Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Go Ahead Eagles

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ramaj was de hele wedstrijd al met vuur aan het spelen. Lijkt zichzelf af en toe te overschatten en doet dan domme dingen. Had in de eerste helft wel een goede redding. Hopelijk leert hij hiervan, want de potentie is er wel.

Godts was de absolute uitblinker gisteren. Passeert binnendoor, buitenom, op snelheid en op techniek.. het maakt hem niets uit. Heeft vaak ook nog een goed vervolg. Ik hoop dat hij en Rijkhoff een mooie klik kunnen gaan opbouwen, dan hebben we in ieder geval 2 aanvallers met potentie. Fitz-Jim was zoekende, maar ik vond hem vrij aardig spelen. Speelde erg fris, liep goed vrij, bespeelde de ruimtes goed en vond goed de vrije man. Niet alles lukte, maar ik vond hem meer brengen dan Hlynsson bijvoorbeeld.

Van 't Schip heeft de wedstrijd weggegooid door 5 keer te wisselen en er een potje van te maken. Door al bezig te zijn met de wedstrijd tegen Feyenoord, heb je hier 2 punten laten liggen. Jammer, maar ook weer niet verrassend.

 

+3/-0

Godts, Gaaei, Fitz-Jim en Kaplan als enigen een voldoende gisteravond. Fitz-Jim's manier van spelen werd niet begrepen door Bergwijn. Tahirovic miste een 100% scoringskans toen Fitz-Jim hem de bal op een presenteerblaadje gaf. Godts eraf halen zo vroeg met deze stand was erg jammer; helaas was hij moe. Juist Godts en Fitz-Jim samen zouden voor meer dreiging zorgen. Bergwijn valt wederom door de mand en ook Rijkhoff maakt vooralsnog weinig klaar. Akpom en Brobbey worden enorm gemist. Gaaei was vrij slordig in de tweede helft, dus Godts is mijn MotM; zonder hem had Gaaei ook niet zijn wondergoal kunnen maken. Kaplan de beste verdediger. Ramaj speelde erg slecht helaas. Hij moet geen gekke dingen meer doen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 april 2024, 13:20:04.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 04 april 2024 om 22:40:

Ik vind het wel mooi om te zien, dit zie je nergens anders. Ramaj met 23 de oudste speler op het veld. Voor de rest jongens tussen de 18 en 22. Het klopt niet en de selectie is niet in balans, maar dat weet iedereen al lang.



Ik vind er niet veel aan. Ik zie liever een volwassener elftal. Het lijkt soms net kleutervoetbal. Positioneel slecht, inzicht slecht, te gehaast, veelste slordig, soms te mooi en te ingewikkeld iets willen oplossen, en ga zo maar even door.

Ik ben er wel klaar mee. Ik vraag me serieus af hoeveel seizoenen het gaat duren om dit enigszins op de rit te krijgen.

Daarnaast zie je dit wel vaker, zo speelt Ajax nu met een gemiddelde leeftijd van 22.7 en speelde PSV onder Cocu met een gemiddelde leeftijd van 21 jaar en 147 dagen. Dit is dus niet uniek, maar ik zie het liever NIET!

 

+1/-0

Jammer dat de focus bijna altijd op individuele spelers komt te liggen. Dit puntverlies is weer vooral aan Van 't Schip te wijten. Als Akpom niet mee kan doen (echt lullig voor hem nu er net een kans op een reeks wedstrijden voor hem was) moet je gewoon Rijkhoff opstellen. Dan scoor je meer en win je deze wedstrijd.

De enige reden waarom coaches doorgaans geen pure spits opstellen is om een slimme passer tussen de linies te krijgen en centrumverdedigers aan het twijfelen te brengen of ze door moeten stappen of niet. Bergwijn is niet zo'n speler. In het meevoetballen vond ik hem een verfijndere versie van Brobbey, maar een buitenspeler maakt nooit zo goed af als een echte spits. Nu had je niemand die zich echt raad wist met de meerdere uitstekende voorzetten en passes van uitblinker Gaaei.

Ook Godts speelde aan de andere een heel puike partij. Zijn samenwerking met Taylor was goed, ook al had Sosa daar gewoon weer moeten spelen. De enige reden dat hij niet speelt is om politieke redenen. De Boer krijgt hier niet altijd het respect wat hij verdient, maar ik denk dat hij een veel betere interim was geweest dan Van 't Schip. Hij zou zichzelf en de spelersgroep weer hebben kunnen afsluiten van het gerommel in de bestuurskamer en zou zijn opstelling daardoor niet hebben laten bepalen.

Aanvankelijk vond ik die publiekswissel voor Gaaei nog best wel een mooi gebaar, maar achteraf is het eigenlijk ook een beetje arrogant bij die stand. Dat kwam als een boemerang terug toen je na de fout van Ramaj en Hato bij de tegengoal ineens in twee minuten nog wat moest forceren. Dat Godts door Fitz-Jim en niet door Forbs werd afgelost was ook echt absurd.

Overigens kan je het feit dat de ploeg conditioneel instortte na rust ook niet helemaal los zien van hoe Van 't Schip de selectie heeft gemanaged. Hij heeft zowel bepaalde spelers overbelast als onderbelast.

 

+4/-0

Sosa speelt om politieke redenen niet? Wat is volledige verhaal?

 

+1/-0

Hij is een aankoop van Mislintat, een speler die buiten het gebruikelijke netwerk van zaakwaarnemers om is gehaald. Over het algemeen krijgen die spelers minder kansen dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 april 2024 om 16:05:

Hij is een aankoop van Mislintat, een speler die buiten het gebruikelijke netwerk van zaakwaarnemers om is gehaald. Over het algemeen krijgen die spelers minder kansen dit seizoen.


Raar.

Gaaei, Ramaj, Tahirovic en Mannsverk allemaal in de basis gisteravond.

Waarom Sosa niet?

 

+1/-0

Daarom zeg ik ook "over het algemeen" en niet "letterlijk". Ramaj had toen Van 't Schip werd aangesteld inmiddels al een paar wedstrijden gespeeld en direct een goede indruk gemaakt. Bovendien was Gorter geblesseerd. Vrij logisch dus om hem te laten staan. Het alternatief zou Setford of Pasveer zijn geweest.

Gaaei was toen we met wingbacks gingen spelen de logische keuze op rechts. Toch koos Van 't Schip voor minder geschikte spelers daar. Zelfs Hlynsson en Taylor zijn als wingbacks verkozen boven Gaaei en Sosa.

Mannsverk, Tahirovic en Sutalo zijn de verdere uitzonderingen die wel gewoon hun kansen hebben gekregen. Kijkende naar de selectie was er ook weinig andere keuze. Vos en Van den Boomen raakten al snel geblesseerd en Fitz-Jim was verhuurd. De alternatieven voor Sutalo waren lange tijd alleen Medic, Rensch en Aertssen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 april 2024 om 16:58:

Daarom zeg ik ook "over het algemeen" en niet "letterlijk". Ramaj had toen Van 't Schip werd aangesteld inmiddels al een paar wedstrijden gespeeld en direct een goede indruk gemaakt. Bovendien was Gorter geblesseerd. Vrij logisch dus om hem te laten staan. Het alternatief zou Setford of Pasveer zijn geweest.

Gaaei was toen we met wingbacks gingen spelen de logische keuze op rechts. Toch koos Van 't Schip voor minder geschikte spelers daar. Zelfs Hlynsson en Taylor zijn als wingbacks verkozen boven Gaaei en Sosa.

Mannsverk, Tahirovic en Sutalo zijn de verdere uitzonderingen die wel gewoon hun kansen hebben gekregen. Kijkende naar de selectie was er ook weinig andere keuze. Vos en Van den Boomen raakten al snel geblesseerd en Fitz-Jim was verhuurd. De alternatieven voor Sutalo waren lange tijd alleen Medic, Rensch en Aertssen.


Ik snap eerlijk gezegd niet om welke (zogenaamd politieke) reden je weigert Sosa te gebruiken. Mislintat is allang vertrokken; iedere Mislintat-aankoop heeft een x aantal wedstrijden gespeeld; iedere wedstrijd staan daar een aantal van in de basis. Waarom dan geen Sosa opstellen en/of Forbs verwaarlozen? Ik snap er niks van. Wat bereik je hiermee?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 april 2024 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 april 2024 om 16:58:

Daarom zeg ik ook "over het algemeen" en niet "letterlijk". Ramaj had toen Van 't Schip werd aangesteld inmiddels al een paar wedstrijden gespeeld en direct een goede indruk gemaakt. Bovendien was Gorter geblesseerd. Vrij logisch dus om hem te laten staan. Het alternatief zou Setford of Pasveer zijn geweest.

Gaaei was toen we met wingbacks gingen spelen de logische keuze op rechts. Toch koos Van 't Schip voor minder geschikte spelers daar. Zelfs Hlynsson en Taylor zijn als wingbacks verkozen boven Gaaei en Sosa.

Mannsverk, Tahirovic en Sutalo zijn de verdere uitzonderingen die wel gewoon hun kansen hebben gekregen. Kijkende naar de selectie was er ook weinig andere keuze. Vos en Van den Boomen raakten al snel geblesseerd en Fitz-Jim was verhuurd. De alternatieven voor Sutalo waren lange tijd alleen Medic, Rensch en Aertssen.


Ik snap eerlijk gezegd niet om welke (zogenaamd politieke) reden je weigert Sosa te gebruiken. Mislintat is allang vertrokken; iedere Mislintat-aankoop heeft een x aantal wedstrijden gespeeld; iedere wedstrijd staan daar een aantal van in de basis. Waarom dan geen Sosa opstellen en/of Forbs verwaarlozen? Ik snap er niks van. Wat bereik je hiermee?



Ik weet nog dat toen vd Beek een tijdje gepasseerd werd, je allemaal gedoe in de media kreeg omdat mensen om zich heen zich begonnen te roeren. Sjaak Swart bijvoorbeeld. Dat soort dingen krijg je als je jongens passeert die hier al lang zijn. Als Sosa of zijn zaakwaarnemer beginnen te mauwen, boeit het niemand.

Ik kan me voorstellen dat dat voor een trainer (onbewust) een reden is om voor de eigen jeugdpspeler te kiezen, maar ik weet niet of dat hier ook zo is. Sosa speelt ook niet zo goed namelijk, je kunt hem ook gewoon om speltechnische redenen passeren. Zou dat zelf niet voor Taylor doen, maar ja.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 17:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 april 2024 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 april 2024 om 16:58:

Daarom zeg ik ook "over het algemeen" en niet "letterlijk". Ramaj had toen Van 't Schip werd aangesteld inmiddels al een paar wedstrijden gespeeld en direct een goede indruk gemaakt. Bovendien was Gorter geblesseerd. Vrij logisch dus om hem te laten staan. Het alternatief zou Setford of Pasveer zijn geweest.

Gaaei was toen we met wingbacks gingen spelen de logische keuze op rechts. Toch koos Van 't Schip voor minder geschikte spelers daar. Zelfs Hlynsson en Taylor zijn als wingbacks verkozen boven Gaaei en Sosa.

Mannsverk, Tahirovic en Sutalo zijn de verdere uitzonderingen die wel gewoon hun kansen hebben gekregen. Kijkende naar de selectie was er ook weinig andere keuze. Vos en Van den Boomen raakten al snel geblesseerd en Fitz-Jim was verhuurd. De alternatieven voor Sutalo waren lange tijd alleen Medic, Rensch en Aertssen.


Ik snap eerlijk gezegd niet om welke (zogenaamd politieke) reden je weigert Sosa te gebruiken. Mislintat is allang vertrokken; iedere Mislintat-aankoop heeft een x aantal wedstrijden gespeeld; iedere wedstrijd staan daar een aantal van in de basis. Waarom dan geen Sosa opstellen en/of Forbs verwaarlozen? Ik snap er niks van. Wat bereik je hiermee?



Ik weet nog dat toen vd Beek een tijdje gepasseerd werd, je allemaal gedoe in de media kreeg omdat mensen om zich heen zich begonnen te roeren. Sjaak Swart bijvoorbeeld. Dat soort dingen krijg je als je jongens passeert die hier al lang zijn. Als Sosa of zijn zaakwaarnemer beginnen te mauwen, boeit het niemand.

Ik kan me voorstellen dat dat voor een trainer (onbewust) een reden is om voor de eigen jeugdpspeler te kiezen, maar ik weet niet of dat hier ook zo is. Sosa speelt ook niet zo goed namelijk, je kunt hem ook gewoon om speltechnische redenen passeren. Zou dat zelf niet voor Taylor doen, maar ja.


Sosa is net als Gaaei ideaal voor deze formatie, dus om Taylor op zijn plek te zien is pijnlijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 april 2024 om 17:03:

Ik snap eerlijk gezegd niet om welke (zogenaamd politieke) reden je weigert Sosa te gebruiken. Mislintat is allang vertrokken; iedere Mislintat-aankoop heeft een x aantal wedstrijden gespeeld; iedere wedstrijd staan daar een aantal van in de basis. Waarom dan geen Sosa opstellen en/of Forbs verwaarlozen? Ik snap er niks van. Wat bereik je hiermee?



Het zijn misschien gewoon zijn eigen vooroordelen. Niet zo heel lang voordat hij als interim werd aangesteld kwam er regelrechte Telegraaf-praat uit:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1153698/van-t-schip-zeer-kritisch-op-ajax.htmllink

Sosa zag er een aantal wedstrijden vooral in Europa defensief erg wankel uit, maar het rare is dat hij juist in de weken voor het systeem werd omgegooid defensief vrij degelijke wedstrijden heeft gespeeld zonder echte incidenten. En wat Forbs betreft snap ik het al helemaal niet. Het lijkt wel alsof hij een persoonlijke hekel aan hem heeft of zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 april 2024 om 17:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 april 2024 om 17:03:

Ik snap eerlijk gezegd niet om welke (zogenaamd politieke) reden je weigert Sosa te gebruiken. Mislintat is allang vertrokken; iedere Mislintat-aankoop heeft een x aantal wedstrijden gespeeld; iedere wedstrijd staan daar een aantal van in de basis. Waarom dan geen Sosa opstellen en/of Forbs verwaarlozen? Ik snap er niks van. Wat bereik je hiermee?



Het zijn misschien gewoon zijn eigen vooroordelen. Niet zo heel lang voordat hij als interim werd aangesteld kwam er regelrechte Telegraaf-praat uit:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1153698/van-t-schip-zeer-kritisch-op-ajax.htmllink

Sosa zag er een aantal wedstrijden vooral in Europa defensief erg wankel uit, maar het rare is dat hij juist in de weken voor het systeem werd omgegooid defensief vrij degelijke wedstrijden heeft gespeeld zonder echte incidenten. En wat Forbs betreft snap ik het al helemaal niet. Het lijkt wel alsof hij een persoonlijke hekel aan hem heeft of zo.



Dit interview was mij niet bekend, maar het had eigenlijk reden moeten zijn om de man nooit aan te stellen (buiten het feit dat ie er als trainer niet zoveel van kan natuurlijk). Als je zulke teksten over Mislintat roept, heb je het feitelijk over de spelers die hij gehaald heeft, waar jij dan mee samen moet werken. Eigenlijk doet ie exact hetzelfde als Steijn na Fortuna uit.

Het imago van "sympathieke man" mag er wat mij betreft ook wel af bij Schip. Best een lul is het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 18:11:

Dit interview was mij niet bekend, maar het had eigenlijk reden moeten zijn om de man nooit aan te stellen (buiten het feit dat ie er als trainer niet zoveel van kan natuurlijk). Als je zulke teksten over Mislintat roept, heb je het feitelijk over de spelers die hij gehaald heeft, waar jij dan mee samen moet werken. Eigenlijk doet ie exact hetzelfde als Steijn na Fortuna uit.

Het imago van "sympathieke man" mag er wat mij betreft ook wel af bij Schip. Best een lul is het.



Dat is ook erg kwalijk ja, en zo had ik het nog niet eens bekeken. Ik zag en zie het vooral als een teken dat hij erg conservatief denkt of zich voor een karretje heeft laten spannen (er waren in die tijd wel meer oud-spelers bereid wat negatiefs te zeggen over Mislintat in de media). Het is ook raar dat hij zo over hem praat met het CV dat Mislintat het heeft. Het is geen hockeycoach of zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 05 april 2024 om 20:14:

Sosa heeft al meerdere keren niet bij de selectie gezeten, das het aparte. Gisteren ook niet en hij is niet geblesseerd


Oh, dat is opvallend. Ik vraag me af wat de reden is.

Van Steijn wist ik dat ie heel zielig was omtrent Mislintat en zijn aankopen, maar Schip ook en waarom? Als het klopt dat je als trainer zijnde bepaalde spelers relatief uitsluit, dan A-doy~! snap ik dat er geen echt team op het veld staat en de juiste mentaliteit ver te zoeken is. ***verdomme, kunnen we een keer een trainer hebben wie de hele groep eerlijk en gelijk behandelt, zodat de sfeer en groepsdynamiek weer klopt? Iedere keer maar weer een stel gepruts op het veld wie niet eens 90 minuten de aandacht erbij kunnen houden...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 april 2024 om 22:57:

Het leken ook een stel kinderen in het laatste kwartier....sloeg nergens op


Ja dat is van het Schip zijn schuld met zijn onnodige wissels

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Go Ahead Eagles