Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - Willem II

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Dinsdag 15 september om 20.00

We gaan voor een flinke reeks met (lekkere) overwinningen!

+2/-0

Hopelijk niet te veel rouleren en gewoon een gedegen elftal opstellen.
Graag zie ik Ouazane op linksbuiten, Rosa op rechtsback en Berghuis op de tribune.

+2/-0

Ben benieuwd wie er zullen starten. Michel heeft zaterdag al heel bewust wat keuzes gemaakt met het oog op het drukke programma deze week denk ik. Janse, Klaassen, Gloukh, Ouazane, Rosa, Rijndal, Leonardo en Dolberg maken allemaal wel kans op een basisplaats of een noemenswaardig aantal minuten. Maar ik ben vooral benieuwd naar wat er gebeurt met Amrabat en Kehrer. Vraag is hoe belastbaar die twee al zijn.

+2/-0

We moeten winnen. Baas en Kehrer weer samen om iets op te bouwen. Tsygankov speeltijd op rechtsbuiten geven. En dat soort dingen.

+1/-0

Ik hoop vurig dat Klaassen weer op de bank begint.

+1/-0

Ik zou zo beginnen:

Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 september 2026 om 01:32:

Ik zou zo beginnen:
Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

Waarom zou je Brandt en Ouazane niet omdraaien?

+1/-0

Zo'n uit overwinning van 1-5 afgelopen weekend smaakt natuurlijk naar meer.

Ondanks dat Willem 2 een puntje in Alkmaar heeft afgesnoept verwacht ik vandaag een (ge)makkelijke zege. Op elke positie lijkt Ajax sterker dan Willem 2.

Fitheid e.d. (in de 2e helft) is denk ik dit seizoen niet meer ter sprake. Het zit ook voornamelijk in de koppies en Ajax (her)aanvangt de Europese wedstrijden pas in Oktober. Exact vanaf vandaag pas over een maand.

Een snelle goal kan misschien weer een doelpunten festijn veroorzaken.

+2/-0

Hopelijk is Tolu fit en wordt hij opgesteld. Willem 2 zal wel in en voor de eigen zestien gaan liggen, dan is Tolu wel lekker om wat te forceren. Maar zie Michel zomaar Leonardo een basisplaats geven, lijkt me niet echt lekker potje voor hem. Snel scoren is het devies en dan wordt het ook een simpele en grote overwinning.

+1/-0

Sevic schreef op 15 september 2026 om 07:30:

Ik zou zo beginnen:
Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

Omdat ik ze beter tot hun recht vind komen op de posities welke ik ze geef in plaats van andersom.

+1/-0

Ik zou zo beginnen:
Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

Redelijk eens, zou alleen Janse voor Baas doen.

+1/-0

Wie zou er op de positie van Gloukh kunnen, ik vind zelf dat hij geen basisplaats verdient. Hij heeft genoeg kans(en) gehad.

+1/-1

Kiki schreef op 15 september 2026 om 09:41:

Ik zou zo beginnen:
Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

Omdat ik ze beter tot hun recht vind komen op de posities welke ik ze geef in plaats van andersom.

Waarom?

+1/-0

Sevic schreef op 15 september 2026 om 10:13:

Ik zou zo beginnen:
Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

Waarom?

Het zijn eigenlijk 3 gasten die allemaal het beste als middenvelder zijn en minder zijn als linksbuiten. Gloukh maakt een matige indruk als lb, dus die valt in die zin al af. Dan is het kiezen tussen Brandt en Ouazane. Aangezien Julian meestal middenvelder is en Abdellah linksbuiten, kan ik het me wel voorstellen dat mensen deze variant een keer willen zien.

+1/-1

Sevic schreef op 15 september 2026 om 10:13:

Ik zou zo beginnen:
Ter Stegen
Rosa
Kehrer
Baas
Henrique
Amrabat
Ouazane
Tsygankov
Gloukh
Brandt
Arokodare

Waarom?

Ouazane heeft een beter rendement wanneer hij als middenvelder speelt dan linksbuiten. Brandt heeft veel meer ervaring en geen minder rendement op linksbuiten t.o.v. middenveld. Hij trekt vaak naar links toe. Er valt iets voor te zeggen om Ouazane op 10 te zetten en dan naast Amrabat Mokio. Tegen Willem II zou ik het wel aandurven om een wat meer aanvallend, voetbaltechnisch middenveld neer te zetten. Als het werkt, dan heb je gelijk ook iets heel erg moois. Ouazane komt er vaak voetballend goed uit. Hij staat zijn mannetje op het middenveld.

+3/-0

Misschien toch maar starten met Leonardo om hem toch ritme op te doen, als hij faalt dan kan je nog altijd Tolu inbrengen

+2/-0

Kiki schreef op 15 september 2026 om 10:59:

Ouazane heeft een beter rendement wanneer hij als middenvelder speelt dan linksbuiten. Brandt heeft veel meer ervaring en geen minder rendement op linksbuiten t.o.v. middenveld. Hij trekt vaak naar links toe. Er valt iets voor te zeggen om Ouazane op 10 te zetten en dan naast Amrabat Mokio. Tegen Willem II zou ik het wel aandurven om een wat meer aanvallend, voetbaltechnisch middenveld neer te zetten. Als het werkt, dan heb je gelijk ook iets heel erg moois. Ouazane komt er vaak voetballend goed uit. Hij staat zijn mannetje op het middenveld.

Laat Ouazane en Brandt maar lekker veel van positie switchen, en ook als Gloukh een van de twee zou vervangen. Alleen met Klaassen op 10 heb je een echte linksbuiten nodig die een voorzet kan geven, want die heeft dat gevoel voor ruimte en de goal, en nauwelijks een meerwaarde aan de bal.

+2/-0

De opstelling:

Dolberg
Gloukh - Brandt - Berghuis
Mokio - Klaassen
Wijndal - Baas - Kehrer - Rosa
Paes

+1/-0

Word nu al gestoord van die trainer met zijn keuzes....
Waarom Wijndal? Die loopt de deur uit.
Gloukh op linksbuiten werkt niet.... Echt ongelooflijk

+2/-0

Volgens mij is de bank sterker, wel een brede selectie zo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - Willem II