uit komt als ze in Frankrijk dezelfde lock-down-maatregelen treffen als in Nederland.



Het enige wat echt interessant is hoeveel ziekenhuisopnames zijn er en hoeveel mensen op de IC. En in welke verhouding.

Dit bericht is gewijzigd op 1 januari 2022, 12:17:51.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 januari 2022 om 11:59:

Het enige wat echt interessant is hoeveel ziekenhuisopnames zijn er en hoeveel mensen op de IC. En in welke verhouding.



Ik vind het ook interessant wat daar aan vooraf gaat: het gedrag van de mensen in relatie met de heersende maatregelen c.q. beperkingen en vrijheden.
Het 'totale plaatje' waarbij ik ook locatie en bevolkingsdichtheid interessante variabelen vind.

Ziekenhuisopnames en sterfgevallen zijn een gevolg.

 

+1/-0

Trouwens wel frappant om te zien dat het aller braafste kindje van de klas, Portugal, ondertussen weer ruim onder Nederland staat met de rapportcijfers. Wel even in oogschouwing houden dat NL zo n 60% meer inwoners heeft en 2,2x zo klein is.

 

+2/-0

Dr. Robert Malone was te gast bij Joe Rogan. Een man met verstand van zaken. Te zien op Spotify.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 januari 2022, 14:01:51.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 januari 2022 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 januari 2022 om 11:59:

Het enige wat echt interessant is hoeveel ziekenhuisopnames zijn er en hoeveel mensen op de IC. En in welke verhouding.



Ik vind het ook interessant wat daar aan vooraf gaat: het gedrag van de mensen in relatie met de heersende maatregelen c.q. beperkingen en vrijheden.
Het 'totale plaatje' waarbij ik ook locatie en bevolkingsdichtheid interessante variabelen vind.

Ziekenhuisopnames en sterfgevallen zijn een gevolg.



Maar op basis van dat gevolg worden er maatregelen genomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 januari 2022 om 13:38:

Trouwens wel frappant om te zien dat het aller braafste kindje van de klas, Portugal, ondertussen weer ruim onder Nederland staat met de rapportcijfers. (...)



Wat is daar frappant aan?!

De cijfers schommelen al +/- twee jaar overal. Nergens is het onder controle, niemand heeft een oplossing.

Ik ga het frappant vinden als Corona op korte termijn (een jaar of tien) verdwenen is.
De pest was 500 jaar wereldwijd aktief voordat de juiste medicatie werd ontwikkeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 januari 2022 om 13:57:

Maar op basis van dat gevolg worden er maatregelen genomen.



De 'kip en het ei' dilemma ...

Is dat al opgelost?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus