Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Beker 2023/2024] Hercules - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Eerste bekerwedstrijd voor Ajax. Uit bij Hercules.

En gelijk de laatste :D :D :D

Dit bericht is gewijzigd op 21 december 2023, 20:50:11.

 

+1/-0

Telkens als je denkt dat de bodem bereikt is, zit er nog een volledige kelderverdieping onder.

 

+5/-0

Diep triest dit. Ik heb er geen woorden meer voor.

Het is geen toeval dit, maar er is een verband tussen de afwezigheid van van 't Schip en de lamlendige instelling van de spelers. Die zoutzak die nu de leiding heeft moeten ze een kerstkalkoen geven en er meteen uitflikkeren.

 

+3/-0

Deze club verdient het om als 10e te eindigen dit seizoen. Hercules heeft ook gewoon de beste kansen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 21 december 2023 om 20:23:

Deze club verdient het om als 10e te eindigen dit seizoen. Hercules heeft ook gewoon de beste kansen.



10e?

Alles wat hoger is dan de nacompetitie is een cadeau met dit campingelftal. Je vraagt je af hoe die in godsnaam nog tot in de top 5 zijn geraakt. Je kan voortaan beter JA opstellen denk ik, daar kunnen we in sommige gevallen misschien nog wat geld aan verdienen.

 

+1/-0

Jongens, echt. Wat is er allemaal binnengehaald. Wat een enorme wanboel. Schippie deed hetzelfde als Heitinga, een reeksje winnen van middelmaat. Maar het is gewoon echt nog steeds niks. Die Sutalo kan er ook niks van, wie die zo gehyped heeft is echt een genie.

 

+2/-1

Die trainer op staande voet ontslaan. Wat een zoutzak.

Spelers 10 K boete de man. Halve selectie verkopen of ontslaan.

Club is compleet in de vernieling. Duurt jaren voordat je dit opgelost hebt. Dit is het absolute dieptepunt in de geschiedenis van de club.

 

+2/-1

Ik ben geen trainer natuurlijk, maar misschien moet Mario eens uitleggen waarom je een elftal dat al maandenlang aan het zwalken is, zo nodig op 6 posities moet wijzigen voor een bekerpot. Ja het zijn amateurs, maar je voetbalt elke wedstrijd tegen jezelf, dan moet je gewoon met je sterkste (eigenlijk minst zwakke in ons geval) elftal aantreden.

Maar nee, Hato mag ineens linksachter opdraven, want diva Avila wil niet meer op LB. Dus moeten we per se een plekje voor hem vrijmaken, waar hij meteen voor bedankt door eigenlijk de 1-0 weg te geven. Op RB moet daar dan ineens een jeugdspeler in, die nog niets laten zien heeft. Mikhautadze krijgt nooit een kans, en die mag nu in een onuitgegeven elftal opdraven. Die komt kwalitatief ook tekort, maar dat gebrek wordt nog eens extra bloot gelegd als je rondom hem spelers opstelt die ook niet weten waar ze moeten lopen.

Volledig terechte uitschakeling en je zal in de winterstop gigantisch aan de bak moeten om hier nog iets van te maken. Ofwel communiceer je naar je achterban dat het dit seizoen niets wordt en dat je als club vrede neemt met een plaats bij de eerste 15. Wat ook gewoon realistisch is, met dit spelersmateriaal.

edit>
Weer 3 tegendoelpunten trouwens. Ik denk dat we op 1 seizoenshelft nu al meer tegendoelpunten geslikt hebben dan de voorbije 4 seizoenen samen opgeteld.

 

+3/-0

Kan dit team nog dieper zakken? Als je op zo'n veld speelt moet je het veel vaker met dribbels en passes door de lucht proberen. Als Mikautadze een aanvaller is die sterk is in de kleine ruimte dan heb je er niets aan als hij zich tientallen meters terug laat zakken om balletjes op te halen. En de manier waarop er zonder bal werd gespeeld was nog veel erger. Dat is eigenlijk nog het belangrijkste in een wedstrijd als deze. Je moet Hercules op zijn minst vastzetten.

Daarnaast blijven de keuzes van de technische staf merkwaardig de laatste wedstrijden. Hlynsson is duidelijk al een tijdje op. Waarom speelde Tahirovic niet? Waarom zou Gaaei niet kunnen starten na een paar weken als invaller? Hij gaf de ploeg duidelijk een een aanvallende impuls. Gooijer is veel verdedigender ingesteld. Avila had ik vanwege zijn kwaliteiten aan de bal ook niet per se gewisseld. Als je dat doet, doe het dan voor Sosa. En ik had zeker ook Medic gebracht om iets door te lucht forceren toen het nog 2-0 stond. Die nieuwe trainer kan niet snel genoeg komen. Hopelijk zit in Knutsen in februari bij ons op de bank en niet bij de tegenstander.

 

+2/-2

Verloren in de eerste bekerwedstrijd tegen amateurs. Om deze avond toch nog positief te eindigen: het kan nu alleen maar beter worden. Toch? Of kan het op de één of andere manier nog erger?

 

+1/-0

We kunnen nog zomaar degraderen..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 december 2023 om 19:44:

Diep triest dit. Ik heb er geen woorden meer voor.

Het is geen toeval dit, maar er is een verband tussen de afwezigheid van van 't Schip en de lamlendige instelling van de spelers. Die zoutzak die nu de leiding heeft moeten ze een kerstkalkoen geven en er meteen uitflikkeren.



Hoezo is Maduro geen 1e assistent? Komt deze halfgare koekenbakker even dat kleine stukje basis vernaggelen.

 

+1/-0

Grote fout van die droeftoeter van een hulptrainer om de hele basis om te gooien voor een bekerwedstrijd tegen amateurs. Los van de vraag of Van 't Schip het wel of niet eens was met deze opstelling - als het zelfvertrouwen zó broos is, en je uit zó'n slechte periode aan het komen bent, moet je maar één ding willen: vastigheid. Rouleren kun je doen als je tegenstanders elke week met 5-0 naar huis stuurt en een goed op elkaar ingespeelde spelersgroep hebt.

Ja, de spelers hebben er ook met de pet naar gegooid en verdienen een draai om hun oren, maar als trainer moet je dit voorzien. Ik vind dit echt ontslagwaardige inschattingsfouten. Ajax zit dit seizoen niet in een positie om over welke wedstrijd dan ook lichtzinnig te denken. Als je dat als hulptrainer nu nog niet snapt, pak dan alsjeblieft je zootje en donder op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 01:38:

Grote fout van die droeftoeter van een hulptrainer om de hele basis om te gooien voor een bekerwedstrijd tegen amateurs. Los van de vraag of Van 't Schip het wel of niet eens was met deze opstelling - als het zelfvertrouwen zó broos is, en je uit zó'n slechte periode aan het komen bent, moet je maar één ding willen: vastigheid. Rouleren kun je doen als je tegenstanders elke week met 5-0 naar huis stuurt en een goed op elkaar ingespeelde spelersgroep hebt.

Ja, de spelers hebben er ook met de pet naar gegooid en verdienen een draai om hun oren, maar als trainer moet je dit voorzien. Ik vind dit echt ontslagwaardige inschattingsfouten. Ajax zit dit seizoen niet in een positie om over welke wedstrijd dan ook lichtzinnig te denken. Als je dat als hulptrainer nu nog niet snapt, pak dan alsjeblieft je zootje en donder op.


Die opstelling is toch gewoon door Schip gemaakt? Dat hij afwezig is wil niet zeggen dat Valkanis de opstelling maakt ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 december 2023 om 01:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 01:38:

Grote fout van die droeftoeter van een hulptrainer om de hele basis om te gooien voor een bekerwedstrijd tegen amateurs. Los van de vraag of Van 't Schip het wel of niet eens was met deze opstelling - als het zelfvertrouwen zó broos is, en je uit zó'n slechte periode aan het komen bent, moet je maar één ding willen: vastigheid. Rouleren kun je doen als je tegenstanders elke week met 5-0 naar huis stuurt en een goed op elkaar ingespeelde spelersgroep hebt.

Ja, de spelers hebben er ook met de pet naar gegooid en verdienen een draai om hun oren, maar als trainer moet je dit voorzien. Ik vind dit echt ontslagwaardige inschattingsfouten. Ajax zit dit seizoen niet in een positie om over welke wedstrijd dan ook lichtzinnig te denken. Als je dat als hulptrainer nu nog niet snapt, pak dan alsjeblieft je zootje en donder op.


Die opstelling is toch gewoon door Schip gemaakt? Dat hij afwezig is wil niet zeggen dat Valkanis de opstelling maakt ...


Nou ja, dat weten wij natuurlijk niet. Aan de ene kant is het raar dat je als hoofdtrainer ineens geen invloed meer zou hebben als je tijdelijk in het buitenland zit. Aan de andere kant is het raar dat je als verantwoordelijke voor die wedstrijd niet zou mogen bepalen met welke spelers je speelt.

Schip had moeten bepalen/adviseren om 'gewoon' met de sterkste opstelling te spelen. De grootste kans op een ruime overwinning. Dat doet ook iets positiefs met een team he, een keer een 5-0 neerzetten.

Valkanis had een dag voor de wedstrijd moeten constateren dat dit niet het moment was om met zoveel wissels aan te treden en had Schip moeten vragen om een fiat om 'gewoon' met de sterkste opstelling te spelen.

Ze zitten in dat scenario allebei fout, maar de fout van Valkanis vind ik het ergst. Hij draait de voorbereiding en maakt de spelersgroep van dichtbij mee. Hij kon het beste inschatten wat er moest gebeuren. Hij had op zijn strepen moeten gaan staan. Als je langs de kant staat als verantwoordelijke tijdens die wedstrijd, mag je ook worden beoordeeld (en in dit geval veroordeeld) op de afloop ervan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 december 2023 om 01:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 01:38:

Grote fout van die droeftoeter van een hulptrainer om de hele basis om te gooien voor een bekerwedstrijd tegen amateurs. Los van de vraag of Van 't Schip het wel of niet eens was met deze opstelling - als het zelfvertrouwen zó broos is, en je uit zó'n slechte periode aan het komen bent, moet je maar één ding willen: vastigheid. Rouleren kun je doen als je tegenstanders elke week met 5-0 naar huis stuurt en een goed op elkaar ingespeelde spelersgroep hebt.

Ja, de spelers hebben er ook met de pet naar gegooid en verdienen een draai om hun oren, maar als trainer moet je dit voorzien. Ik vind dit echt ontslagwaardige inschattingsfouten. Ajax zit dit seizoen niet in een positie om over welke wedstrijd dan ook lichtzinnig te denken. Als je dat als hulptrainer nu nog niet snapt, pak dan alsjeblieft je zootje en donder op.


Die opstelling is toch gewoon door Schip gemaakt? Dat hij afwezig is wil niet zeggen dat Valkanis de opstelling maakt ...



Valkanis is er sowieso op voorspraak van Schip. Dus zelfs al zou ie compleet zijn eigen gang gaan (wat ik niet denk), het is alsnog Schip zijn verantwoordelijkheid.

Het is makkelijk om deze rare Griekse Australier aan te pakken, maar dit komt op het conto van ons clubicoon. Weten we ook weer waarom hij nergens een succes was tot nu toe.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 02:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 december 2023 om 01:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 01:38:

Grote fout van die droeftoeter van een hulptrainer om de hele basis om te gooien voor een bekerwedstrijd tegen amateurs. Los van de vraag of Van 't Schip het wel of niet eens was met deze opstelling - als het zelfvertrouwen zó broos is, en je uit zó'n slechte periode aan het komen bent, moet je maar één ding willen: vastigheid. Rouleren kun je doen als je tegenstanders elke week met 5-0 naar huis stuurt en een goed op elkaar ingespeelde spelersgroep hebt.

Ja, de spelers hebben er ook met de pet naar gegooid en verdienen een draai om hun oren, maar als trainer moet je dit voorzien. Ik vind dit echt ontslagwaardige inschattingsfouten. Ajax zit dit seizoen niet in een positie om over welke wedstrijd dan ook lichtzinnig te denken. Als je dat als hulptrainer nu nog niet snapt, pak dan alsjeblieft je zootje en donder op.


Die opstelling is toch gewoon door Schip gemaakt? Dat hij afwezig is wil niet zeggen dat Valkanis de opstelling maakt ...


Nou ja, dat weten wij natuurlijk niet. Aan de ene kant is het raar dat je als hoofdtrainer ineens geen invloed meer zou hebben als je tijdelijk in het buitenland zit. Aan de andere kant is het raar dat je als verantwoordelijke voor die wedstrijd niet zou mogen bepalen met welke spelers je speelt.

Schip had moeten bepalen/adviseren om 'gewoon' met de sterkste opstelling te spelen. De grootste kans op een ruime overwinning. Dat doet ook iets positiefs met een team he, een keer een 5-0 neerzetten.

Valkanis had een dag voor de wedstrijd moeten constateren dat dit niet het moment was om met zoveel wissels aan te treden en had Schip moeten vragen om een fiat om 'gewoon' met de sterkste opstelling te spelen.

Ze zitten in dat scenario allebei fout, maar de fout van Valkanis vind ik het ergst. Hij draait de voorbereiding en maakt de spelersgroep van dichtbij mee. Hij kon het beste inschatten wat er moest gebeuren. Hij had op zijn strepen moeten gaan staan. Als je langs de kant staat als verantwoordelijke tijdens die wedstrijd, mag je ook worden beoordeeld (en in dit geval veroordeeld) op de afloop ervan.



Schip weet al sinds hij hierin gestapt is dat hij een periode zou missen vanwege de bruiloft van zijn zoon. Hij heeft willens en wetens Valkanis meegenomen om die periode te overbruggen. Logischerwijs valt alles dat hij doet onder de verantwoordelijkheid van Johnnie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 december 2023 om 01:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 01:38:

Grote fout van die droeftoeter van een hulptrainer om de hele basis om te gooien voor een bekerwedstrijd tegen amateurs. Los van de vraag of Van 't Schip het wel of niet eens was met deze opstelling - als het zelfvertrouwen zó broos is, en je uit zó'n slechte periode aan het komen bent, moet je maar één ding willen: vastigheid. Rouleren kun je doen als je tegenstanders elke week met 5-0 naar huis stuurt en een goed op elkaar ingespeelde spelersgroep hebt.

Ja, de spelers hebben er ook met de pet naar gegooid en verdienen een draai om hun oren, maar als trainer moet je dit voorzien. Ik vind dit echt ontslagwaardige inschattingsfouten. Ajax zit dit seizoen niet in een positie om over welke wedstrijd dan ook lichtzinnig te denken. Als je dat als hulptrainer nu nog niet snapt, pak dan alsjeblieft je zootje en donder op.


Die opstelling is toch gewoon door Schip gemaakt? Dat hij afwezig is wil niet zeggen dat Valkanis de opstelling maakt ...



Dan is er maar één optie. Allemaal op staande voet eruit. De mede schuldigen gaan nu in de winterstop bepalen hoe het verder moet. Dit kan en mag niet gebeuren.

 

+1/-1

Even een korte bijdrage om het enorme chagrijn dat sinds gisteravond (en eigenlijk al sinds zondag, of nee eigenlijk dit hele seizoen) uit mijn lijf proberen te schrijven. In twee wedstrijden vergooi je het kleine beetje goodwill en positiviteit dat je leek op te bouwen voor de tweede seizoenshelft met zo mogelijk de grootste vernedering aller tijden gisteravond.

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om er niet voor te zorgen dat je die laatste twee potjes gewoon fatsoenlijk doorkomt? Hoe haal je het in je hoofd om gisteravond niet gewoon met de sterkste opstelling te beginnen en dan bij een eventuele veilige stand te gaan wisselen? Je mag er vijf af halen en spelers hebben daarna vakantie hè?? Ik heb nooit begrepen waarom trainers werkelijk iedere keer weer in deze valkuil stappen. En uiteraard zijn zowel Valkanis als Van t Schip hiervoor verantwoordelijk.

Je gaat met een enorm klote gevoel de winterstop in, staat voor de 100e keer dit seizoen compleet voor lul, werpt schande over Amsterdam en vergooit zo mogelijk je laatste kans op een prijs. En aangezien PSV, Twente en Feyenoord mogelijk allemaal boven ons gaan eindigen en er hier twee van gaan sneuvelen verkloot je ook een enorme kans op directe plaatsing voor Europees voetbal.

Ook al zag je vanaf moment één dat alle ingrediënten aanwezig waren voor een blamage, dan nog kan ik niet bevatten dat dit daadwerkelijk gebeurd is. Een waanzinnige afgang die echt een stukje van mijn Ajax hart heeft doen afsterven. Zoals hier iemand al eerder schreef: ik beleef dit seizoen nauwelijks meer plezier aan voetbal. Ajax is een regelrechte kwelling geworden.

Avila en Mikautadze wil ik NOOIT meer in een Ajax shirt zien. Spuit Mikautadze maar wit en hang deze kut kabouter in een willekeurige kerstboom ergens.

Fijne feestdagen iedereen!

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Beker 2023/2024] Hercules - Ajax