Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker 2022/2023] De Graafschap - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 maart 2023 om 21:26:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 maart 2023 om 20:18:

Zou inderdaad niet rouleren. Ben benieuwd voor wie Heitinga kiest als vervanger van Taylor. Grillitsch en Fitz-Jim zijn de meest voor de hand liggende opties. Zeker Grillitisch is eigenlijk ook een veel logischere keuze als verdedigende middenvelder dan Taylor. Best raar dat een journalist nooit eens vragen stelt over hoe weinig speeltijd Grillitsch krijgt. Ik heb het idee dat maar weinig journalisten überhaupt weten wat voor soort speler hij is. Geldt ook voor veel supporters trouwens.



Ja, bizar hoe weinig minuten Grillitsch heeft gehad, vooral gezien hoe slecht Ajax dit seizoen voetbalt. Als het voetballend niet loopt, ben je gebaat bij ervaren spelers die een bal in de ploeg kunnen houden. Dat hij nooit heeft geklaagd over zijn beperkte rol, siert hem.



Hij bakt er nu ook weinig van. Voegt niets toe.

 

+1/-1

De tweede helft was veel te gemakzuchtig. Voor rust zag het er vrij goed uit (tegen een weliswaar zwakke tegenstander). Vooral de vele loopacties waren prima. Kudus was wel pas de eerste die echt op snelheid een loopactie maakte zodat Bergwijn in schietpositie kon komen. Direct een goal. Dat moet veel vaker gebeuren. Spelers gaan vaak pas lopen op het moment dat de speler die wordt ingespeeld de bal al in de voeten heeft. Dat is vaak al te laat.

Grillitsch maakte een goede beurt. Hij bracht rust en liet de ploeg makkelijker voetballen. Hij weet waar hij wel en niet moet staan in de opbouw en hield het simpel. Zijn verdedigende positionering is ook zoveel beter dan die van Taylor. Hato vond ik wat onwennig in de samenwerking met Bergwijn. Brobbey had goede loopacties en een knappe goal, maar die gemiste kans in de eerste helft had hij niet slechter in kunnen schieten. Hij heeft niet echt het instinct van een goede afmaker. Het verschil tussen Pasveer en Rulli is gigantisch op dit moment, zowel aan de bal als in het keepen.

 

+3/-0

Echt waar die fascinatie van Grillitsch vandaan komt. Noem mij een bal die hij direct tussen de linies naar voren speelde en bij een ploegenoot terecht kwam. Alles was breed en zonder risico. Die hebben we er al zat van.

 

+1/-0

Dat hoeft hij niet per se iedere wedstrijd te doen, zolang het spel maar goed loopt. Dat was in de eerste helft het geval. Iedereen die hem kent als speler weet dat hij het kan. Hij zal natuurlijk nog niet op zijn best zijn met zo weinig spelritme.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 02 maart 2023 om 22:17:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 02 maart 2023 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 02 maart 2023 om 21:46:

Ik vind het echt schandalig dat zo'n Grillitsch de voorkeur krijgt boven fitz-jim. Een potje tegen de graafschap... en fitz-jim is de betere voetballer.

Valt me echt tegen van heitinga want hij kent de eigen jeugd. Eigenlijk krijgt alleen Hato de kans.... beetje jammer.



Heitinga kent de jeugd inderdaad en zal wellicht daardoor een andere mening hebben dan jij. Zoveel bijzondere dingen heeft Fitz-Jim ook nog niet laten zien



Heitinga schat ik niet hoog in. Maar los daarvan is FitzZ-Jim aan de bal 1 van de beste spelers die nu bij Ajax rondlopen.

Qua fysiek en het defensieve vlak moet het beter maar laten we nou niet doen alsof Grillitsch zo geweldig is. Dat is de zoveelste mispeer van de technische leiding.

Nee ik vind het vooral een angstige keuze.

We gaan volgend seizoen welke kant ze opgaan. De jeugd heeft dit seizoen in elk geval amper een kans gekregen. Kansloze miljoenenaankopwn krijgen kans op kans op kans.



Ik snap deze keuze van Heitinga wel. Je weet dat Bergwijn en Bassey niet in beste vorm zijn, je geeft Sanchez en Conceiçao weer een keer een kans en Hato is nog een jeugdspeler. Dan heb je al vijf spelers staan die allerminst een zekerheidje zijn. Dan had ik op m'n middenveld ook even gekozen voor een ervaren international die qua leeftijd in de prime van zijn carrière zou moeten zitten, in plaats van nóg een jeugdspeler. Je moet deze wedstrijd uiteindelijk wel gewoon winnen.

 

+2/-0

Doel bereikt, nu maar hopen dat we thuis tegen Spakenburg loten, maar ben bang van niet.
Denk dat we uit naar Eindhoven moeten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 03 maart 2023 om 11:31:

Doel bereikt, nu maar hopen dat we thuis tegen Spakenburg loten, maar ben bang van niet.
Denk dat we uit naar Eindhoven moeten.



Loting is overbodig wat dat betreft. Wordt Fey - Spakenburg en PSV - Ajax of evt. Ajax - PSV.

Of zou de KNVB het aandurven om Feyenoord een uitwedstrijd in Spakenburg te laten riskeren? :denk

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker 2022/2023] De Graafschap - Ajax