Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2022/2023] 1. Union Berlin - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Donderdag 23 februari 2023, 21:00 uur

1. Union Berlin - Ajax

 

+1/-0

Geen flauw idee wat ik zou moeten voorspellen. Kan echt alle kanten uit. Hopelijk gaan we door. Dat is goed voor de ontwikkeling van de spelers, goed voor de centjes en goed voor de naam Ajax.

 

+1/-0

Waarom zouden we niet kunnen winnen daar.
We zijn nog niet waar we moeten zijn maar ik heb altijd hoop dat ons aller Ajax doorgaat.

 

+2/-0

Opstelling bekend: Rulli, Rensch, Álvarez, Timber, Bassey, Berghuis, Taylor, Klaassen, Kudus, Tadic en Bergwijn.

Mag hopen dat Heitinga niet aan het schipperen is met spelers om iedereen tevreden te houden, maar dat hier een plan achter zit om de problemen in de opbouw van vorige week op te lossen.

Door Rensch diep (zoals Dani Alves) op rechts te zetten, zou je Álvarez en Bassey (rechts en links) achter de bal kunnen houden om zo Kudus, Berghuis, Taylor en Tadic (inzakkend) op het middenveld als aanspeelopties te krijgen (vorige week was Álvarez de pivot en die speelde alles terug) met Timber als een libero erachter. Dat zou ik graag zien.

Als het een vlakke viermansdefensie is in balbezit met daarvoor Taylor, Berghuis en Klaassen dan ben ik bang dat het spel niet veel beter zal zijn dan een gemiddelde Schreuder-wedstrijd. Het zou immers vrijwel dezelfde opstelling zijn met alleen nu een betere doelman.

 

+1/-0

Union speelt met 2 spitsen. Ajax moet gewoon met 3 verdedigers gaan spelen, want de opbouw was echt ruk vorige week. Bovendien zet Union druk op de verdediging en daar kom je alleen uit als je in hoog tempo de bal laat rondgaan. Zoals het de vorige keer stond ging dat sowieso niet gebeuren.

Het is positief dat Heitinga niet bang is om keuzes te maken. Of dat nou in de rust is of aan voor aanvang van een wedstrijd.. dat maakt niet uit.

0 gecreëerde kansen vorige week. Dat is blijven hangen. Als het goed is krijg je vanavond iets meer ruimte omdat de tegenstander toch ook moet winnen.

 

+1/-0

Ach hij probeert iig iets. Mijn gevoel is dat het heel goed óf heel slecht uit gaat pakken.

 

+1/-0

Ajax veel beter. Ga je door een ongelukkige handsbal en een ketser van Rulli met een 2-0 achterstand de rust in. Bah!

 

+1/-0

"Je moet schieten, anders kun je nooit scoren" zei ooit eens een wijs man.

 

+1/-0

In mijn ogen was dit geen penalty. Die speler kopt bewust op de hand van Bassey puur om die pingel te krijgen. Maar goed de scheids wist het ook niet.

 

+2/-1

Penalty was onterecht inderdaad, maar de 2-0 wel heel erg slecht. Veldspel niet erg goed maar stukken beter dan vorige week, zou me verbazen als we niet 1 of 2 keer scoren straks.

 

+2/-1

Jongens het is gewoon zwaar beneden Amsterdams peil. Je komt op 2-1 en dan weer een standaard situatie die helemaal verkeerd valt. Tendens of niet.... Kleuterklas niveau.

 

+1/-0

Je had hier echt niet hoeven verliezen ,dat Union stelt toch verder ook weinig voor? Ajax verliest vooral door zichzelf,niet door voerballend de mindere te zijn. Als je voetballend de mindere bent geweest en verliesr dan kan ik daar gied mee leven, op manier zoals vandaag is het frustratie. Ook doordat Ajax na de 3-1 ineens ondoordacht begon te spelen. Arbiter was vooral irritant door continue de belangrijke momenten tegen Ajax te fluiten. Neemt niet weg dat je het toch uiteindelijk zelf laat afweten. Enige positieve is dat je niet eruit ligt door weggespeeld te zijn. Dat scheelt wel iets voor het gevoel.

 

+2/-0

Over 2 wedstrijden gezien terecht uitgeschakeld, helaas. Bergwijn,Berghuis,Brobbey (ook al was het kort) gewoon matig. Bassey verdedigend voldoende,voetballend waardeloos. Rensch geen meerwaarde. Klaassen power,maar thats it. Taylor doet mee,maar ook weer niet.

Alvarez...loopt met zoveel frustratie rond dat ik vanaf minuut 1 bang ben voor een rode kaart.

Union Berlin ... serieus. Past in het rijtje Kopenhagen en Getafe.

 

+2/-1

En de beginopstelling van John, hier hoor ik niemand over. Waarom de linkerkant ontmantelen en Bassey weer in de opbouw rol laten drukken.

 

+1/-0

Vond eigenlijk dat er lange tijd heel behoorlijk werd gevoetbald. Je geeft alleen goals weg, waarvan 1 op het meest slecht mogelijke moment. Timber springt vaak niet eens bij corners. Wat dat betreft doet hij me aan Riedewald denken. Zelfs na die derde tegengoal had het nog best gekund, maar Heitinga kwam met een onbegrijpelijke wissel en omzettingen. Daarna was het gelijk gedaan met het voetbal en begon het spelbeeld meer op de thuiswedstrijd te lijken.

Brobbey viel werkelijk dramatisch in. Het was logischer geweest Bergwijn te laten staan en Lucca al eerder te brengen (als je zo nodig een extra aanvaller wil brengen, vaak werkt dat averechts in dit soort potjes). Kudus verprutste twee enorme kansen door een gebrek aan voetbalhersens. Berghuis komt tekort voor Europa. Hij had kunnen scoren toen Klaassen hem voor de keeper zette, en laat in de tweede helft had hij als linkspoot ook van randje zestien op doel moeten schieten in plaats van een tikkie breed te geven. Op dat moment had Ajax nog geen schot op doel volgens mij.

 

+5/-0

3-1 . Een echte AJAX uitslag .! Alleen jammer dat het Fc Union Berlin - Afc AJAX is ..

Overigens volledig terecht verlies ,ondanks wat de jammeraars Tadic en Heitinga ook beweren.

AJAX was een paar jaar geleden op weg om tot de beteren in Europa te gaan behoren,maar is nu afgegleden,door mismanagement, tot het B-garnituur..
Er moet aan het einde van dit seizoen afscheid genomen worden van veel B-spelers zoals : Bassey,Brobbey, Berghuis ,Bergwijn Alvarez,Rensch , Klaassen..
Een Tadiç mag zelf een andere club kiezen evenals een Kudus..
Timber zal zelf wel weg willen.. Grote leegloop dus ..
Zo’n Rulli kan nog even blijven , Taylor moet nog een kans krijgen , maar meer op techniek gaan voetballen dan op agressie..
En dan lopen er nog een paar over het veld die een klein beetje het voordeel van de twijfel krijgen, maar dat houdt ook een keer op ..

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 24 februari 2023 om 02:26:

3-1 . Een echte AJAX uitslag .! Alleen jammer dat het Fc Union Berlin - Afc AJAX is ..

Overigens volledig terecht verlies ,ondanks wat de jammeraars Tadic en Heitinga ook beweren.

AJAX was een paar jaar geleden op weg om tot de beteren in Europa te gaan behoren,maar is nu afgegleden,door mismanagement, tot het B-garnituur..
Er moet aan het einde van dit seizoen afscheid genomen worden van veel B-spelers zoals : Bassey,Brobbey, Berghuis ,Bergwijn Alvarez,Rensch , Klaassen..
Een Tadiç mag zelf een andere club kiezen evenals een Kudus..
Timber zal zelf wel weg willen.. Grote leegloop dus ..
Zo’n Rulli kan nog even blijven , Taylor moet nog een kans krijgen , maar meer op techniek gaan voetballen dan op agressie..
En dan lopen er nog een paar over het veld die een klein beetje het voordeel van de twijfel krijgen, maar dat houdt ook een keer op ..




Mee eens. We hebben nu gezien dat naast de CL ook de Europa League een maat te groot is voor Ajax. De zomeraankopen, de zogenoemde directe versterkingen, was de genadeklap dat Ajax van iets tot niets werd. Werd in feite al de handdoek in de ring gegooid. Ik kom hier zo meteen op terug maar eerst de volgende feiten;

Vertrokken---------------- OPLOSSING

Mazraoui---------------- Rensch/Sanchez
Martinez/Schuurs------ Bassey/Kaplan
Blind/Tagliafico-------- Wijndal/Bassey
Gravenberch------------ Taylor/Grillitsch
Haller------------------- Brobbey/Luca
Antony------------------ Ihataren/Conceicao


Ihataren is de enige speler waarvan je kunt zeggen dat was een meesterzet waar tegelijkertijd de Ajax organisatie er niks aan kon doen dat Ihataren niet slaagde. En Conceicao werd in eerste instantie voor de toekomst gehaald. Daar laat ik het voor dit seizoen bij. Rensch en Taylor kun je nog het voordeel van de twijfel geven. Met name Taylor is een groot talent. Ik zag ergens op deze site iemand de opmerking maken dat Taylor de kar nooit gaat trekken? Maar hou er dan wel rekening mee dat dit seizoen Taylor pas voor het eerst alle wedstrijden speelt. Hebben we het over een 20 jarige.

Brobbey en Luca voldoen kwalitatief niet aan de eisen van een (echte) spits. Haller was weliswaar geen echte Ajax spits zoals sommigen graag bij Ajax terug zien, maar Haller voldeed wel aan een vereiste door uit een minimale kans weten te scoren. Tussen het ene en het andere zit dan een groot verschil.

Al met al blijken de aankopen en huurlingen van mindere kwaliteit dan is verkocht, hetzij gratis de deur uit liep. Kwam hierdoor Ajax in de CL kwalitatief te kort maar inmiddels ook voor de eindrondes in de Europa League.

Tot slot laat ik Edwin van der Sar nog even aan het woord. Na de twee verloren CL-wedstrijden tegen Napoli liet hij zich voor het eerst gelden omdat de kritieken op zijn aankoopbeleid en Gerry Hamstra enorm waren. Nog niet eens zo zeer door de uitslagen maar des te meer door het Ajax onwaardige vertoonde spel. Ajacieden schaamden zich en de beelden gingen de wereld over. Tegen Voetbal International reageerde van der Sar in oktober 2022 als volgt;

''Maar natuurlijk balen we hoe het gaat. Een 1-6 nederlaag is niet te verkroppen. Dat heeft Alfred Schreuder ook direct aangegeven door het Ajax onwaardig te noemen. Het is duidelijk dat we hoopten verder te zijn dan we nu zijn. Dat we er beter voor zouden staan in de Champions League."

''We hebben ambities. Dat wil je ook maar tegen clubs met een begroting van achthonderd miljoen euro die elk jaar de mindere spelers laten afvallen en betere spelers halen, is de uitdaging soms te groot. Bij Nederlandse clubs gaan de betere spelers altijd weg dus dan kom je weer in een proces van opbouwen terecht. En het jaar erop vaak opnieuw. Het is knap wat we hebben gedaan en nu kom je weer in een periode waarin we weer zo’n ontwikkeling willen doormaken.''

''De nieuwe spelers in de selectie moeten wennen. Koppeltjes in de basiself moeten vorm krijgen. Dat we goede voetballers hebben daar zijn we met zijn allen van overtuigd alleen moet het nog een goed team gaan worden, en samen gaan werken. Daar heb je tijd en vertrouwen voor nodig. Dat zullen we in de komende periode moeten gaan opbouwen.''

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 24 februari 2023 om 11:10:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 24 februari 2023 om 02:26:

3-1 . Een echte AJAX uitslag .! Alleen jammer dat het Fc Union Berlin - Afc AJAX is ..

Overigens volledig terecht verlies ,ondanks wat de jammeraars Tadic en Heitinga ook beweren.

AJAX was een paar jaar geleden op weg om tot de beteren in Europa te gaan behoren,maar is nu afgegleden,door mismanagement, tot het B-garnituur..
Er moet aan het einde van dit seizoen afscheid genomen worden van veel B-spelers zoals : Bassey,Brobbey, Berghuis ,Bergwijn Alvarez,Rensch , Klaassen..
Een Tadiç mag zelf een andere club kiezen evenals een Kudus..
Timber zal zelf wel weg willen.. Grote leegloop dus ..
Zo’n Rulli kan nog even blijven , Taylor moet nog een kans krijgen , maar meer op techniek gaan voetballen dan op agressie..
En dan lopen er nog een paar over het veld die een klein beetje het voordeel van de twijfel krijgen, maar dat houdt ook een keer op ..




Mee eens. We hebben nu gezien dat naast de CL ook de Europa League een maat te groot is voor Ajax. De zomeraankopen, de zogenoemde directe versterkingen, was de genadeklap dat Ajax van iets tot niets werd. Werd in feite al de handdoek in de ring gegooid. Ik kom hier zo meteen op terug maar eerst de volgende feiten;

Vertrokken---------------- OPLOSSING

Mazraoui---------------- Rensch/Sanchez
Martinez/Schuurs------ Bassey/Kaplan
Blind/Tagliafico-------- Wijndal/Bassey
Gravenberch------------ Taylor/Grillitsch
Haller------------------- Brobbey/Luca
Antony------------------ Ihataren/Conceicao


Ihataren is de enige speler waarvan je kunt zeggen dat was een meesterzet waar tegelijkertijd de Ajax organisatie er niks aan kon doen dat Ihataren niet slaagde. En Conceicao werd in eerste instantie voor de toekomst gehaald. Daar laat ik het voor dit seizoen bij. Rensch en Taylor kun je nog het voordeel van de twijfel geven. Met name Taylor is een groot talent. Ik zag ergens op deze site iemand de opmerking maken dat Taylor de kar nooit gaat trekken? Maar hou er dan wel rekening mee dat dit seizoen Taylor pas voor het eerst alle wedstrijden speelt. Hebben we het over een 20 jarige.

Brobbey en Luca voldoen kwalitatief niet aan de eisen van een (echte) spits. Haller was weliswaar geen echte Ajax spits zoals sommigen graag bij Ajax terug zien, maar Haller voldeed wel aan een vereiste door uit een minimale kans weten te scoren. Tussen het ene en het andere zit dan een groot verschil.

Al met al blijken de aankopen en huurlingen van mindere kwaliteit dan is verkocht, hetzij gratis de deur uit liep. Kwam hierdoor Ajax in de CL kwalitatief te kort maar inmiddels ook voor de eindrondes in de Europa League.

Tot slot laat ik Edwin van der Sar nog even aan het woord. Na de twee verloren CL-wedstrijden tegen Napoli liet hij zich voor het eerst gelden omdat de kritieken op zijn aankoopbeleid en Gerry Hamstra enorm waren. Nog niet eens zo zeer door de uitslagen maar des te meer door het Ajax onwaardige vertoonde spel. Ajacieden schaamden zich en de beelden gingen de wereld over. Tegen Voetbal International reageerde van der Sar in oktober 2022 als volgt;

''Maar natuurlijk balen we hoe het gaat. Een 1-6 nederlaag is niet te verkroppen. Dat heeft Alfred Schreuder ook direct aangegeven door het Ajax onwaardig te noemen. Het is duidelijk dat we hoopten verder te zijn dan we nu zijn. Dat we er beter voor zouden staan in de Champions League."

''We hebben ambities. Dat wil je ook maar tegen clubs met een begroting van achthonderd miljoen euro die elk jaar de mindere spelers laten afvallen en betere spelers halen, is de uitdaging soms te groot. Bij Nederlandse clubs gaan de betere spelers altijd weg dus dan kom je weer in een proces van opbouwen terecht. En het jaar erop vaak opnieuw. Het is knap wat we hebben gedaan en nu kom je weer in een periode waarin we weer zo’n ontwikkeling willen doormaken.''

''De nieuwe spelers in de selectie moeten wennen. Koppeltjes in de basiself moeten vorm krijgen. Dat we goede voetballers hebben daar zijn we met zijn allen van overtuigd alleen moet het nog een goed team gaan worden, en samen gaan werken. Daar heb je tijd en vertrouwen voor nodig. Dat zullen we in de komende periode moeten gaan opbouwen.''



Laten we het erop houden dat het aankoopbeleid zeer matig was en dat er ook nog eens een flapdrol van een trainer werd aangesteld.

Taylor schrijf ik ook niet af, als hij beter zijn taken leert kan het best wat worden. Hij heeft veel dynamiek in zijn spel, dat bevalt me. Hij moet wat secuurder worden in de passing, maar inderdaad is hij pas 20.

Rulli vind ik geen onaardige keeper. Tadic prima als spits maar daar moet nog zeker een goede 9 bij. Brobbey kan best wel wat maar speelt op een totaal verkeerde manier. Hij speelt als een dikke ouwe veteraan terwijl hij juist speersnel is. Heel vreemd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 februari 2023 om 23:20:

Vond eigenlijk dat er lange tijd heel behoorlijk werd gevoetbald. Je geeft alleen goals weg, waarvan 1 op het meest slecht mogelijke moment. Timber springt vaak niet eens bij corners. Wat dat betreft doet hij me aan Riedewald denken. Zelfs na die derde tegengoal had het nog best gekund, maar Heitinga kwam met een onbegrijpelijke wissel en omzettingen. Daarna was het gelijk gedaan met het voetbal en begon het spelbeeld meer op de thuiswedstrijd te lijken.

Brobbey viel werkelijk dramatisch in. Het was logischer geweest Bergwijn te laten staan en Lucca al eerder te brengen (als je zo nodig een extra aanvaller wil brengen, vaak werkt dat averechts in dit soort potjes). Kudus verprutste twee enorme kansen door een gebrek aan voetbalhersens. Berghuis komt tekort voor Europa. Hij had kunnen scoren toen Klaassen hem voor de keeper zette, en laat in de tweede helft had hij als linkspoot ook van randje zestien op doel moeten schieten in plaats van een tikkie breed te geven. Op dat moment had Ajax nog geen schot op doel volgens mij.



Ja klopt. Die wissel van Heitinga pakte desastreus uit. Klaassen zat eigenlijk goed in de wedstrijd en Tadic deed zijn ding.

Berghuis speelt al heel 2023 als een drol, inderdaad had hij kunnen scoren als hij de bal goed had meegenomen.
Ook Kudus was ondermaats gisteren. Feitelijk waren Klaassen en Taylor de uitblinkers...

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2022/2023] 1. Union Berlin - Ajax