Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Bodo

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Er was nog geen wedstrijdtopic. De wedstrijd zelf kijk ik inmiddels met een half oog, dus voldoende tijd om dit topic aan te maken.

Het tactisch wonder Schippie heeft het weer goed voor elkaar. De verdediging is compleet overhoop gehaald. Sutalo links centraal, Hato linksback, Hlynsonn op linksbuiten. Akpom naast Brobbey, zodat het middenveld nog zwakker is dan normaal.

Dat gezegd hebbende, is de selectie ook gewoon verschrikkelijk matig. Het is gewoon gênant dat wij als supporters hopen op de 3e plek in de competitie zodat wij voorrondes van de Champions League kunnen spelen. Zijn er serieus mensen die denken dat Ajax over zes maanden een selectie heeft die makkelijk even twee voorrondes doorkomt? Zelfs op conference League niveau heeft deze ploeg moeite, in de Champions League heeft Ajax niets te zoeken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 21:38:

Er was nog geen wedstrijdtopic. De wedstrijd zelf kijk ik inmiddels met een half oog, dus voldoende tijd om dit topic aan te maken.

Het tactisch wonder Schippie heeft het weer goed voor elkaar. De verdediging is compleet overhoop gehaald. Sutalo links centraal, Hato linksback, Hlynsonn op linksbuiten. Akpom naast Brobbey, zodat het middenveld nog zwakker is dan normaal.

Dat gezegd hebbende, is de selectie ook gewoon verschrikkelijk matig. Het is gewoon gênant dat wij als supporters hopen op de 3e plek in de competitie zodat wij voorrondes van de Champions League kunnen spelen. Zijn er serieus mensen die denken dat Ajax over zes maanden een selectie heeft die makkelijk even twee voorrondes doorkomt? Zelfs op conference League niveau heeft deze ploeg moeite, in de Champions League heeft Ajax niets te zoeken.



Zijn er mensen die werkelijk waar denken dat Ajax nog 3e wordt? Ik denk dat de vlag al uit mag als deze bende nietsnutten nog 5e worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 15 februari 2024 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 21:38:

Er was nog geen wedstrijdtopic. De wedstrijd zelf kijk ik inmiddels met een half oog, dus voldoende tijd om dit topic aan te maken.

Het tactisch wonder Schippie heeft het weer goed voor elkaar. De verdediging is compleet overhoop gehaald. Sutalo links centraal, Hato linksback, Hlynsonn op linksbuiten. Akpom naast Brobbey, zodat het middenveld nog zwakker is dan normaal.

Dat gezegd hebbende, is de selectie ook gewoon verschrikkelijk matig. Het is gewoon gênant dat wij als supporters hopen op de 3e plek in de competitie zodat wij voorrondes van de Champions League kunnen spelen. Zijn er serieus mensen die denken dat Ajax over zes maanden een selectie heeft die makkelijk even twee voorrondes doorkomt? Zelfs op conference League niveau heeft deze ploeg moeite, in de Champions League heeft Ajax niets te zoeken.



Zijn er mensen die werkelijk waar denken dat Ajax nog 3e wordt? Ik denk dat de vlag al uit mag als deze bende nietsnutten nog 5e worden.


Ben ik met je eens hoor. Maar er zijn veel mede-supporters die vinden dat je niet al te kritisch moet zijn. Dezelfde mensen die Steijn in het begin een goede trainer vonden omdat hij zo goed overkomt in interviews. Dezelfde mensen die vinden dat Mislintat niets te verwijten valt en dat je met deze selectie moeiteloos moet kunnen meedoen om de titel. Plek 3 zou met deze selectie makkelijk te behalen zijn, althans dat vinden veel mensen.

Zelf vind ik deze selectie en technische staf waardeloos. Maar er zijn genoeg mensen die wel heel 'genuanceerd' over dit Ajax kunnen spreken. Volgens deze geluiden valt het allemaal wel mee met de kwaliteit van de selectie. Het ligt vooral aan Maurice Steijn, of aan 'Schippie'. Dat zowel de technische staf als de kwaliteit van de selectie zwaar ondermaats is, wil er bij veel mensen niet in.

Forbs zit nu bv. op de bank. Ik durf te wedden dat er supporters zijn die menen dat met hem in de basis deze wedstrijd heel anders had verlopen. Zo gaat het nu al twee jaar. Men spreekt zichzelf moed in en probeert wanhopig lichtpuntjes te vinden. Feit is dat dit Ajax slechter presteert dan de afgelopen 15 jaar.

 

+1/-0

Dit is by far het slechtste Ajax uit de geschiedenis. Dit is amateur niveau. Van 't Schip mag van mij vandaag nog ontslagen worden. Die man snapt er helemaal niets van. Is nog nooit ergens geslaagd en dat bewijst hij vandaag heel duidelijk waarom niet.

Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik kijk voorlopig niet meer. De ergernis die het me oplevert is het me allemaal niet meer waard. Na 55 jaar in hart en nieren supporter te zijn geweest, haak ik nu even af en ga ik nu leuke dingen doen in plaats van mijn bloeddruk te laten oplopen door dit stelletje nietsnutten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 februari 2024 om 22:43:

Dit is by far het slechtste Ajax uit de geschiedenis. Dit is amateur niveau. Van 't Schip mag van mij vandaag nog ontslagen worden. Die man snapt er helemaal niets van. Is nog nooit ergens geslaagd en dat bewijst hij vandaag heel duidelijk waarom niet.

Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik kijk voorlopig niet meer. De ergernis die het me oplevert is het me allemaal niet meer waard. Na 55 jaar in hart en nieren supporter te zijn geweest, haak ik nu even af en ga ik nu leuke dingen doen in plaats van mijn bloeddruk te laten oplopen door dit stelletje nietsnutten.


Zelf ben ik 35 jaar en volgens mij kan ik mij ook geen slechter Ajax herinneren. Twee keer een seizoenkaart gehad, dit waren de seizoenen onder Jan Wouters en Van Basten. Vanuit Rotterdam ging ik toen iedere twee weken naar Amsterdam met de hoop dat het beter zou gaan. Zelfs toen had ik er meer plezier in dan nu. Terwijl die twee seizoenen echt dramatisch waren. Ik zie ook niet hoe dit de komende jaren opgelost kan worden, vooral ook gezien de bestuurlijke en financiële situatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 februari 2024 om 22:43:

Dit is by far het slechtste Ajax uit de geschiedenis. Dit is amateur niveau. Van 't Schip mag van mij vandaag nog ontslagen worden. Die man snapt er helemaal niets van. Is nog nooit ergens geslaagd en dat bewijst hij vandaag heel duidelijk waarom niet.

Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik kijk voorlopig niet meer. De ergernis die het me oplevert is het me allemaal niet meer waard. Na 55 jaar in hart en nieren supporter te zijn geweest, haak ik nu even af en ga ik nu leuke dingen doen in plaats van mijn bloeddruk te laten oplopen door dit stelletje nietsnutten.


Zelf ben ik 35 jaar en volgens mij kan ik mij ook geen slechter Ajax herinneren. Twee keer een seizoenkaart gehad, dit waren de seizoenen onder Jan Wouters en Van Basten. Vanuit Rotterdam ging ik toen iedere twee weken naar Amsterdam met de hoop dat het beter zou gaan. Zelfs toen had ik er meer plezier in dan nu. Terwijl die twee seizoenen echt dramatisch waren. Ik zie ook niet hoe dit de komende jaren opgelost kan worden, vooral ook gezien de bestuurlijke en financiële situatie.



Ik heb mijn hoop gevestigd op Alex Kroes, Kevin de Lang en Marijn Beuker. Hopelijk kunnen die het tij keren en in ieder geval schoon schip maken.

In ieder geval nu meteen Taylor verbannen naar JA en Kaplan in de basis en Sutalo naar de bank. Dan maar met twee linkspoten in het centrum.

 

+1/-0

Wat een verschrikking was dit...een bal over 5 meter lukte al niet. Bodo heeft niets gedaan , alleen 2x goed geprofiteerd van balverlies en onkunde bij ons. En dan nog niet kunnen winnen is gewoon een wanprestatie a la Hercules.

Na de 1-1 tegen Psv dacht ik heel even dat het idd allemaal wat beter ging, maar nu na Heerenveen en Bodo weten we dat het duidelijk niet zo is.

5de in de competitie , hoger kunnen we vergeten...

 

+1/-0

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 23:19:

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.


Ik zag laatst een kalkoen bij de kinderboerderij. Niet eerder gezien daar; is een nieuwe aanwinst. Iets voor ons? Hij maakte indruk op mij. Misschien ben ik wat opportunistisch hier.

Context:
Op de blessuretijd na, ben ik volledig teleurgesteld in Schip en deze wedstrijd. Hij wisselt in de rust Rensch voor Sosa, om zo Hato weer centraal te zetten en Sosa op linksback: iedereen(?) wilt gewoon Hato centraal zien spelen en iemand als Sosa linksback. Na een uur of wat spelen haalt hij Taylor eraf: iedereen(?) wilt Tahirovic of Van den Boomen i.p.v. Taylor op het veld zien. Ook haalde hij Akpom eraf en kon Hlynsson eindelijk weer op 10 spelen: iedereen(?) wilt Hlynsson op 10 zien en niet op de vleugel. Echt, waar Schip mee bezig? Een hele rare opstelling en wissel voor wissel weer teruggaan naar een meer logische opstelling.

En ergste van allemaal is het feit dat ik gewoon geen organisatie, (juiste) instelling etcetera zie. Wat geeft Schip de spelers mee voordat ze het veld opstappen? Ik zie het niet. Helemaal geen Ajax waardig elftal dit. Ik ben nog nooit zo boos geworden tijdens een wedstrijd van Ajax. Nogmaals, op de blessuretijd na.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 15 februari 2024 om 23:08:

Wat een verschrikking was dit...een bal over 5 meter lukte al niet. Bodo heeft niets gedaan , alleen 2x goed geprofiteerd van balverlies en onkunde bij ons. En dan nog niet kunnen winnen is gewoon een wanprestatie a la Hercules.

Na de 1-1 tegen Psv dacht ik heel even dat het idd allemaal wat beter ging, maar nu na Heerenveen en Bodo weten we dat het duidelijk niet zo is.

5de in de competitie , hoger kunnen we vergeten...


Dat is tekenend voor een slechte trainer. Je hebt geen (goede) trainer nodig om een gemotiveerd elftal tegen PSV of Feyenoord te zien, maar wel in al die andere wedstrijden.

Vanavond... het elftal... oude, natte krant.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 februari 2024 om 23:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 23:19:

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.


Ik zag laatst een kalkoen bij de kinderboerderij. Niet eerder gezien daar; is een nieuwe aanwinst. Iets voor ons? Hij maakte indruk op mij. Misschien ben ik wat opportunistisch hier.

Context:
Op de blessuretijd na, ben ik volledig teleurgesteld in Schip en deze wedstrijd. Hij wisselt in de rust Rensch voor Sosa, om zo Hato weer centraal te zetten en Sosa op linksback: iedereen(?) wilt gewoon Hato centraal zien spelen en iemand als Sosa linksback. Na een uur of wat spelen haalt hij Taylor eraf: iedereen(?) wilt Tahirovic of Van den Boomen i.p.v. Taylor op het veld zien. Ook haalde hij Akpom eraf en kon Hlynsson eindelijk weer op 10 spelen: iedereen(?) wilt Hlynsson op 10 zien en niet op de vleugel. Echt, waar Schip mee bezig? Een hele rare opstelling en wissel voor wissel weer teruggaan naar een meer logische opstelling.

En ergste van allemaal is het feit dat ik gewoon geen organisatie, (juiste) instelling etcetera zie. Wat geeft Schip de spelers mee voordat ze het veld opstappen? Ik zie het niet. Helemaal geen Ajax waardig elftal dit. Ik ben nog nooit zo boos geworden tijdens een wedstrijd van Ajax. Nogmaals, op de blessuretijd na.


Die wissel van Rensch was gewoon omdat hij nog niet fit was gaf Schip aan in het interview na de wedstrijd. Ze hadden gehoopt dat hij een uur zou kunnen spelen.

Schip is een puur reactieve trainer.

Die blessuretijd maakt voor mij helemaal geen verschil want is puur geluk en niet het resultaat van beleidsmatig werken wat voor structureel succes gaat zorgen.

 

+1/-0

De reactie van Berghuis na die goal van hem spreekt voor mij boekdelen. Speelt net als de rest weer een vreselijke wedstrijd, scoort met die ene goede actie die hij per wedstrijd heeft en de grijns is niet van zijn hoofd te slaan.

Hij zou met het schaamrood op de kaken de bal moeten halen uit het net, terugrennen naar de middenstip en zijn teamspelers moeten aanmoedigen er nog meer van te maken, maar nee, meneer is weer helemaal happy met zichzelf.

Werkelijk waar om te kotsen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 23:19:

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.



Ik vind het niet opportunistisch om eens naar kwaliteit en prestaties te kijken bij het kiezen van een nieuwe trainer. Dat zouden wij eens moeten proberen: Schreuder, Heitinga en Schippie hebben de baan gekregen vanwege hun connecties en verleden als speler en overduidelijk niet om hun kwaliteiten als trainer. Steijn was meer een dronkemansgok waar ook vrijwel niemand het in zag zitten als trainer van Ajax

 

+3/-0

Dit gelijkspel - overigens met alle geluk van de wereld, want normaliter krijg je die pingel niet en krijgt Berghuis die bal er zo ook niet in - komt volledig op het conto van Van 't Schip. Hoe krijg je het als trainer toch voor elkaar om werkelijk alles verkeerd te doen wat je verkeerd kunt doen en het kleine beetje vertrouwen/vastigheid wat in een ploeg zit, ook nog af te breken.

- Hato weghalen uit het centrum, waar hij de enige stabiele factor was.
- Rensch naar het centrum, waar hij nog geen enkele goede wedstrijd heeft gespeeld.
- Hlynsson vanaf de zijkant, waar hij nog nooit heeft gespeeld en de kwaliteiten niet voor heeft.
- Akpom vanaf 10, wat niet zijn positie is.
- Taylor wederom basis, waar hij absoluut geen aanspraak op maakt.

En dan gaandeweg de wedstrijd één voor één alles repareren, als het eigenlijk al te laat is. Ik zie 'm er ook nog voor aan dat hij nu tevreden terugkijkt op zijn eigen optreden. "Dat heb ik nog even mooi gecorrigeerd allemaal."

Ik volg Ajax al 30 jaar en heb wel vaker halsstarrige trainers aan het werk gezien die maar vast bleven houden aan iets wat niet werkte. Van Basten met z'n Sulejmani op 10, Wamberto die seizoenenlang telkens weer in de basis kwam, Colin die maar opgesteld bleef worden en een contractverlenging kreeg, Frank de Boer met z'n Ebecilio en later Sigthorsson (terwijl Milik op de bank zat), Jol met Anita op linksback. Maar dat waren telkens één à twee issues tegelijk. Van 't Schip creëert gewoon werkelijk in elke linie onrust, onduidelijkheid en instabiliteit.

Laten we niet vergeten dat Van 't Schip inmiddels langer trainer is dan Steijn was en dat het voetbal op zich er niet significant op vooruit is gegaan. Ik heb eigenlijk wel genoeg gezien. Dit komt ook niet meer goed. Wellicht nog af en toe een geinig wedstrijdje, maar op lange termijn? Nee, deze man gaat Ajax niet verzorgd, attractief laten voetballen.

Afscheid van nemen.

 

+2/-0

Het erge is dat Bodo er ook niet veel van kan en gewoon een ren je rot ploeg is. Als ze iemand met een goede pass op het middenveld hadden een een goede spits waren we er zo hard afgegaan.
Die gaten in de omschakeling zijn gewoon veel te groot, dan kan je 10 Hendersons halen maar als niet iedereen meehelpt blijf je dit houden.
Over Taylor ga ik niet veel meer zeggen dat is al genoeg gedaan, hopelijk gaan die oogkleppen bij de trainer er eindelijk vanaf.

 

+3/-0

Gisteren in de 70e minuut naar bed gegaan, het was echt slaapverwekkend. Wel verbaasd toen ik vanmorgen over de 2-2 las, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Een wanvertoning, dit elftal komt zoveel kwaliteit tekort daar kun je ook niet omheen. Geen idee hoe dit opgelost moet gaan worden, maar ik ga voorlopig in ieder geval niet meer kijken. Ze zoeken het maar ff uit.

 

+1/-0

Bodo mag je -kijkende naar- wedstrijd selectie en waarde op het veld vergelijken met FC Utrecht | Heerenveen. Wij spelen thuis, maar tijdens 90% van de wedstrijd kunnen we geen vuist maken en dat baart me zorgen.

Ik mis visie bij de technische staf, opstellingen zijn waardeloos. Een bal overspelen over 5 meter lukt de spelers niet.

Ik vond het echt dramatisch...

 

+2/-0

Het is triest en de selectie is kwaliteit onwaardig maar wat ik niet begrijp, en dat vond ik in september, toen december en nu nog steeds te gek voor woorden eigenlijk is dat het nog steeds los zand is. Zelfs 11 houthakkers moeten in staat zijn om als team te opereren en als samenhangend team te spelen. Het is bijna maart en dat gebeurt nog steeds niet. Vraag me af of Steijn en Schip nou slechte trainers zijn, de groep dramatisch is, of dat het allebei zo is. Ik ben bang dat ik het antwoord al weet.

Wat ik overigens ook niet begrijp is dat akpom, die een pure afmaker is en uitsluitend gevaarlijk is in de 16, op linksbuiten zet. Ik heb hem overal gezien behalve in de 16 meter.

 

+2/-0

Ik heb het gevoel dat het vooral het ontbreken van slimme spelers is. Balletje rond tikken gaat nog wel aardig, maar iets creatiefs doen, iets slims verzinnen zit er gewoon niet in. (of het komt er niet uit) Ook onbegrijpelijk dat Bassey weg moest, maar dat we daar Sutalo voor terugkrijgen. Lijkt me geen vooruitgang. Bassey had tenminste nog een goede uitstraling en fysiek. Maar goed, ze zijn (een paar uitzinderingen daar gelaten) gewoon niet goed genoeg. Niet te filmen hoe we hier in 2 jaar terecht zijn gekomen, wat een aanfluiting...

 

+1/-0

Als je het rond tikken van Bodo ziet bij de eerste goal, dat ziet het er wel erg goed uit. Die ploeg, ondanks dat ze een budget hebben van bijv. een Heerenveen kan goed voetballen, als je nagaat dat ze eigenlijk in hun voorbereiding zitten.
De Noorse competitie begint daar nu, dus uiteindelijk waren ze gewoon nog niet fit genoeg, daar heeft Ajax van geprofiteerd in het laatste deel van de wedstrijd. Ik denk dat Bodo volgende week weer een stukje fitter is. Dus dit wordt gewoon erg lastig volgende week(en Bodo ligt boven de poolcirkel, temperaturen die we niet gewend zijn, zijn niet in ons voordeel ben ik bang). Ajax moet volgende week vol aan de bak en Bodo fysiek kapot spelen, 90 minuten erbovenop, anders zie ik ons nooit winnen daar.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Bodo