Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker 2022/2023] De Graafschap - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Donderdag 2 maart 2023, 21:00 uur

De Graafschap - Ajax

 

+1/-0

Ronde verder komen is het doel.
Paar spelers rust geven

 

+1/-1

Onderschatting ligt op de loer.....

 

+1/-0

Spakenburg is lekker bezig. Staan momenteel met 1-4 voor in de Galgenwaard. Zou wel leuk zijn als we die lui treffen in de volgende ronde. Maar goed, eerst De Graafschap uitschakelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 februari 2023 om 18:46:

Ronde verder komen is het doel.
Paar spelers rust geven



We liggen uit Europa, das al rust genoeg lijkt mij en we weten allemaal dat dat zelden een goed idee is. Sterkste opstelling en zorgen dat je beter gaat spelen wil je nog kans op iets maken dit seizoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 februari 2023 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 februari 2023 om 18:46:

Ronde verder komen is het doel.
Paar spelers rust geven



We liggen uit Europa, das al rust genoeg lijkt mij en we weten allemaal dat dat zelden een goed idee is. Sterkste opstelling en zorgen dat je beter gaat spelen wil je nog kans op iets maken dit seizoen.



Precies dit. Niks rust. Volle bak er tegenaan. Ook geen reserve keeper. Gewoon sterkste opstelling.

 

+1/-0

Rust en rouleren pas doen in een presterend en ingespeeld elftal. Bij dit Ajax wordt deze staat niet meer bereikt dit seizoen vrees ik, dus niemand rust geven inderdaad!

 

+3/-0

Ik vind het wel een goede wedstrijd om met Brobbey en Conceição in de basis te beginnen, wat betekent dat Tadic op linksbuiten komt te staan. Bergwijn in laten vallen en Kudus in het middenveld starten. Klaassen mag op 10 beginnen, dus dan kan Kudus iets minder diep staan.

Tadic Brobbey Conceição
Klaassen
Berghuis Kudus
Álvarez
Bassey Timber Grillitsch
Rulli

Rensch, Bergwijn, Hato, Fitz-Jim en misschien Rasmussen laten invallen, tenzij de verloop van wedstrijd om andere zaken vraagt (Lucca).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 maart 2023, 21:22:50.

 

+1/-0

Zou inderdaad niet rouleren. Ben benieuwd voor wie Heitinga kiest als vervanger van Taylor. Grillitsch en Fitz-Jim zijn de meest voor de hand liggende opties. Zeker Grillitisch is eigenlijk ook een veel logischere keuze als verdedigende middenvelder dan Taylor. Best raar dat een journalist nooit eens vragen stelt over hoe weinig speeltijd Grillitsch krijgt. Ik heb het idee dat maar weinig journalisten überhaupt weten wat voor soort speler hij is. Geldt ook voor veel supporters trouwens.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 maart 2023 om 20:18:

Zou inderdaad niet rouleren. Ben benieuwd voor wie Heitinga kiest als vervanger van Taylor. Grillitsch en Fitz-Jim zijn de meest voor de hand liggende opties. Zeker Grillitisch is eigenlijk ook een veel logischere keuze als verdedigende middenvelder dan Taylor. Best raar dat een journalist nooit eens vragen stelt over hoe weinig speeltijd Grillitsch krijgt. Ik heb het idee dat maar weinig journalisten überhaupt weten wat voor soort speler hij is. Geldt ook voor veel supporters trouwens.



Ja, bizar hoe weinig minuten Grillitsch heeft gehad, vooral gezien hoe slecht Ajax dit seizoen voetbalt. Als het voetballend niet loopt, ben je gebaat bij ervaren spelers die een bal in de ploeg kunnen houden. Dat hij nooit heeft geklaagd over zijn beperkte rol, siert hem.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 februari 2023 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 februari 2023 om 18:46:

Ronde verder komen is het doel.
Paar spelers rust geven



We liggen uit Europa, das al rust genoeg lijkt mij en we weten allemaal dat dat zelden een goed idee is. Sterkste opstelling en zorgen dat je beter gaat spelen wil je nog kans op iets maken dit seizoen.


Ik zou Wijndal, Bergwijn en Berghuis graag rust willen geven omdat ze al een tijdje niets toevoegen aan het team.

Rulli
Rench-Timber-Bassey-Hato
Klaassen-Alvarez-Kudus
Chico-Brobbey-Tadic

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 maart 2023 om 10:07:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 februari 2023 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 februari 2023 om 18:46:

Ronde verder komen is het doel.
Paar spelers rust geven



We liggen uit Europa, das al rust genoeg lijkt mij en we weten allemaal dat dat zelden een goed idee is. Sterkste opstelling en zorgen dat je beter gaat spelen wil je nog kans op iets maken dit seizoen.


Ik zou Wijndal, Bergwijn en Berghuis graag rust willen geven omdat ze al een tijdje niets toevoegen aan het team.

Rulli
Rench-Timber-Bassey-Hato
Klaassen-Alvarez-Kudus
Chico-Brobbey-Tadic




Ik zou tegen De Graafschap, met alle respect, niet met 4 verdedigers en een controleur spelen. Je moet niet verdedigen, je moet die gasten terugdringen op hun helft. Bassey of Álvarez eruit voor een voetballende middenvelder.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 maart 2023 om 10:07:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 februari 2023 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 februari 2023 om 18:46:

Ronde verder komen is het doel.
Paar spelers rust geven



We liggen uit Europa, das al rust genoeg lijkt mij en we weten allemaal dat dat zelden een goed idee is. Sterkste opstelling en zorgen dat je beter gaat spelen wil je nog kans op iets maken dit seizoen.


Ik zou Wijndal, Bergwijn en Berghuis graag rust willen geven omdat ze al een tijdje niets toevoegen aan het team.

Rulli
Rench-Timber-Bassey-Hato
Klaassen-Alvarez-Kudus
Chico-Brobbey-Tadic


Zou wel leuk zijn om Hato in de basis te zien. Is een goede wedstrijd voor. Wijndal, Berghuis en Bergwijn verdienen inderdaad wel een wedstrijdje gepasseerd te zijn.

 

+1/-0

Ik zou ook Alvarez niet opstellen of iig ruim voortijdig wisselen zodat zijn beoogde vervanger ook wat speelminuten gaat maken om te wennen want met de hoeveelheid kaarten die Alvarez maakt zal dat nodig zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 maart 2023 om 16:46:

Ik zou ook Alvarez niet opstellen of iig ruim voortijdig wisselen zodat zijn beoogde vervanger ook wat speelminuten gaat maken om te wennen want met de hoeveelheid kaarten die Alvarez maakt zal dat nodig zijn.


Vos?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 maart 2023 om 21:26:

Ja, bizar hoe weinig minuten Grillitsch heeft gehad, vooral gezien hoe slecht Ajax dit seizoen voetbalt. Als het voetballend niet loopt, ben je gebaat bij ervaren spelers die een bal in de ploeg kunnen houden. Dat hij nooit heeft geklaagd over zijn beperkte rol, siert hem.



Nu is hij ook wel meerdere keren geblesseerd geweest, en op het moment dat hij bij Ajax tekende had hij ook al maanden niet meer gespeeld doordat hij de laatste speelronden van vorig seizoen ook een blessure had. Maar inmiddels zit hij alweer een tijdje fit op de bank, en de ploeg heeft inderdaad behoefte aan een type als hij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 02 maart 2023 om 18:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 maart 2023 om 16:46:

Ik zou ook Alvarez niet opstellen of iig ruim voortijdig wisselen zodat zijn beoogde vervanger ook wat speelminuten gaat maken om te wennen want met de hoeveelheid kaarten die Alvarez maakt zal dat nodig zijn.


Vos?



Fitz-Jim of Grillitsch. De keuze is op Grillitsch gevallen.

Fitz-Jim is ouder en al langer prof. Moeten nu kijken of hij het aankan of we door moeten selecteren. Laat Vos eerst maar eens een heel seizoen in JA spelen.

 

+1/-0

Ik vind het echt schandalig dat zo'n Grillitsch de voorkeur krijgt boven fitz-jim. Een potje tegen de graafschap... en fitz-jim is de betere voetballer.

Valt me echt tegen van heitinga want hij kent de eigen jeugd. Eigenlijk krijgt alleen Hato de kans.... beetje jammer.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 02 maart 2023 om 21:46:

Ik vind het echt schandalig dat zo'n Grillitsch de voorkeur krijgt boven fitz-jim. Een potje tegen de graafschap... en fitz-jim is de betere voetballer.

Valt me echt tegen van heitinga want hij kent de eigen jeugd. Eigenlijk krijgt alleen Hato de kans.... beetje jammer.



Heitinga kent de jeugd inderdaad en zal wellicht daardoor een andere mening hebben dan jij. Zoveel bijzondere dingen heeft Fitz-Jim ook nog niet laten zien

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 02 maart 2023 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 02 maart 2023 om 21:46:

Ik vind het echt schandalig dat zo'n Grillitsch de voorkeur krijgt boven fitz-jim. Een potje tegen de graafschap... en fitz-jim is de betere voetballer.

Valt me echt tegen van heitinga want hij kent de eigen jeugd. Eigenlijk krijgt alleen Hato de kans.... beetje jammer.



Heitinga kent de jeugd inderdaad en zal wellicht daardoor een andere mening hebben dan jij. Zoveel bijzondere dingen heeft Fitz-Jim ook nog niet laten zien



Heitinga schat ik niet hoog in. Maar los daarvan is FitzZ-Jim aan de bal 1 van de beste spelers die nu bij Ajax rondlopen.

Qua fysiek en het defensieve vlak moet het beter maar laten we nou niet doen alsof Grillitsch zo geweldig is. Dat is de zoveelste mispeer van de technische leiding.

Nee ik vind het vooral een angstige keuze.

We gaan volgend seizoen welke kant ze opgaan. De jeugd heeft dit seizoen in elk geval amper een kans gekregen. Kansloze miljoenenaankopwn krijgen kans op kans op kans.

 

+3/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker 2022/2023] De Graafschap - Ajax