Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Ajax - FC Groningen

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 14 augustus 2022, 14.30u:

Ajax - FC Groningen

 

+1/-0

Is vaak een lastige wedstrijd voor Ajax. Verwacht een nipte overwinning.

 

+1/-0

Geen idee wat ik hier van verwachten kan. ik houd het op niet al te grote overwinning. Thuis moet je alles winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 augustus 2022 om 13:46:

Geen idee wat ik hier van verwachten kan. ik houd het op niet al te grote overwinning. Thuis moet je alles winnen.


Als ze maar winnen, Groningen is door de jaren heen geen makkelijke tegenstander vooral uit niet.

 

+1/-0

Old Man Blind een half speelveld laten verdedigen hoe stom kun je als coach zijn.

Wijndal die weer nergens te vinden is omdat hij alleen maar geïnteresseerd is in aanvallen.

Pasveer die weer een houdbare bal door laat.

 

+2/-0

Wie wordt de coach die Blind gaat banken? Hoeveel krediet kan iemand hebben bij wekelijks falen.

 

+5/-0

Weer een Robben actie, toch hoop ik dat Man United Antony koopt voor 120 miljoen. Ons elftal moet op verschillende plekken gerepareerd worden en het zou fijn als we nog een paar knaken overhouden.

Al bij al nog een vrij makkelijke middag. Wat ik niet begrijp geeft Antony een keer een goede voorzet van links dan haal je hem gelijk weer naar rechts.

Dit bericht is gewijzigd op 14 augustus 2022, 16:28:04.

 

+1/-0

Op links klopt het niet. Taylor valt tegen en dat moet de schakel zijn op links.

Wijndal liet niet voor de eerste keer zijn man weglopen.

Dit bericht is gewijzigd op 14 augustus 2022, 16:07:33.

 

+1/-1

Tadic heeft echt in z'n contract staan dat hij niet gewisseld mag worden? ;B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kulta schreef op 14 augustus 2022 om 16:16:

Tadic heeft echt in z'n contract staan dat hij niet gewisseld mag worden? ;B



Klopt inderdaad, al heeft Schreuder daar maling aan.

 

+1/-0

Al met al een hele leuke wedstrijd met de nodige hoogstandjes. Is nog voldoende voor verbetering vatbaar. Zitten ook wel zwakke plekken in het elftal met name de verdediging.
Wel een droom voorhoede zo.

Antony was on fire. Zo moet hij spelen. Zoek die tegenstander op en speel hem uit. Publiek is in ieder geval vermaakt met een mooie uitslag. Denk dat weinige dit verwacht hadden. Incluis ik zelf.

 

+2/-0

Prima utslag.

 

+1/-0

Ondanks de hitte toch een mooie pot op de mat gelegd, opstelling krijgt steeds meer vorm. Afwachten of Man United zo in paniek is dat ze alsnog Antony ophalen. Doelsaldo weer rechtgetrokken met Psv, ook niet onbelangrijk.

 

+6/-0

Ik vond Rensch zeer sterk spelen. Zeker in de eerste helft. Los van zijn assist had hij een aantal goede loopacties. Ook bij de goal van Antony. Door de sprint naar voren kreeg Antony de ruimte om naar binnen te komen. Verdedigend zat hij er ook telkens snel bij met de juiste gretigheid.

Wijndal valt me toch wat tegen. Hij krijgt waarschijnlijk de opdracht om aan de binnenkant van Bergwijn te komen maar soms ligt de ruimte nou eenmaal aan de buitenkant. Juist in die overlapping ligt zijn kracht en Bergwijn gaat toch vaak naar binnen. Het was al bekend dat hij verdedigend niet zo denderend is. Helaas maakt hij toch te veel cruciale fouten in kort tijdsbestek. Want Blind ging weliswaar zwaar in de fout bij Strand Larsen.. het had alsnog geen doelpunt mogen zijn. Hoe Wijndal daar staat is echt bizar slecht. Als hij zo doorgaat zal Bassey de linksback worden met Blind centraal.

Ze mogen voorin wat meer oog hebben voor Brobbey. Want bijvoorbeeld de bal van Taylor op de achterlijn.. die ging toch naar de verkeerde speler. Brobbey legt telkens heel onzelfzuchtig de bal klaar voor medespelers en Ajax gaat daar echt van profiteren. In ruil daarvoor moeten ze hem ook kansen bieden. Hij is echt een goed aanspeelpunt. En in twee klutsgevallen had hij alsnog bijna gescoord (knappe reddingen van Grunn).

Wat is het trouwens fijn om Bergwijn in de selectie te hebben. Je ziet gewoon dat je met een volwassen speler te maken hebt. Bijvoorbeeld de kalmte in de afronding. Tegenstanders kunnen zich instellen op het verdedigen van Antony of Bergwijn. Als je allebei moet verdedigen krijg je het een stukje lastiger.

 

+2/-0

Prima uitslag en ook goed gespeeld, voor mij was Anthony de MOTM.
De 1-1 mag nooit vallen, hoe is het mogelijk dat een Blind de laatste man is in de verdediging met zijn snelheid.
Daarna was de goal nog te verdedigen door eerst Wijndal en daarna door Pasveer.
Bergwijn ook weer belangrijk met zijn 3 doelpunten.
Verder speelde Alvarez ook een puike wedstrijd.
Goed om Lucca minuten te zien maken.

 

+7/-0

Defensief nog steeds zorgelijk (Blind kan wss alleen nog als lb en dr afstemming/balans is nog zoek op met name de linkerkant), en jammer dat het gas er na de 5-1 af ging, dit had makkelijk 8/9-1 kunnen worden. Luxe dat we dat kunnen zeggen, want het was alweer even geleden dat een wedstrijd zo makkelijk liep (op de kampioenspot na).

 

+6/-0

Leuke wedstrijd, onmenselijke temperatuur. Verbazingwekkend dat ze nog zo hard uitliepen eigenlijk, gezien de omstandigheden. En ze hadden eerlijk gezegd meer moeten scoren, als je de kansen bekijkt. Maar al bij al leuke wedstrijd om te bekijken, al was het ontieglijk warm in de Arena.

Het price gouging vind ik wel redelijk schandalig eerlijk gezegd. Bij dit soort temperaturen geef je ofwel 2 flesjes water per aankoop of geef je het 2e aan de helft van de prijs. Als je 4.5 euro aanrekent voor een halve liter water, heb je nog genoeg winstmarge om iets extra te doen, zeker als je bedenkt dat je geen hervulbare fles mee naar binnen mag nemen. Je kan niet mensen aansporen om veel water te drinken, maar dan wel belachelijk hoge prijzen blijven aanrekenen voor iets dat uit de kraan stroomt.

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 augustus 2022 om 19:17:

(...) Je kan niet mensen aansporen om veel water te drinken, maar dan wel belachelijk hoge prijzen blijven aanrekenen voor iets dat uit de kraan stroomt.



De voorziening die er voor zorgt dat er schoon water uit de kraan stroomt kost geld en is niet voor niets.

Drink anders eens een litertje zuiver bronwater uit de maas of rijn.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 14 augustus 2022 om 14:46:

Wie wordt de coach die Blind gaat banken? (...)



Schreuder?

Maar wat Blind daar allemaal fout doet bij die 1-1 ...

Waarom dwingt hij Strand-Larsen niet naar de zijkant maar geeft hij hem de kans om naar binnen te trekken (de snelste weg naar de goal)?

En als Strand-Larsen even later de assist op Ngonge geeft, laat Blind Strand-Larsen gewoon lopen en vrij positie kiezen voor Pasveer!
Ngonge had de bal ook rustig breed kunnen spelen op Strand-Larsen, dan had hij hem blind kunnen binnen tikken.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 augustus 2022 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 augustus 2022 om 19:17:

(...) Je kan niet mensen aansporen om veel water te drinken, maar dan wel belachelijk hoge prijzen blijven aanrekenen voor iets dat uit de kraan stroomt.



De voorziening die er voor zorgt dat er schoon water uit de kraan stroomt kost geld en is niet voor niets.

Drink anders eens een litertje zuiver bronwater uit de maas of rijn.



Je hoeft niet altijd zo'n pedant toontje aan te slaan hoor, dat is nergens voor nodig. Ik beweer ook nergens dat kraantjeswater volledig gratis is. Maar kraantjeswater kost 0.00014 euro per liter in Nederland. Ik laat het aan jou om de markup uit te rekenen als je 4.5 euro per 50 centiliter aanrekent voor een fles water.

Installeer kranen, geef iedereen een herbruikbare beker of fles, reken daar 4.5 euro voor aan en je maakt nog gigantisch veel winst. En wat nog meer is, het is 1000x beter voor het milieu ook, want we zwijgen dan nog over de kostprijs van het transport en de belachelijk grote afvalberg dat het produceert.

 

+6/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Ajax - FC Groningen