Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Beker 2023/2024] Hercules - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 22 december 2023 om 10:35:

Even een korte bijdrage om het enorme chagrijn dat sinds gisteravond (en eigenlijk al sinds zondag, of nee eigenlijk dit hele seizoen) uit mijn lijf proberen te schrijven. In twee wedstrijden vergooi je het kleine beetje goodwill en positiviteit dat je leek op te bouwen voor de tweede seizoenshelft met zo mogelijk de grootste vernedering aller tijden gisteravond.

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om er niet voor te zorgen dat je die laatste twee potjes gewoon fatsoenlijk doorkomt? Hoe haal je het in je hoofd om gisteravond niet gewoon met de sterkste opstelling te beginnen en dan bij een eventuele veilige stand te gaan wisselen? Je mag er vijf af halen en spelers hebben daarna vakantie hè?? Ik heb nooit begrepen waarom trainers werkelijk iedere keer weer in deze valkuil stappen. En uiteraard zijn zowel Valkanis als Van t Schip hiervoor verantwoordelijk.

Je gaat met een enorm klote gevoel de winterstop in, staat voor de 100e keer dit seizoen compleet voor lul, werpt schande over Amsterdam en vergooit zo mogelijk je laatste kans op een prijs. En aangezien PSV, Twente en Feyenoord mogelijk allemaal boven ons gaan eindigen en er hier twee van gaan sneuvelen verkloot je ook een enorme kans op directe plaatsing voor Europees voetbal.

Ook al zag je vanaf moment één dat alle ingrediënten aanwezig waren voor een blamage, dan nog kan ik niet bevatten dat dit daadwerkelijk gebeurd is. Een waanzinnige afgang die echt een stukje van mijn Ajax hart heeft doen afsterven. Zoals hier iemand al eerder schreef: ik beleef dit seizoen nauwelijks meer plezier aan voetbal. Ajax is een regelrechte kwelling geworden.

Avila en Mikautadze wil ik NOOIT meer in een Ajax shirt zien. Spuit Mikautadze maar wit en hang deze kut kabouter in een willekeurige kerstboom ergens.

Fijne feestdagen iedereen!



Ik word echt heel simpel van de kritiek dat "je gewoon in je sterkste opstelling moet beginnen". Ten eerste was dit de sterkste opstelling op een paar na, wat miljoenenaankopen en grote talenten waren. Ook daarmee moet je hier gewoon met 0-7 winnen ofzo.

De grote held aan de kant van Hercules was een jongetje dat in een studentenhuis woont en gisteren de hele dag in de bibliotheek was om huiswerk te doen. Waar gaat het over?

 

+4/-1

Veel plezier dan met de simpelheid! Het was gewoon oliedom om met deze opstelling te beginnen. Een opstelling die nergens op sloeg. Neemt niet weg dat vooral ook de instelling (en de tactiek) niet deugden, mocht je daar op doelen.

 

+2/-0

Gaan we het serieus over de opstelling hebben? Gisteren stonden er profs in de startende elf die dag in, dag uit op het trainingsveld staan en bij elkaar alsnog aardig wat miljoenen aan marktwaarde vertegenwoordigen (oké, na gisteren minder). Je gaat af tegen een stel amateurs die doordeweeks lekker hun studie doen, meerdere avonden gaan pilsen en ook nog tussendoor een training of twee pakken...

Dit gaat over instelling en een slechte voorbereiding. Breek me de bek niet open over een opstelling. Hercules had er nog twee meer kunnen maken gisteren en hadden gewoon de beste kansen. Ja, dit Ajax is in twee jaar diep en diep gezonken en een hoop spelers voldoen niet. Hoe dit Avila zich gisteren bij het tegendoelpunt als een lulletje liet passeren… weg ermee! Maar ook DIT Ajax mag NOOIT verliezen van zo’n ploeg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 22 december 2023 om 21:01:

Gaan we het serieus over de opstelling hebben? Gisteren stonden er profs in de startende elf die dag in, dag uit op het trainingsveld staan en bij elkaar alsnog aardig wat miljoenen aan marktwaarde vertegenwoordigen (oké, na gisteren minder). Je gaat af tegen een stel amateurs die doordeweeks lekker hun studie doen, meerdere avonden gaan pilsen en ook nog tussendoor een training of twee pakken...

Dit gaat over instelling en een slechte voorbereiding. Breek me de bek niet open over een opstelling. Hercules had er nog twee meer kunnen maken gisteren en hadden gewoon de beste kansen. Ja, dit Ajax is in twee jaar diep en diep gezonken en een hoop spelers voldoen niet. Hoe dit Avila zich gisteren bij het tegendoelpunt als een lulletje liet passeren… weg ermee! Maar ook DIT Ajax mag NOOIT verliezen van zo’n ploeg.



Los daarvan, en dat irriteert mij mateloos, heeft het ook weer een heel erg Captain Hindsight gehalte. Er is voor opstelling A gekozen en dat werkte niet, en achteraf vinden hele volksstammen dat belachelijk, want natuurlijk had het opstelling B moeten zijn. Vooraf hoor je ze echter nooit.

Prachtig voorbeeld daarvan is dom en dommer, oftewel, Kale en Kokkie. "Kokkie" merkt op dat het elftal tegen Zwolle een wanprestatie geleverd heeft en wordt boos omdat hij het super logisch had gevonden dat precies dezelfde jongens hadden moeten spelen tegen Hercules zodat ze zich konden revancheren.

Had Valkanis / Schip dezelfde spelers tegen Hercules opgesteld en was er ook verloren, dan was het natuurlijk: "Je ziet toch tegen Zwolle dat het elftal zo niet klopt? Waarom dan nog een keer zo spelen? Je moet toch ingrijpen als het niet goed gaat?" etc.

https://www.youtube.com/watch?v=izT-16UH1kw&t=848slink

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Beker 2023/2024] Hercules - Ajax