Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] RKC Waalwijk - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zaterdag 30 september om 21:00 uur trappen RKC en Ajax af in Waalwijk.

Er worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen, las ik. Afgelopen 5 duels tegen RKC won Ajax iedere keer.

 

+1/-0

Heb mijn twijfels erover... Denk eerlijk gezegd aan een gelijkspel.
Bergwijn is ook weer terug, volgens het AD een opluchting, voor Ajax of RKC?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 30 september 2023 om 09:59:

Heb mijn twijfels erover... Denk eerlijk gezegd aan een gelijkspel.
Bergwijn is ook weer terug, volgens het AD een opluchting, voor Ajax of RKC?



Gelijkspel is exit Stein mag ik toch aannemen..

 

+1/-0

Ik heb geen idee wat we vandaag weer mogen verwachten. Ik weet niet eens wat een realistische verwachting van het huidige seizoen is.

Is het realistisch dat we Twente en AZ voorbij gaan??? Ik vind dit heel erg om te zeggen maar wie kan er hier met zekerheid zeggen dat we vandaag winnen. RKC is geen slechte ploeg en heeft een paar counteraanvallers. Een logische opstelling zou mooi zijn vandaag.

Succes iedereen.

 

+2/-0

Weer Forbs met de dribbel naar binnen en dan een perfecte steekpass op een lopende speler.
Echt een handelsmerk aan het worden van de Portugees.
Ditmaal Brobbey eerst met een zwakke aanname, maar gevolgd door een overtuigende afronding.

 

+2/-0

Lekker dan. Weer gelijk. Waarom gaat Avila(?) daar in godsnaam teruglopen tot de doellijn waardoor hij buitenspel opheft???

 

+1/-0

Echt vermoeiend dit. Zo snel weer een voorsprong weggeven. Achterin zit het niet goed. Sutalo is geen schim van de verdediger die hij is bij Kroatië.

 

+1/-0

Goed werk weer van Jay!

En de hoeveelste keer is het dat we vlak na rust weer een tegentreffer krijgen?

 

+1/-0

Buiten de penalty inschieten heeft Bergwijn nog niets goed gedaan. Taylor grossiert in foute passes. Gorter is gewoon heel slecht. We zijn er nog lang niet.

 

+1/-0

Heel triest dit. Als keeper ben je heel kwetsbaar als je uitkomt.
Brobbey neemt de bal verkeerd aan en de keeper onderschept vervolgens botst Brobbey op de keeper.
Bewust of onbewust doorlopen, in elk geval onbeholpen.

 

+2/-0

Vond Forbs weer zeer sterk. Lichtpuntje dat we met hem nu iig een goede rechtsbuiten hebben. Berghuis zorgde daarnaast iig voor wat dreiging.

Sutalo was weer dramatisch, vraag me af wat er met hem aan de hand is, want ik denk niet dat dit de speler is die hij ook bij Zagreb / Kroatie is. Daarnaast ging bij Taylor ook weer bijna alles verkeerd. Bergwijn schiet die penalty er leuk in, maar bracht verder andermaal helemaal niks. Hoe lang krijgt hij eigenlijk nog? Vind hem zo mogelijk nog slechter dan vorig seizoen.

Die Gorter is het vrees ik ook niet, gaat vooral bij die 2e goal weer gewoon echt de fout in. Wat mij betreft is het tijd voor Ramaj.

Brobbey schiet hem er schitterend in, maar de aanname daarvoor was wel weer dramatisch. Veelzeggend helaas.

Avila vond ik ook niet sterk.

 

+3/-0

Ik ben benieuwd wat er met deze wedstrijd gaat gebeuren. Uitspelen? 5 minuten. Eind uitslag? Dit wordt een moeilijke beslissing.

 

+1/-0

In tegenstelling tot voorgaande wedstrijden waarin het niet overtuigend liep zag ik ditmaal wel echt wat lichtpuntjes. Ik denk dat je onderhand wel kan zeggen dat Forbs gewoon prima op rechts kan spelen. Vaak als hij speelt is hij de gevaarlijkste, meest bedrijvige en veruit slimste speler voorin. Nu is dat op zich ook niet zo raar met Brobbey en Bergwijn naast hem, maar hij wordt dus vaak niet zo goed geholpen door zijn medespelers voorin. Hij is onderhand denk ik al mijn favoriete speler van dit hele team.

Intussen maakte Avila ook echt een hele goede beurt in zijn eerste wedstrijd als centrale verdediger. Hij deed me behoorlijk aan Martinez denken met die loepzuivere passes tussen de linies. Vooral daardoor ging het aan de bal regelmatig al echt wat beter. Hato doet het ook best goed, maar ik vind hem in zijn passing nog best onrustig vaak. Begin na 1 potje al te neigen naar Avila in de basis.

Vos deed het op het middenveld ook niet slecht. Je hebt een mooie combinatie van voetbal, bravoure en duelkracht met hem op het middenveld. Vond hem in de eerste helft ook een paar keer goed gevaarlijke situaties inschatten, en al zijn passes kwamen voor rust aan. Het beste middenveld is er denk ik uiteindelijk een waarin je met Vos op 8 een flexibele speler hebt. Dan moet er dus een goede en betrouwbare zes naast die ook zo snel mogelijk goed weet te communiceren met de centrale verdedigers, want met name bij Sutalo zie je nog wel problemen op dat vlak. En Berghuis moet ophouden met balletjes op het middenveld ophalen. Ik hou steeds mijn hart vast.

Echte controle had je deze wedstrijd ook niet. Ik vond het team vaak weer wat afwachtend met het druk zetten. Gorter op doel hielp natuurlijk ook niet. RKC kreeg meer corners en vrije trappen dan echte kansen, en dan nog weet Gorter een goal weg te geven. Met die eerste tegengoal heb ik overigens niet eens zo'n problemen. Dat was een lastige situatie om te verdedigen met een voorzet die weer terug in de zestien werd gebracht. Het is een goal die je in betere tijden ook had kunnen incasseren. Was het team beter ingespeeld geweest dan had Avila er misschien ook niet voor gekozen om naar de doellijn te gaan.

Hopelijk komt trouwens alles met Vaessen in orde. Dat zag er afschuwelijk uit.

 

+2/-0

Yaaaaaaaaaayyyyyyyyy!!!!!!!

 

+2/-0

Alle respect voor de uit-supporters. Ff de reis maken om daar nog 8 minuten voetbal te zien, ik zou het er niet voor over hebben alleszins.

 

+5/-0

Zo weer drie punten in de pocket. Nu nog de laatste twee wedstrijden winnen en je staat 5e. En dan komen plaats 3 en 4 in zicht.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 december 2023 om 20:13:

Alle respect voor de uit-supporters. Ff de reis maken om daar nog 8 minuten voetbal te zien, ik zou het er niet voor over hebben alleszins.



Fanatiek supporteren is leuk, maar dit neigt een beetje naar geen leven hebben :)

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] RKC Waalwijk - Ajax