Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Bodo

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 23:19:

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.



Ik heb dit al geopperd toen Steijn werd ontslagen. Ik werd bijna met pek en veren van dit forum verbannen. Advocaat was gewoon een goede keus geweest om dit seizoen af te maken en te redden wat er te redden valt.
Misschien non-Ajax, maar wel meer resultaat. Van 't Schip heeft het niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Hij durft niet in te grijpen. Let maar op, Taylor staat zondag gewoon weer in de basis. En hij zet weer een spits op een buiten positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 16 februari 2024 om 12:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 23:19:

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.



Ik heb dit al geopperd toen Steijn werd ontslagen. Ik werd bijna met pek en veren van dit forum verbannen. Advocaat was gewoon een goede keus geweest om dit seizoen af te maken en te redden wat er te redden valt.
Misschien non-Ajax, maar wel meer resultaat. Van 't Schip heeft het niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Hij durft niet in te grijpen. Let maar op, Taylor staat zondag gewoon weer in de basis. En hij zet weer een spits op een buiten positie.


Wat is dat toch? Hoe kun je nou, als je de hele week aan niets anders hoeft te besteden dan aan Ajax en de volgende wedstrijd, tot de conclusie komen dat het handig is om Taylor te handhaven, Akpom of Hlynsson linksbuiten te zetten en Hato van zijn plek af te halen?

In tijden als deze denk ik echt dat een willekeurige afvaardiging van dit forum meer punten zou binnenslepen dan zo'n duurbetaalde professional als Van 't Schip. Ik doe het wel voor 100k per jaar, praten we nergens meer over.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 16 februari 2024 om 10:28:

Ik heb het gevoel dat het vooral het ontbreken van slimme spelers is. Balletje rond tikken gaat nog wel aardig, maar iets creatiefs doen, iets slims verzinnen zit er gewoon niet in. (of het komt er niet uit) Ook onbegrijpelijk dat Bassey weg moest, maar dat we daar Sutalo voor terugkrijgen. Lijkt me geen vooruitgang. Bassey had tenminste nog een goede uitstraling en fysiek. Maar goed, ze zijn (een paar uitzinderingen daar gelaten) gewoon niet goed genoeg. Niet te filmen hoe we hier in 2 jaar terecht zijn gekomen, wat een aanfluiting...



Tot op zekere hoogte is dat het probleem niet eens denk ik. We krijgen de doelpunten te makkelijk tegen. Elke keer twee goals tegen, daar is niet tegenop te scoren. Je hoeft niet creatief te zijn om compact te staan, verdedigen is immers makkelijker dan aanvallen. Laten we eerst eens zorgen de nul te houden en van daaruit af en toe genieten van een mooie actie van een van onze spaarzame creatieve spelers.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 16 februari 2024 om 10:28:

Ik heb het gevoel dat het vooral het ontbreken van slimme spelers is. Balletje rond tikken gaat nog wel aardig, maar iets creatiefs doen, iets slims verzinnen zit er gewoon niet in. (of het komt er niet uit) Ook onbegrijpelijk dat Bassey weg moest, maar dat we daar Sutalo voor terugkrijgen. Lijkt me geen vooruitgang. Bassey had tenminste nog een goede uitstraling en fysiek. Maar goed, ze zijn (een paar uitzinderingen daar gelaten) gewoon niet goed genoeg. Niet te filmen hoe we hier in 2 jaar terecht zijn gekomen, wat een aanfluiting...




Bassey was ook wellicht een jaar verder geweest en had waarschijnlijk vorderingen kunnen maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 februari 2024 om 12:44:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 16 februari 2024 om 12:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 februari 2024 om 23:19:

Het is vloeken in de kerk, maar als ik zo'n bejaarde Dick Advocaat hoor en zie tijdens de nabeschouwing lijkt hij mij een betere optie dan Schreuder, Van 't Schip, Steijn en Heitinga. Ook omdat Dickie zich, in tegenstelling tot hiervoor genoemde namen, wel bewezen heeft op het hoogste niveau. Maar goed, ik snap ook wel dat dit heel opportunistische kroegpraat is.



Ik heb dit al geopperd toen Steijn werd ontslagen. Ik werd bijna met pek en veren van dit forum verbannen. Advocaat was gewoon een goede keus geweest om dit seizoen af te maken en te redden wat er te redden valt.
Misschien non-Ajax, maar wel meer resultaat. Van 't Schip heeft het niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Hij durft niet in te grijpen. Let maar op, Taylor staat zondag gewoon weer in de basis. En hij zet weer een spits op een buiten positie.


Wat is dat toch? Hoe kun je nou, als je de hele week aan niets anders hoeft te besteden dan aan Ajax en de volgende wedstrijd, tot de conclusie komen dat het handig is om Taylor te handhaven, Akpom of Hlynsson linksbuiten te zetten en Hato van zijn plek af te halen?

In tijden als deze denk ik echt dat een willekeurige afvaardiging van dit forum meer punten zou binnenslepen dan zo'n duurbetaalde professional als Van 't Schip. Ik doe het wel voor 100k per jaar, praten we nergens meer over.



Ik word je assistent. Kan goede papieren en resultaten overleggen vanuit de amateurs.

 

+2/-0

Er valt weinig toe te voegen aan bovenstaande commentaren zo een beetje alles is reeds geschreven.

Mijn associaties met de wedstrijd van gisteren zijn;

-Plumpudding
-Klavertje 4
-Natte krant


Ik zou nog willen zeggen 'Je bent nooit te jong om oud te leren' maar andersom geldt dat natuurlijk ook

 

+1/-0

Dus eigenlijk weten we nu dat wat we al vóór aanvang deze wedstrijd wisten, maar Schip kennelijk nog niet....

Hato sowieso centrale verdediger
Hlynsson op 10
Taylor niet meer in de basis
En oh ja, Akpom is een spits!

Ik vraag me af hoe Tahirovic zich voelt... Taylor wederom in de baas, Branco viel in en hijzelf geen speeltijd. Echt, ik zou het jammer vinden als Tahirovic weggejaagd wordt. Voor zijn leeftijd laat hij best al wat goede dingen zien.

 

+3/-0

Je kan zelden zo duidelijk een verschil in kwaliteit tussen beide coaches zien in een wedstrijd als gister. Knutsen heeft veelal de beschikking over spelers die bij AZ of Twente misschien nog niet eens in de basis zouden staan. Toch kwam Bodo/Glimt aanzienlijk beter voor de dag, simpelweg doordat ze een coach hebben die houvast biedt aan de spelers met een goed uitgedacht spelsysteem en heldere afspraken. Ik heb echt met bewondering gekeken naar hoe snel na een balverovering het halve team voorin wist op te duiken. Ze wisten ook precies wanneer ze langzaam of snel moesten spelen. Het is eigenlijk een wonder dat je nog gelijk hebt kunnen spelen. 1 moment kantelde de wedstrijd.

Intussen is het onder Van 't Schip veelal een chaos. Het strijdplan was totaal niet logisch, met veel spelers op verkeerde posities en weer totaal geen druk op de bal. Bepaalde spelers krijgen simpelweg het vertrouwen niet om het te langere tijd te laten zien op hun positie. Hlynsson en Berghuis op de vleugels is gewoon schandalig en maakt je aanvallend tandeloos. Als Brobbey en Akpom allebei mogen starten verwacht je ook dat er wat meer spelers zijn die een voorzet kunnen geven. Daarnaast teert Van 't Schip ook te veel op individuele kwaliteit. Het is veelzeggend dat het opbouwend pas begon te lopen nadat Van den Boomen in de ploeg werkt gebracht. Die vond ik sterk invallen, maar eigenlijk was dat een wat onverantwoorde wissel na een blessure van drie maanden.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Bodo