Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Jorrel Hato

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Blijf het echt wonderlijk vinden hoe veel fouten deze jongen mag maken zonder dat er ooit echt veel van gezegd wordt. Ik heb op dit moment een beter gevoel bij Kaplan. Dat is in elk geval een echt complete verdediger.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 25 februari 2024 om 19:07:

Blijf het echt wonderlijk vinden hoe veel fouten deze jongen mag maken zonder dat er ooit echt veel van gezegd wordt. Ik heb op dit moment een beter gevoel bij Kaplan. Dat is in elk geval een echt complete verdediger.


Aangezien alle Kroaten tegenvallen, dan kan je Hato op linksback zetten, aangezien hij de laatste tijd tegenvalt en Kaplan nu gewoon de meest logische linkercentrale verdediger is voor ons. Dan kan je zowel Gooijer als Rensch opstellen wat betreft de rechter helft van de verdediging.

 

+1/-1

Dat lijkt me geen goed idee. Hato is geen linksback.

 

+3/-1

Bij de 1-0 verdedigt Hato die 1 tegen 1 situatie uiteraard niet goed, Hij moet gewoon kort op zijn man blijven en de korte hoek afschermen. Maar zeker zijn leeftijd in aanmerking nemende is hij gewoon een uitstekende verdediger en moet je hem zeker niet naar linksback halen.

Verder maakt één zwaluw uiteraard geen zomer maar ik vond Kaplan een zeer solide indruk maken.

Voor vandaag was het spelen met vijf verdedigers te verdedigen (al was Gaaei een slecht idee) maar over het algemeen zou ik gewoon weer met vier verdedigers gaan spelen en dan wel zo:

Rensch - Kaplan - Hato - Sosa

Het is behoorlijke kapitaal vernietiging wat Sutalo betreft maar van opstellen wordt zijn marktwaarde momenteel alleen maar lager. In de zomer afscheid nemen van zowel Sutalo als Sosa en hopen dat je nog een redelijk bedrag kunt vangen.

 

+1/-0

Ik, en menig medeforummer met mij, roep hier al maanden dat Hato van zijn plek centraal achterin weghalen één van de domste dingen was die Van 't Schip zou kunnen doen. Hato speelde elke wedstrijd redelijk tot goed, ook toen 10 man om hem heen stond te schutteren. Hij was nog de enige enigszins stabiele factor.

En wat doet Van 't Schip nu sinds begin februari? Hato van zijn plek afhalen.

Resultaat: Hato is ook zijn stabiliteit kwijt.

Los van het feit dat je bij zo'n jonge speler kunt verwachten dat er een keer een dip komt, vind ik de mindere periode waar Hato nu in zit echt volledig op het conto van Van 't Schip komen. Niet de eerste negatieve ontwikkeling die op zijn conto komt. Met koekenbakkers als Van 't Schip aan het roer, gaan we nooit uit deze malaise komen.

Hopelijk verlengt Hato snel zijn contract (is nog altijd niet definitief, begreep ik vandaag) en stelt Kroes orde op zaken door een normale trainer aan te stellen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 februari 2024 om 22:16:

Ik, en menig medeforummer met mij, roep hier al maanden dat Hato van zijn plek centraal achterin weghalen één van de domste dingen was die Van 't Schip zou kunnen doen. Hato speelde elke wedstrijd redelijk tot goed, ook toen 10 man om hem heen stond te schutteren. Hij was nog de enige enigszins stabiele factor.

En wat doet Van 't Schip nu sinds begin februari? Hato van zijn plek afhalen.

Resultaat: Hato is ook zijn stabiliteit kwijt.

Los van het feit dat je bij zo'n jonge speler kunt verwachten dat er een keer een dip komt, vind ik de mindere periode waar Hato nu in zit echt volledig op het conto van Van 't Schip komen. Niet de eerste negatieve ontwikkeling die op zijn conto komt. Met koekenbakkers als Van 't Schip aan het roer, gaan we nooit uit deze malaise komen.

Hopelijk verlengt Hato snel zijn contract (is nog altijd niet definitief, begreep ik vandaag) en stelt Kroes orde op zaken door een normale trainer aan te stellen.



Van 't Schip is vast een lieve man maar het is de zoveelste manager bij Ajax zonder echte visie. Dat zie je vooral als het even wat minder gaat: waar iemand als Bosz vaste principes heeft waar hij niet aan tornt is Schip zo iemand die gewoon maar random wat poppetjes anders neerzet of de formatie wijzigt, in de hoop dat het ineens op magische wijze beter gaat.

Gewoon clueless lekker aan wat knoppen draaien en we zien wel waar het Schip strandt. Pun intended.

 

+3/-0

Hato's mindere spel is al van wat langer dan sinds hij op linksback is gezet voor twee potjes. Vond Kaplan goed invallen, maar als Sutalo die sliding had gemaakt na 70 minuten dan was dit weer veelbesproken geweest. Hij raakt daar echt de bal niet. Dat had eigenlijk gewoon een strafschop moeten zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 februari 2024 om 00:29:

Hato's mindere spel is al van wat langer dan sinds hij op linksback is gezet voor twee potjes. Vond Kaplan goed invallen, maar als Sutalo die sliding had gemaakt na 70 minuten dan was dit weer veelbesproken geweest. Hij raakt daar echt de bal niet. Dat had eigenlijk gewoon een strafschop moeten zijn.


Bij de 2-0 zit Kaplan ook mis in tweede instantie. Draait verkeerd waardoor de weg vrijligt om de voorzet te geven.

 

+1/-0

Ik hoop dit seizoen 90 minuten het centrale duo Kaplan en Hato te zien. Jong, maar kwalitatief prima.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 februari 2024 om 11:37:

Bij de 2-0 zit Kaplan ook mis in tweede instantie. Draait verkeerd waardoor de weg vrijligt om de voorzet te geven.



Dat vind ik niet eens echt een serieuze fout, maar het zou Sutalo ongetwijfeld wel verweten zijn.

 

+2/-0

Lees net dat ie heeft bijgetekend tot 2028 , erg fijn nieuws.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 12 maart 2024 om 18:46:

Lees net dat ie heeft bijgetekend tot 2028 , erg fijn nieuws.


Zeker, al kun je op je klompen aanvoelen dat ie nu op z'n 20e weggaat. Veel te vroeg eigenlijk.

 

+1/-0

Vind het wel weer typerend dat je weer geen woord hoort over Hato. Ja, Ramaj had die bal weg moeten stompen, maar zo indrukwekkend werd die bal ook weer niet ingeschoten. Hij had ook wel met iets meer urgentie naar de doellijn kunnen gaan.

 

+1/-0

Laten we stoppen met het verheerlijken van spelers zoals Ramaj, Kaplan en Hato. We weten allemaal dat Ajax dit jaar 55!! tegengoals heeft gehad. Laten we nu niet net doen alsof deze spelers nu geweldig zijn.

Op dit moment is iedereen bij Ajax gewoon onder de maat. Tenminste, als we het niveau nastreven van enkele jaren geleden. Dan horen Kaplan, Ramaj en Hato daar gewoon niet bij. Ze maken te vaak een fout (wellicht minder dan de andere spelers) maar nog steeds zou dit niet het Ajax-niveau mogen zijn.

Gister zag je tegen Feyenoord ook weer, dat dit centrale trio gewoon geen stand houd tegen wat betere clubs.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 08 april 2024 om 10:13:

Laten we stoppen met het verheerlijken van spelers zoals Ramaj, Kaplan en Hato. We weten allemaal dat Ajax dit jaar 55!! tegengoals heeft gehad. Laten we nu niet net doen alsof deze spelers nu geweldig zijn.

Op dit moment is iedereen bij Ajax gewoon onder de maat. Tenminste, als we het niveau nastreven van enkele jaren geleden. Dan horen Kaplan, Ramaj en Hato daar gewoon niet bij. Ze maken te vaak een fout (wellicht minder dan de andere spelers) maar nog steeds zou dit niet het Ajax-niveau mogen zijn.

Gister zag je tegen Feyenoord ook weer, dat dit centrale trio gewoon geen stand houd tegen wat betere clubs.



Verheerlijken gaat inderdaad misschien te ver, maar Ramaj is gewoon een goede keeper met te weinig ervaring. En Kaplan en zeker Hato zijn nog te jong en hebben te weinig ervaring om een team te kunnen dragen.
Die verantwoording mag je ze eigenlijk helemaal niet geven. Hato zit gewoon in een dip. Niet vreemd bij jonge spelers.

 

+3/-0

Hato maakt al heel het seizoen fouten die door de media en het gros van de supporters worden genegeerd. Gister zag hij er bij drie tegengoals niet best uit, en toch is het weer oorverdovend stil.

Het is me onderhand trouwens ook opgevallen hoe vaak hij bij een tegengoal buitenspel opheft. Nu weet ik niet of er in al die situaties op buitenspel gespeeld diende te worden, maar opvallend is het wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 april 2024 om 22:28:

Hato maakt al heel het seizoen fouten die door de media en het gros van de supporters worden genegeerd. Gister zag hij er bij drie tegengoals niet best uit, en toch is het weer oorverdovend stil.

Het is me onderhand trouwens ook opgevallen hoe vaak hij bij een tegengoal buitenspel opheft. Nu weet ik niet of er in al die situaties op buitenspel gespeeld diende te worden, maar opvallend is het wel.



Hij is nog jong en mag fouten maken, het is belangrijk dat hij ervan leert. De Ligt had ook even nodig voordat hij er echt stond. Ajax had ervoor moeten zorgen dat hij langzaam in het elftal kon stromen, of dat er een ervaren verdediger naast stond die hem kan coachen. Ik geloof nog steeds in Sutalo, maar ook dat vind ik geen leider of iemand die de verdediging echt neerzet. Wat dat betreft mis je Henderson wel een beetje, die vanaf de 6 positie kan coachen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 april 2024 om 22:28:

Hato maakt al heel het seizoen fouten die door de media en het gros van de supporters worden genegeerd. Gister zag hij er bij drie tegengoals niet best uit, en toch is het weer oorverdovend stil.

Het is me onderhand trouwens ook opgevallen hoe vaak hij bij een tegengoal buitenspel opheft. Nu weet ik niet of er in al die situaties op buitenspel gespeeld diende te worden, maar opvallend is het wel.



Hier ben ik het dus 100% mee eens. Ik snap niet dat zoveel supporters hem de hand boven het hoofd blijven houden. Echt onbegrijpelijk.

Ziet er vaak heel slecht uit. Uiteraard is hij nog ontzettend jong en verwachten we veelste veel van hem op die leeftijd, maar laten we stoppen met onze kop in het zand te steken. Hij speelt in het 1e van Ajax en mag daarop ook beoordeeld worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 09 april 2024 om 09:37:

Hij is nog jong en mag fouten maken, het is belangrijk dat hij ervan leert. De Ligt had ook even nodig voordat hij er echt stond. Ajax had ervoor moeten zorgen dat hij langzaam in het elftal kon stromen, of dat er een ervaren verdediger naast stond die hem kan coachen. Ik geloof nog steeds in Sutalo, maar ook dat vind ik geen leider of iemand die de verdediging echt neerzet. Wat dat betreft mis je Henderson wel een beetje, die vanaf de 6 positie kan coachen.



Zeker. Spelers moeten ook fouten mogen maken, en hij is geen uitzondering. Ik verbaas me er alleen over hoe blind iedereen er voor is. Door de verschillende verwachtingspatronen worden beide spelers niet op een vergelijkbare manier beoordeeld. Ik denk zelfs dat over een heel seizoen bekeken Hato meer grote fouten heeft gemaakt dan Sutalo. Beiden zouden inderdaad beter spelen met wat meer leiderschap achterin.

Vond De Ligt overigens verdedigend direct al uitstekend. Hato is in de lucht vrij beperkt, en ik vraag me af of hij wat dat betreft uiteindelijk wel zo veel beter wordt dan iemand als Timber. Als dat niet gebeurt dan zal hij bij zijn volgende club misschien wel op een andere positie komen te spelen.

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 09 april 2024 om 10:15:

Hier ben ik het dus 100% mee eens. Ik snap niet dat zoveel supporters hem de hand boven het hoofd blijven houden. Echt onbegrijpelijk.

Ziet er vaak heel slecht uit. Uiteraard is hij nog ontzettend jong en verwachten we veelste veel van hem op die leeftijd, maar laten we stoppen met onze kop in het zand te steken. Hij speelt in het 1e van Ajax en mag daarop ook beoordeeld worden.



De hand boven het hoofd houden vind ik een groot woord. Ik zie nog steeds heel potentie in Hato, alleen dat betekent niet dat hij altijd alles hoeft te spelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 april 2024 om 21:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 09 april 2024 om 09:37:

Hij is nog jong en mag fouten maken, het is belangrijk dat hij ervan leert. De Ligt had ook even nodig voordat hij er echt stond. Ajax had ervoor moeten zorgen dat hij langzaam in het elftal kon stromen, of dat er een ervaren verdediger naast stond die hem kan coachen. Ik geloof nog steeds in Sutalo, maar ook dat vind ik geen leider of iemand die de verdediging echt neerzet. Wat dat betreft mis je Henderson wel een beetje, die vanaf de 6 positie kan coachen.



Zeker. Spelers moeten ook fouten mogen maken, en hij is geen uitzondering. Ik verbaas me er alleen over hoe blind iedereen er voor is. Door de verschillende verwachtingspatronen worden beide spelers niet op een vergelijkbare manier beoordeeld. Ik denk zelfs dat over een heel seizoen bekeken Hato meer grote fouten heeft gemaakt dan Sutalo. Beiden zouden inderdaad beter spelen met wat meer leiderschap achterin.

Vond De Ligt overigens verdedigend direct al uitstekend. Hato is in de lucht vrij beperkt, en ik vraag me af of hij wat dat betreft uiteindelijk wel zo veel beter wordt dan iemand als Timber. Als dat niet gebeurt dan zal hij bij zijn volgende club misschien wel op een andere positie komen te spelen.



Eens m.b.t. je vergelijking met Sutalo, elke fout die hij maakt wordt 30x herhaald en uitvergroot, terwijl die van Hato makkelijker worden vergeven. Echter, Sutalo is de grote zomeraankoop van dit Ajax en kwam binnen met enorme verwachtingen, dus dan is het logisch dat fans kritischer zijn. Of dat eerlijk is, kan je je twijfels bij zetten natuurlijk.

De Ligt was erg sterk in zijn duels, maar liet toch ook wel wat steken vallen. Gelukkig leerde hij daar snel van.
Hato moet denk ik erg goed kijken naar hoe Nathan Aké speelt, hoe hij zijn lichaam gebruikt en duels wint. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik Bogarde mis in de staf.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Jorrel Hato