Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65

PSV is gewoon uitgeschakeld door de slechtste ploeg ooit in de groepsfase CL :D

Ben heel erg benieuwd naar zondag, kan wel eens een doelpuntrijke editie worden van Ajax-PSV.

 

+2/-0

Hoofdreden dat PSV toen uitgeschakeld werd is natuurlijk ook dat Luuk de Jong plan A, B, C en D is.
Daarna winnen ze wel van de mindere goden in NL zonder echte spits, of Xavi Simons in een vrije rol.

Maar komende zondag ga je het centraal niet redden met Timber en Blind centraal, dan heb je Bassey daar nodig.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 01 november 2022 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 31 oktober 2022 om 11:35:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 oktober 2022 om 18:47:

Met Simons, Madueke, Gakpo en Luuk de Jong voorin ga je in de Eredivisie veel wedstrijden winnen.
Ajax kan maar beter een gaatje slaan door thuis te winnen.
Het zelfvertrouwen is ook groeiende in Eindhoven.



Dit Ajax is helaas een ideale tegenstander voor dit PSV.



Ajax is kansloos tegen psv met deze trainer en zijn "visie" op het spel.



Daar ben ik dus ook bang voor.

Ajax is zeker niet minder dan PSV, eerder beter, maar de manier waarop wij spelen en hoe Schreuder het neerzet is kaasje voor die lampen.

Ze zijn supersnel in de omschakeling en enorm kopsterk....tja....en ze schromen niet om massaal in te zakken.

Als we dan ook nog een persoonlijk foutje maken is het kassa.

Ik heb weinig vertrouwen in Schreuder dat hij de juiste tactiek vindt om toch dominant te spelen en tegelijk de deur achterin wat dichter te houden.

 

+5/-0

Dit maakt de dag meer dragelijk, we hebben er geen ruk aan omdat we na de winterstop ten onder gaan, maar ik heb wel een kleine glimlach op mijn hoofd weer. De calimero's weer ten onder.... Mooi man die zure machteloze Bruggink.

 

+3/-0

Pluim voor AZ, dat heeft echt een prima wedstrijd gespeeld. Zeer goede organisatie en balvast, veel goede voetballende oplossingen en de kansen gepakt waar die er lagen. Paar keer slordig voorin (m.n. Odgaard had vaker mensen weg kunnen sturen), maar dit kan te maken hebben met het feit dat de aanvallers steeds uitstekend het aanvallende gevaar van PSV meehielpen te neutraliseren.

PSV was geduldig en kreeg een paar kansjes, maar bleek net als in de ArenA voetballend echt geen wonderploeg. Dat ze wonnen in de ArenA lag dan ook met name aan Ajax, dat twee doelpunten cadeau gaf. Voor de rest creëerden ze ook niks. Maakt het des te pijnlijker dat we niet gewoon 4-10 punten voor staan nu. Ajax moet het echt bij zichzelf zoeken, want zowel PSV als Feyenoord zijn nog lang niet stabiel genoeg om beter te zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 02 november 2022 om 13:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 01 november 2022 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 31 oktober 2022 om 11:35:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 oktober 2022 om 18:47:

Met Simons, Madueke, Gakpo en Luuk de Jong voorin ga je in de Eredivisie veel wedstrijden winnen.
Ajax kan maar beter een gaatje slaan door thuis te winnen.
Het zelfvertrouwen is ook groeiende in Eindhoven.



Dit Ajax is helaas een ideale tegenstander voor dit PSV.



Ajax is kansloos tegen psv met deze trainer en zijn "visie" op het spel.



Daar ben ik dus ook bang voor.

Ajax is zeker niet minder dan PSV, eerder beter, maar de manier waarop wij spelen en hoe Schreuder het neerzet is kaasje voor die lampen.

Ze zijn supersnel in de omschakeling en enorm kopsterk....tja....en ze schromen niet om massaal in te zakken.

Als we dan ook nog een persoonlijk foutje maken is het kassa.

Ik heb weinig vertrouwen in Schreuder dat hij de juiste tactiek vindt om toch dominant te spelen en tegelijk de deur achterin wat dichter te houden.



Er zat al geen tactiek in het aankoopbeleid laat staan afstelling. Daarmee vlogen we al half uit de bocht terwijl de competitie nog moest beginnen. Daarbij en opvolgend heeft Schreuder idem geen doordacht plan. Kan geen creative patronen in de ploeg brengen waarvan een stijgende lijn zichtbaar had moeten worden. Noch valt er iets van de hand van te bespeuren. Schreuder is in feite blijven hangen. Is het gebleven voor wat het waard is.

Tot slot plaats ik het volgende nog even op citaat;

Vraag: Toine van Peperstraten, ESPN; ''Voel je het heet onder je voeten worden..?''

Antwoord Alfred Schreuder;

''Nee echt niet. Daar loop ik te lang voor mee. Ik weet natuurlijk wel hoe mechanismes kunnen werken maar ben ik er totaal niet mee bezig. Ik ben bezig met het feit wat ik moet doen. Dat is proberen de spelers goed voor te bereiden op Emmen. Dat is het enige wat ik in de hand heb.''

- Sportpark Meerdijk, Emmen, 12-11-'22, omstreeks 18:32 uur

 

+1/-0

Nou Feyenoord in een zetel naar het kampioenschap, dat kan niet anders.
Ik kan me niet voorstellen dat Psv het gemis van Gakpo kan compenseren.
Vanuit hun perspectief zo dom om die nu te verkopen.
Met de huidige chaos bij Ajax lag de titel eindelijk weer voor het oprapen in Eindhoven.
De financieel nood moet echt heel hoog zijn geweest anders is dit niet te verklaren.
Gakpo zelf zal toch ook graag met een kampioenschap afscheid hebben genomen, tenminste zo`n jongen lijkt het me wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 27 december 2022 om 13:31:

Nou Feyenoord in een zetel naar het kampioenschap, dat kan niet anders.
Ik kan me niet voorstellen dat Psv het gemis van Gakpo kan compenseren.
Vanuit hun perspectief zo dom om die nu te verkopen.
Met de huidige chaos bij Ajax lag de titel eindelijk weer voor het oprapen in Eindhoven.
De financieel nood moet echt heel hoog zijn geweest anders is dit niet te verklaren.
Gakpo zelf zal toch ook graag met een kampioenschap afscheid hebben genomen, tenminste zo`n jongen lijkt het me wel.


Nu was waarschijnlijk de beste kans op de hoogste transfersom. Transfer in de winter plus een aantal gehypte doelpunten op het WK.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 27 december 2022 om 13:31:

Nou Feyenoord in een zetel naar het kampioenschap, dat kan niet anders.
Ik kan me niet voorstellen dat Psv het gemis van Gakpo kan compenseren.
Vanuit hun perspectief zo dom om die nu te verkopen.
Met de huidige chaos bij Ajax lag de titel eindelijk weer voor het oprapen in Eindhoven.
De financieel nood moet echt heel hoog zijn geweest anders is dit niet te verklaren.
Gakpo zelf zal toch ook graag met een kampioenschap afscheid hebben genomen, tenminste zo`n jongen lijkt het me wel.



Iedereen wil graag met een kampioenschap afscheid nemen, maar ben je bereid daarvoor een droomtransfer en miljoenen Euro's te laten liggen? Ook met Gakpo en Simons staat PSV vooralsnog 3e. De zekerheid dat ze de titel zouden pakken was er ook met hem niet.

Voetbal is daarnaast grillig. Ajax eindigde zeer slecht, maar stel dat Ziyech en een keeper komen, dan kan alles zomaar omdraaien. Zelfs met Schreuder. En ook Feyenoord kan instorten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 december 2022 om 16:34:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 27 december 2022 om 13:31:

Nou Feyenoord in een zetel naar het kampioenschap, dat kan niet anders.
Ik kan me niet voorstellen dat Psv het gemis van Gakpo kan compenseren.
Vanuit hun perspectief zo dom om die nu te verkopen.
Met de huidige chaos bij Ajax lag de titel eindelijk weer voor het oprapen in Eindhoven.
De financieel nood moet echt heel hoog zijn geweest anders is dit niet te verklaren.
Gakpo zelf zal toch ook graag met een kampioenschap afscheid hebben genomen, tenminste zo`n jongen lijkt het me wel.



Iedereen wil graag met een kampioenschap afscheid nemen, maar ben je bereid daarvoor een droomtransfer en miljoenen Euro's te laten liggen? Ook met Gakpo en Simons staat PSV vooralsnog 3e. De zekerheid dat ze de titel zouden pakken was er ook met hem niet.

Voetbal is daarnaast grillig. Ajax eindigde zeer slecht, maar stel dat Ziyech en een keeper komen, dan kan alles zomaar omdraaien. Zelfs met Schreuder. En ook Feyenoord kan instorten.




Precies, moeten alles wel een beetje in perspectief zien en niet direct enorme conclusies gaan trekken. Eerst nog maar eens afwachten wat er bij alle 3 de clubs op transfergebied gaat gebeuren. Daarnaast heeft Feyenoord er een handje van ,dat wanneer er hoop is op een titel, het doorgaans volledig instort. Sowieso zou het een blamage zijn mocht Psv en Ajax de titel aan Feyenoord moeten laten. Zelfs met Schreuder zie ik dat niet gebeuren B)

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 27 december 2022 om 18:24:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 december 2022 om 16:34:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 27 december 2022 om 13:31:

Nou Feyenoord in een zetel naar het kampioenschap, dat kan niet anders.
Ik kan me niet voorstellen dat Psv het gemis van Gakpo kan compenseren.
Vanuit hun perspectief zo dom om die nu te verkopen.
Met de huidige chaos bij Ajax lag de titel eindelijk weer voor het oprapen in Eindhoven.
De financieel nood moet echt heel hoog zijn geweest anders is dit niet te verklaren.
Gakpo zelf zal toch ook graag met een kampioenschap afscheid hebben genomen, tenminste zo`n jongen lijkt het me wel.



Iedereen wil graag met een kampioenschap afscheid nemen, maar ben je bereid daarvoor een droomtransfer en miljoenen Euro's te laten liggen? Ook met Gakpo en Simons staat PSV vooralsnog 3e. De zekerheid dat ze de titel zouden pakken was er ook met hem niet.

Voetbal is daarnaast grillig. Ajax eindigde zeer slecht, maar stel dat Ziyech en een keeper komen, dan kan alles zomaar omdraaien. Zelfs met Schreuder. En ook Feyenoord kan instorten.




Precies, moeten alles wel een beetje in perspectief zien en niet direct enorme conclusies gaan trekken. Eerst nog maar eens afwachten wat er bij alle 3 de clubs op transfergebied gaat gebeuren. Daarnaast heeft Feyenoord er een handje van ,dat wanneer er hoop is op een titel, het doorgaans volledig instort. Sowieso zou het een blamage zijn mocht Psv en Ajax de titel aan Feyenoord moeten laten. Zelfs met Schreuder zie ik dat niet gebeuren B)



PSV vangt zo'n 45 miljoen maar dat geld gaat rechtstreeks in de exploitatie. Ze hebben al tot twee keer toe de laatste jaren een fikse kapitaalinjectie toegeschoven gekregen en nog zitten ze in de problemen. Ze kondigen nu een kostenverlaging van 15 miljoen per jaar aan. Ik zie ze geen spectaculaire aankopen meer doen derhalve. Zonder Gakpo lever je enorm veel rendement in. Ze kunnen dat een beetje opvangen met een El Ghazi in vorm maar weten dat het bij hem toch allemaal uiteindelijk nét niet is. Hoe goed hij soms bij momenten ook lijkt.

Ajax kan makkelijk kampioen worden als ze doen wat ze moeten doen. Maar met Schreuder als coach zie ik het echter toch niet zo zonnig in. Als hij het logisch neerzet is Ajax niet te stoppen voor Feyenoord en PSV. Maar ja.....

Dit bericht is gewijzigd op 29 december 2022, 12:29:10.

 

+4/-1

Als Schreuder het logisch neerzet..

Dat zou dan de eerste keer zijn.

 

+3/-0

En meteen laat PSV weer twee punten liggen en eigenlijk mochten ze ook geen aanspraak maken op meer. Zoals ik al het gehele seizoen roep: Feyenoord is de grote concurrent.

Hoewel de jeugd bij PSV best aardig is balanceren ze op een dun draadje. Met hun financiële beperkingen en gebrek aan creativiteit en klasse op het veld stevenen ze af op meer magere jaren.

Hoewel natuurlijk Ajax daarvan zou moeten profiteren om een monopolie op de Eredivisie te claimen kan het zo maar zijn dat Feyenoord langzaam uit het dal kruipt en de komende jaren een serieuze titelpretendent wordt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 10 januari 2023 om 22:47:

Wij hebben dan wel Schreuder,maar RvN is ook geen tactisch wonder zeg maar...die snapt er ook weinig van ....


Leuk en aardig, maar dan wordt Feyenoord gewoon kampioen dit seizoen.

 

+1/-0

Of Ajax nu goed doet of niet, mag natuurlijk wel gewoon gezegd worden dat Psv natuurlijk wel erg geholpen is met die belachelijke rode kaart voor Fortuna.....kom op zeg, dat kan je niet eens proberen recht te lullen....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 15 januari 2023 om 16:12:

Of Ajax nu goed doet of niet, mag natuurlijk wel gewoon gezegd worden dat Psv natuurlijk wel erg geholpen is met die belachelijke rode kaart voor Fortuna.....kom op zeg, dat kan je niet eens proberen recht te lullen....



Tja gelukkig was de pingel in dezelfde lijn. Geen intentie om te doen wat het uiteindelijk wordt, maar hij raakt hem wel. Net zoals die rode kaart voor fortuna, ik geloof niet dat hij de bedoeling had hem zo te raken. Die jongen wil een blok zetten en zichzelf er stevig voorzetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 15 januari 2023 om 16:12:

Of Ajax nu goed doet of niet, mag natuurlijk wel gewoon gezegd worden dat Psv natuurlijk wel erg geholpen is met die belachelijke rode kaart voor Fortuna.....kom op zeg, dat kan je niet eens proberen recht te lullen....



Ik zou weleens een overzicht willen zien van hoe vaak PSV bij een achterstand tegen een kleinere club al ver voor tijd tegen tien man komt te staan. Voor mijn gevoel komt dat ieder seizoen wel een aantal keren voor.

Andersom mogen kleinere clubs tegen Ajax overtredingen blijven maken, er volgt nooit rood. Ook niet bij schoolvoorbeelden daarvan. Dit seizoen bijvoorbeeld bij Utrecht, RKC en AZ. Uit mijn hoofd.
Als het PSV betreft trekken ze die kaart wel altijd.

En daarnaast is er geen topclub die in toppers zo vaak met tien man komt te staan dan Ajax. Ik zou daar ook graag statistieken van willen zien. Het is bizar.

 

+1/-0

Mandueke dus ook verkocht. Zou er geen geld meer zijn geweest om vervanger van Gakpo te kunnen halen? Er zou niemand meer weg gaan deze transferperiode volgens RvN...

Bij Psv zit het ook niet goed iig, dat lijkt me duidelijk. Nu had je de kans om te kunnen profiteren van een zwalkend Ajax , maar die kans wordt wel steeds kleiner zo. Ik vind het prima hoor B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 16 september 2022 om 18:08:

Het ziet er steeds meer naar uit dat ze in zwaar weer zitten financieel gezien. Het viel al op dat er voornamelijk gehuurd werd en met het nieuws op laatste moment dat Psv 1 grote uitgaande transfer nodig heeft om alleen al komend jaar lucht te hebben, benadrukt dat nogmaals. Ergens gelezen dat ze ieder seizoen met -45 miljoen beginnen. Ook bij Ajax zal er wel zoiets vergelijkbaars zijn, echter is ons eigen vermogen enorm en Psv heeft wat kleingeld. Dan speel je wel erg hoog spel zonder ' backup' . Maar dat heeft Psv altijd gedaan en zijn ze al eens door het oog vd naald gekropen. Echter is er nu niets meer te verkopen of te verzinnen, terwijl ze wel op dezelfde voet doorgaan naar het zich laat aanzien. Bij Psv roepen(hopen op) ze wel dat het bij Ajax moet gaan klappen met onze uitgaven, maar men zou zich beter druk maken om de situatie daar, ook gezien het feit als je naar de waarde vd selectie op het veld kijkt.



Je had het helemaal bij het juiste eind. In deze winter Gakpo en Madueke verkocht. Voor aanzienlijke bedragen weliswaar, maar de vervangers waar over gesproken wordt zijn huurlingen. Het is dus duidelijk dat PSV noodgedwongen een paar stappen terug doet en dat dit het nieuwe beleid is waarvoor John de Jong moest wijken. De ambities in Eindhoven gaan even in de vrieskist. Waarschijnlijk een paar seizoenen extra zonder CL-voetbal en dito inkomsten.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV