Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Heracles Almelo

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zaterdag 12 augustus 2023, 20.00 uur:

Ajax - Heracles Almelo

 

+1/-0

Krijg bijna spijt dat ik hier kaarten voor gekocht heb.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 06 augustus 2023 om 18:41:

Krijg bijna spijt dat ik hier kaarten voor gekocht heb.



https://youtu.be/SJUhlRoBL8M?t=24link

 

+1/-0

Ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd. Natuurlijk, Ajax moet met een b-elftal ook kunnen winnen, maar we zijn aangeschoten wild. Waar ik mij vooral zorgen over maak is de instelling, alle boze, geïrriteerde kopjes.

Het lijkt wel of NIEMAND blij is bij Ajax!
Ik verwacht een bloedeloze 0-0.

 

+1/-0

Rulli (als ie geen glijmiddel aan z’n handschoenen doet)
Aankoop - aankoop - aankoop - Hato
Tahirovic - aankoop - Branco
Frobs - Brobbey - Bergwijn

Bank: Ramaj, Medic, Rensch, Sanchez, Vos, Taylor, aankoop, Godts, aankoop, aankoop

 

+1/-0

Ik voel een gelijkspel aankomen.

 

+1/-0

Die wedstrijd gaan we gewoon winnen. Er moet wel nog veel gebeuren, voordat de sterkere tegenstanders komen.

 

+1/-1

Voorbereiding is achter de rug, Ajax gaat deze gwn winnen.

 

+1/-0

Berghuis geschorst. Kudus en Álvarez waarschijnlijk verkocht. Ik passeer Salah-Eddine, Wijndal, Rensch en Klaassen. Dan kom ik uit op:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Taylor, V/d Boomen, Tahirovic, Sánchez
Hato, Medic, Aertssen
Rulli

Op papier:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Taylor
V/d Boomen, Tahirovic
Hato, Medic, Aertssen, Sánchez
Rulli

Ik ben meer tevreden over Aertssen dan over Rensch en dat zegt heel veel over Devyne. Olivier speelde goed tegen Dortmund, dus beloon ik hem. Dat ik liever Kenneth op 10 zet dan Davy is ook duidelijk.

Natuurlijk. Hopen op nog goede aankopen, maar als die pas ná Heracles inzetbaar zijn, dan heb ik dit voor nu voor ogen.

 

+3/-0

Uitstekende opstelling van Kiki (gegeven het materiaal). Taylor wijkt altijd uit naar links dus laat hem daar de flank overlappen en Sánchez aan de andere kant. De jongens die te weinig inzet en verantwoordelijkheid tonen (Rensch, Wijndal, Klaassen) maar even banken.

Bij nader inzien mag Taylor van mij om dezelfde reden ook wel banken. Dan maar Salah-Eddine?

 

+4/-0

Experimenten met de speelwijze laat ik nog maar even achterwege in deze fase.

Rulli is erg hit-or-miss. Tegen Dortmund weer redelijk op niveau na een aantal ketsers. Als dat wisselvallige blijft en Ramaj is stabieler ...

Eerst het centrum achterin maar eens dichttimmeren en de minst riskante en meest gemotiveerde spelers op de backs.

Tahirovic of Vos maakt me niet zoveel uit. Qua volwassenheid denk ik dat Steijn nu eerder voor Tahirovic zal kiezen.

Ik zag op AjaxShowtime iemand zeggen over Taylor dat hij het beste op 10 is omdat hij goed is in steekpasses, openingen ziet, het spel snel verplaatst, de ruimte goed leest, excelleert in de kleine ruimte, een goed schot heeft en nog meer.

Diegene was dus zeker geen volger van de jeugd want de speler die hij beschreef uit die jeugdlichting heet Ünüvar. Taylor is een verbindingsspeler, een typische loper en niet het creatieve genie dat bij Ajax op 10 hoort te staan.

Daarom wil ik Taylor daar ook niet zien en bij gebrek aan beter voor die positie kies ik voorlopig voor de speler die nog het meest daar bij in de buurt komt en daar bij JA het vaakst speelt.

Voorin missen we scorend vermogen, vernuft en variatie (zeker als Bergwijn én Brobbey spelen). Ik zie Forbs dat in zijn eentje niet verhelpen, zeker omdat hij nieuw is.

En dus:

Godts, Bergwijn, Forbs
Hlynsson
V/d Boomen, Tahirovic,
ASE, Hato, Medic, Sánchez
Rulli

Van wat momenteel onder contract staat op termijn Berghuis voor Hlynsson en hopelijk Gooijer voor Sánchez.

Er mag nog wel wat bij ...

Wijndal, Rensch/Sánchez en Klaassen vervangen en een spits erbij, maar ik vrees dat ze allemaal op 1 september nog onder contract zullen staan ...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 augustus 2023, 16:42:10.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 07 augustus 2023 om 14:52:

Uitstekende opstelling van Kiki (gegeven het materiaal). Taylor wijkt altijd uit naar links dus laat hem daar de flank overlappen en Sánchez aan de andere kant. De jongens die te weinig inzet en verantwoordelijkheid tonen (Rensch, Wijndal, Klaassen) maar even banken.

Bij nader inzien mag Taylor van mij om dezelfde reden ook wel banken. Dan maar Salah-Eddine?


Het zegt veel over Wijndal dat de meesten van ons Anass zouden opstellen en niet Owen.

En dat terwijl Anass niet eens zo goed speelt, maar wel beter dan Owen.

Anass op links is zeker een gedachte van mij geweest.

En ja, Taylor liever als valse#10 wie uitwijkt naar links dan probeert een echte#10 te zijn, want dat is hij gewoon niet.

En als #8 en 6 zijn Branco en Tahirovic gewoon beter dan Kenneth. Op links kan Kenneth minder schade doen, zou je haast zeggen. Ook heeft hij wat meer vrijheid daar, wat allicht zijn spel goed doet.

En eigenlijk zou Kenneth meer moeten kunnen brengen dan Anass.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 augustus 2023 om 13:44:

Berghuis geschorst. Kudus en Álvarez waarschijnlijk verkocht. Ik passeer Salah-Eddine, Wijndal, Rensch en Klaassen. Dan kom ik uit op:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Taylor, V/d Boomen, Tahirovic, Sánchez
Hato, Medic, Aertssen
Rulli

Op papier:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Taylor
V/d Boomen, Tahirovic
Hato, Medic, Aertssen, Sánchez
Rulli

Ik ben meer tevreden over Aertssen dan over Rensch en dat zegt heel veel over Devyne. Olivier speelde goed tegen Dortmund, dus beloon ik hem. Dat ik liever Kenneth op 10 zet dan Davy is ook duidelijk.

Natuurlijk. Hopen op nog goede aankopen, maar als die pas ná Heracles inzetbaar zijn, dan heb ik dit voor nu voor ogen.



Ik kan me hier wel bij aansluiten.

Sánchez komt met wat vertrouwen terug, dus misschien niet zo slecht om hem op te stellen. Aan de ene kant zie ik die jongen graag vertrekken, maar aan de andere kant heeft hij meer passie dan dromer Rensch.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 augustus 2023 om 17:06:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 07 augustus 2023 om 14:52:

Uitstekende opstelling van Kiki (gegeven het materiaal). Taylor wijkt altijd uit naar links dus laat hem daar de flank overlappen en Sánchez aan de andere kant. De jongens die te weinig inzet en verantwoordelijkheid tonen (Rensch, Wijndal, Klaassen) maar even banken.

Bij nader inzien mag Taylor van mij om dezelfde reden ook wel banken. Dan maar Salah-Eddine?


Het zegt veel over Wijndal dat de meesten van ons Anass zouden opstellen en niet Owen.

En dat terwijl Anass niet eens zo goed speelt, maar wel beter dan Owen.

Anass op links is zeker een gedachte van mij geweest.

En ja, Taylor liever als valse#10 wie uitwijkt naar links dan probeert een echte#10 te zijn, want dat is hij gewoon niet.

En als #8 en 6 zijn Branco en Tahirovic gewoon beter dan Kenneth. Op links kan Kenneth minder schade doen, zou je haast zeggen. Ook heeft hij wat meer vrijheid daar, wat allicht zijn spel goed doet.

En eigenlijk zou Kenneth meer moeten kunnen brengen dan Anass.



Speelt Steijn met een 10?

Volgens mij niet. Volgens mij speelt Steijn met de punt naar achter en een Brobbey die zich terug laat vallen.

 

+1/-0

Zaterdag gaan we los.

------------Rulli-------------
Rensch----Medić----Hato---Salah-Eddine
--van den Boomen---Tahirović------
------------Kudus------------
--Forbs-------Brobbey-------Bergwijn--

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 10 augustus 2023 om 10:07:

Zaterdag gaan we los.

------------Rulli-------------
Rensch----Medić----Hato---Salah-Eddine
--van den Boomen---Tahirović------
------------Kudus------------
--Forbs-------Brobbey-------Bergwijn--



Ik zou Kudus vervangen voor Godts. En dan of Bergwijn of Godts op de 10 positie. Kudus zit met zijn hoofd al bij een andere club.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 augustus 2023 om 12:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 10 augustus 2023 om 10:07:

Zaterdag gaan we los.

------------Rulli-------------
Rensch----Medić----Hato---Salah-Eddine
--van den Boomen---Tahirović------
------------Kudus------------
--Forbs-------Brobbey-------Bergwijn--



Ik zou Kudus vervangen voor Godts. En dan of Bergwijn of Godts op de 10 positie. Kudus zit met zijn hoofd al bij een andere club.



Tegen Dortmund zag ik daar niks van terug. En mocht hij niet aanwezig zijn. dan zou ik hier voor keizen.

------------Bergwijn---------
--Godts-------Brobbey-------Forbs-

Dan zet ik Forbs op ze favo plek

 

+1/-0

Ik zou Bergwijn op linksbuiten zetten. Als we onze nieuwe aanvoerder een echte kans willen geven op zijn favoriete positie waar hij de hele voorbereiding heeft gespeeld, zou ik hem niet ineens ergens anders neerzetten. Ik zou Kudus op 10 willen zien.

Dan heb je dit:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Kudus

Dan spelen Bergwijn, Brobbey en Kudus op hun beste/favoriete posities. Enkel nieuweling Forbs moet zich dan aanpassen door op de andere vleugel te starten. Zolang Kudus blijft hem opstellen.

 

+2/-0

Op Taylor na tevreden met de opstelling. Ben zeer benieuwd. Ben wel optimistisch dat we zelfs een leuke wedstrijd gaan zien. Kudus lijkt te blijven, dus wel terecht dat hij speelt al zie ik hem liever op het middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 12 augustus 2023 om 19:39:

Op Taylor na tevreden met de opstelling. Ben zeer benieuwd. Ben wel optimistisch dat we zelfs een leuke wedstrijd gaan zien. Kudus lijkt te blijven, dus wel terecht dat hij speelt al zie ik hem liever op het middenveld.



Eens, liever Kudus op 10 en Godts rb. Maar goed, ben al blij zat dat Klaassen en Wijndal niet spelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Heracles Almelo