Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Feijenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 24 september 2023 om 17:13:

Moeilijk om rationeel te reageren na zo'n middag. Realistisch gezien had Maurice Steijn op de counter moeten spelen vandaag. Hij ging echter voor bravoure met dit vreselijke resultaat. Toch denk ik niet dat de trainer ontslaan veel op zal leveren. Dit team ontbeert voor een deel kwaliteit en voor een groot deel ervaring en leiderschap. Ik zou Steijn laten bouwen aan dit nieuwe team ervan uitgaande dat het seizoen toch verloren is. Mislintat zou ik er wel uitgooien. Het team dat hij aan Steijn heeft gegeven is zo uit balans daar kan zelfs pep guardiola geen pepernoot mee. Met een paar ervaren goede krachten hadden we dit seizoen goed mee kunnen doen maar hij heeft alleen maar onduidelijke jonge spelers gehaald.



Gewoon eruit, tactisch onbenul waar geen lijn in zijn spel te vinden is.
Al vanavond moment 1 niet.

Hopelijk was het verhaal van Louitje waar.

 

+2/-0

Je kan steijn niet handhaven. Bij elk verliespunt zal de druk onmenselijk worden, zie het als de Stam periode bij Feyenoord. Die stapte zelf nog op. We moeten echt vanaf de modder weer gaan bouwen. Eerst de 0 maar eens gaan houden daarna pas omschakelen. Wedstrijden met 0-0 of 1-0 op overlevingsstand om zo zelfcertrouwen te kweken en van daaruit doorbouwen. Zelfmoord voetbal doe je maar op een ander niveau.

 

+1/-0

Feyenoord eindigde een jaar of 10 geleden op de 10e plek. Gaan wij nu die kant op? De eerste 4 plekken zijn voor PSV, Feyenoord, AZ en Twente. Die kun je al invullen. Het wordt echt afzien, Ajacieden. Ik ben ervan overtuigd dat we er weer bovenop komen, maar deze ellende gaat nog een tijdje duren. Ajax stond op een goede positie, en dit is nu helemaal verneukt door mensen aan de top. Echt een schande.

 

+2/-0

Het voetbal was helemaal niet zo slecht. Als je de boel achterin wat beter weg zet gaan we echt nog wel stijgen. En komt het vertrouwen langzaam terug. Ik ben er nu doodziek van, maar heb vertrouwen in een redelijke toekomst.

 

+4/-0

Steijn bewijst ook een rancuneuze eikel te zijn door Salah-Eddine erin te wisselen voor Sosa. Hij kan 100x zeggen van niet, maar het was puur een steek richting Mislintat.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Panenka schreef op 24 september 2023 om 18:25:

Steijn bewijst ook een rancuneuze eikel te zijn door Salah-Eddine erin te wisselen voor Sosa. Hij kan 100x zeggen van niet, maar het was puur een steek richting Mislintat.



Dan ben je ook wel dom, hè? Dan heb je Mislintat al bijna geliquideerd en hoef je alleen nog maar de vermoorde onschuld te spelen, ga je het er zo dik bovenop leggen...

 

+1/-0

Nu moet het toch wel klaar zijn met Steijn. Je geeft weliswaar na een best goed begin met redelijke aanvallen en voor het eerst wat overtuiging in het druk zetten ineens drie goals weg door bizarre individuele fouten, maar dit soort chaos heeft natuurlijk ook met de keuzes van de trainer te maken. Ik zou op dit moment niet zo snel met twee puur aanvallende backs gaan spelen en Gaeei zo in het diepe gooien in een grote wedstrijd. Dit is een jongen die van een Zweedse subtopper komt. Leermomentje ook voor alle Rensch-haters die Gaaei zonder hem te kennen er wel even in wilden gooien.

Met het inbrengen van Salah-Eddine schoot je overigens ook totaal niets op. Daarnaast zag je een aantal mooie aanvallen, maar ook toen zag je nog te veel spelers die niet wisten wat ze moesten doen, waardoor het allemaal wat voorspelbaar werd. Het contrast met Feyenoord was wat dat betreft gigantisch. Hoewel die pas na de derde goal echt de aanval begonnen te zoeken zag je ze wel alles met maximale overtuiging en een idee erachter uitvoeren. Oneerlijke vergelijking misschien met een trainer die al twee jaar bezig is, maar het geeft nog maar eens aan hoe veel er nog moeten gebeuren.

Wel een klein lichtpuntje vond ik hoe Taylor voorin een aanjager was bij het druk zetten. Het is belangrijk dat je zo'n soort speler voorin hebt die niet alleen de wil heeft maar het ook kan belopen. Brobbey, Berghuis en eerder ook Klaassen hebben dat niet allebei. Het toont aan dat je met een geschikte speler op die plek daarin vooruitgang kan boeken. Daarnaast hebben Vos en Hato denk ik laten zien goed onderdeel van het nieuwe team te kunnen zijn, ook al werd Vos vaak wat aan zijn lot overgelaten (waarom niet gewoon Tahirovic ernaast?). Ook Forbs was individueel niet slecht.

Hoe nu verder? Steijn moet wat mij betreft zo snel mogelijk ontslagen worden. Als je geen veeleisende trainer met een heldere voetbalvisie kan halen zou ik Dave Vos lekker doorschuiven, desnoods met een ervaren assistent ernaast. Frank de Boer bijvoorbeeld. Ik weet dat hij niet populair meer is onder veel Ajacieden, maar hij heeft als onverstoorbaar persoon bewezen rust te kunnen brengen in roerige tijden, en je kan met zo'n aanstelling misschien ook de (weliswaar onzinnig populistische) roep om Ajax-DNA wat stillen.

 

+3/-0

Als je Steijn eruit gooit dan vind ik dat je ook Mislintat eruit moet gooien. Die heeft toch in al zijn wijsheid gezien dat Steijn een overpresteerder was! Vervolgens heeft hij in de laatste week van de transferperiode weet ik het hoeveel spelers gehaald waarvan bij veel de kwaliteit twijfelachtig is en de meeste logischerwijs geen idee hebben hoe Ajax speelt. Geen enkel greintje zelfreflectie bij deze man die nu Steij wil ontslaan. Mag toch hopen dat ze deze prutser geen nieuwe trainer laten aanstellen.

 

+1/-1

Overigens was het wedstrijdverloop wel een beetje wat ik gevreesd had. Redelijk wat kansen creëren en op genadeloze counters lopen. Voorhoede is niet scherp genoeg. Hoop dat dat snel beter gaat, verdedigend is het weer een heel ander verhaal maar goed...

En ik heb de indruk dat er tactisch ook weinig van de trainer en assistenten komt, er lijkt niet echt een idee achter te zitten.

 

+3/-0

Los van alles dat hier is misgegaan zit de KNVB ook helemaal mis met hoe ze omgaan met zaken die op het veld gegooid worden. Doordat er direct gestaakt wordt maar er nooit actie ondernomen wordt tegen de gooiende partij, kun je het gewoon inzetten om je ploeg een time-out te geven als deze het lastig heeft. Gaat het m vandaag niet meer worden? Gewoon blijven gooien zodat je extra tijd krijgt om de wedstrijd opnieuw uit te spelen.

Stel dat de wedstrijd op 1 November hervat wordt, Ajax dan in een geweldige flow gekomen is en Feyenoord een blessuregolf heeft en wij met 4-3 winnen. Dan heb je dus keihard voordeel van je actie gehad.

Ik wil dat Ajax wint, maar niet op zo'n manier. De KNVB is weer eens compleet gestoord.

 

+4/-0

Het is puur een communicatieprobleem. Wat die Sosa deed bij de 3-0 is typisch voor iemand die zich graag wil bewijzen. Je hebt dan een aanvoerder of leider nodig die zodra hij de bal krijgt roept dat hij terug moet. Dat moet je aanvoelen, een Tadic deed dat. Berghuis stond misschien te ver weg, maar Sutalo had dat moeten roepen natuurlijk. Overigens wil ik ook pleiten voor het afschaffen van de korte corner en veel meer te trainen op het winnen van de tweede bal. Dit gaat nergens over. Je laat een centrale verdediger van 1m90 naar de vijandelijke 16 lopen om vervolgens juist hem te missen in de omschakeling. Ga weg.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 24 september 2023 om 17:13:

Moeilijk om rationeel te reageren na zo'n middag. Realistisch gezien had Maurice Steijn op de counter moeten spelen vandaag. Hij ging echter voor bravoure met dit vreselijke resultaat. Toch denk ik niet dat de trainer ontslaan veel op zal leveren. Dit team ontbeert voor een deel kwaliteit en voor een groot deel ervaring en leiderschap. Ik zou Steijn laten bouwen aan dit nieuwe team ervan uitgaande dat het seizoen toch verloren is. Mislintat zou ik er wel uitgooien. Het team dat hij aan Steijn heeft gegeven is zo uit balans daar kan zelfs pep guardiola geen pepernoot mee. Met een paar ervaren goede krachten hadden we dit seizoen goed mee kunnen doen maar hij heeft alleen maar onduidelijke jonge spelers gehaald.


Pep kan alles want die denkt 100 procent als Cruyff en die kon ook alles.

 

+2/-0

Ik snap niet dat Ajax niet gewoon voorstelt om beide wedstrijden morgen te spelen. Feyenoord heeft er ook geen zin in. Dit wordt 35 min de benen stil houden. Dan kunnen die gasten makkelijk 's avonds weer tegen Volendam spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 26 september 2023 om 16:22:

Ik snap niet dat Ajax niet gewoon voorstelt om beide wedstrijden morgen te spelen. Feyenoord heeft er ook geen zin in. Dit wordt 35 min de benen stil houden. Dan kunnen die gasten makkelijk 's avonds weer tegen Volendam spelen.



Ja... stel gewoon een half jeugdteam op tegen Feyenoord, is toch niet meer te redden...

En dan stel je 6 frisse jongens op tegen VOlendam en je fitste van die middag... Had gewoon de KNVB voorgesteld om om 10.00 te spelen, dan kun je nog ff uitlopen, slapne, eten en volgende pot. Maar goed, ik denk dat dit gewoon niet vanuti de regel dat er minimaal 48 uur tussen wedstrijden moet zitten vanwege veiligheid en blessurepreventie. Om nog maar te zwijgen van het scenario als er straks een van Ajax onterecht rood krijgt en ze in beroep willen tegen een schorsing.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 27 september 2023 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 26 september 2023 om 16:22:

Ik snap niet dat Ajax niet gewoon voorstelt om beide wedstrijden morgen te spelen. Feyenoord heeft er ook geen zin in. Dit wordt 35 min de benen stil houden. Dan kunnen die gasten makkelijk 's avonds weer tegen Volendam spelen.



Ja... stel gewoon een half jeugdteam op tegen Feyenoord, is toch niet meer te redden...

En dan stel je 6 frisse jongens op tegen VOlendam en je fitste van die middag... Had gewoon de KNVB voorgesteld om om 10.00 te spelen, dan kun je nog ff uitlopen, slapne, eten en volgende pot. Maar goed, ik denk dat dit gewoon niet vanuti de regel dat er minimaal 48 uur tussen wedstrijden moet zitten vanwege veiligheid en blessurepreventie. Om nog maar te zwijgen van het scenario als er straks een van Ajax onterecht rood krijgt en ze in beroep willen tegen een schorsing.



Qua programma zit het ook niet echt mee dit jaar. We hebben met Heracles nog maar één op papier makkelijke thuiswedstrijd gehad. En dit blijft zo tot november. Bizar.

Volendam thuis hadden we prima kunnen gebruiken om zometeen niet letterlijk onder de rode streep terecht te komen. Dit is zeker geen ondenkbaar scenario met vijf uitwedstrijden, waarvan een paar hele zware in Oktober.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 27 september 2023 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 26 september 2023 om 16:22:

Ik snap niet dat Ajax niet gewoon voorstelt om beide wedstrijden morgen te spelen. Feyenoord heeft er ook geen zin in. Dit wordt 35 min de benen stil houden. Dan kunnen die gasten makkelijk 's avonds weer tegen Volendam spelen.



Ja... stel gewoon een half jeugdteam op tegen Feyenoord, is toch niet meer te redden...

En dan stel je 6 frisse jongens op tegen VOlendam en je fitste van die middag... Had gewoon de KNVB voorgesteld om om 10.00 te spelen, dan kun je nog ff uitlopen, slapne, eten en volgende pot. Maar goed, ik denk dat dit gewoon niet vanuti de regel dat er minimaal 48 uur tussen wedstrijden moet zitten vanwege veiligheid en blessurepreventie. Om nog maar te zwijgen van het scenario als er straks een van Ajax onterecht rood krijgt en ze in beroep willen tegen een schorsing.



Je moet dezelfde spelers gebruiken die op het veld stonden toen de wedstrijd werd gestaakt

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 27 september 2023 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 26 september 2023 om 16:22:

Ik snap niet dat Ajax niet gewoon voorstelt om beide wedstrijden morgen te spelen. Feyenoord heeft er ook geen zin in. Dit wordt 35 min de benen stil houden. Dan kunnen die gasten makkelijk 's avonds weer tegen Volendam spelen.



Ja... stel gewoon een half jeugdteam op tegen Feyenoord, is toch niet meer te redden...

En dan stel je 6 frisse jongens op tegen VOlendam en je fitste van die middag... Had gewoon de KNVB voorgesteld om om 10.00 te spelen, dan kun je nog ff uitlopen, slapne, eten en volgende pot. Maar goed, ik denk dat dit gewoon niet vanuti de regel dat er minimaal 48 uur tussen wedstrijden moet zitten vanwege veiligheid en blessurepreventie. Om nog maar te zwijgen van het scenario als er straks een van Ajax onterecht rood krijgt en ze in beroep willen tegen een schorsing.



Je bent erg goed op de hoogte van de reglementen zie ik. Je mag helemaal niets wisselen. De wedstrijd wordt gewoon hervat. Alleen bij een aantoonbare blessure mag je iemand vervangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 september 2023 om 12:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 27 september 2023 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 26 september 2023 om 16:22:

Ik snap niet dat Ajax niet gewoon voorstelt om beide wedstrijden morgen te spelen. Feyenoord heeft er ook geen zin in. Dit wordt 35 min de benen stil houden. Dan kunnen die gasten makkelijk 's avonds weer tegen Volendam spelen.



Ja... stel gewoon een half jeugdteam op tegen Feyenoord, is toch niet meer te redden...

En dan stel je 6 frisse jongens op tegen VOlendam en je fitste van die middag... Had gewoon de KNVB voorgesteld om om 10.00 te spelen, dan kun je nog ff uitlopen, slapne, eten en volgende pot. Maar goed, ik denk dat dit gewoon niet vanuti de regel dat er minimaal 48 uur tussen wedstrijden moet zitten vanwege veiligheid en blessurepreventie. Om nog maar te zwijgen van het scenario als er straks een van Ajax onterecht rood krijgt en ze in beroep willen tegen een schorsing.



Qua programma zit het ook niet echt mee dit jaar. We hebben met Heracles nog maar één op papier makkelijke thuiswedstrijd gehad. En dit blijft zo tot november. Bizar.

Volendam thuis hadden we prima kunnen gebruiken om zometeen niet letterlijk onder de rode streep terecht te komen. Dit is zeker geen ondenkbaar scenario met vijf uitwedstrijden, waarvan een paar hele zware in Oktober.



Tja, je zou tegen RKC uit maar tegen een domper weer aanlopen...en dan volgt AZ thuis en tussendoor AEK.

 

+1/-0

3 minuten bezig en hij hangt er alweer in...dit Ajax is echt ver afgezakt...

 

+2/-0

Mijn Ajax hart huilt. Dit komt voorlopig niet meer goed. Wat is het toch een zooitje. Diep triest niveau. Verliezen elk duel, totaal geen lijn te bespeuren. Brobbey is by far de slechtste spits ooit. Geef die maar gratis weg. Misschien bij de kringloopwinkel afgeven.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Feijenoord