Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Heracles Almelo

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 augustus 2023 om 22:20:

Salah-Eddine slechtste Ajacied.



M.i. Taylor of Brobbey. ASE maakt hier min of meer zijn volwaardige debuut als basisspeler van Ajax 1. Dat excuus gaat al lang niet meer op voor die twee.

 

+1/-0

Absoluut lichtpuntje was Jakov Medic, voor de rest viel het mij niet mee. ASE, Brobbey, Rensch en Taylor waren rampzalig.

Waar ik echter het meest bang voor ben, is dat vd Boomen te belangrijk gemaakt wordt. Vandaag was het toch vooral de bal inleveren bij hem, waarna hij een lange, hoge bal speelt.

Hij legt ze lekker weg, maar heeft te weinig handelingssnelheid en kan denk ik niet met druk van de tegenpartij omgaan. Zodoende kan hij makkelijk afgestopt worden als hij te ver naar voren speelt. Tevens wil je wat korter spel zien als je wil domineren.

Alles bij elkaar zie je wat ik al langer zeg, dominant spel gaat zeer moeilijk worden met deze selectie.

 

+1/-0

Ben het absoluut niet met je eens over vd Boomen. Ik heb hem een paar keer gezien in de Franse competitie en daar deed hij het goed, ook tegen PSG. Juist in Frankrijk speel je onder druk op het middenveld. Veel sterke en krachtige spelers en hij hield zich goed staande.

Nog een paar goede aankopen erbij en dan ben ik optimistisch over het komende seizoen.

 

+3/-0

Heb enkel de samenvatting gezien, maar puur naar het aantal kansen gekeken kan je toch niet zeggen dat dit een slechte wedstrijd was? Die pegel van Medic wordt wellicht het doelpunt van het jaar, wel straf dat je dat als debutant in klaarspeelt in de allereerste wedstrijd van het seizoen :). Daarnaast ook redelijk wat kansen bij elkaar gevoetbald en als we een spits voorin hadden gehad ipv Brobbey was het makkelijk 6 of 7-0 geworden. Die pass van Tahirovic op Kudus + de afwerking ervan was pure klasse, laat ons hopen dat we dit nog meer te zien krijgen dit seizoen.

Tegendoelpunt was deels pech vond ik, buiten dat heeft Heracles denk ik 1 kans gehad.

Het is "maar" Heracles, maar vorig seizoen mochten we al geluk hebben als Ajax meer dan 2x het net wist te vinden tegen dit soort tegenstanders.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 13 augustus 2023 om 14:26:

Heb enkel de samenvatting gezien, maar puur naar het aantal kansen gekeken kan je toch niet zeggen dat dit een slechte wedstrijd was? Die pegel van Medic wordt wellicht het doelpunt van het jaar, wel straf dat je dat als debutant in klaarspeelt in de allereerste wedstrijd van het seizoen :). Daarnaast ook redelijk wat kansen bij elkaar gevoetbald en als we een spits voorin hadden gehad ipv Brobbey was het makkelijk 6 of 7-0 geworden. Die pass van Tahirovic op Kudus + de afwerking ervan was pure klasse, laat ons hopen dat we dit nog meer te zien krijgen dit seizoen.

Tegendoelpunt was deels pech vond ik, buiten dat heeft Heracles denk ik 1 kans gehad.

Het is "maar" Heracles, maar vorig seizoen mochten we al geluk hebben als Ajax meer dan 2x het net wist te vinden tegen dit soort tegenstanders.



Ik heb de samenvatting dan weer niet gezien, alleen de volledige wedstrijd. Ajax was veel aan de bal, maar werd in het begin niet echt gevaarlijk. Heracles kwam een paar keer gevaarlijk voor de goal en Rulli (en Medic) hadden een paar belangrijke ingrepen. Totaan de pegel van Medic hadden we het ook best wel lastig qua creëren van kansen.

Toen het verzet van Heracles eenmaal was gebroken ging het makkelijk, en als Brobbey wat scherper was, hadden we nog wel 2 goals kunnen maken.

Er zitten echt nog een paar zwakke plekken in het team. Salah-Eddine mist kwaliteit (hoe haal je het in je hoofd om een bal met buitenkantje voet laag door het centrum uit te verdedigen) en Rensch heeft lood in zijn schoenen. Loopt een beetje te sjokken, laat zich aan de kant zetten, wint geen duels en blokt geen voorzetten. Het liefst allebei, maar zeker 1 moet er nog wel vervangen worden. Ik heb laatst de documentaire over het jaar onder Koeman gekeken, met o.a. Zlatan, Mido, Van der Vaart etc. Wat opviel waren de backs, Trabelsi en Maxwell. Goh, wat een voetballers waren dat zeg. Wát een contrast met de backs van nu.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Heracles Almelo