Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - NEC

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 18 februari 2024 om 14:30 in Amsterdam ontvangen we onze gasten uit Nijmegen.

Berghuis is een twijfelgeval, dus ik zal hem niet opstellen. Ik wil niet weer achteraf horen dat hij uit vorm is, omdat hij niet helemaal fit was. Een tijd of wat geleden had hij ook een rugblessure toen dat gebeurde; laatste ook een rugblessure, toch weer gespeeld en ja hoor, op een goaltje na wederom slecht gespeeld. Met Bergwijn ook nog geblesseerd, alle reden om de 3-5-2 formatie toe te passen. Want je wilt niet Hlynsson op de vleugel met Akpom op 10.

Akpom, Brobbey
Hlynsson
Sosa - Henderson - Tahirovic* - Gaaei
Hato - Kaplan** - Gooijer***
Ramaj

*V/d Boomen kan invallen, maar nog geen hele wedstrijd spelen. Ik las al dat hij niet in de basis gaat beginnen.

**Kaplan of Sutalo op deze plek. Je kunt een signaal afgeven aan Sutalo en Kaplan in de basis gooien.

***Gooijer of Rensch op deze plek en ik persoonlijk neig naar Gooijer. Hij ontwikkelt zich goed.

Met bijvoorbeeld Forbs, Rensch, Rijkhoff, Sutalo en Taylor Van den Boomen heb je vijf invallers.

 

+1/-0

Als van 't Schip Taylor laat staan dan weten we genoeg. Dan is hij ook niet meer serieus te nemen. En ik verwacht dat hij hem gewoon laat staan.
Zal wel weer een draak van een wedstrijd worden. Heb er totaal geen vertrouwen meer in. Hopelijk grijpt Kroes vanaf 1 maart gelijk keihard in.

 

+2/-0

Het is niet bepaald zo dat je als supporter met vertrouwen deze wedstrijd gaat volgen. Het kan weer alle kanten opgaan.
Ik hoop toch echt dat van't schip niet weer Akpom op "10" gaat zetten. Die loopt alleen Brobbey in de weg en Hlynsson moet dan linksbuiten gaan spelen waar hij geen speler voor is. Dan 3x liever een matige Forbs erin maar verder wel gewoon een normale opstelling.

 

+1/-0

Wederom een bagger opstelling. Hlynsson weer buitenspeler. Taylor speelt weer. Sutalo speelt weer. Dus hou maar op. Banel ook niet Ajax 1 waardig. Kortom weer ergeren.

Ik ga dan ook maar met een half oog kijken.

 

+2/-1

Het blijft onvoorstelbaar te zien hoe diep Ajax in korte tijd is weggezakt. Hlynson en Banel als basisspeler op de vleugels, wat een armoede. Doet mij denken aan de tijden van Lukoki, Ebecillio, Sana en Ozbiliz.

 

+1/-0

Wat is dit onthutsend slecht weer. Heb de laatste twee potjes niet gezien, maar dit is werkelijk beneden alle peil.

 

+2/-0

Met Gooijer, Rensch, Hato, Taylor, Hlynsson, Brobbey en Banel maar liefst zeven spelers uit de eigen jeugd. Een nieuwe generatie die in de Arena redelijk partij weet te bieden aan NEC dat voetballend wel de overhand heeft. Wel de voorsprong dankzij één gelukkig momentje.

En ik neem aan dat de hype rond Henderson nu wel klaar is. Dat is een huis-tuin-en-keuken voetballer die past in een rijtje met Gabri en Poulsen, spelers met een rijke carrière bij grote clubs maar geen voormalige wereldsterren.

 

+2/-0

Wat is Tahirovic toch een matige speler, zit zo weinig voetbal in die jongen. Lage handelingssnelheid en een matige techniek. Als hij weinig tijd heeft, is het vaak balverlies of een balletje breed of terug. Zo kom je op het middenveld nooit aan voetballen toe, want de andere middenvelders bezitten deze kwaliteiten ook nauwelijks. Als je dan op zowel de back posities als op de vleugels geen dynamische, creatieve spelers hebt met een actie in huis krijg je dit slaapverwekkende voetbal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 februari 2024 om 15:36:

Met Gooijer, Rensch, Hato, Taylor, Hlynsson, Brobbey en Banel maar liefst zeven spelers uit de eigen jeugd. Een nieuwe generatie die in de Arena redelijk partij weet te bieden aan NEC dat voetballend wel de overhand heeft. Wel de voorsprong dankzij één gelukkig momentje.

En ik neem aan dat de hype rond Henderson nu wel klaar is. Dat is een huis-tuin-en-keuken voetballer die past in een rijtje met Gabri en Poulsen, spelers met een rijke carrière bij grote clubs maar geen voormalige wereldsterren.



Redelijk partij weet te bieden. Heb jij een speciaal ESPN kanaal waar een schaduw wedstrijd wordt gespeeld.

Taylor, Banel en in mindere mate Gooijer hebben niets in Ajax 1 te zoeken.

Christian Poulsen was gewoon een waardevolle speler in het Ajax van toen.

 

+1/-0

Martha kan niet eens normaal een bal aannemen. Dit is werkelijk om te huilen. Wat een niveau.

 

+2/-0

Nou, dat doet Forbs wel aardig maar jeetje, het is wel erg armoedig hoor...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:00:

Martha kan niet eens normaal een bal aannemen. Dit is werkelijk om te huilen. Wat een niveau.



Illustratief voor het Ajax van nu. Triester kan niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:00:

Martha kan niet eens normaal een bal aannemen. Dit is werkelijk om te huilen. Wat een niveau.



Illustratief voor het Ajax van nu. Triester kan niet.


Zelfde geldt voor het doelpunt van Forbs. Hij neemt hem slecht aan, de bal springt van zijn voet. Hij struikelt en de bal rolt er via zijn been in. En dan juichen alsof hij een wereldgoal maakt.

Als linksback viel het mij minder op, maar wat is Martha echt ongelofelijk slecht. Zijn motoriek doet mij ook denken aan een amateur jeugdspeler. Dit ziet er niet uit.

Dit bericht is gewijzigd op 18 februari 2024, 16:21:20.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:00:

Martha kan niet eens normaal een bal aannemen. Dit is werkelijk om te huilen. Wat een niveau.



Illustratief voor het Ajax van nu. Triester kan niet.


Zelfde geldt voor het doelpunt van Forbs. Hij neemt hem slecht aan, de bal springt van zijn voet. Hij struikelt en de bal rolt er via zijn been in. En dan juichen alsof hij een wereldgoal maakt.



Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:00:

Martha kan niet eens normaal een bal aannemen. Dit is werkelijk om te huilen. Wat een niveau.



Illustratief voor het Ajax van nu. Triester kan niet.


Zelfde geldt voor het doelpunt van Forbs. Hij neemt hem slecht aan, de bal springt van zijn voet. Hij struikelt en de bal rolt er via zijn been in. En dan juichen alsof hij een wereldgoal maakt.

Als linksback viel het mij minder op, maar wat is Martha echt ongelofelijk slecht. Zijn motoriek doet mij ook denken aan een amateur jeugdspeler. Dit ziet er niet uit.



Kolbein in het kwadraat ;B

 

+1/-0

We willen ook gewoon geen derde worden, laat maar... Helemaal klaar met van het Schip en 3kwart van de selectie.

 

+2/-0

Blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt en deze heb overgeslagen.

Volgend seizoen een trainer binnenhalen die geen Nederlander is en schijt heeft aan heel dat "Ajax-DNA" en "Ajax-spel". Gewoon een opstelling bij elkaar verzinnen die past bij je selectie en niet krampachtig blijven vasthouden aan 4-3-3 en elke wedstrijd met een andere opstelling komen. En die ook niet per se eigen jeugd wil opstellen enkel en alleen om eigen jeugd op te stellen. De helft voldoet niet, maar mag wel blijven aankloten.

 

+2/-0

Tegen beter weten in zitten kijken, maar manmanman wat een niveau. Eerste 10 minuten was leuk, lekker fel jagen enzo. Maar uiteindelijk was nec gewoon beter en verlies je niet door twee frommelgoals. Beschamend, dat is het...

 

+2/-0

Schip wegwezen, je gaat bijna verlangen naar Steijn. Een coach die niet durft in te grijpen (zowel qua opstelling en systeem) en het ziet zitten in spelers als Martha, is pertinent ongeschikt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 16:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 18 februari 2024 om 16:00:

Martha kan niet eens normaal een bal aannemen. Dit is werkelijk om te huilen. Wat een niveau.



Illustratief voor het Ajax van nu. Triester kan niet.


Zelfde geldt voor het doelpunt van Forbs. Hij neemt hem slecht aan, de bal springt van zijn voet. Hij struikelt en de bal rolt er via zijn been in. En dan juichen alsof hij een wereldgoal maakt.

Als linksback viel het mij minder op, maar wat is Martha echt ongelofelijk slecht. Zijn motoriek doet mij ook denken aan een amateur jeugdspeler. Dit ziet er niet uit.



Kolbein in het kwadraat ;B



Op de tribune vonden we het een 'technisch' hoogstandje.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - NEC