Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 62 63 64 65 66

Ik zie het gewoon echt heel anders. Ik geloof gewoon niet wat jij denkt dat er te gebeuren staat. Dat kan toch ook?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 21 januari 2021 om 20:28:

Ik zie het gewoon echt heel anders. Ik geloof gewoon niet wat jij denkt dat er te gebeuren staat. Dat kan toch ook?



Wat zie je anders?

Ze hebben het constant over ''Build Back Better'' en ''Great Reset'', maar noemen de gewone man een complotgekkie als hij over ''Build Back Better'' en ''Great Reset'' begint. Wat is dit voor een gedrag? Ga jij dan niet even flink achter je oren krabben?

Kijk eens op de website van World Economic Forum en zoek naar ''Great Reset''. Je krijgt dan toch enorme jeuk als je voor de vrijheid bent?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 17 januari 2021 om 14:26:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 17 januari 2021 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 17 januari 2021 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 17 januari 2021 om 12:28:


Maar jij bent ook zelfstandig? In welke branche?



Ik ben zelfstandig psycholoog.

Ik merk overigens geen enkele toename van depressiviteit onder ontslagen horeca werknemers. Ook de collega's die ik ken en heb gesproken ervaren dat niet. Wellicht is dit te wijten aan het feit dat die doelgroep deze crisis gebruikt om los te komen van de werkdruk die ze voorheen werd opgelegd door uitbaters, en tijd te besteden aan hun gezin en de waarde daarvan in te zien.

Wat ik wel merk is dat mensen een soort van vrijheid ervaren nu de consumptieve maatschappij tot een halt is gekomen. Ze voelen niet meer de druk om hun huis om te toveren tot een bladzijde uit een gesponsord woonmagazine of te worden overspoeld door marketingactiviteiten.

Desalniettemin ging mijn betoog vooral om die groep te steunen die het nu het meest hard nodig heeft: de medewerkers in de zorg.



Interessant om te lezen. In mijn werk (ook psycholoog, maar in het forensische ambulante veld) zie ik ook geen enorme toename van depressieve klachten. Wel frustratie, achterdocht (steeds meer mensen geloven dat er van alles achter zit, dat Corona een hoax/complot is) en vooral stress. ZZP-ers hebben het moeilijker, maar men houdt wel vol. De teams die meer bij de mensen thuis komen zien wel wat anders: toegenomen crises en ontregelende psychiatrische patienten die geen dagbesteding en structuur meer hebben. De kwetsbaardere groepen en gezinnen worden echt wel hard geraakt door die voortdurende maatregelen.
Ik denk dat de belasting voor een deel van de zorgmedewerkers onevenredig groot is, maar denk dat er ook wel veel verborgen leed is..



Die beelden komen dus overeen.

Vanuit menselijk gedrag gaat men altijd op zoek naar 'gelijkgestemden' omdat ze zich dan gehoord voelen. Daar komt de invloed van social media om de hoek, die spelen slim in op de behoeften van mensen.

Ik merk vooral dat mensen al lang een weg hebben gevonden in deze situatie. Ze zien er ook de voordelen van in, én dat de ze het eigenlijk zo slecht nog niet hebben. Het zou mij niets verbazen als het aantal echtscheidingen de komende 7 jaar juist sterk afneemt.

Ik denk ook dat er nog veel verborgen leed is, maar ik weet niet of dat voor de crisis minder was.

Het idee "ik wordt het hardst geraakt van iedereen" is een menselijke reflex. Ter ondersteuning van die reflex gaan we op zoek naar gelijkgestemden. Het is de kunst om mensen te laten kennismaken met anderen zodat ze zien dat zij niet altijd het hardst geraakt worden. Het normatieve en empathische perspectief moeten opnieuw worden bepaald.



Officiele instanties spreken dit allemaal tegen wat jij beweert. Nog nooit zoveel jeugd met psychische klachten. Nog nooit zoveel opnames. Steeds meer pogingen tot zelfdoding en daadwerkelijk uit het leven gestapt.

Telefoons bij hulp organisaties staan roodgloeiend over kindermishandeling, echtelijk geweld, depressiviteit etc etc..

Vanmiddag tijdens het debat werd dit ook regelmatig aangehaald en erkend. Maar volgens jou valt het allemaal wel mee en moeten we onze reflexen bijstellen. Daarbij ons normatieve en empathische perspectieven even opnieuw bepalen en dan is alles opgelost.
En bovenal alle het verborgen leed was er al voor de crisis dus waar maken we ons eigenlijk druk om.

Welkom in de wereld van sprookjes en fabeltjes.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 21 januari 2021 om 20:45:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 21 januari 2021 om 20:28:

Ik zie het gewoon echt heel anders. Ik geloof gewoon niet wat jij denkt dat er te gebeuren staat. Dat kan toch ook?



Wat zie je anders?

Ze hebben het constant over ''Build Back Better'' en ''Great Reset'', maar noemen de gewone man een complotgekkie als hij over ''Build Back Better'' en ''Great Reset'' begint. Wat is dit voor een gedrag? Ga jij dan niet even flink achter je oren krabben?

Kijk eens op de website van World Economic Forum en zoek naar ''Great Reset''. Je krijgt dan toch enorme jeuk als je voor de vrijheid bent?



Het zijn toch gewoon hele normale termen? De kwade bedoelingen die erachter zitten zijn er toch later bij gehaald? Dat is prima, al er mensen zijn die dat ervan maken; ik geloof dat gewoon niet. Snode plannen presenteer je doorgaans niet aan de hele wereld lijkt me. En de inzet van een Pandemie om de economie wereldwijd te mollen en iedereen onder de duim te krijgen, vind ik zo ongeloofwaardig, daar gaat niets op internet mij van overtuigen. Internet is wat mij betreft sowieso een grote fuik met desinformatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 21 januari 2021 om 21:30:

En de inzet van een Pandemie om de economie wereldwijd te mollen en iedereen onder de duim te krijgen, vind ik zo ongeloofwaardig, daar gaat niets op internet mij van overtuigen. Internet is wat mij betreft sowieso een grote fuik met desinformatie.



Daarom stuur ik je ook niet naar een vaag YouTube kanaal, maar naar de website van het World Economic Forum. De term "Great Reset" komt van het World Economic Forum van Klaus Schwab.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 21 januari 2021 om 21:45:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 21 januari 2021 om 21:30:

En de inzet van een Pandemie om de economie wereldwijd te mollen en iedereen onder de duim te krijgen, vind ik zo ongeloofwaardig, daar gaat niets op internet mij van overtuigen. Internet is wat mij betreft sowieso een grote fuik met desinformatie.



Daarom stuur ik je ook niet naar een vaag YouTube kanaal, maar naar de website van het World Economic Forum. De term "Great Reset" komt van het World Economic Forum van Klaus Schwab.



Ja die vent van 84 met zn agenda die al 30 jaar slapend is.

Maar goed. Stel dat er een great reset aankomt. Wat betekent dat dan voor jou? Ben je je huis kwijt, moet je op straat leven? Is er nog wel een straat of hebben ze alle klinkers gestolen?

Wat gebeurd er nou precies?

Want het enige waar die gasten het over hebben is de torenhoge wereldwijde schuldenlast gekoppeld aan de Dollarkoers. En een backup valuta.

Nou dat is er al en dat zijn de Etherreals en Bitcoins.

En zolang je 180 miljoen dollar aan digitale munten kunt verliezen omdat je je wachtwoord niet meer weet en nog maar twee pogingen hebt voordat het zichzelf voorgoed vernietigd, zal die omwisseling van munteenheid nog wel even op zich wachten.

Ik voorspel je: dat maakt Schwab niet meer mee en ik en jij ook niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 januari 2021 om 20:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 17 januari 2021 om 14:26:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 17 januari 2021 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 17 januari 2021 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 17 januari 2021 om 12:28:


Maar jij bent ook zelfstandig? In welke branche?



Ik ben zelfstandig psycholoog.

Ik merk overigens geen enkele toename van depressiviteit onder ontslagen horeca werknemers. Ook de collega's die ik ken en heb gesproken ervaren dat niet. Wellicht is dit te wijten aan het feit dat die doelgroep deze crisis gebruikt om los te komen van de werkdruk die ze voorheen werd opgelegd door uitbaters, en tijd te besteden aan hun gezin en de waarde daarvan in te zien.

Wat ik wel merk is dat mensen een soort van vrijheid ervaren nu de consumptieve maatschappij tot een halt is gekomen. Ze voelen niet meer de druk om hun huis om te toveren tot een bladzijde uit een gesponsord woonmagazine of te worden overspoeld door marketingactiviteiten.

Desalniettemin ging mijn betoog vooral om die groep te steunen die het nu het meest hard nodig heeft: de medewerkers in de zorg.



Interessant om te lezen. In mijn werk (ook psycholoog, maar in het forensische ambulante veld) zie ik ook geen enorme toename van depressieve klachten. Wel frustratie, achterdocht (steeds meer mensen geloven dat er van alles achter zit, dat Corona een hoax/complot is) en vooral stress. ZZP-ers hebben het moeilijker, maar men houdt wel vol. De teams die meer bij de mensen thuis komen zien wel wat anders: toegenomen crises en ontregelende psychiatrische patienten die geen dagbesteding en structuur meer hebben. De kwetsbaardere groepen en gezinnen worden echt wel hard geraakt door die voortdurende maatregelen.
Ik denk dat de belasting voor een deel van de zorgmedewerkers onevenredig groot is, maar denk dat er ook wel veel verborgen leed is..



Die beelden komen dus overeen.

Vanuit menselijk gedrag gaat men altijd op zoek naar 'gelijkgestemden' omdat ze zich dan gehoord voelen. Daar komt de invloed van social media om de hoek, die spelen slim in op de behoeften van mensen.

Ik merk vooral dat mensen al lang een weg hebben gevonden in deze situatie. Ze zien er ook de voordelen van in, én dat de ze het eigenlijk zo slecht nog niet hebben. Het zou mij niets verbazen als het aantal echtscheidingen de komende 7 jaar juist sterk afneemt.

Ik denk ook dat er nog veel verborgen leed is, maar ik weet niet of dat voor de crisis minder was.

Het idee "ik wordt het hardst geraakt van iedereen" is een menselijke reflex. Ter ondersteuning van die reflex gaan we op zoek naar gelijkgestemden. Het is de kunst om mensen te laten kennismaken met anderen zodat ze zien dat zij niet altijd het hardst geraakt worden. Het normatieve en empathische perspectief moeten opnieuw worden bepaald.



Officiele instanties spreken dit allemaal tegen wat jij beweert. Nog nooit zoveel jeugd met psychische klachten. Nog nooit zoveel opnames. Steeds meer pogingen tot zelfdoding en daadwerkelijk uit het leven gestapt.

Telefoons bij hulp organisaties staan roodgloeiend over kindermishandeling, echtelijk geweld, depressiviteit etc etc..

Vanmiddag tijdens het debat werd dit ook regelmatig aangehaald en erkend. Maar volgens jou valt het allemaal wel mee en moeten we onze reflexen bijstellen. Daarbij ons normatieve en empathische perspectieven even opnieuw bepalen en dan is alles opgelost.
En bovenal alle het verborgen leed was er al voor de crisis dus waar maken we ons eigenlijk druk om.



Nou. Neem maar van mij aan (of van Robbert) dat het niet exponentieel meer is als in 2019 of in 2018. Mensen zijn misschien nu iets meer geneigd om hulp te zoeken. Dat zou net zo goed kunnen komen omdat daar nog steeds een taboe op rust en er nu een "goed" excuus is.

Die cijfers zijn er allemaal nog niet, en zonder die cijfers lopen we flink op de feiten vooruit. Net als hier op het forum, worden er in de politieke discussie enorm veel zaken bijgehaald om een punt te maken.

En inderdaad, de spijker op zn kop, het was er al. Het is niet nieuw (door de coronacrisis).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 21 januari 2021 om 22:47:

(...) Net als hier op het forum, worden er in de politieke discussie enorm veel zaken bijgehaald om een punt te maken. (...)



Een goed verstaander (lezer) prikt daar doorgaans doorheen en weet op een objectieve, rationele wijze te associëren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2021 om 22:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 21 januari 2021 om 22:47:

(...) Net als hier op het forum, worden er in de politieke discussie enorm veel zaken bijgehaald om een punt te maken. (...)



Een goed verstaander (lezer) prikt daar doorgaans doorheen en weet op een objectieve, rationele wijze te associëren.


Inderdaad, en dat doe ik ook.

Maar vermoeiend is het soms wel.

 

+1/-0

https://www.youtube.com/watch?v=RWCRKl3ZAKg&feature=share&fbclid=IwAR1u-2QzQ5vojc_UQCoqc-tYz2wDPUpQidcL47gOUkM4xBX5ze5kQ1mQNeIlink

Massavorming! Ik adviseer iedereen eens de moeite te nemen hiernaar te luisteren. Voor mij een bevestiging van wat ik al langer zie.

 

+2/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

forumillustratie

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Wat is dat voor vaccinatie? Tegen hondsdolheid?!

 

+1/-0

Treurig wat er plaats heeft gevonden vandaag, en dan met name in Eindhoven. Door het coronabeleid hebben heel veel mensen en bedrijven het moeilijk (of gaan zelfs ten onder), en dan zie je vandaag mensen winkels plunderen. De zorgen die ik, Tackle en andere mensen hebben worden op deze manier lekker de nek omgedraaid, want de rellende hooligan (die in naam van de anti-lockdown protest heeft ''gestreden'') en de bezorgde burger zijn allebei ''wappies'' in de ogen van de establishment.

 

+2/-0

*

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 24 januari 2021 om 20:28:

Treurig wat er plaats heeft gevonden vandaag, en dan met name in Eindhoven. Door het coronabeleid hebben heel veel mensen en bedrijven het moeilijk (of gaan zelfs ten onder), en dan zie je vandaag mensen winkels plunderen. De zorgen die ik, Tackle en andere mensen hebben worden op deze manier lekker de nek omgedraaid, want de rellende hooligan (die in naam van de anti-lockdown protest heeft ''gestreden'') en de bezorgde burger zijn allebei ''wappies'' in de ogen van de establishment.



Volgens GroenLinks "leider" en klimaatdrammer Jesse Klaver is het allemaal de schuld van Wilders en Baudet.
Wat er zaterdag en gisteren is gebeurd is op geen enkele manier goed te praten. Heeft ook weinig met de normale kritische mensen te maken.
Deze groepen duiken overal op waar men kan rellen. Alleen met name gisteren had de harde kern meer meelopers dan anders. En het gebruikte geweld was heftiger dan anders. Het was ook een vorm van actie-reactie.

Ook de politie liet zich niet onbetuigd met het gebruik van buitensporig geweld.

Als ik gisteravond die politiechef uit Amsterdam zag en aanhoorde dan deed hij ook hele domme uitspraken die boekdelen spreekt hoe men denkt over kritische mensen. Hij had het over naieve protesterende mensen. Zo worden mensen weggezet als ze kritiek hebben.
Wat begon in Urk, Amsterdam en Stein heeft zich als een olievlek uitgespreid over dit land. Voor het overgrote deel jeugd en jong volwassenen die alleen een 'aanleiding' nodig hebben om uit hun holen te komen om te gaan rellen. De Schilderswijk die gistteravond aansloot in het lange rijtje wijken/steden heeft niets met Corona te maken. Dat tuig heeft al lange tijd geleden de normen en waarden losgelaten, of nooit gehad. Dat pappen en nat houden en thee drinken heeft nog nooit iets goeds gebracht.

En als ik top 5 hypocrieten van dit land Halsema haar verhaal zie doen dan moet ik echt braken. De politie doet niets fout en de romeo's bij de politie bestaan niet. Echt lachwekkend.

We gaan nog hete weken tegemoet.

 

+4/-0

Ik heb niet zo'n moeite met buitensporig geweld. Als je daar niet bent, heb je ook niets te vrezen. Bovendien verlies je voor mij al je rechten als je denkt dat je andere mensen met bakstenen en messen te lijf denkt te kunnen gaan. Protesteren en demonstreren? Prima. Maar als het tijd wordt om op te hoepelen, moet je gewoon gaan. Doe je dat niet, moet je maar voelen. Of het nou vanwege Corona of een andere 'aanleiding' is: dat rellen en gebruik van geweld ben ik helemaal zat. Er kan mij niet hard genoeg tegen worden opgetreden.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:




Vooral meegaan met die ophitsende Baudet. Over meelopen gesproken.
Zoals onze Haagse collegapersoon al zei op youtube: "Er is geen oversterfte, want dat hep Baudet op Facebook gezet".

@tackle: Het zou voor de aardigheid ook gewoon eens leuk zijn als je in jouw stukjes ook het tegengeluid meeneemt. Gewoon voor je objectiviteit ofzo.

Gelukkig is dat hele verhaal alweer gedebunked:

https://www.bbc.com/news/55017002link

https://theintercept.com/2020/12/08/great-reset-conspiracy/link

Fact check: World leaders are not encouraging a second wave of coronavirus to push a global vaccination strategy, nor an IMF-backed programme to steal everything you own
https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-imf-idUSKBN2761YQlink

https://capx.co/the-great-reset-is-the-latest-conspiracy-fantasy-it-will-not-be-the-last/link

https://www.adl.org/blog/the-great-reset-conspiracy-flourishes-amid-continued-pandemiclink

https://www.thesun.co.uk/news/13257235/bizarre-new-covid-conspiracy-theory/link

How to debunk The Great Reset - 11 fatal flaws
https://www.youtube.com/watch?v=LdlbmGBwRHA&ab_channel=BreakingWokelink

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 januari 2021, 13:44:40.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus