Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2023/2024] Ludogorets - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Donderdag 24 augustus om 20:00 uur staat het heenduel van de Europe League knock-outfase op de planning. We gaan voor dit duel op visite bij Ludogorets.

 

+1/-0

Afgaande op wat we hebben gezien tegen Excelsior zou het me niet verbazen als we de Europa League mislopen.

 

+1/-0

Heel jammer dat een aantal nieuwe spelers niet mee mogen doen. Heb er niet al teveel vertrouwen in. Vooral als ze kansen blijven missen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 20 augustus 2023 om 18:11:

Afgaande op wat we hebben gezien tegen Excelsior zou het me niet verbazen als we de Europa League mislopen.



Met een iets betere afronding hadden we dat dik gewonnen. Dit moeten we gewoon met 3-0 winnen.

 

+3/-0

Ramaj
Gaaei Medic Hato Rensch
Van den Boomen Berghuis Tahirovic
Kudus Brobbey Bergwijn

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 augustus 2023 om 10:26:

Ramaj
Gaaei Medic Hato Rensch
Van den Boomen Berghuis Tahirovic
Kudus Brobbey Bergwijn



Gezien de spelers die mogen meedoen een goede en logische opstelling. Twijfel alleen over Kudus. Misschien Forbs in zijn plaats.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 augustus 2023 om 10:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 augustus 2023 om 10:26:

Ramaj
Gaaei Medic Hato Rensch
Van den Boomen Berghuis Tahirovic
Kudus Brobbey Bergwijn



Gezien de spelers die mogen meedoen een goede en logische opstelling. Twijfel alleen over Kudus. Misschien Forbs in zijn plaats.



Gaaie zit op de bank dus ik gok gewoon Wijndal/SAE en Rensch.
Zou wel dieptriest zijn.

 

+1/-0

Niet zo depressief..
Het is nu nog een camping-elftal maar ik ga er van uit dat het allemaal geen koekenbakkers zijn .. dus over een paar weken (in de returnwedstrijd) kun je al wat fundament verwachten..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 23 augustus 2023 om 20:07:

Niet zo depressief..
Het is nu nog een camping-elftal maar ik ga er van uit dat het allemaal geen koekenbakkers zijn .. dus over een paar weken (in de returnwedstrijd) kun je al wat fundament verwachten..


Over een paar weken ben je te laat. Volgende week donderdag is de returnwedstrijd. Op 17 en 24 september staan al wedstrijden tegen Feyenoord en Twente op het programma. Mag hopen dat het fundament dan al staat.

 

+3/-0

Gematigd optimistisch voor vanavond. Ik ga voor een 1-2 overwinning.

 

+1/-0

Benieuwd waarom geen Van den Boomen.

De rest is gezien tot dusver logisch, maar niet in mijn denk-lijn.

 

+1/-0

Begin nu echt te twijfelen. Taylor vind ik verschrikkelijk. Wijndal grote twijfel, maar je hebt geen alternatief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 24 augustus 2023 om 19:19:

Benieuwd waarom geen Van den Boomen.

De rest is gezien tot dusver logisch, maar niet in mijn denk-lijn.



Van den Boomen werd zondag ook al vroeg gewisseld. Steijn vindt hem duidelijk geen zekerheidje. Mocht hij een "miskoop" worden voor zover dat kan bij een transfervrije speler dan maak ik mij daar niet druk om met Vos en Misehouy aanstaande. Tahirovic lijkt als nieuwkomer al wel onbetwist. Gelukkig speelt Berghuis gewoon, die gaat belangrijk zijn dit seizoen.

Waar ik mij het meest zorgen om maak is Gorter. Hoe die zondag met zijn voeten vooruit probeerde die eerste tegengoal te voorkomen vond ik bizar. Beschikt Gorter wel over de fundamenten om een degelijke doelman te worden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Beschikt Gorter wel over de fundamenten om een degelijke doelman te worden?

Nee.

 

+1/-0

Overigens is het bijzonder hoe opportunistisch de gehele voetballerij (analisten, supporters etc.) is met de grote verontwaardiging over Van den Boomen op de bank. VDB heeft nog nooit bij Oranje gezeten, terwijl Taylor nota bene mee was naar het WK en door grote namen (Van der Vaart, Gullit(?) etc.) werd geprezen als een groot talent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 24 augustus 2023 om 20:00:

Overigens is het bijzonder hoe opportunistisch de gehele voetballerij (analisten, supporters etc.) is met de grote verontwaardiging over Van den Boomen op de bank. VDB heeft nog nooit bij Oranje gezeten, terwijl Taylor nota bene mee was naar het WK en door grote namen (Van der Vaart, Gullit(?) etc.) werd geprezen als een groot talent.



Heeft op het WK, de minuten die hij gespeeld heeft, niets laten zien. Daarna de lijn bij Ajax doorgetrokken.

 

+1/-0

Je staat 2-0 voor in een Europese uitwedstrijd dus je mag eigenlijk niet klagen. Maar ik doe het toch. Het veldspel doet pijn aan mijn ogen. Geen enkele opbouw of lijn in het spel. De hand van Steijn?

Als Kudus vertrekt en er geen vervanger(s) worden gehaald, ontbreekt iedere vorm van creativiteit en individuele actie.

 

+1/-2

Het staat nu zelfs 3-0. Dan stop ik voor nu even met klagen.

 

+2/-0

Nou dit had ik niet verwacht. Weifelend begin. Uit het niets 0-1 en vrij snel daarna 0-2. Vanaf dat moment geen vuiltje aan de lucht. Niet dat Ajax het nu zo goed doet, maar de tegenstander kan er echt helemaal niets van.

Hopelijk geeft dit wat meer vertrouwen. Je merkt dat ze onwennig zijn met elkaar. Zal nog weken duren voordat ze echt in de automatisme terecht komen.

 

+1/-0

Rensch maakt verdedigend stiekem wel een ontwikkeling door. En Taylor lijkt wakker geschud, die speelt een dijk van een eerste helft. Als dit de laatste wedstrijd van Kudus in een Ajax-shirt is dan is het wel een memorabele. Hoop niet dat zijn tegenstander hem uit frustratie de wedstrijd uit schopt. Steijn zei van tevoren dat de basisplaats van Berghuis niets te maken had met Van den Boomen, maar als je erop let dan zijn het wel vergelijkbare types.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2023/2024] Ludogorets - Ajax