Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 maart 2025 om 13:29:

Heb er weinig vertrouwen meer in met Rosa in de basis en dat tegen Lang. Berghuis begrijp ik ook niet helemaal. Hij is niet bepaald in vorm.

Rechterkant is nu te zwak.

Nou ja, ergens snap ik het wel. Traoré heb je alleen iets aan als je op de helft van de tegenstander speelt, wat vandaag niet gaat gebeuren. Hij is ook niet de man van de goede lange trappen. Loopvermogen heeft hij ook al niet.

Dat laatste heeft Berghuis ook niet, maar die heeft in ieder geval nog het vermogen om een bal snel in de diepte te geven op vertrekkende aanvallers/middenvelders.

Dat de kant van Rosa de kant wordt waar het gaat gebeuren, moge duidelijk zijn. Hopelijk krijgt ie Lang op de kast en zoekt ie veelvuldig de sprint naar voren bij balveroveringen.

+2/-0

Ik had gewoon met Traore, of Edvardsen, gespeeld. Nu geef je eigenlijk al aan dat je niet wilt gaan domineren. En dan heb je aan Berghuis helemaal niks, nog los van dat je er in het algemeen al weinig aan hebt. In de Arena wonnen we juist omdat we druk gingen zetten en wilden voetballen.

+1/-0

Ik heb niet het gevoel dat we gaan verliezen. Maar wat een kans mist Brobbey net 🤦‍♂️

+2/-0

Assist Rosa.

Altijd al een topspeler gevonden.

+2/-0

Quido schreef op 30 maart 2025 om 14:30:

Ik had gewoon met Traore, of Edvardsen, gespeeld. Nu geef je eigenlijk al aan dat je niet wilt gaan domineren. En dan heb je aan Berghuis helemaal niks, nog los van dat je er in het algemeen al weinig aan hebt. In de Arena wonnen we juist omdat we druk gingen zetten en wilden voetballen.

Moet wel zeggen dat PSV die dag heel slecht voor de dag kwam. Als we vandaag gaan proberen te domineren worden we denk ik afgeslacht.

+1/-0

Klaassen maakt zijn naam waar; Mister 1-0! 🥰

+3/-0

Het plan klopt. Kijken waar Bosz mee komt in de tweede helft en of wij dat weer weten om te draaien of tegen te houden.

Scheids is ietwat inconsequent en na de 0-1 werd het gerol en gejank van de PSV’ers op het veld en de tribune nog erger. Benieuwd of hij het hoofd koel weet te houden of toch zwicht met belachelijke kaarten of (niet) geven van overtredingen.

+1/-0

Quido schreef op 30 maart 2025 om 15:21:

Het plan klopt. Kijken waar Bosz mee komt in de tweede helft en of wij dat weer weten om te draaien of tegen te houden.

Scheids is ietwat inconsequent en na de 0-1 werd het gerol en gejank van de PSV’ers op het veld en de tribune nog erger. Benieuwd of hij het hoofd koel weet te houden of toch zwicht met belachelijke kaarten of (niet) geven van overtredingen.

Ik zou Brobbey z.s.m. wisselen; die heeft al geel en is dom genoeg een tweede te pakken.

+1/-0

Farioli, doe iets. We voetballen niet meer.

Belachelijke vrije trap. Zwicht ie nu al?

+1/-0

Quido schreef op 30 maart 2025 om 15:42:

Farioli, doe iets. We voetballen niet meer.

Is toch al het hele jaar zo bij een voorsprong dat we stoppen met voetballen en terug plooien?

Dat is de filosofie van Farioli.

+1/-0

Dat ligt vandaag gewoon aan PSV hoor. Ze komen gewoon met een alles of niets mentaliteit uit de kleedkamer. Nu maar hopen op een countertje.

+1/-0

Als we vandaag winnen heeft Rosa zijn transfersom dubbel en dwars terugverdiend.

+2/-0

Zoals verwacht; de tegenstander lijkt beter en boem, 0-2.

+2/-0

Als Feyenoord straks wint en later in de week de inhaalwedstrijd ook, komen ze op 5 punten van PSV met nog een onderlinge wedstrijd voor de boeg. Het gaat nog spannend worden om plek 2.

+2/-0

s0lido schreef op 30 maart 2025 om 15:58:

Zoals verwacht; de tegenstander lijkt beter en boem, 0-2.

Die blessure van Baas draaide alles om. Daarna was PSV het momentum kwijt.

Nog even volhouden. Er lopen er een paar op hun laatste benen.

+4/-0

Toch ongelijk gekregen met mijn post voor de wedstrijd.

Rosa speelde een goede wedstrijd en Berghuis deed ook zijn werk.

Het stond tactisch weer geweldig en complimnten aan het hele team. PSV kwam er op 15 minuten na niet aan te pas.

Dit mag niet meer mis gaan. Op naar het kampioenschap!!

+5/-0

Ajacieden gefeliciteerd met nr.37🏆🏆

+1/-0

Wat een helden. Vier keer in 1 seizoen een topwedstrijd winnen is een ongekende prestatie. Met name de eerste helft is eigenlijk wel het verhaal van het seizoen. Ja, Ajax kan heel goed verdedigen, maar ze voetballen ook gewoon veel als dat kan, alleen voorin laten ze het te vaak liggen door een gebrek aan kwaliteit daar. Brobbey mist weer een grote kopkans en Godts en Traoré laten het na Brobbey helemaal alleen voor de keeper te zetten. Zeker die pass van Godts was echt een eenvoudige pass. Ook wat andere aanvallen hadden veel meer op kunnen leveren. Tot Klaassen zijn schot was er geen schot op doel volgens mij.

Het eerste kwartier na rust sta je wel zwaar onder druk, maar uiteindelijk heb je maar weinig kansen weggegeven. En ik weet niet of het de wissels waren of Ajax' pogingen om PSV te ontregelen met dat wisselmoment en het opstootje en tijdrekken wat hierna regelmatig plaatsvond, maar na dit moment kwam Ajax weer echt van eigen helft af en scoorde Traoré zelfs heel knap. Bosz kon hierna ook niet zoveel meer doen. Hij is tactisch niet zo flexibel als Farioli, die gewoon weer perfect reageerde op Bosz' zijn wissels. Ajax was vandaag echt weer het meest een team en daarnaast ook mentaal en tactisch het sterkste. Dat mag volledig op zijn conto geschreven worden. Mooi ook dat Rosa gewoon prima speelde en zelfs een belangrijke assist had na al die belachelijk snelle kritiek op hem. Zelfs die commentator was bevooroordeeld.

+5/-0

Bosz compleet overklast door Farioli.

+4/-0

FOMO: Fear Of Missing Ontgoocheling :B

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] PSV - Ajax