Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Georges Mikautadze

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 juni 2024 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 27 juni 2024 om 10:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juni 2024 om 09:53:

Pastte ook niet in ons hypermoderne systeem.

Haha, inderdaad. Dat hypermoderne systeem waarin we probeerden meer goals tegen dan vóór te krijgen.

;)

Toch geeft het wel aan hoe slecht Ajax heeft gehandeld vorig jaar. Los van wat er voor hem betaald is, heeft hij (en Conceicao) een opvallende rol op het EK. Dat was prima gezien door de club (Conceicao kwam niet via Mislintat volges mij?), maar vervolgens geen kans/speeltijd gehad. En dan verhuren met een koopoptie om het verlies te beperken terwijl dit jonge spelers zijn die meer hadden kunnen opbrengen.

Maar goed, ze zijn geen speler meer van Ajax, dus ook geen zin om ons daar nog druk over te maken.


Conceicao is gehaald door Hamstra en Huntelaar. Mislintat bonjourde hem er juist uit.



Correctie hij is gehaald door Hamstra en Huntelaar. In dat seizoen heeft hij nauwelijks speeltijd gehad, krijgt hij heimwee en vervolgens gaf Steijn in de voorbereiding op afgelopen seizoen aan dat hij geen enkele rol voor Conceição zag waarna Mislintat hem verkocht.

Kijk ook eens wat voor aanvallend ingestelde spelers er in de selectie van Portugal zitten en daar zit een 21-jarige Conceição tussen en hij krijgt regelmatig speeltijd.

Zouden de TDs en scouts van Ajax en heel Portugal het verkeerd hebben gezien of onze ongetalenteerde stronteigenwijze foptrainers van de laatste twee jaar?

Dit bericht is gewijzigd op 27 juni 2024, 18:51:35.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 27 juni 2024 om 11:17:

Mikautadze draait gewoon een heel goed toernooi. Is goed in de kleine ruimtes en ook dreigend vanaf de flanken, kan als het moet mannetjes passeren en komt vaak in scoringspositie en had eigenlijk al op meer doelpunten moeten staan. Al met al vind ik hem wel een Ajaxspeler. Zonde dat de club juist zo een speler makkelijk heeft laten gaan.

Conceicao vind ik overigens (nog) te licht.



Precies. Hij laat meer zien dan alleen goals. Daarnaast moet je die strafschoppen er onder druk nog wel even in schieten. Een strafschop kan moeilijker zijn dan een goal uit open spel.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 juni 2024 om 11:23:

Eens hoor. Ik denk dat Mikautadze uiteindelijk ook best goed samen met Brobbey had kunnen spelen. Een beetje in de rol die Sulejmani had onder De Boer. Je moet dan wel je hele speelstijl daarop aanpassen, dus dat is een keuze.

Het grootste probleem is gewoon geweest dat Mislintat Akpom én Mikautadze kocht, terwijl Brobbey er ook nog was, en dat ze alle drie dachten dat ze eerste spits gingen worden.



Je hele speelstijl aanpassen vind ik wel erg dramatisch verwoord. Je moet als je een team smeedt altijd een beetje puzzelen. Dan kan je ook bepaalde accenten anders leggen. Ik vind de spelprincipes van het Ajaxvoetbal en de kwaliteit van de spelers veel belangrijker dan allerlei dogma's over spitsen en buitenspelers. Ik las bijvoorbeeld op Twitter en AS meerdere malen dat Mikautadze te klein zou zijn voor in de spits. Cruijff was flexibel en paste zijn opstelling aan op de aanvallers die hij had.

Ik zie in Mikautadze een soort van Bojan. Die was ook een goede en lichtvoetige afmaker die over het hele veld zwierf om voetbal te brengen. Verschil is alleen dat Bojan vaak niet op tijd in het strafschopgebied was als de bal voorin kwam. Mikautadze is dus een heel flexibele aanvaller die in meerdere rollen gebruikt had kunnen worden, precies zoals Mislintat ook zei toen hij en Akpom werden aangetrokken. Het is dus te kort door de bocht om te zeggen dat er twee pure spitsen zijn gehaald. Dat is het verhaal van de mensen die Mikautadze voor een fooi hebben verpatst.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 juni 2024 om 23:14:

Topscorer van de groepsfase. En dat namens Georgië in een toch behoorlijke poule. Die afgemeten pass bij de 1-0 was ook prima. Of die prachtige dribbel op links. Ik denk dat hij zelfs meer had kunnen scoren als zijn medespelers wat minder zelfzuchtig waren geweest. Mislintat zurück bitte. Alex Krüs raus.

Conceicao was vrij matig trouwens. Al zijn schoten werden geblokt of waren niet op doel, en ik vond dat Portugal een hoop speeltijd verspeelde door hem steeds maar weer de bal te geven. Het is ook niet makkelijk om als buitenspeler je stempel te drukken tegen een teruggetrokken tegenstander.



Hij levert. Vaak wel vanuit de reactie, maar aan inderdaad die dribbel aan de linkerkant zie je dat hij ook in de kleinere ruimtes uit de voeten kan en het zodoende bij Ajax ook had kunnen laten zien. We hadden gewoon dit kunnen hebben:

Godts (Mikautadze) - Brobbey (Rijkhoff) - Conceicao (Forbs)

Waarbij ik nog wel twijfel over Rijkhoff, misschien heb je daar toch de kopkracht, doelgerichtheid en ervaring van Akpom nodig. In dat geval hadden we alles op een AM kunnen gooien en zouden we er denk ik al best goed voor staan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2024 om 23:59:

Hij levert. Vaak wel vanuit de reactie, maar aan inderdaad die dribbel aan de linkerkant zie je dat hij ook in de kleinere ruimtes uit de voeten kan en het zodoende bij Ajax ook had kunnen laten zien. We hadden gewoon dit kunnen hebben:

Godts (Mikautadze) - Brobbey (Rijkhoff) - Conceicao (Forbs)

Waarbij ik nog wel twijfel over Rijkhoff, misschien heb je daar toch de kopkracht, doelgerichtheid en ervaring van Akpom nodig. In dat geval hadden we alles op een AM kunnen gooien en zouden we er denk ik al best goed voor staan.



Ook aan wat van zijn goals bij Metz kan je zien dat hij in de kleine ruimtes ook bedreven is. Vanaf rechts had ook nog gekund. Daar komt hij vaak nog het meest uit in wedstrijden.

We hadden echt een heel leuke voorhoede kunnen hebben inderdaad. Nu wordt je aan zo'n Ikoné gelinkt. Hoewel ik niet uitsluit dat Farioli een waardevolle speler van hem zou kunnen maken spreken de statistieken niet in zijn voordeel. Ik kan me niet voorstellen dat Mislintat ooit bij zo'n speler was uitgekomen. Wat je ook vindt van zijn aankopen, het waren in elk geval geen spelers die bij hun vorige club slecht hebben gepresteerd of gevalletjes van scouten met het bord op schoot.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 15 mei 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 mei 2024 om 19:58:

Ik denk dat het altijd wel duidelijk was dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ajax heeft mensen als Herman Pinkster niet voor niets in dienst. Maar als de trainer je geen blik waardig gunt voel je je als jonge speler natuurlijk ook niet gewaardeerd en dan voel je je in het algemeen ook niet prettig, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

De uitspraken die hij recent heeft gedaan zijn wellicht om op een breuk aan te sturen. Hij blijft alleen wel een goede speler, en als het nog mogelijk is hem in Amsterdam te houden zou ik daar zeker moeite voor doen. Een fatsoenlijke nieuwe coach kan hem misschien het goede gevoel geven. Er zal een hoop anders zijn komend seizoen.



Hij beklaagt zich naar mijn mening voornamelijk over zaken waar ie zelf voor verantwoordelijk is. Hij zit alleen op zn hotelkamer? Hij heeft het budget om een kasteel te huren en zijn hele familie en vriendenkring mee te nemen. Sowieso vind ik zijn uitspraken over Ajax weinig chique en niet getuigen van dankbaarheid in het vertrouwen en de gigantische sommen geld die we voor hem betalen / uitgeven. Maar als dat blijkt dat mensen inderdaad hem geprobeerd hebben te helpen buiten het veld wordt het wel heel vreemd.

Gevoelsmatig hoeft het van mij niet meer. Aan de andere kant, als ie ook maar 1% beter is dan het alternatief moet je je daar overheen zetten. Denk echter dat hij voetbaltechnisch hier ook niet echt past.



Mee eens! Ik gun hem van harte dat hij het goed doet op het EK. Altijd prettig om mooie voetballers te zien spelen.
Feit is dat het bij Ajax niet goed ging. Hij zou daarover wat kritischer kunnen zijn ten opzichte van zichzelf. Ik denk dat het een hele trotse man is.

 

+1/-0

Even iets anders.

Volgens transfermarkt is hij geboren in Lyon, zou betekenen dat hij eigenlijk (dan wel met Georgische roots) gewoon geboren en getogen in Frankrijk is. Buiten een korte huurperiode in Belgie (Wallonie, franstalige deel) nooit bij een club buiten Frankrijk gespeeld. Al helemaal niet waar ze niet standaard Franstalig walen. En Wallonie kun je een beetje als het verlengde van Frankrijk zien.

Dan zal Ajax/Amsterdam welllicht even een cultuurshock zijn.

Hij lijkt nu ook weer binnen Frankrijk te blijven.

Misschien is dat gewoon een dingetje voor hem en zou het er bij een engelse of Duitse club ook helemaal niet uit komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 juni 2024 om 17:03:

Even iets anders.

Volgens transfermarkt is hij geboren in Lyon, zou betekenen dat hij eigenlijk (dan wel met Georgische roots) gewoon geboren en getogen in Frankrijk is. Buiten een korte huurperiode in Belgie (Wallonie, franstalige deel) nooit bij een club buiten Frankrijk gespeeld. Al helemaal niet waar ze niet standaard Franstalig walen. En Wallonie kun je een beetje als het verlengde van Frankrijk zien.

Dan zal Ajax/Amsterdam welllicht even een cultuurshock zijn.

Hij lijkt nu ook weer binnen Frankrijk te blijven.

Misschien is dat gewoon een dingetje voor hem en zou het er bij een engelse of Duitse club ook helemaal niet uit komen.



Als je zoals hij een kind van immigranten bent, ben je het sowieso wel gewend om je tussen verschillende culturen te bewegen. Ik denk dat het een beetje een ego´tje is wiens probleem vooral wat dat hij veel moest banken, anders dan dat de cultuur in Amsterdam zo moeilijk voor m was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juni 2024 om 17:44:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 juni 2024 om 17:03:

Even iets anders.

Volgens transfermarkt is hij geboren in Lyon, zou betekenen dat hij eigenlijk (dan wel met Georgische roots) gewoon geboren en getogen in Frankrijk is. Buiten een korte huurperiode in Belgie (Wallonie, franstalige deel) nooit bij een club buiten Frankrijk gespeeld. Al helemaal niet waar ze niet standaard Franstalig walen. En Wallonie kun je een beetje als het verlengde van Frankrijk zien.

Dan zal Ajax/Amsterdam welllicht even een cultuurshock zijn.

Hij lijkt nu ook weer binnen Frankrijk te blijven.

Misschien is dat gewoon een dingetje voor hem en zou het er bij een engelse of Duitse club ook helemaal niet uit komen.



Als je zoals hij een kind van immigranten bent, ben je het sowieso wel gewend om je tussen verschillende culturen te bewegen. Ik denk dat het een beetje een ego´tje is wiens probleem vooral wat dat hij veel moest banken, anders dan dat de cultuur in Amsterdam zo moeilijk voor m was.



Was maar een hersenspinsel.

Kan goed zijn dat het idd ok een ego kwestie is. Gewend zijn 'de man' te zijn en dan hier in een hotel gezet worden als een van de zoveel selectieleden en niet eens een basisplek krijgen.

Kanttekening die ik er wel bij wil maken. Men zegt altijd dat spelers het op de training moeten laten zien en de beste dan zal spelen. Ik heb bij Ajax af en toe oprecht het idee dat dat soms niet waar is. Dat spelers op de training kunnen doen wat ze willen maar dat er andere belangen meespelen waardoor die kans toch niet komt.

 

+2/-0

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.



Die Maurice Steijn moeten ze eigenlijk tegen de muur zetten. Ik geloof ook nooit dat dit allemaal "per ongeluk" was. Deze man was gewoon een saboteur.

En Sneijder, vd Vaart, van Gaal etc. er maar achteraan lopen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.


EENS!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.



Die wilde zo snel mogelijk zijn oprotpremie opstrijken nadat hij weinig inspraak kreeg in het aankoopbeleid. Ik ben geen fan van Mislintat, maar die man moest een complete selectie samenstellen, dus het was sowieso onrealistisch om allemaal goede spelers te verwachten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 juni 2024 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.



Die wilde zo snel mogelijk zijn oprotpremie opstrijken nadat hij weinig inspraak kreeg in het aankoopbeleid. Ik ben geen fan van Mislintat, maar die man moest een complete selectie samenstellen, dus het was sowieso onrealistisch om allemaal goede spelers te verwachten.


Geen Mislintat-hater hier, maar wel even een kleine (grote) nuance: het vetgedrukte 'moest' hij niet, daar heeft hij grotendeels zelf voor gekozen.

Mislintat koos ervoor om Bassey te verkopen (wilde blijven), Wijndal te verhuren (wilde blijven), Chico te verhuren (had je aan zijn contract kunnen houden), Daramy te verkopen (is Forbs beter?) en Klaassen en Grillitsch transfervrij weg te doen (geen fan van Klaassen, ook niet echt van Grillitsch, maar zijn niet minder dan Van den Boomen of zo).

Ik begrijp best dat spelers als Kudus en Timber niet meer houdbaar waren, maar hij heeft ook zelf een hoop spelers ofwel de deur uit gewerkt, ofwel eenvoudig laten gaan, omdat hij volgens mij wel héél erg graag zijn eigen elftal wilde kopen.

Eens dat je niet direct wonderen kunt verwachten als je met 13 nieuwe spelers of zo aan de slag gaat, maar dat doe je dan ook zelf.

 

+1/-0

Het bod op Daramy was m.i. niet te weigeren. Winst gemaakt op een speler die bij ons geen moment overtuigd heeft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 29 juni 2024 om 14:53:

Het bod op Daramy was m.i. niet te weigeren. Winst gemaakt op een speler die bij ons geen moment overtuigd heeft.


En vervolgens voor 14 miljoen Forbs moeten kopen. Niet dat ik Forbs per se een miskoop vind, maar het ging om de bewering dat Mislintat 'een heel nieuw elftal moest kopen'.

Als je eerst zelf besluit een stuk of 6, 7 spelers weg te doen terwijl dat niet echt hoeft, dan veroorzaak je dat zelf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 juni 2024 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 juni 2024 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.



Die wilde zo snel mogelijk zijn oprotpremie opstrijken nadat hij weinig inspraak kreeg in het aankoopbeleid. Ik ben geen fan van Mislintat, maar die man moest een complete selectie samenstellen, dus het was sowieso onrealistisch om allemaal goede spelers te verwachten.


Geen Mislintat-hater hier, maar wel even een kleine (grote) nuance: het vetgedrukte 'moest' hij niet, daar heeft hij grotendeels zelf voor gekozen.

Mislintat koos ervoor om Bassey te verkopen (wilde blijven), Wijndal te verhuren (wilde blijven), Chico te verhuren (had je aan zijn contract kunnen houden), Daramy te verkopen (is Forbs beter?) en Klaassen en Grillitsch transfervrij weg te doen (geen fan van Klaassen, ook niet echt van Grillitsch, maar zijn niet minder dan Van den Boomen of zo).

Ik begrijp best dat spelers als Kudus en Timber niet meer houdbaar waren, maar hij heeft ook zelf een hoop spelers ofwel de deur uit gewerkt, ofwel eenvoudig laten gaan, omdat hij volgens mij wel héél erg graag zijn eigen elftal wilde kopen.

Eens dat je niet direct wonderen kunt verwachten als je met 13 nieuwe spelers of zo aan de slag gaat, maar dat doe je dan ook zelf.



Hij koos er inderdaad voor, maar er moest verkocht worden om weer te kunnen kopen. En de genoemde spelers waren, op Klaassen na, niet goed genoeg voor Ajax, ook Bassey was te wisselvallig. Als je dan voor hem toch nog een mooi bedrag kan pakken, moet je het m.i. doen, maar dan moet je wel een waardige vervanger halen. Chico had misschien verhuurd kunnen worden zonder optie tot koop of een hogere koopoptie, maar ja, dan raak je hem niet kwijt en verpietert hij op de bank of bij Jong Ajax, want voor het eerste was hij te licht en blijkbaar wilde hij ook weg. Kijk, dit zijn dingen die in de zomer gebeurden en mocht je gaandeweg zien dat het niet goed heeft uitgepakt, kun je in de winterperiode nog proberen naar andere oplossingen te zoeken, maar wat gebeurde er? Een Mikautadze wordt bijvoorbeeld verhuurd, Henderson wordt gehaald (waarom eigenlijk?) en de verdediging wordt niet versterkt. Dan heb ik echt het gevoel dat de club wordt geleid door mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Je gaat geen spelers verhuren terwijl je iedereen keihard nodig hebt.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 juni 2024 om 15:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 juni 2024 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 juni 2024 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.



Die wilde zo snel mogelijk zijn oprotpremie opstrijken nadat hij weinig inspraak kreeg in het aankoopbeleid. Ik ben geen fan van Mislintat, maar die man moest een complete selectie samenstellen, dus het was sowieso onrealistisch om allemaal goede spelers te verwachten.


Geen Mislintat-hater hier, maar wel even een kleine (grote) nuance: het vetgedrukte 'moest' hij niet, daar heeft hij grotendeels zelf voor gekozen.

Mislintat koos ervoor om Bassey te verkopen (wilde blijven), Wijndal te verhuren (wilde blijven), Chico te verhuren (had je aan zijn contract kunnen houden), Daramy te verkopen (is Forbs beter?) en Klaassen en Grillitsch transfervrij weg te doen (geen fan van Klaassen, ook niet echt van Grillitsch, maar zijn niet minder dan Van den Boomen of zo).

Ik begrijp best dat spelers als Kudus en Timber niet meer houdbaar waren, maar hij heeft ook zelf een hoop spelers ofwel de deur uit gewerkt, ofwel eenvoudig laten gaan, omdat hij volgens mij wel héél erg graag zijn eigen elftal wilde kopen.

Eens dat je niet direct wonderen kunt verwachten als je met 13 nieuwe spelers of zo aan de slag gaat, maar dat doe je dan ook zelf.



Hij koos er inderdaad voor, maar er moest verkocht worden om weer te kunnen kopen. En de genoemde spelers waren, op Klaassen na, niet goed genoeg voor Ajax, ook Bassey was te wisselvallig. Als je dan voor hem toch nog een mooi bedrag kan pakken, moet je het m.i. doen, maar dan moet je wel een waardige vervanger halen. Chico had misschien verhuurd kunnen worden zonder optie tot koop of een hogere koopoptie, maar ja, dan raak je hem niet kwijt en verpietert hij op de bank of bij Jong Ajax, want voor het eerste was hij te licht en blijkbaar wilde hij ook weg. Kijk, dit zijn dingen die in de zomer gebeurden en mocht je gaandeweg zien dat het niet goed heeft uitgepakt, kun je in de winterperiode nog proberen naar andere oplossingen te zoeken, maar wat gebeurde er? Een Mikautadze wordt bijvoorbeeld verhuurd, Henderson wordt gehaald (waarom eigenlijk?) en de verdediging wordt niet versterkt. Dan heb ik echt het gevoel dat de club wordt geleid door mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Je gaat geen spelers verhuren terwijl je iedereen keihard nodig hebt.


Dat snap ik allemaal wel, maar het ging me om wat je beweerde: 'Mislintat moest een heel nieuwe selectie samenstellen'

Dat klinkt alsof je suggereert dat dat de uitgangspositie was, dat hij daarvoor binnen werd gehaald. Dat vind ik een onjuiste voorstelling van zaken. Hij besloot zelf dat hij allemaal nieuwe spelers wilde en bonjourde er een heel elftal uit.

Klaassen vind ik een goed voorbeeld. Die stuur je transfervrij weg en je haalt Van den Boomen transfervrij binnen. Wat schiet je daarmee op? Dan verlies je bij mij het recht om te zeggen 'ja maar ik moest een heel nieuwe selectie samenstellen'.

Je had ook tegen een aantal spelers kunnen zeggen: ik houd jou aan je contract, want ik wil niet te veel mutaties in de groep. Dat had je prima kunnen zeggen tegen Chico, Daramy, Klaassen en Grillitsch. De vervangers die voor hen kwamen, hebben niet aantoonbaar beter gepresteerd. Je hebt dus een heel elftal vervangen - grotendeels op initiatief van Mislintat zelf! - en bent er niets mee opgeschoten.

Nee, die complete selectie die moest worden vervangen, dat was zijn eigen initiatief en keuze. Hij kan zich niet verschuilen achter het excuus 'dat dat nu eenmaal moest'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 juni 2024 om 15:17:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 juni 2024 om 15:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 juni 2024 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 juni 2024 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juni 2024 om 02:09:

Maurice Steijn heeft het verpest voor Mikautadze en een boel andere aankopen van Mislintat. De meest ondankbare en slechtste trainer die Ajax ooit heeft gehad. Ik blijf zeggen dat hij de grootste miskoop van Mislintat is. Steijn werkte Mislintat enorm tegen. Voor spelers als Mikautadze onmogelijk om hier te aarden nadat de trainer na één wedstrijd tegen Fortuna je al boycot.



Die wilde zo snel mogelijk zijn oprotpremie opstrijken nadat hij weinig inspraak kreeg in het aankoopbeleid. Ik ben geen fan van Mislintat, maar die man moest een complete selectie samenstellen, dus het was sowieso onrealistisch om allemaal goede spelers te verwachten.


Geen Mislintat-hater hier, maar wel even een kleine (grote) nuance: het vetgedrukte 'moest' hij niet, daar heeft hij grotendeels zelf voor gekozen.

Mislintat koos ervoor om Bassey te verkopen (wilde blijven), Wijndal te verhuren (wilde blijven), Chico te verhuren (had je aan zijn contract kunnen houden), Daramy te verkopen (is Forbs beter?) en Klaassen en Grillitsch transfervrij weg te doen (geen fan van Klaassen, ook niet echt van Grillitsch, maar zijn niet minder dan Van den Boomen of zo).

Ik begrijp best dat spelers als Kudus en Timber niet meer houdbaar waren, maar hij heeft ook zelf een hoop spelers ofwel de deur uit gewerkt, ofwel eenvoudig laten gaan, omdat hij volgens mij wel héél erg graag zijn eigen elftal wilde kopen.

Eens dat je niet direct wonderen kunt verwachten als je met 13 nieuwe spelers of zo aan de slag gaat, maar dat doe je dan ook zelf.



Hij koos er inderdaad voor, maar er moest verkocht worden om weer te kunnen kopen. En de genoemde spelers waren, op Klaassen na, niet goed genoeg voor Ajax, ook Bassey was te wisselvallig. Als je dan voor hem toch nog een mooi bedrag kan pakken, moet je het m.i. doen, maar dan moet je wel een waardige vervanger halen. Chico had misschien verhuurd kunnen worden zonder optie tot koop of een hogere koopoptie, maar ja, dan raak je hem niet kwijt en verpietert hij op de bank of bij Jong Ajax, want voor het eerste was hij te licht en blijkbaar wilde hij ook weg. Kijk, dit zijn dingen die in de zomer gebeurden en mocht je gaandeweg zien dat het niet goed heeft uitgepakt, kun je in de winterperiode nog proberen naar andere oplossingen te zoeken, maar wat gebeurde er? Een Mikautadze wordt bijvoorbeeld verhuurd, Henderson wordt gehaald (waarom eigenlijk?) en de verdediging wordt niet versterkt. Dan heb ik echt het gevoel dat de club wordt geleid door mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Je gaat geen spelers verhuren terwijl je iedereen keihard nodig hebt.


Dat snap ik allemaal wel, maar het ging me om wat je beweerde: 'Mislintat moest een heel nieuwe selectie samenstellen'

Dat klinkt alsof je suggereert dat dat de uitgangspositie was, dat hij daarvoor binnen werd gehaald. Dat vind ik een onjuiste voorstelling van zaken. Hij besloot zelf dat hij allemaal nieuwe spelers wilde en bonjourde er een heel elftal uit.

Klaassen vind ik een goed voorbeeld. Die stuur je transfervrij weg en je haalt Van den Boomen transfervrij binnen. Wat schiet je daarmee op? Dan verlies je bij mij het recht om te zeggen 'ja maar ik moest een heel nieuwe selectie samenstellen'.

Je had ook tegen een aantal spelers kunnen zeggen: ik houd jou aan je contract, want ik wil niet te veel mutaties in de groep. Dat had je prima kunnen zeggen tegen Chico, Daramy, Klaassen en Grillitsch. De vervangers die voor hen kwamen, hebben niet aantoonbaar beter gepresteerd. Je hebt dus een heel elftal vervangen - grotendeels op initiatief van Mislintat zelf! - en bent er niets mee opgeschoten.

Nee, die complete selectie die moest worden vervangen, dat was zijn eigen initiatief en keuze. Hij kan zich niet verschuilen achter het excuus 'dat dat nu eenmaal moest'.



Voor veel vervangingen vind ik wel wat te zeggen: Daramy, Klaassen en Wijndal vonden we allemaal slecht. Dat de vervangers het niet veel beter gedaan hebben klopt, maar als uitgangspunt snap ik het wel. Chico werd niet gebruikt door Steijn en Grillitsch had nauwelijks gespeeld. Achteraf had je die moeten behouden inderdaad.

Bassey weg snap ik om financiele redenen, zeker als je de opmars van Hato hebt. Als je er echter Avila voor terug haalt, sla je wel de plank mis. Ook Medic heb ik nooit zo begrepen. 1 of 2 middenvelders en 1 aanvaller minder had niet misstaan. Dan waren er ipv 12 maar 7 of 8 nieuwe spelers. Dat was een gezondere situatie geweest denk ik.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Georges Mikautadze