Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Bodo Glimt - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Donderdagavond de return tegen Bodo Glimt. De thuiswedstrijd speelden we met alle geluk van de wereld gelijk. Het zal, gezien de huidige vorm en keuzes van onze trainer, nog een hels karwei worden om Bodo op de knieën te krijgen. Ik verwacht helaas een teleurstelling.

Dat geldt overigens niet voor iedereen, want ik zie dat Kristian Hlynsson het volgende roept:

Hlynsson is stellig over de doelstellingen binnen Ajax. "Het doel dit seizoen is om zo hoog mogelijk te eindigen in de Eredivisie en natuurlijk de Conference League te winnen", besluit hij.

Heel triest om te moeten constateren dat het kwartje kennelijk bij een aantal spelers nog altijd niet is gevallen (en dan doel ik ook op Berghuis, die breed glimlachend juicht nadat hij de 2-2 maakt tegen Bodo, maar zich gedraagt alsof hij de winnende in de Klassieker heeft binnen gestift).

Voordat je überhaupt kunt praten over prijzen winnen, zul je eerst eens een aantal wedstrijden achter elkaar normaal, verzorgd voetbal moeten spelen. Ik krijg echt hoofdpijn van dit soort interviews. Hlynsson lijkt me een prima kerel, en ambities zijn niet verkeerd, maar dit is zó misplaatst. Je speelt zo ongeveer het slechtste voetbal dat ooit in de ArenA is vertoond, dan zou ik even een toontje lager zingen.

Laten we hopen van Van 't Schip in ieder geval een logische opstelling de wei instuurt donderdag. Wat mij betreft:

Ramaj
Gooijer, Sutalo, Hato, Sosa
Tahirovic, Hlynsson, Henderson
Berghuis, Brobbey, Forbs

Waarbij ik Sutalo het liefst z.s.m. zou vervangen door Kaplan, maar daar zou ik in de Eredivisie mee beginnen, niet Europees.

Maar Van 't Schip kennende zal hij Taylor, Banel, Martha en Rensch wel weer inzetten, want die 'kennen het Ajax-spelletje'.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 februari 2024 om 02:15:

Donderdagavond de return tegen Bodo Glimt. De thuiswedstrijd speelden we met alle geluk van de wereld gelijk. Het zal, gezien de huidige vorm en keuzes van onze trainer, nog een hels karwei worden om Bodo op de knieën te krijgen. Ik verwacht helaas een teleurstelling.

Dat geldt overigens niet voor iedereen, want ik zie dat Kristian Hlynsson het volgende roept:

Hlynsson is stellig over de doelstellingen binnen Ajax. "Het doel dit seizoen is om zo hoog mogelijk te eindigen in de Eredivisie en natuurlijk de Conference League te winnen", besluit hij.

Heel triest om te moeten constateren dat het kwartje kennelijk bij een aantal spelers nog altijd niet is gevallen (en dan doel ik ook op Berghuis, die breed glimlachend juicht nadat hij de 2-2 maakt tegen Bodo, maar zich gedraagt alsof hij de winnende in de Klassieker heeft binnen gestift).

Voordat je überhaupt kunt praten over prijzen winnen, zul je eerst eens een aantal wedstrijden achter elkaar normaal, verzorgd voetbal moeten spelen. Ik krijg echt hoofdpijn van dit soort interviews. Hlynsson lijkt me een prima kerel, en ambities zijn niet verkeerd, maar dit is zó misplaatst. Je speelt zo ongeveer het slechtste voetbal dat ooit in de ArenA is vertoond, dan zou ik even een toontje lager zingen.

Laten we hopen van Van 't Schip in ieder geval een logische opstelling de wei instuurt donderdag. Wat mij betreft:

Ramaj
Gooijer, Sutalo, Hato, Sosa
Tahirovic, Hlynsson, Henderson
Berghuis, Brobbey, Forbs

Waarbij ik Sutalo het liefst z.s.m. zou vervangen door Kaplan, maar daar zou ik in de Eredivisie mee beginnen, niet Europees.

Maar Van 't Schip kennende zal hij Taylor, Banel, Martha en Rensch wel weer inzetten, want die 'kennen het Ajax-spelletje'.



Je zou inderdaad bijna smachten naar interviews waarin spelers zeggen dat het doel is om onder de playoff plaatsen in de competitie te eindigen en zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden in Europa.

 

+1/-0

Doelen zijn per definitie ambitieus en moeilijk haalbaar, anders heb je er weinig aan. Als je op het werk OKRs beschrijft, ga je ook niet geëvalueerd worden op "als het lukt, kom ik elke dag op tijd werken". Op zich heb ik weinig problemen met dit soort uitspraken, zolang je niet uitgeschakeld bent moet je voor het hoogst haalbare gaan als sportman of sportvrouw, anders begin je er beter niet aan.

Over de wedstrijd, ofwel draaien ze het volledig om (wat ik niet zie gebeuren) ofwel vliegen ze eruit. Opvallend dat Van't Schip op de persconferentie aangeeft dat spelers niet voldoen. Steijn deed dat ook een keer en we weten allemaal wat daarna gebeurd is. Soms helpt het om spelers te motiveren, maar ik vrees dat het hier wel eens een averechts effect kan hebben.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Ik heb er weinig vertrouwen in. Er zijn de laatste tijd teveel wisselingen en in welke samenstelling je ook speelt: kwaliteit kom je sowieso tekort. Speel dan in ieder geval met een vast team....

Ramaj
Gooijer - Van den Boomen - Kaplan - Hato
Tahirovic - Fitz Jim - Henderson
Berghuis - Brobbey - Hlynsson

Morgen, en voorlopig, zou ik zo spelen. Alle spelers waar ik geen vertrouwen meer in heb, staan er sowieso niet in (Rensch, Sutalo, Sosa, Taylor, Bergwijn, Forbs)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RD schreef op 21 februari 2024 om 13:55:

Ik heb er weinig vertrouwen in. Er zijn de laatste tijd teveel wisselingen en in welke samenstelling je ook speelt: kwaliteit kom je sowieso tekort. Speel dan in ieder geval met een vast team....

Ramaj
Gooijer - Van den Boomen - Kaplan - Hato
Tahirovic - Fitz Jim - Henderson
Berghuis - Brobbey - Hlynsson

Morgen, en voorlopig, zou ik zo spelen. Alle spelers waar ik geen vertrouwen meer in heb, staan er sowieso niet in (Rensch, Sutalo, Sosa, Taylor, Bergwijn, Forbs)



Nogal gewaagd experiment Van den Boomen centraal achterin. Die moet gewoon op het middenveld.
Hlynsson is alles behalve een linksbuiten.
Fitz Jim heeft niets in Ajax 1 te zoeken.

Kaplan en Hato centraal. Rechts Rensch (op dit moment de beste RB die we hebben) en links Sosa.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 februari 2024 om 09:58:

Doelen zijn per definitie ambitieus en moeilijk haalbaar, anders heb je er weinig aan. Als je op het werk OKRs beschrijft, ga je ook niet geëvalueerd worden op "als het lukt, kom ik elke dag op tijd werken". Op zich heb ik weinig problemen met dit soort uitspraken, zolang je niet uitgeschakeld bent moet je voor het hoogst haalbare gaan als sportman of sportvrouw, anders begin je er beter niet aan.

Over de wedstrijd, ofwel draaien ze het volledig om (wat ik niet zie gebeuren) ofwel vliegen ze eruit. Opvallend dat Van't Schip op de persconferentie aangeeft dat spelers niet voldoen. Steijn deed dat ook een keer en we weten allemaal wat daarna gebeurd is. Soms helpt het om spelers te motiveren, maar ik vrees dat het hier wel eens een averechts effect kan hebben.



Het is natuurlijk gewoon indekken. Schip begon leuk en was ondanks wat teleurstellende resultaten nog altijd ongeslagen en ook het spel oogde wat beter. De derde plek was volgens bijna iedereen (inclusief mezelf) bijna een zekerheidje, zelfs tweede zou nog kunnen en de Conference League zou ook wel even aangepakt worden.Toen hoorde je hem niet dat de ploeg er eigenlijk geen zak van kon.

Pas nu we weer een aantal wedstrijden terug op een vrij erbarmerlijk niveau zijn, de 5e plaats mogelijk in gevaar komt en uitschakeling tegen Bodo gewoon realistisch is, komt hij er snel mee dat het materiaal ondermaats is. Gewoon paniekvoetbal om slechte resultaten vast bij de spelers neer te leggen.

Karakterloos, sorry hoor.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 februari 2024 om 14:04:

open/sluit de onderstaande quote:

RD schreef op 21 februari 2024 om 13:55:

Ik heb er weinig vertrouwen in. Er zijn de laatste tijd teveel wisselingen en in welke samenstelling je ook speelt: kwaliteit kom je sowieso tekort. Speel dan in ieder geval met een vast team....

Ramaj
Gooijer - Van den Boomen - Kaplan - Hato
Tahirovic - Fitz Jim - Henderson
Berghuis - Brobbey - Hlynsson

Morgen, en voorlopig, zou ik zo spelen. Alle spelers waar ik geen vertrouwen meer in heb, staan er sowieso niet in (Rensch, Sutalo, Sosa, Taylor, Bergwijn, Forbs)



Nogal gewaagd experiment Van den Boomen centraal achterin. Die moet gewoon op het middenveld.
Hlynsson is alles behalve een linksbuiten.
Fitz Jim heeft niets in Ajax 1 te zoeken.

Kaplan en Hato centraal. Rechts Rensch (op dit moment de beste RB die we hebben) en links Sosa.



Dit eigenlijk.

Mocht een tegenstander echt heel ver inzakken, dan is het misschien nog wel een goed idee om Branco centraal achterin te zetten. Je hebt hem dan lekker snel aan de bal en hij kan van daaruit zijn traptechniek inzetten.

Verdedigend moet je er verder niks van verwachten natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 februari 2024 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 februari 2024 om 14:04:

open/sluit de onderstaande quote:

RD schreef op 21 februari 2024 om 13:55:

Ik heb er weinig vertrouwen in. Er zijn de laatste tijd teveel wisselingen en in welke samenstelling je ook speelt: kwaliteit kom je sowieso tekort. Speel dan in ieder geval met een vast team....

Ramaj
Gooijer - Van den Boomen - Kaplan - Hato
Tahirovic - Fitz Jim - Henderson
Berghuis - Brobbey - Hlynsson

Morgen, en voorlopig, zou ik zo spelen. Alle spelers waar ik geen vertrouwen meer in heb, staan er sowieso niet in (Rensch, Sutalo, Sosa, Taylor, Bergwijn, Forbs)



Nogal gewaagd experiment Van den Boomen centraal achterin. Die moet gewoon op het middenveld.
Hlynsson is alles behalve een linksbuiten.
Fitz Jim heeft niets in Ajax 1 te zoeken.

Kaplan en Hato centraal. Rechts Rensch (op dit moment de beste RB die we hebben) en links Sosa.



Dit eigenlijk.

Mocht een tegenstander echt heel ver inzakken, dan is het misschien nog wel een goed idee om Branco centraal achterin te zetten. Je hebt hem dan lekker snel aan de bal en hij kan van daaruit zijn traptechniek inzetten.

Verdedigend moet je er verder niks van verwachten natuurlijk.


Van den Boomen vlak voor de verdediging neerzetten. Hij is geen centrale verdediger en dat kan je ook niet van hem vragen. Vlak voor de verdediging is hij een middenvelder wie het spel kan maken vanuit achterin, waar zijn expertise ligt tevens de verdediging helpen met intercepties, tackelen en met een man meelopen waar gewenst. Creëer een middenveld waar Branco wordt bijgestaan door tenminste één goede balverovaar en je hebt al iets van een basis, wat betreft dat.

 

+1/-0

Zo gek is het ook weer niet om Van den Boomen eventueel achterin te zetten. Bosz heeft bijvoorbeeld Schouten dit seizoen ook een aantal keer achterin gezet. Van Gaal deed het vroeger met Van den Brom, Rijkaard en Davids. Het kan een goede manier zijn om meer voetbal van achteruit te brengen. Ik denk niet dat de noodzaak er nu per se is, maar het kan zeker. Het ligt er ook maar net aan wat voor soort wedstrijd het is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 21 februari 2024 om 20:08:

Zo gek is het ook weer niet om Van den Boomen eventueel achterin te zetten. Bosz heeft bijvoorbeeld Schouten dit seizoen ook een aantal keer achterin gezet. Van Gaal deed het vroeger met Van den Brom, Rijkaard en Davids. Het kan een goede manier zijn om meer voetbal van achteruit te brengen. Ik denk niet dat de noodzaak er nu per se is, maar het kan zeker. Het ligt er ook maar net aan wat voor soort wedstrijd het is.



Schouten is op die positie ook gewoon goed, zelfs beter dan Ramalho, daarom staat hij er in grote wedstrijden ook. Ik zie vd Boomen dat niet doen...komt al te kort op zijn eigen positie, laat staat op een positie die wellicht wat minder bekend voor hem is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 22 februari 2024 om 15:26:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 21 februari 2024 om 20:08:

Zo gek is het ook weer niet om Van den Boomen eventueel achterin te zetten. Bosz heeft bijvoorbeeld Schouten dit seizoen ook een aantal keer achterin gezet. Van Gaal deed het vroeger met Van den Brom, Rijkaard en Davids. Het kan een goede manier zijn om meer voetbal van achteruit te brengen. Ik denk niet dat de noodzaak er nu per se is, maar het kan zeker. Het ligt er ook maar net aan wat voor soort wedstrijd het is.



Schouten is op die positie ook gewoon goed, zelfs beter dan Ramalho, daarom staat hij er in grote wedstrijden ook. Ik zie vd Boomen dat niet doen...komt al te kort op zijn eigen positie, laat staat op een positie die wellicht wat minder bekend voor hem is.



Niet eens dat we kunnen concluderen dat Van den Boomen tekort komt op zijn eigen positie. Eerlijk gezegd ben ik best wel optimistisch over hem. Je ziet dat Branco echt een positieve invloed heeft op het spel, zoals tegen NEC.

Het lijkt een vergelijkbare komst zoals Schøne. Die kwam ook transfervrij, had duidelijk ook zijn mankementen qua snelheid en verdedigende kwaliteiten, maar werd met zijn traptechniek, inzicht en vrije trappen een waardevolle speler.

Schøne heeft ook op vreemde posities gespeeld, want hij paste absoluut niet in het standaardprofiel van een rechtsbuiten of verdedigende middenvelder.

 

+2/-0

Ik vrees voor de volgende opstelling:

Ramaj
Gooijer, Rensch, Sutalo, Hato
Henderson, Hlynsson, Taylor
Berghuis, Brobbey, Forbs

Waarbij Sutalo en/of Forbs in de rust geslachtofferd gaan worden ongeacht of zij zelf goed of slecht spelen, puur op basis van het wedstrijdverloop en de stand.

Nog even kijken of er nog een 18 jarig jeugdspelertje op de bank zit die tijdelijk heilig kan worden verklaard en vervolgens gekruisigd.

 

+2/-0

Nou dat valt al mee, op papier dan toch.

Ramaj; Rensch, Šutalo, Hato, Sosa; Van den Boomen, Tahirović; Berghuis, Hlynsson, Forbs; Brobbey.

Wel nog even de vraag of Berghuis en Hlynsson in deze opstelling "correct" staan opgesteld ...

 

+1/-0

Het zelfcorrigerende vermogen of dat vanaf de bank is echt dramatisch. Je ziet al na 3 minuten de gaten aan beide flanken bij ons achterin steeds, maar niemand doet wat.

 

+1/-0

Twee positieve dingen. Op miraculeuze wijze de nul gehouden met uitstekend keeperswerk van Ramaj. En je krijgt één kans en die zit en hoe!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 22 februari 2024 om 19:06:

Het zelfcorrigerende vermogen of dat vanaf de bank is echt dramatisch. Je ziet al na 3 minuten de gaten aan beide flanken bij ons achterin steeds, maar niemand doet wat.



Hlynsson is nu naar rechtsbuiten verplaatst om verdedigend Rensch wat bij te staan. Een wonder dat het 0-1 is voor Ajax. Bodø had gemakkelijk 3x kunnen scoren. Het is echt weer mega-slecht.

 

+1/-0

Op basis van de manier van spelen zou je denken dat we tegen Liverpool spelen of zo. Het is echt mazzel dat je met een voorsprong de rust ingaat doordat een bal toevallig perfect voor de voeten van Berghuis valt. Die goal laat juist ook weer zien dat als je ze wil verslaan je ze onder druk moet zetten. Ajax heeft er de ploeg niet naar om in te zakken en dan niets weg te geven, zeker dit team niet.

Zo blijven spelen is vragen om problemen. Ramaj kan ze niet blijven tegenhouden. Ik zou serieus overwegen Banel voor Berghuis of Hlynsson te brengen, zodat je in elk geval aan meer dan 1 kant diepgang hebt om onder de druk vandaan te komen. Kaplan voor Hato zou eventueel ook nog kunnen om je verdedigend met name door de lucht te versterken. Hato is geen speler voor het spel dat je nu speelt.

 

+1/-0

Belachelijke rode kaart. Die jongen haakt zichzelf.

Toch enorm dom van Sutalo, die het risico neemt door een beweging te maken.

 

+1/-0

Nooit meer opstellen die Sutalo. Wat een ongelooflijke ezel is dat.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Bodo Glimt - Ajax