Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Feijenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 20 maart 2022, 14.30u:

Ajax - Feijenoord

 

+1/-0

"Elk nadeel heeft zijn voordeel"

Er is ook een positieve constatering na afgelopen dinsdag:
de focus kan volledig op de competitie en het kampioenschap gelegd worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 maart 2022 om 02:05:

"Elk nadeel heeft zijn voordeel"

Er is ook een positieve constatering na afgelopen dinsdag:
de focus kan volledig op de competitie en het kampioenschap gelegd worden.



Gaat lastig worden om kampioen te worden. Ik verwacht namelijk dat PSV niets meer laat liggen. Het heeft ze enorm meegezeten qua personele bezetting van tegenstanders de laatste tijd, makkelijke rode kaarten bij tegenstanders...nu zijn ze er klaar voor.

 

+3/-0

Of het PSV heeft meegezeten of niet, doet er niet toe. Ajax heeft het zelf laten liggen tegen allerlei laagvliegers. Dit seizoen, en deze hele 'optimistische' Ajax-periode, dreigt als een nachtkaars uit te gaan. Hopelijk weet men het tij te keren, zodat we niet meer een periode als eind jaren negentig of vlak voor en eigenlijk ook tijdens De Boer ingaan.

 

+5/-0

Wat is dit voor vertoning? Kinderlijke fouten, ontzettend traag, slap, lijkt bij veel spelers wel of ze voor het eerst (samen) spelen. De handelingssnelheid in je as is ontzettend laag, met Alvarez, Berghuis en Haller. Zoals verwacht wordt dit een seizoen dat uitgaat zoals het afgebroken covid-seizoen. Dat leek ook nergens meer op de laatste 2 maanden. Die rare variant met doeltrappen door de CV's van toen is zelfs weer terug, en die rare (non)chemie met het publiek ook. Ajax is zo ontzettend hardnekkig, lijkt echt nooit ergens van te leren. (eerste treffer Timber weer linksbuiten, ook zoiets)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 20 maart 2022 om 15:28:

Wat is dit voor vertoning? Kinderlijke fouten, ontzettend traag, slap, lijkt bij veel spelers wel of ze voor het eerst (samen) spelen. De handelingssnelheid in je as is ontzettend laag, met Alvarez, Berghuis en Haller. Zoals verwacht wordt dit een seizoen dat uitgaat zoals het afgebroken covid-seizoen. Dat leek ook nergens meer op de laatste 2 maanden. Die rare variant met doeltrappen door de CV's van toen is zelfs weer terug, en die rare (non)chemie met het publiek ook. Ajax is zo ontzettend hardnekkig, lijkt echt nooit ergens van te leren. (eerste treffer Timber weer linksbuiten, ook zoiets)



Same old, same old.

 

+1/-0

De scheidsrechter gaat je niet helpen, je moet hetzelf doen prutsers.

 

+1/-0

Ajax echt ontzettend treurig en dom, maar die Makkelie ... jongens, jongens. Even je stoerheid tentoon spreiden door een tweede gele kaart te geven voor toneel spelen, had dat dan ook aan de andere kant gewoon in minuut 45-75, dan had een Dessers er al niet meer op gestaan bijv. Enorm treurig.

Verder moet er echt snel wat veranderen binnen Ajax. Totaal los zand, geen frisheid en nu aanvallende/voetballende waarde.

 

+2/-0

Weer nipt gewonnen. Hoelang blijft dit nog goed gaan? In Groningen (de volgende wedstrijd) scoren we vaak wat minder makkelijk dan in andere wedstrijden, dus dat zou zomaar wel eens fout af kunnen lopen.

 

+2/-0

Dus als je spelers die als een krant spelen eruit haalt en je zet er spelers op die gemotiveerd zijn, dan gaat het een stukje beter. Niet fantastisch, maar toch beter.

Stel je voor. Daar moet je wellicht "PhD" voor achter je naam zetten om tot dat soort inzichten te komen.

 

+4/-0

Mazzel dat we deze gewonnen hebben. Als feyenoord hetzelfde blijft doen wat ze in de eerste helft deden (hoog druk zetten) lukt dit nooit. Fijn dat Antony een keertje weggestuurd wordt, dat toneelspel begint te irriteren. Al met al een goed resultaat, maar het geeft weinig vertrouwen voor de komende wedstrijden...

 

+1/-1

Ik weet niet welke wedstrijd ETH heeft zitten kijken, maar die beweerde met droge ogen dat ze de laatste 30-35 minuten Feijenoord totaal hebben weggevaagd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 maart 2022 om 17:53:

Ik weet niet welke wedstrijd ETH heeft zitten kijken, maar die beweerde met droge ogen dat ze de laatste 30-35 minuten Feijenoord totaal hebben weggevaagd.



Genant interview. Hansie stelde goede vragen en dan zulke tenenkrommende opmerkingen.
Daley kan het niet belopen. Als EtH zo wil blijven spelen stel dan Nico op.

Eerste helft tacktisch afgetroeft met ongelofelijk slecht spel. De dames dachten het op 70% te kunnen doen.
Onana mag van mij de tribune op. Heeft niks met ritme e.d. te maken wat hij laat zien.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 maart 2022 om 17:53:

Ik weet niet welke wedstrijd ETH heeft zitten kijken, maar die beweerde met droge ogen dat ze de laatste 30-35 minuten Feijenoord totaal hebben weggevaagd.


Ze kwamen er toch niet meer aan te pas?
Ze hebben 2e helft niets laten zien.

 

+2/-0

Hoe kunnen we zo slecht spelen en alsnog winnen? Leg iemand mij uit:

A. Waarom de hele ploeg er ineens niks meer van kan.

B. We alsnog winnen van Feyenoord terwijl we 100% kansen om zeep halen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 maart 2022 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 maart 2022 om 17:53:

Ik weet niet welke wedstrijd ETH heeft zitten kijken, maar die beweerde met droge ogen dat ze de laatste 30-35 minuten Feijenoord totaal hebben weggevaagd.


Ze kwamen er toch niet meer aan te pas?
Ze hebben 2e helft niets laten zien.



Weggevaagd heeft een andere betekenis. Dat wil ook zeggen dat je zeer goed voetbal laat zien en dat was allerminst het geval.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 maart 2022 om 18:21:

Ze kwamen er toch niet meer aan te pas?
Ze hebben 2e helft niets laten zien.



Niet meer aan te pas komen is een groot woord. Ze kwamen niet meer aan voetballen toe, maar dat lag niet zozeer aan het feit dat Ajax nu zo goed speelde. Ze deden wat de meeste tegenstanders zo succesvol doen, de bal aan Ajax geven en achterin alles goed dicht houden. Ajax wist daar helemaal niets tegenover te zetten, tot Tadic die bal erin joeg.

Die 2-2 kwam volledig uit de lucht vallen en de 3-2 kwam er doordat er eindelijk een LB stond die weet hoe hij moet aanvallen en het tempo erin weet te houden.

Wegvegen voor mij betekent een karrevracht aan kansen bij elkaar voetballen. Iets wat ik totaal niet gezien heb vandaag. Wel weer geschuif gespeend van elke vorm van creativiteit, geen tempo en geen ideeën.

Wat Feyenoord in de eerste helft liet zien, is wat Ajax elke week moet laten zien. Hoog druk zetten, tegenstander niet in zijn spel laten komen en de bal snel laten rondgaan. Dat is een trieste constatering.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 maart 2022 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 maart 2022 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 maart 2022 om 17:53:

Ik weet niet welke wedstrijd ETH heeft zitten kijken, maar die beweerde met droge ogen dat ze de laatste 30-35 minuten Feijenoord totaal hebben weggevaagd.


Ze kwamen er toch niet meer aan te pas?
Ze hebben 2e helft niets laten zien.



Weggevaagd heeft een andere betekenis. Dat wil ook zeggen dat je zeer goed voetbal laat zien en dat was allerminst het geval.


Idd weggevaagd zijn ze niet. maar ten op zich te van de eerste helft waren ze niet meer gevaarlijk.
De 2-2 was het kantelmoment en toen ging het publiek er weer helemaal achter staan.
Dit zijn gewoon heerlijke overwinningen

 

+1/-0

Speltechnisch was het natuurlijk een drama, maar zoals spelbos al zegt vond ik het wel weer een heerlijke zege. Nog 7 finales en dan de periode ten Hag afsluiten. Hopelijk met een titel maar daarna weer terug naar de tekentafel. Gezien het budget moet er meer gebracht worden.

 

+3/-0

Vraag me af wat er gebeurt als je protest aantekent tegen die tweede gele kaart van Antony. Het is namelijk Tadic die daar iets doet. Wat Antony doet (het veld terug inkomen na een nep-blessure; 'spelbederf') heb ik - in Nederland - nog nooit met geel bestraft zien worden.

Buiten dat het ontzettend slecht was en dat theater beter ergens anders kan plaatsvinden, is het wel genieten op zo'n maandagochtend. Ook dat gejank over de blessuretijd. Hulde juist voor Makkelie in dit geval; want die keeper van Feyenoord alleen heeft al 4 minuten tijd getrokken, naast al het wegtikken en meenemen van de bal bij vrije trappen, inworpen, etc. Mooi dat dat dus enigszins verrekend werd in het voordeel van Ajax toen dat uiteindelijk voorstond, anders had Feyenoord ook nog kunnen profiteren van hun eigen 'spelbederf' (waar ik overigens ook geen enkele kaart voor heb gezien).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Feijenoord