Vak: -
Forumreacties: 3.306
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:
Absoluut lichtpuntje was Jakov Medic, voor de rest viel het mij niet mee. ASE, Brobbey, Rensch en Taylor waren rampzalig.
Waar ik echter het meest bang voor ben, is dat vd Boomen te belangrijk gemaakt wordt. Vandaag was het toch vooral de bal inleveren bij hem, waarna hij een lange, hoge bal speelt.
Hij legt ze lekker weg, maar heeft te weinig handelingssnelheid en kan denk ik niet met druk van de tegenpartij omgaan. Zodoende kan hij makkelijk afgestopt worden als hij te ver naar voren speelt. Tevens wil je wat korter spel zien als je wil domineren.
Alles bij elkaar zie je wat ik al langer zeg, dominant spel gaat zeer moeilijk worden met deze selectie.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.070
Reg.: 19 maart 2003
Ben het absoluut niet met je eens over vd Boomen. Ik heb hem een paar keer gezien in de Franse competitie en daar deed hij het goed, ook tegen PSG. Juist in Frankrijk speel je onder druk op het middenveld. Veel sterke en krachtige spelers en hij hield zich goed staande.
Nog een paar goede aankopen erbij en dan ben ik optimistisch over het komende seizoen.
Forumreacties: 3.748
Reg.: 8 augustus 2001
Heb enkel de samenvatting gezien, maar puur naar het aantal kansen gekeken kan je toch niet zeggen dat dit een slechte wedstrijd was? Die pegel van Medic wordt wellicht het doelpunt van het jaar, wel straf dat je dat als debutant in klaarspeelt in de allereerste wedstrijd van het seizoen . Daarnaast ook redelijk wat kansen bij elkaar gevoetbald en als we een spits voorin hadden gehad ipv Brobbey was het makkelijk 6 of 7-0 geworden. Die pass van Tahirovic op Kudus + de afwerking ervan was pure klasse, laat ons hopen dat we dit nog meer te zien krijgen dit seizoen.
Tegendoelpunt was deels pech vond ik, buiten dat heeft Heracles denk ik 1 kans gehad.
Het is "maar" Heracles, maar vorig seizoen mochten we al geluk hebben als Ajax meer dan 2x het net wist te vinden tegen dit soort tegenstanders.
Forumreacties: 6.325
Reg.: 7 juli 2009
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 13 augustus 2023 om 14:26:
Heb enkel de samenvatting gezien, maar puur naar het aantal kansen gekeken kan je toch niet zeggen dat dit een slechte wedstrijd was? Die pegel van Medic wordt wellicht het doelpunt van het jaar, wel straf dat je dat als debutant in klaarspeelt in de allereerste wedstrijd van het seizoen . Daarnaast ook redelijk wat kansen bij elkaar gevoetbald en als we een spits voorin hadden gehad ipv Brobbey was het makkelijk 6 of 7-0 geworden. Die pass van Tahirovic op Kudus + de afwerking ervan was pure klasse, laat ons hopen dat we dit nog meer te zien krijgen dit seizoen.
Tegendoelpunt was deels pech vond ik, buiten dat heeft Heracles denk ik 1 kans gehad.
Het is "maar" Heracles, maar vorig seizoen mochten we al geluk hebben als Ajax meer dan 2x het net wist te vinden tegen dit soort tegenstanders.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Heracles Almelo