Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Feijenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 maart 2022 om 08:48:
Mooi dat dat dus enigszins verrekend werd in het voordeel van Ajax toen dat uiteindelijk voorstond, anders had Feyenoord ook nog kunnen profiteren van hun eigen 'spelbederf' (waar ik overigens ook geen enkele kaart voor heb gezien).



Weinig hulde voor Makkelie dan, want hij hield de kaarten weer veel te lang op zak daarvoor. Zaterdag nog met een paar vrienden over gehad, dat tijdrekken, theater-gedoe, etc. maken echt de sport kapot. Mijn vrouw zat gisteren nog eens mee te kijken en vroeg mij waarom ik in godsnaam daar nog tijd aan spendeer en ik begon het mij zelf ook wel af te vragen.

Keepers kunnen eigenlijk vanaf minuut 1 tijd rekken, want er volgen nooit consequenties. Eerst krijgen ze 2-3 waarschuwingen van de scheidsrechter (waarom 2 en 3?) en als ze geel krijgen mogen ze rustig verder doen want het in 99.9999% van de gevallen volgt er toch geen 2e geel. Van mij mogen ze tijdstraffen beginnen invoeren hiervoor. Als een overtreding tegen je gefloten wordt en je neemt de bal nog ff mee of gooit hem weg, ga dan maar 5-10 minuten op een strafbankje zitten. Speler neertrekken om een aanval te af te breken = idem. En voer die zuivere speeltijd ook maar in. Er is ondertussen al genoeg data verzameld om te bepalen hoe lang een speelhelft mag duren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 maart 2022 om 08:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 maart 2022 om 08:48:
Mooi dat dat dus enigszins verrekend werd in het voordeel van Ajax toen dat uiteindelijk voorstond, anders had Feyenoord ook nog kunnen profiteren van hun eigen 'spelbederf' (waar ik overigens ook geen enkele kaart voor heb gezien).



Weinig hulde voor Makkelie dan

Alleen voor het affluiten na 95 minuten, voor de rest vond ik hem ook matig.

 

+1/-0

Ik begin steeds meer met tegenzin te kijken naar voetballers als Tadic en Anthony....Tadic is vaak alleen maar aan het reclameren ipv zich bezig te houden met voetballen en Anthony met die rare actie op het eind (samen met Tadic)...het is echt bezopen....dan nog Ten Hag die het goed praat. Wat een poppenkast....heeft niets meer met voetbal te maken.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Salieman schreef op 21 maart 2022 om 09:51:

Ik begin steeds meer met tegenzin te kijken naar voetballers als Tadic en Anthony....Tadic is vaak alleen maar aan het reclameren ipv zich bezig te houden met voetballen en Anthony met die rare actie op het eind (samen met Tadic)...het is echt bezopen....dan nog Ten Hag die het goed praat. Wat een poppenkast....heeft niets meer met voetbal te maken.



Toch zijn het die twee die de winnende goals leveren. Heb liever dat het zo gaat dan dat ze compleet apathisch zijn en we tegen een nederlaag aanlopen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 maart 2022 om 10:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Salieman schreef op 21 maart 2022 om 09:51:

Ik begin steeds meer met tegenzin te kijken naar voetballers als Tadic en Anthony....Tadic is vaak alleen maar aan het reclameren ipv zich bezig te houden met voetballen en Anthony met die rare actie op het eind (samen met Tadic)...het is echt bezopen....dan nog Ten Hag die het goed praat. Wat een poppenkast....heeft niets meer met voetbal te maken.



Toch zijn het die twee die de winnende goals leveren. Heb liever dat het zo gaat dan dat ze compleet apathisch zijn en we tegen een nederlaag aanlopen.



Ik vind het allemaal niet leuk wat ze doen. Waar ik wel goed op ga is de daaropvolgende selectieve verontwaardiging van half Nederland plus de media.

Dezelfde gasten die andersom zeggen dat Ajax een lesje in volwassen heeft gehad. Haha. Droeftoeters.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 maart 2022 om 02:53:

(...) Hopelijk met een titel maar daarna weer terug naar de tekentafel. (...)



Niks 'daarna'!

Ze moeten al lang achter de tekentafel zitten. Het ontwerp moet al klaar zijn!
Het is nu een kwestie van de juist gespecificeerde onderdelen inkopen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 maart 2022 om 08:48:

(...) Ook dat gejank over de blessuretijd. Hulde juist voor Makkelie in dit geval; want die keeper van Feyenoord alleen heeft al 4 minuten tijd getrokken, naast al het wegtikken en meenemen van de bal bij vrije trappen, inworpen, etc. Mooi dat dat dus enigszins verrekend werd in het voordeel van Ajax toen dat uiteindelijk voorstond, anders had Feyenoord ook nog kunnen profiteren van hun eigen 'spelbederf' (waar ik overigens ook geen enkele kaart voor heb gezien).



Het is zeer kwalijk dat de FIFA en UEFA nog steeds geen 'zuivere speeltijd' invoeren.

En zo lang zij nog willen manipuleren met wedstrijden die geld opleveren, zullen ze dit ook niet doen.

'Zuivere speeltijd' maakt een einde aan de toneelstukjes, het tijdrekken en de blessuretijd.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 maart 2022 om 11:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 maart 2022 om 08:48:

(...) Ook dat gejank over de blessuretijd. Hulde juist voor Makkelie in dit geval; want die keeper van Feyenoord alleen heeft al 4 minuten tijd getrokken, naast al het wegtikken en meenemen van de bal bij vrije trappen, inworpen, etc. Mooi dat dat dus enigszins verrekend werd in het voordeel van Ajax toen dat uiteindelijk voorstond, anders had Feyenoord ook nog kunnen profiteren van hun eigen 'spelbederf' (waar ik overigens ook geen enkele kaart voor heb gezien).



Het is zeer kwalijk dat de FIFA en UEFA nog steeds geen 'zuivere speeltijd' invoeren.

En zo lang zij nog willen manipuleren met wedstrijden die geld opleveren, zullen ze dit ook niet doen.

'Zuivere speeltijd' maakt een einde aan de toneelstukjes, het tijdrekken en de blessuretijd.



ja, dat is echt onvoorstelbaar dat ze dat nog niet ingevoerd hebben. Gewoon 2x35 minuten zuivere speeltijd, heerlijk.

 

+2/-0

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 21 maart 2022 om 19:08:

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!



In 48 uur is er een volledig herstel van de spieren. Dat is een feit. Nu zat er 62 uur tussen dus meer dan voldoende.
Dit heet spijkers op laag water zoeken. Speculeren over iets dat nooit te bewijzen is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 maart 2022 om 19:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 21 maart 2022 om 19:08:

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!



In 48 uur is er een volledig herstel van de spieren. Dat is een feit. Nu zat er 62 uur tussen dus meer dan voldoende.
Dit heet spijkers op laag water zoeken. Speculeren over iets dat nooit te bewijzen is.



Het gaat er niet om of dit theoretisch zo is ..
Het gaat er om of beide ploegen een ,min of meer, dezelfde voorbereidingstijd hebben gehad ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 maart 2022 om 12:38:

ja, dat is echt onvoorstelbaar dat ze dat nog niet ingevoerd hebben. Gewoon 2x35 minuten zuivere speeltijd, heerlijk.



2x45 minuten! Zo is het ooit bedacht. Heerlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 21 maart 2022 om 19:08:

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!



Ik las vandaag dat voetbalblad VI ooit onderzoek gedaan heeft naar het effect in het weekend als er de donderdag er voor ook gespeeld is.

Het leidt statistisch tot:
- 40% minder kans op een overwinning;
- 75% meer tegendoelpunten in het laaste half uur van de wedstrijd.

Daarom is het gunstig voor Ajax dat PSV Europees verder voetbalt op de donderdagavond.

En is het belangrijk voor Ajax om kampioen te worden om te voorkomen dat ze zelf op donderdagavond komen te spelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 maart 2022 om 21:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 21 maart 2022 om 19:08:

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!



Ik las vandaag dat voetbalblad VI ooit onderzoek gedaan heeft naar het effect in het weekend als er de donderdag er voor ook gespeeld is.

Het leidt statistisch tot:
- 40% minder kans op een overwinning;
- 75% meer tegendoelpunten in het laaste half uur van de wedstrijd.

Daarom is het gunstig voor Ajax dat PSV Europees verder voetbalt op de donderdagavond.

En is het belangrijk voor Ajax om kampioen te worden om te voorkomen dat ze zelf op donderdagavond komen te spelen.



Op basis van statistieken is nog nooit een wedstrijd gewonnen of verloren.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 maart 2022 om 21:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 21 maart 2022 om 19:08:

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!



Ik las vandaag dat voetbalblad VI ooit onderzoek gedaan heeft naar het effect in het weekend als er de donderdag er voor ook gespeeld is.

Het leidt statistisch tot:
- 40% minder kans op een overwinning;
- 75% meer tegendoelpunten in het laaste half uur van de wedstrijd.

Daarom is het gunstig voor Ajax dat PSV Europees verder voetbalt op de donderdagavond.

En is het belangrijk voor Ajax om kampioen te worden om te voorkomen dat ze zelf op donderdagavond komen te spelen.



Statistiek gaat niet boven wetenschap. Fysiek ben je na 48 uur hersteld. Vaak speelt wel het mentale een rol.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 maart 2022 om 21:59:

Statistiek gaat niet boven wetenschap. Fysiek ben je na 48 uur hersteld. Vaak speelt wel het mentale een rol.



We gaan het wel weer een keer meemaken als Ajax zelf in die positie komt.

Je merkt nu al met regelmaat verschil in het weekend na een wedstrijd op dinsdag of woensdag. Spelen op donderdag maakt dat er niet beter op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 21 maart 2022 om 21:38:

Op basis van statistieken is nog nooit een wedstrijd gewonnen of verloren.



Op basis van een gewonnen of verloren wedstrijd ontstaan statistieken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 maart 2022 om 21:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 21 maart 2022 om 19:08:

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat de KNVB deze ‘topwedstrijd ‘ op dit moment inpland .

Feyenoord is duidelijk in het nadeel door 48 uur minder rust en voorbereiding op deze wedstrijd..
Bij een gelijkwaardige voorbereiding zou de uitslag weleens andersom kunnen zijn geweest ..!



Ik las vandaag dat voetbalblad VI ooit onderzoek gedaan heeft naar het effect in het weekend als er de donderdag er voor ook gespeeld is.

Het leidt statistisch tot:
- 40% minder kans op een overwinning;
- 75% meer tegendoelpunten in het laaste half uur van de wedstrijd.

Daarom is het gunstig voor Ajax dat PSV Europees verder voetbalt op de donderdagavond.

En is het belangrijk voor Ajax om kampioen te worden om te voorkomen dat ze zelf op donderdagavond komen te spelen.



Klopt helemaal..

Waarom zou iemand dit überhaupt willen ontkennen..?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 maart 2022 om 01:30:

Klopt helemaal..

Waarom zou iemand dit überhaupt willen ontkennen..?



Geen idee. Maar dat kunnen ze hier prima komen uitleggen.
Dit platform is ideaal voor kennisuitwisseling.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Feijenoord