Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Go Ahead Eagles

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wederom een finale. Gezien wat de concurrentie heeft gedaan doe je vandaag goede zaken bij winst.

 

+1/-0

Erg leuk voor Gaaie dat hij zo'n mooie goal maakt.

Bergwijn blijft een vreemd verhaal. Voetballend is hij met afstand de beste aanvaller door zijn techniek en balbehandeling. Ik zou hem graag eens samen met Brobbey in een twee-spitsensysteem willen zien. In de kleine ruimte en met een verdediger in zijn rug kan door zijn techniek en sterke lichaam goed renderen. Als linksbuiten, vind ik dat hij te weinig acties maakt en te veel naar binnen trekt waardoor de veldbezetting niet klopt. Godts houdt het wel breed en zoekt wel steeds de tegenstander en achterlijn op. Als linksbuiten, zou ik hem eerder opstellen dan Bergwijn.

 

+2/-0

Godts speelt heerlijk en Gaaei natuurlijk ook.

 

+3/-0

Rijkhoff in plaats van Bergwijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 04 april 2024 om 21:49:

Erg leuk voor Gaaie dat hij zo'n mooie goal maakt.

Bergwijn blijft een vreemd verhaal. Voetballend is hij met afstand de beste aanvaller door zijn techniek en balbehandeling. Ik zou hem graag eens samen met Brobbey in een twee-spitsensysteem willen zien. In de kleine ruimte en met een verdediger in zijn rug kan door zijn techniek en sterke lichaam goed renderen. Als linksbuiten, vind ik dat hij te weinig acties maakt en te veel naar binnen trekt waardoor de veldbezetting niet klopt. Godts houdt het wel breed en zoekt wel steeds de tegenstander en achterlijn op. Als linksbuiten, zou ik hem eerder opstellen dan Bergwijn.



Bergwijn heeft totaal geen controle over de bal en verkloot vanavond ook weer twee grote kansen. Enige wat hij heeft is een aardig schot.

 

+3/-1

Ik vind het wel mooi om te zien, dit zie je nergens anders. Ramaj met 23 de oudste speler op het veld. Voor de rest jongens tussen de 18 en 22. Het klopt niet en de selectie is niet in balans, maar dat weet iedereen al lang.

 

+1/-0

100% terecht. Wat een ongelooflijke treurnis weer deze wedstrijd.

 

+2/-0

Bedankt Ramaj. Weer kortsluiting ofzo?

 

+1/-0

Jong Ajax kan ook nooit de 0 houden en krijgt erg vaak een goal tegen in blessuretijd. Ik moest er nog aan denken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 04 april 2024 om 22:52:

Bedankt Ramaj. Weer kortsluiting ofzo?

Als je - net als vrijwel alle spelers - laconiek energieloos in de wedstrijd zit, gebeuren dit soort dingen. Had eerder ook al een keer geluk.

Het is echt ontzettend dramatisch. Er zit he-le-maal niks in deze ploeg. Je ziet niet eens een idee of ook maar iets dat op voetbal of samenhang lijkt.

 

+2/-0

Vanaf minuut 60 was de energie eigenlijk op. Deze selectie is voetballend, mentaal en fysiek veel te zwak.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 04 april 2024 om 22:52:

Bedankt Ramaj. Weer kortsluiting ofzo?



Ja geef Ramaj maar de schuld. Lekker makkelijk. Bergwijn moet er gewoon twee maken. Dan is er niets aan de hand.

 

+2/-0

Van t Schip is mijn idool uit de jaren tachtig.

Maar stop nu met die gast als trainer. Dit gaat echt niet meer.

Je haalt Godts er af en je brengt… FITZ-JIM?!?

Serieus, WTF!

Ik wist vanaf minuut 55 al dat die gelijkmaker in blessuretijd weer ging vallen. Was alleen nog even de vraag hoe.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 04 april 2024 om 23:03:

Van t Schip is mijn idool uit de jaren tachtig.

Maar stop nu met die gast als trainer. Dit gaat echt niet meer.

Je haalt Godts er af en je brengt… FITZ-JIM?!?

Serieus, WTF!

Ik wist vanaf minuut 55 al dat die gelijkmaker in blessuretijd weer ging vallen. Was alleen nog even de vraag hoe.



Fitz Jim is Ajax onwaardig, maar dat zijn er meer.

 

+1/-1

Veel te makkelijk om Ramaj hiervan de schuld te geven. Ja, hij gaat twee keer de fout in (de goal, maar even daarvoor ook als hij onder druk wordt gezet door die spits). Anderzijds redt hij je ook in de eerste helft door een 100% kans te neutraliseren. Sowieso vind ik hem op de lijn vrijwel altijd een hoog niveau halen. Vergeet niet dat dit Ramajs eerste volledige seizoen op het hoogste niveau is en dat hij een verdediging voor zich heeft met de gemiddelde leeftijd van een brugklas. Da's wel even andere koek dan je eerste seizoen spelen met vier gelouterde profs voor je.

Wat mij opviel:

- Na 25 minuten moet je eigenlijk met 3, 4-0 voorstaan. Dat is niet alleen pech, maar ook een combinatie van spelers die niet scherp zijn en rare keuzes door de trainer.
- Ik wil eigenlijk niet elke week zeiken op Van 't Schip, maar hij doet ook elke week dingen waarover te zeiken valt. Waarom stel je een linksbuiten in de spits op als je nog een spits op de bank hebt zitten? Houd nu eens op met spelers op plekken neer te zetten waar ze niet horen.
- Godts wisselen voor Fitz-Jim is om twee redenen een slechte keuze. Ten eerste: Je levert je aanvallende slagkracht in voor een extra man op het middenveld, maar juist daardoor zul je meer onder druk komen te staan. Je kunt de bal voorin niet meer kwijt. Trainers maken vaker vergelijkbare fouten, als ze spitsen wisselen voor verdedigers om een voorsprong te verdedigen. Nooit doen. Gewoon zorgen voor 3 balvaste middenvelders en afspeelmogelijkheden naar voren. Je komt alleen onder druk uit als je naar voren kunt. Of je moet ervoor kiezen om onder druk te willen staan, omdat je meent te kunnen leunen op je verdedigende kwaliteiten, maar dat kan met dit team allerminst. Ten tweede: Fitz-Jim maakt op dit moment sowieso geen aanspraak op een invalbeurt zolang de overwinning nog niet veilig is.
- Ik begin me echt mateloos te storen aan de eindeloze kansenmisserij van meneer Bergwijn. Die heeft zo vreselijk veel mogelijkheden nodig om een keer een goal te maken, het is echt onbegonnen werk. Haal de pingels eens van zijn doelpuntentotaal af en je wordt er doodstil van.
- Met Akpom, Brobbey of Rijkhoff in de spits had je deze pot gewonnen.
- Geweldige goal van Gaaei, die ik hem zeer gun, maar laten we wel wezen: belachelijk dat je van zo'n eenmalige opvlieging afhankelijk bent voor je enige goal tegen Go Ahead Eagles. Je komt in het normale veldspel te weinig tot uitgespeelde kansen en de kansen die er zijn, worden moeiteloos verprutst door met name Bergwijn.
- Godts is een verademing. Die kun je er nu niet meer uit halen. Hopelijk kan hij spoedig 90 minuten spelen, want dat zullen we nodig hebben. Zijn balletje op de paal verdiende erin te gaan. Erg zonde en dan zit het ook gewoon niet mee.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 april 2024 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 04 april 2024 om 22:52:

Bedankt Ramaj. Weer kortsluiting ofzo?



Ja geef Ramaj maar de schuld. Lekker makkelijk. Bergwijn moet er gewoon twee maken. Dan is er niets aan de hand.



Als je als keeper uitkomt op die positie in die fase van de wedstrijd, moet je de bal hebben, punt. Daar is geen enkel excuus voor. Hij had gerust in zijn goal kunnen blijven, want er stonden nog genoeg verdedigers in het strafschopgebied om de bal onschadelijk te maken. Serieuze inschattingsfout die heel dure gevolgen gaat hebben, want na volgende week staan we op de 6e plek.

Ramaj is geen slechte keeper, maar dat laconieke moet er echt uit. Bij die tackle kwam hij enorm goed weg, want voor hetzelfde geld vliegt de bal in doel en moet je nog 15-20 minuten overleven tegen een tegenstander dat bloed ruikt.

Ik vond de eerste helft best wel goed, met veel beweging voorin. Jammer dat die bal van Godts tegen de paal ging, maar je zag wel dat je met hem voorin meer dynamiek hebt. Wat ik ook vond is dat je met een type Bergwijn in de spits meer mogelijkheden hebt en het spel veel sneller verloopt. Brobbey teert vooral op fysiek, met als gevolg dat het spel wat stroperig verloopt. Jammer dat de vele kansen verprutst werden, want 2 of 3-0 bij rust was niet overdreven geweest. 2e helft was het ook op en de wissels van Van 't Schip hielpen ook niet echt. Godts had zelf aangegeven dat hij niet verder kon, maar om dan een 10 in te brengen vind ik gek, zeker omdat 10 minuten later Forbs mocht invallen. Had dat dan eerder gedaan.

De beproeving blijft maar duren, helaas.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 april 2024 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 april 2024 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 04 april 2024 om 22:52:

Bedankt Ramaj. Weer kortsluiting ofzo?



Ja geef Ramaj maar de schuld. Lekker makkelijk. Bergwijn moet er gewoon twee maken. Dan is er niets aan de hand.



Als je als keeper uitkomt op die positie in die fase van de wedstrijd, moet je de bal hebben, punt. Daar is geen enkel excuus voor. Hij had gerust in zijn goal kunnen blijven, want er stonden nog genoeg verdedigers in het strafschopgebied om de bal onschadelijk te maken. Serieuze inschattingsfout die heel dure gevolgen gaat hebben, want na volgende week staan we op de 6e plek.

Ramaj is geen slechte keeper, maar dat laconieke moet er echt uit. Bij die tackle kwam hij enorm goed weg, want voor hetzelfde geld vliegt de bal in doel en moet je nog 15-20 minuten overleven tegen een tegenstander dat bloed ruikt.

Ik vond de eerste helft best wel goed, met veel beweging voorin. Jammer dat die bal van Godts tegen de paal ging, maar je zag wel dat je met hem voorin meer dynamiek hebt. Wat ik ook vond is dat je met een type Bergwijn in de spits meer mogelijkheden hebt en het spel veel sneller verloopt. Brobbey teert vooral op fysiek, met als gevolg dat het spel wat stroperig verloopt. Jammer dat de vele kansen verprutst werden, want 2 of 3-0 bij rust was niet overdreven geweest. 2e helft was het ook op en de wissels van Van 't Schip hielpen ook niet echt. Godts had zelf aangegeven dat hij niet verder kon, maar om dan een 10 in te brengen vind ik gek, zeker omdat 10 minuten later Forbs mocht invallen. Had dat dan eerder gedaan.

De beproeving blijft maar duren, helaas.



Dat hij daar een fout maakt ontkent ook niemand, maar om hem het gelijkspel in de schoenen te schuiven gaat veel te ver. Daar moet je andere spelers de schuld van geven die 100% kansen verprutsen. Bergwijn, Taylor en anderen.

Bergwijn moet echt verkocht worden. Totaal ongeschikt voor Ajax. Verprutst twee 100% kansen en houdt het spel alleen maar op. Altijd die bal aanname en vervolgens niet opendraaien, maar een balletje terug geven.

Met van 't Schip eindigen we met moeite 6e of 7e. Beschamend hoe die elke wedstrijd weer weet te verzieken met zijn wissels. Fitz Jim wist absoluut niet wat hij moest doen. Liep als een kip zonder kop maar een beetje rond. Diepte was helemaal weg en dan vraag je om moeilijkheden.

Ik begrijp sowieso niet wat mensen in die Fitz Jim zien. Komt op alle fronten tekort.

Van 't Schip had deze wedstrijd over de streep moeten trekken en had vooruit moeten blijven voetballen. Die klassieker ga je zeker niet winnen met deze selectie, dus die wedstrijd is helemaal niet van belang/waarde. Hij had geen spelers moeten sparen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 april 2024 om 09:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 april 2024 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 april 2024 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 04 april 2024 om 22:52:

Bedankt Ramaj. Weer kortsluiting ofzo?



Ja geef Ramaj maar de schuld. Lekker makkelijk. Bergwijn moet er gewoon twee maken. Dan is er niets aan de hand.



Als je als keeper uitkomt op die positie in die fase van de wedstrijd, moet je de bal hebben, punt. Daar is geen enkel excuus voor. Hij had gerust in zijn goal kunnen blijven, want er stonden nog genoeg verdedigers in het strafschopgebied om de bal onschadelijk te maken. Serieuze inschattingsfout die heel dure gevolgen gaat hebben, want na volgende week staan we op de 6e plek.

Ramaj is geen slechte keeper, maar dat laconieke moet er echt uit. Bij die tackle kwam hij enorm goed weg, want voor hetzelfde geld vliegt de bal in doel en moet je nog 15-20 minuten overleven tegen een tegenstander dat bloed ruikt.

Ik vond de eerste helft best wel goed, met veel beweging voorin. Jammer dat die bal van Godts tegen de paal ging, maar je zag wel dat je met hem voorin meer dynamiek hebt. Wat ik ook vond is dat je met een type Bergwijn in de spits meer mogelijkheden hebt en het spel veel sneller verloopt. Brobbey teert vooral op fysiek, met als gevolg dat het spel wat stroperig verloopt. Jammer dat de vele kansen verprutst werden, want 2 of 3-0 bij rust was niet overdreven geweest. 2e helft was het ook op en de wissels van Van 't Schip hielpen ook niet echt. Godts had zelf aangegeven dat hij niet verder kon, maar om dan een 10 in te brengen vind ik gek, zeker omdat 10 minuten later Forbs mocht invallen. Had dat dan eerder gedaan.

De beproeving blijft maar duren, helaas.



Dat hij daar een fout maakt ontkent ook niemand, maar om hem het gelijkspel in de schoenen te schuiven gaat veel te ver. Daar moet je andere spelers de schuld van geven die 100% kansen verprutsen. Bergwijn, Taylor en anderen.

Bergwijn moet echt verkocht worden. Totaal ongeschikt voor Ajax. Verprutst twee 100% kansen en houdt het spel alleen maar op. Altijd die bal aanname en vervolgens niet opendraaien, maar een balletje terug geven.

Met van 't Schip eindigen we met moeite 6e of 7e. Beschamend hoe die elke wedstrijd weer weet te verzieken met zijn wissels. Fitz Jim wist absoluut niet wat hij moest doen. Liep als een kip zonder kop maar een beetje rond. Diepte was helemaal weg en dan vraag je om moeilijkheden.

Ik begrijp sowieso niet wat mensen in die Fitz Jim zien. Komt op alle fronten tekort.

Van 't Schip had deze wedstrijd over de streep moeten trekken en had vooruit moeten blijven voetballen. Die klassieker ga je zeker niet winnen met deze selectie, dus die wedstrijd is helemaal niet van belang/waarde. Hij had geen spelers moeten sparen.



Godts doet aan de Ramadan en was (mede) daarom op. Ik gun iedereen het recht om zijn of har religie te beleven zoals hij of zij wil, maar vind dit tegen het onprofessionele aan neigen.

Bergwijn heeft zonder pingels 4 goals gemaakt dit seizoen over alle competities en als je de tikkies opzij die iemand anders erin knalt weghaalt iets van 2 assists.

Luis Suarez had zoiets in 1 goede wedstrijd. Bergwijn heeft er een heel seizoen voor nodig.

 

+2/-0

Kan allemaal best wezen, maar als je in de 92e minuut zit en je staat met 1-0 voor, moet je geen kapitale blunders begaan die leiden tot tegendoelpunten. Er waren er nog die kansen gemist hebben, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Een kans missen in de 70e minuut vind ik minder doorslaggevend dan jezelf zo voor schut zetten in de 92e minuut. Was dit in de 20e minuut gebeurd, had ik het hem veel minder aangerekend dan nu het geval is. Dan moet je echt een over-mijn-lijk mentaliteit hebben. Je zou nog kunnen aanbrengen dat hij kan leren uit zijn fouten, maar laat ons eerlijk zijn, tegen Marseille ging hij even dom in de fout en kostte het ons ook punten.

Voor de rest eens met je betoog. Fitz-Jim wist duidelijk niet wat er van hem verwacht werd, want die zwierf over heel het veld. En weet iemand wat er aan de hand is met Forbs? In het begin van het seizoen liet die af en toe nog aardige acties zien, maar je kan net zo goed een tuinstoel op het veld zetten, die maakt evenveel goeie acties.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Go Ahead Eagles