Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] AZ - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Donderdag 3 maart 2022, 20.00u,
Halve finale KNVB Beker:

AZ - Ajax

 

+1/-0

Ik gok op een 3-1 eindstand.

 

+1/-0

AZ is aan een goede reeks bezig. Zal een lastig wedstrijd worden.

 

+1/-0

De kortste weg naar Europees voetbal; nog twee keer winnen.

Misschien zijn ze daar voor te motiveren.

 

+1/-2

Zal afhangen hoe de spelers de nederlaag tegen GAE hebben verwerkt, qua voetbal zal het een stuk makkelijker worden denk ik.

 

+1/-0

Ik verwacht wel een scherp Ajax. Die jongens zijn niet gewend te verliezen, zeker niet tegen provincieclubjes. En als ze scherp zijn heeft AZ niets in te brengen. Maar goed, het blijft afwachten...

 

+1/-0

Waardeloos en zeer verontrustend voetbal.

 

+4/-2

Niet goed, wel netjes tegen een AZ in vorm e1genlijk niets weggegeven. Wel erg slordig en met wat meer precisie loop je er eerder overheen. Erger me wel aan dat theater , moet echt ophouden. Belangrijke pot die we winnen,was ook wel ff nodig , meer in een dip kunnen we niet gebruiken. Al met al doen ze dit gewoon goed en had ten Hag nu wel op tijd de juiste wissels,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 00:17:

Niet goed, wel netjes tegen een AZ in vorm e1genlijk niets weggegeven. (...)



AZ was vanavond niet in vorm. En Ajax heeft er nauwelijks iets tegen gecreëerd.
Zeer bedenkelijk.

En ondanks de (nog) mindere kwaliteit in Eindhoven, ze hebben daar echt wel in de smiezen dat ze achter een 'gewond dier' aan jagen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 00:17:

(...) Erger me wel aan dat theater , moet echt ophouden. (...)



Ja, Ajax onwaardig!

Maar de club heeft geen cultuurbewakers meer in dienst.
Die zijn alleen nog forums aktief zo lijkt het wel.
Triest, die verloedering.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 maart 2022 om 01:50:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 00:17:

Niet goed, wel netjes tegen een AZ in vorm e1genlijk niets weggegeven. (...)



AZ was vanavond niet in vorm. En Ajax heeft er nauwelijks iets tegen gecreëerd.
Zeer bedenkelijk.

En ondanks de (nog) mindere kwaliteit in Eindhoven, ze hebben daar echt wel in de smiezen dat ze achter een 'gewond dier' aan jagen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 00:17:

(...) Erger me wel aan dat theater , moet echt ophouden. (...)



Ja, Ajax onwaardig!

Maar de club heeft geen cultuurbewakers meer in dienst.
Die zijn alleen nog forums aktief zo lijkt het wel.
Triest, die verloedering.





AZ was niet in vorm ,dat was de verdienste van Ajax. Je moet niet alles negatief willen uitleggen wanneer het niet zo is. Als je alles negatief benadert dan ga je automatisch het positieve niet meer zien. Dat doe je soms wellicht onbewust, maar tis ook weer niet onlogisch B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 02:05:

(...) Je moet niet alles negatief willen uitleggen wanneer het niet zo is. (...)



Iets negatiefs constateren en dat melden is wat anders dan 'negatief uitleggen'.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 maart 2022 om 02:29:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 02:05:

(...) Je moet niet alles negatief willen uitleggen wanneer het niet zo is. (...)



Iets negatiefs constateren en dat melden is wat anders dan 'negatief uitleggen'.


Je hoorde in de voorbeschouwing en tijdens de wedstrijd dat men hoopte dat Ajax zou verliezen.
Toch leuk dat de ploeg in vorm er niet aan te pas kwam tegen een "aangeslagen" team.
dat is toch iets positiefs. ;B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 04 maart 2022 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 maart 2022 om 02:29:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 02:05:

(...) Je moet niet alles negatief willen uitleggen wanneer het niet zo is. (...)



Iets negatiefs constateren en dat melden is wat anders dan 'negatief uitleggen'.


Je hoorde in de voorbeschouwing en tijdens de wedstrijd dat men hoopte dat Ajax zou verliezen.
Toch leuk dat de ploeg in vorm er niet aan te pas kwam tegen een "aangeslagen" team.
dat is toch iets positiefs. ;B




Fier is kritisch op het spel van Ajax, dat ben ik ook. Hij is een soort van cultuurbewaker wat dat betreft en dat is alleen maar goed toch? Volgens mij ben jij dat op jouw manier ook! Super.

Natuurlijk ben ik het ook niet altijd met hem eens......maar we moeten wel allemaal de vinger aan de pols houden.

Ajax heeft gisteren gewonnen omdat de organisatie goed stond en AZ niet aan voetballen toekwam. Hulde daarvoor.
Alleen aan de bal zijn we echt d r a m a t i s c h.
Vooral in de voorste lijn....dat kan echt niet. We hebben al geen diepte, dat is een gegeven. Maar als er dan ook nog constant de verkeerde keuzes worden gemaakt....en veel onzuiverheden in de passing voorkomen....dan krijg je echt pijn aan je ogen.

Antony en Tadic spanden de kroon gisteren....Haller was ook enorm matig in balbezit. Hij heeft geen snelheid maar je mag toch verwachten dat hij af en toe een bal bij zich houdt en simpel in de loop van een medespeler meegeeft?

Nee, het was niet goed gisteren. Als we hier tevreden mee zijn dan denk ik niet dat wij kampioen worden. Gemakzuchtigheid, gecombineerd met dit niveau aan de bal....dan is iedere tegenstander een potentiële beer op de weg.

 

+5/-0

Viel mij op dat die rechterkant eigenlijk lam ligt als Mazraoui er niet in staat. Vraag mij af of dat ligt aan de RB of dat het ligt aan het feit dat Mazraoui zo goed is. De waarheid ligt wellicht in het midden en het ontbreken van automatismen.

Verder enorm oninteressante pot die ontsierd werd door het vele theater. Ik mag hopen dat daar intern wel eens op gewezen wordt, want zeker naar het einde van de eerste helft liep het echt de spuigaten uit.

Verder hoop ik dat dit niet aanzien wordt als een reactie op zondag, want het was eigenlijk enorm ondermaats. Organisatie stond goed ja, maar daar ontbrak het niet echt aan de laatste tijd. Waar het wel aan ontbrak was het voetballend vermogen en het bedenken van oplossingen, wat gisteren ook weer volledig ontbrak. 1 goal uit een schot vanuit de 2e lijn en dan een counter in de allerlaatste seconden. Daar ga je het niet mee redden vrees ik.

Als laatste puntje, Antony is een goeie speler, maar zijn rechterbeen dient enkel om niet om te vallen. En 1) leer ruimte herkennen en 2) leer die bal er ook in te spelen en 3) leer ook eens om die diepte in te duiken. Er was een frappant moment in de 2e helft waar Antony perfect kon diep gestuurd worden, maar hij gebaarde om in de voeten aangespeeld te worden, waardoor de angel er meteen uit was.

 

+2/-0

Het was een beetje de degelijkheid van vorig jaar tweede seizoenshelft. Niks weggeven, een wedstrijd dood maken, maar zelf ook bar weinig creëren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2022 om 09:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 04 maart 2022 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 maart 2022 om 02:29:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 02:05:

(...) Je moet niet alles negatief willen uitleggen wanneer het niet zo is. (...)



Iets negatiefs constateren en dat melden is wat anders dan 'negatief uitleggen'.


Je hoorde in de voorbeschouwing en tijdens de wedstrijd dat men hoopte dat Ajax zou verliezen.
Toch leuk dat de ploeg in vorm er niet aan te pas kwam tegen een "aangeslagen" team.
dat is toch iets positiefs. ;B




Fier is kritisch op het spel van Ajax, dat ben ik ook. Hij is een soort van cultuurbewaker wat dat betreft en dat is alleen maar goed toch? Volgens mij ben jij dat op jouw manier ook! Super.

Natuurlijk ben ik het ook niet altijd met hem eens......maar we moeten wel allemaal de vinger aan de pols houden.

Ajax heeft gisteren gewonnen omdat de organisatie goed stond en AZ niet aan voetballen toekwam. Hulde daarvoor.
Alleen aan de bal zijn we echt d r a m a t i s c h.
Vooral in de voorste lijn....dat kan echt niet. We hebben al geen diepte, dat is een gegeven. Maar als er dan ook nog constant de verkeerde keuzes worden gemaakt....en veel onzuiverheden in de passing voorkomen....dan krijg je echt pijn aan je ogen.

Antony en Tadic spanden de kroon gisteren....Haller was ook enorm matig in balbezit. Hij heeft geen snelheid maar je mag toch verwachten dat hij af en toe een bal bij zich houdt en simpel in de loop van een medespeler meegeeft?

Nee, het was niet goed gisteren. Als we hier tevreden mee zijn dan denk ik niet dat wij kampioen worden. Gemakzuchtigheid, gecombineerd met dit niveau aan de bal....dan is iedere tegenstander een potentiële beer op de weg.


Het was zeker niet goed en heel slordig, maar gisteren stond er een finale op het spel en dan is doorgaan het enige wat telt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 04 maart 2022 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2022 om 09:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 04 maart 2022 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 maart 2022 om 02:29:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 maart 2022 om 02:05:

(...) Je moet niet alles negatief willen uitleggen wanneer het niet zo is. (...)



Iets negatiefs constateren en dat melden is wat anders dan 'negatief uitleggen'.


Je hoorde in de voorbeschouwing en tijdens de wedstrijd dat men hoopte dat Ajax zou verliezen.
Toch leuk dat de ploeg in vorm er niet aan te pas kwam tegen een "aangeslagen" team.
dat is toch iets positiefs. ;B




Fier is kritisch op het spel van Ajax, dat ben ik ook. Hij is een soort van cultuurbewaker wat dat betreft en dat is alleen maar goed toch? Volgens mij ben jij dat op jouw manier ook! Super.

Natuurlijk ben ik het ook niet altijd met hem eens......maar we moeten wel allemaal de vinger aan de pols houden.

Ajax heeft gisteren gewonnen omdat de organisatie goed stond en AZ niet aan voetballen toekwam. Hulde daarvoor.
Alleen aan de bal zijn we echt d r a m a t i s c h.
Vooral in de voorste lijn....dat kan echt niet. We hebben al geen diepte, dat is een gegeven. Maar als er dan ook nog constant de verkeerde keuzes worden gemaakt....en veel onzuiverheden in de passing voorkomen....dan krijg je echt pijn aan je ogen.

Antony en Tadic spanden de kroon gisteren....Haller was ook enorm matig in balbezit. Hij heeft geen snelheid maar je mag toch verwachten dat hij af en toe een bal bij zich houdt en simpel in de loop van een medespeler meegeeft?

Nee, het was niet goed gisteren. Als we hier tevreden mee zijn dan denk ik niet dat wij kampioen worden. Gemakzuchtigheid, gecombineerd met dit niveau aan de bal....dan is iedere tegenstander een potentiële beer op de weg.


Het was zeker niet goed en heel slordig, maar gisteren stond er een finale op het spel en dan is doorgaan het enige wat telt.



Als dit het niveau is dan ga je er af tegen Benfica ..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 04 maart 2022 om 16:24:

Als dit het niveau is dan ga je er af tegen Benfica ..



Ik weet nog wel een paar wedstrijden.

 

+4/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] AZ - Ajax