Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Bodo Glimt - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 22 februari 2024 om 21:15:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2024 om 21:13:

Groetjes van Kenneth Taylor.



Het was duidelijk als voorzet bedoeld, das het kromme eraan hahaha


Het beste wat hij in maanden doet was een complete mispeer. Een betere metafoor voor de speler Kenneth Taylor ga je niet vinden.

Ook slecht gekeept trouwens.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 februari 2024, 21:57:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2024 om 21:25:

Akpom en Rijkhoff vielen wel aardig in overigens. Akpom was een beter aanspeelpunt dan Brobbey. Beide invallers zijn niets minder dan hem denk ik.


Bij Brobbey valt de bal goed of slecht en als ie goed valt dan moet hij zijn lichaam gebruiken om de tegenstander af te houden. Akpom is in dezelfde situatie beweeglijker waardoor hij nog iets kan compenseren en de tegenstander er vervolgens moeilijker bij kan. Brobbey moet maar hopen dat de scheidsrechter wél fluit ipv niet zoals meestal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 februari 2024 om 21:52:

Bij Brobbey valt de bal goed of slecht en als ie goed valt dan moet hij zijn lichaam gebruiken om de tegenstander af te houden. Akpom is in dezelfde situatie beweeglijker waardoor hij nog iets kan compenseren en de tegenstander er vervolgens moeilijker bij kan. Brobbey moet maar hopen dat de scheidsrechter wél fluit ipv niet zoals meestal.



Mee eens ja. Daarnaast geeft Akpom nog wel eens een pass uit de draai. Brobbey komt ook te veel in 50/50-situaties terecht die lastig te zijn beoordelen voor de scheidsrechter. Ik heb ook liever Akpom dan Brobbey voor het doel bij een hoge voorzet.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2024 om 21:13:

Groetjes van Kenneth Taylor.



Jij gaat toch niet beweren dat dit bewust zo bedoeld was?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 februari 2024 om 22:15:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2024 om 21:13:

Groetjes van Kenneth Taylor.



Jij gaat toch niet beweren dat dit bewust zo bedoeld was?


Genieën worden wel vaker niet begrepen ;)





Net als psychopaten.

 

+1/-1

Easy game

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 februari 2024 om 22:15:

Jij gaat toch niet beweren dat dit bewust zo bedoeld was?



Nee, het was duidelijk als een voorzet bedoeld.

 

+1/-0

Schandalig dat je deze wedstrijd nog wint, oliedomme actie van Sutalo, ongelooflijk hoe mazzelig die bal van Taylor erin waait en ernstig zorgelijk dat je eigenlijk 2 keer wordt weggespeeld door Bodo Glimt, MAAR...

Wat is Ramaj een topkeeper he?

Zet al die saves van hem over 2 wedstrijden gezien eens op een rij. Echt genieten. Daar hou ik me dan maar aan vast.

 

+2/-0

Wanneer hebben we ooit met meer geluk en zo extreem onverdiend gewonnen?

Ik kan me werkelijk in 35 jaar Ajax volgen niets bedenken.

Wat een totaal genante vertoning was het. 200 minuten lang zoek gespeeld door Bodø. En toch blij met de “overwinning” :)!

 

+1/-0

De enige wedstrijd die ik mij kan herinneren was het gelijkspel tegen Valencia, met Zlatan. We werden daar bij vlagen compleet van de mat geveegd en scoorden ergens in de 80e minuut als ik mij niet vergis. Uiteindelijk maakten ze nog gelijk, maar daar kwamen we toch enorm goed weg :).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 februari 2024 om 11:03:

De enige wedstrijd die ik mij kan herinneren was het gelijkspel tegen Valencia, met Zlatan. We werden daar bij vlagen compleet van de mat geveegd en scoorden ergens in de 80e minuut als ik mij niet vergis. Uiteindelijk maakten ze nog gelijk, maar daar kwamen we toch enorm goed weg :).



Meestal was het andersom en dan zeiden de heren van de media: "Naiëf Ajax verliest van meer volwassen...."

Tuurlijk was het slecht, verschrikkelijk zelfs. Lijkt wel of we niet meer kunnen voetballen.
Maar wel ontzettend lekker dat we nu wel een keer dat geluk hebben. Die rode kaart voor Sutalo vond ik zwaar onterecht, ik dacht: wanneer hebben wij eens wat meeval qua arbitrage....

Uiteindelijk viel het geluk dus wel onze kant op.

 

+3/-0

Het was echt verschrikkelijk slecht. Met iets minder geluk krijg je 5 tegengoals deze wedstrijd.
Over de spelers valt genoeg te zeggen, maar deze technische staf zijn toch ook wel een stel onbenullen. Je gaat inzakken en je laat Bodo komen, dan weet je toch dat je ruimte krijgt om te counteren? Waarom haal je Forbs er dan af, de enige aanvaller van Ajax met snelheid en diepgang? Waarom breng je Gaaei, die in Jong Ajax geen potten breekt en vooral veel kan rennen, in plaats van de verdedigend sterke Kaplan?

Bodo heeft bijna 2x zoveel passes en een hogere passnauwkeurigheid dan Ajax. 8 Schoten op doel tegenover 3 van ons. Dan kan je als trainer klagen dat je selectie niet in balans is, maar individueel hebben wij toch echt betere spelers dan Bodo hoor. Patrick Berg en die domme Gronbaek zouden bij ons in aanmerking komen voor een basisplaats, maar dan houdt het ook wel op. En je wordt gewoon weggespeeld, schandalig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 februari 2024 om 12:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 februari 2024 om 11:03:

De enige wedstrijd die ik mij kan herinneren was het gelijkspel tegen Valencia, met Zlatan. We werden daar bij vlagen compleet van de mat geveegd en scoorden ergens in de 80e minuut als ik mij niet vergis. Uiteindelijk maakten ze nog gelijk, maar daar kwamen we toch enorm goed weg :).



Meestal was het andersom en dan zeiden de heren van de media: "Naiëf Ajax verliest van meer volwassen...."

Tuurlijk was het slecht, verschrikkelijk zelfs. Lijkt wel of we niet meer kunnen voetballen.
Maar wel ontzettend lekker dat we nu wel een keer dat geluk hebben. Die rode kaart voor Sutalo vond ik zwaar onterecht, ik dacht: wanneer hebben wij eens wat meeval qua arbitrage....

Uiteindelijk viel het geluk dus wel onze kant op.



Dat geluk met de arbitrage hadden we in de heenwedstrijd. Rood en een penalty voor wat daar gebeurde vond ik zwaar overdreven om eerlijk te zijn.

Met dat van Sosa komen we ook goed weg. Vond het affluiten voor de overtreding op Ramaj terecht, maar ziet een scheids dat anders is het nog een keer rood met een penalty tegen.

 

+1/-0

Wat liep die Rensch trouwens steeds zo breed mogelijk uit met zijn armen binnen de 16? Wedje gelegd op een penalty tegen of wat?!?

 

+1/-0

Jammer dat een dag later blijkt dat je al je geluk in de wedstrijd tegen Bodø hebt opgebruikt en meteen de zwaarst mogelijke tegenstander loot in de volgende ronde. Dat lijkt me een totaal kansloze opdracht waardoor het Conference League verhaal alsnog vroeg zal worden beëindigd. Heel jammer want misschien had je er tegen een mindere tegenstander een beetje in kunnen groeien. Hoewel...

 

+1/-0

We kunnen niet eens van nec winnen, dus de ambitie om deze cup te pakken mag echt wel terug in de kast. Volkomen onrealistisch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 23 februari 2024 om 16:58:

Jammer dat een dag later blijkt dat je al je geluk in de wedstrijd tegen Bodø hebt opgebruikt en meteen de zwaarst mogelijke tegenstander loot in de volgende ronde. Dat lijkt me een totaal kansloze opdracht waardoor het Conference League verhaal alsnog vroeg zal worden beëindigd. Heel jammer want misschien had je er tegen een mindere tegenstander een beetje in kunnen groeien. Hoewel...


Tegen een mindere tegenstander is de schande van de komende uitschakeling nog groter. Dan maar tegen de grootst mogelijke tegenstander.

 

+1/-0

Een loting biedt geen enkele garantie. We vliegen eruit tegen Hercules, schakelen ploegen als Juventus en Real Madrid uit zonder de finale uit eindelijk te halen, wonnen een keer alle poulewedstrijden om vervolgens tegen een Portugeze club eruit vliegen en nu zijn we aan de hand van kerkhof voetbal doorgegaan tegen een club uit Noorwegen.

Aston Villa tegen Ajax. Mooi affiche, toch? Ze hadden het lastig tegen een Nederlandse ploeg eerder dit seizoen!

 

+1/-0

We hebben het hele seizoen al de zwaarst mogelijke lotingen in Europa zo'n beetje.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 februari 2024 om 12:08:

Meestal was het andersom en dan zeiden de heren van de media: "Naiëf Ajax verliest van meer volwassen...."

Tuurlijk was het slecht, verschrikkelijk zelfs. Lijkt wel of we niet meer kunnen voetballen.
Maar wel ontzettend lekker dat we nu wel een keer dat geluk hebben. Die rode kaart voor Sutalo vond ik zwaar onterecht, ik dacht: wanneer hebben wij eens wat meeval qua arbitrage....

Uiteindelijk viel het geluk dus wel onze kant op.



Daar moest ik ook aan denken ja. Die rode kaart was op zich wel wat zwaar bestraft vond ik, maar ik vond het ook wel slim uitgelokt van de tegenstander. Ik kreeg de indruk dat hij op zoek was naar het contact.

Wel mooi overigens dat dezelfde die vies doorging op Ramaj (waarbij Ramaj volgens Van Rijswijk overdreven reageerde) de schlemiel was die voor een leeg doel wist te missen later in de wedstrijd.

Dit bericht is gewijzigd op 23 februari 2024, 20:48:13 door een mod.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Bodo Glimt - Ajax